Författare Ämne: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo MS3X  (läst 74265 gånger)

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo MS3X
« skrivet: januari 21, 2017, 16:53:08 »
Hei, starter en prosjekttråd som skal dokumentere veien 360'n skal gå for å få innsprøytning istedenfor lat K forgasser  :)
Selvfølgelig går jeg over andre ting også, da det er et slitent eksemplar..
Har også en B200FT og MS3X som skal i etter jeg har fått bilen på veien igjen og prøvd den litt :D

Aner ikke hvordan man laster opp bilder, så får håpe jeg finner ut av det snart.
« Senast ändrad: oktober 16, 2022, 21:35:33 av Frellumstad »
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

skaunejohan

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 71
  • rwd=win fwd=fel wheel drive
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #1 skrivet: januari 21, 2017, 21:27:57 »
eller er weber 32/36 eller 36/36 grymma förgassare, lika bra som sprut när man ställer in dom rätt och vill du ha hjälp med gruninställing så bara hojta till  ;D
volvo 360GL-88 redline
volvo 244-82 b21A

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #2 skrivet: januari 21, 2017, 23:56:23 »
K->F tänker du montera originalsprut?
Bergvik här på forumet uppdaterade till sprut utan att byta tänk och det fungerar.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #3 skrivet: januari 22, 2017, 00:15:25 »
Angående bilderna sänd ett pm till Frej så kan han uppdatera dej till meddlem med rätt att ladda upp bilder direkt på forumet, eller bara vänta för Frej är inne ganska ofta och läser nog detta😃

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #4 skrivet: januari 22, 2017, 20:21:48 »
Angående bilderna sänd ett pm till Frej så kan han uppdatera dej till meddlem med rätt att ladda upp bilder direkt på forumet, eller bara vänta för Frej är inne ganska ofta och läser nog detta😃

Fixat  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #5 skrivet: januari 22, 2017, 20:23:44 »
Hei, starter en prosjekttråd som skal dokumentere veien 360'n skal gå for å få innsprøytning istedenfor lat K forgasser  :)
Selvfølgelig går jeg over anedre ting også, da det er et slitent eksemplar..
Har også en B200FT og MS3X som skal i etter jeg har fått bilen på veien igjen og prøvd den litt :D

Dettta blir gøy att följa 😀
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #6 skrivet: januari 23, 2017, 18:33:28 »
eller er weber 32/36 eller 36/36 grymma förgassare, lika bra som sprut när man ställer in dom rätt och vill du ha hjälp med gruninställing så bara hojta till  ;D

Jeg har demontert vledig mye allerede og bestemt meg for innsprut i denne.  Allikevel.. jeg har en helt ny EMPI forgasser i eske liggende. Usikker på om denne er 32/36 eller 36/36. Ble kjøpt til en vw boble ::) mulig den havner i den andre 360'n hvis den passer på k-innsuget :)
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #7 skrivet: januari 23, 2017, 20:08:05 »
K->F tänker du montera originalsprut?
Bergvik här på forumet uppdaterade till sprut utan att byta tänk och det fungerar.

Nesten, det blir L.H 2.4 fra volvo 240. Jeg har innsug fra både 240 med B230F og fra 360 med B200F.
Takk for info! Var redd jeg måtte lete i evigheter etter en tank fra F eller E utgave her til lands en plass... Jeg har en Bosch -033 pumpe som skal brukes. Trodde faktisk at jeg måtte ha matepumpe i tanken. Leste på forumet om en som skrev han hadde brukt pumpe fra biltema på originalt armatur fra bil med K motor. Kjenner du til dette?
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #8 skrivet: januari 23, 2017, 21:19:09 »
Vise litt hva som har skjedd frem til nå med bilder også.
Skaffet 2 stk. LH 2.4 nett. (1 back up)
Demontert i motorrom for å bygge om.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

ERMR

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #9 skrivet: januari 23, 2017, 22:11:20 »
Vad ska du köra för tigger till LH 2.4? Byta svänghjulet?

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #10 skrivet: januari 24, 2017, 08:37:22 »
Yes, bytter svinghjul til 60-2 :)
"Svinghjulslageret" laget veldig mye lyd, så byttet dette ;)
Btw. Halv pris for lageret hos Tools i forhold til Volvo! SKF.
Prøvemontert svinghjul med trykkplate fra 740 turbo.
« Senast ändrad: september 04, 2018, 18:48:06 av Frellumstad »
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #11 skrivet: januari 24, 2017, 10:03:24 »
Har også handla inn ekstra drivlinje i tilfelle det skulle ryke  ::)
Fikk ikke med stikkakslinger...  :'(
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #12 skrivet: januari 24, 2017, 21:46:39 »
Har også byttet demperne foran da de var helt ødelagte. Fjernet rust og malt både fjærbein og øvre fjærskål med hammerite. Renset topplagrene og fylt de med nytt fett.
Bilder kommer av ferdig satt sammen.
Tok bremseskjold i samme slengen.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #13 skrivet: januari 25, 2017, 21:22:26 »
Tar bort rust og maler på med hammerite.
2 strøk burde bremse det ned ganske bra  :)
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #14 skrivet: januari 25, 2017, 21:26:13 »
Det meste utenom selve bilen får en rengjøring : :P
« Senast ändrad: januari 26, 2017, 14:46:26 av Frellumstad »
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #15 skrivet: februari 09, 2017, 18:35:09 »
Liten update her:
Fjærbein på plass, originale fjærer p.g.a. EU-kontroll etterhvert.
Også kom det pakke i posten i dag  ;D
Har litt fri i helgen så får se om det blir gjort noe mer  :)
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #16 skrivet: februari 10, 2017, 19:39:03 »
Så noe jeg ikke likte, sveis/støpekanter. Målt før "porting" 37mm i diameter. Etter "porting" 41mm i diameter.
Om det gjør merkbar forskjell tror jeg ikke, men føler hvertfall at det bidrar til en glad motor.
« Senast ändrad: september 04, 2018, 18:50:03 av Frellumstad »
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #17 skrivet: februari 10, 2017, 19:51:49 »
Også kom det pakke i posten i dag  ;D

Blir det 60-2 trigger OCH 36-1!?  :D

Vad gjorde du i hålet för svänghjulslagret. Rengöring?  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #18 skrivet: februari 10, 2017, 21:40:42 »
Også kom det pakke i posten i dag  ;D

Blir det 60-2 trigger OCH 36-1!?  :D

Vad gjorde du i hålet för svänghjulslagret. Rengöring?  :o

Yes sir, vil prøve meg på sekvensiell tenning og innsprøytning på turbomotoren. Leste at det ikke er nødvendig med sekvensiell tenning, og mye lettere med wasted spark.. Men jeg vil jo prøve!

Jeg byttet svinghjulslageret :) Slipet til en gammel topplokkbolt så den passet i hullet, banket inn masse loff helt til lageret kom ut. Loffen ble en hard klump som tok med seg smusset som lå inni der. Banket inn nytt lager med en 25mm pipe som passet på ytre ringen av lageret.
Tips og triks ^^,
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #19 skrivet: februari 10, 2017, 21:49:17 »
Har også fått pakninger, så da kan k-blokken settes sammen med f-toppen (standard 530, shimset ventilklaringer og satt inn nye tetninger) med A-kam i god stand.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #20 skrivet: februari 11, 2017, 16:11:08 »
Toppen er på plass, godt å endelig få det sammen!
Skal rengjøre litt i motorrommet da bilen har gått 3 år som jordebil og ser ut deretter.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #21 skrivet: februari 11, 2017, 18:29:43 »
Gadd ikke vaske i motorrommet, det er kjedelig :P
Har isteden vasket stemplene til turbomotoren, ikke at det ble så veldig rent egentlig.. Brukte diesel.

Også fant jeg ut at jeg at jeg hadde en annen type kamdrev til f-motorn som var litt lettere :)
Ikke runde tagger på disse.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #22 skrivet: februari 20, 2017, 06:37:09 »
Ah tack för tips och tricks  :D

Kul att följa bygget
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #23 skrivet: februari 20, 2017, 17:13:05 »
Ah tack för tips och tricks  :D

Kul att följa bygget

Takk for det! :D
Det går ikke så fort fremover, men koser meg masse med å skru på denne gamle sjarmøren. Hastverk er lastverk har jeg hørt ::)
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #24 skrivet: februari 20, 2017, 17:41:43 »
Registerreim er montert og alt er strammet, utenom bolten til nedre reimhjul..Ikke lett å få til 165Nm når man ikke har noen til å holde igjen motoren. Står på en liten pall og beveger seg lett sideveis..
Går fint rundt og stemmer på merkene. Fordeleren er sklidd nedi og sitter fint med den gamle o-ringen, var ikke hard.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #25 skrivet: februari 26, 2017, 23:31:26 »
Fikk strammet veivbolten i helgen, fikk hjelp av en kollega som var innom. Har også satt på lamell og trykkplate.
Fikk en clutchdor til vw boble i posten, denne har som flere vet 24splines på 20,6mm aksel samme som volvo 360. Skal se om tuppen av den passer i gamle svinghjulslageret, og hvis den gjør det, så har jeg sentreringsverktøy for volvo 360 8) Tok kun teip rundt en lang bolt og sentrerte på 'feelingen'.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

ERMR

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #26 skrivet: februari 27, 2017, 21:34:50 »
Låter bra. När planerar du att lyfta i motorn?
Du får berätta om det fungerar med delen från Bubblan.

Senaste gången jag bytte koppling på Volvo så sågade jag av en bit på skaftet på sopborsten. Den var 20mm. Sen lite eltejp några varv så att lamellen fick klämpassning, fram mot lagret så ritade upp diametern och täljde bort det som inte behövdes. Fungerade perfekt. Sopborsten blev 15cm kortare men det gör inte så mycket för  jag använder den inte så ofta 🙈

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #27 skrivet: februari 28, 2017, 12:47:01 »
Jeg har litt tid på fredag og håpte at jeg skulle få det til da. Må skifte mansjett på tannstang og montere den først, så tiden vil vise. Skal si ifra om clutchdor fra boble er suksee  ;)

Sopborsten var ingen dum løsning, skal notere det bakom øret i tilfelle doren ikke skulle passe :)

Hadde ikke gjengelås(locktite) på senterbolten, er dette nødvendig?
Brukte det på svinghjul og trykkplaten.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

ERMR

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #28 skrivet: februari 28, 2017, 16:18:14 »
Jag har inte haft gänglås på remskivans bult nån gång. Brukar inte dra den med moment utan så hårt att jag vet att den inte lossnar ☺ Ska jag gissa så är det nog runt 200nm kanse något mer. Har aldrig haft någon som lossnat och inte någon bult som gått av.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #29 skrivet: februari 28, 2017, 17:31:15 »
Ok, takker så mye for at du deler erfaring :)
Haynes boken sa 165Nm, så det jeg dro til med, håper det holder :-\ føler for å dra litt mer nå egentlig...
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

ERMR

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #30 skrivet: februari 28, 2017, 17:56:55 »
Säger boken 165nm så stämmer det säkert och kommer att fungera. När man inte har tillgång till momentnyckel så drar man minst det som det ska vara för att inte råka dra för löst så det släpper. Är momentnyckeln kalibrerad så skulle jag lita på den, är den välanvänd så skulle jag spänna upp den lite extra för att vara på den säkra sidan.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #31 skrivet: mars 26, 2017, 00:36:59 »
Låter bra. När planerar du att lyfta i motorn?
Du får berätta om det fungerar med delen från Bubblan.

Senaste gången jag bytte koppling på Volvo så sågade jag av en bit på skaftet på sopborsten. Den var 20mm. Sen lite eltejp några varv så att lamellen fick klämpassning, fram mot lagret så ritade upp diametern och täljde bort det som inte behövdes. Fungerade perfekt. Sopborsten blev 15cm kortare men det gör inte så mycket för  jag använder den inte så ofta 🙈

Clutchdoren passet perfekt. Hadde allerede sentert med noe jeg lagde selv. Bolt og noe gaffateip  ;)
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #32 skrivet: mars 26, 2017, 10:02:41 »
Begge mansjettene på tannstangen hadde hul/var sprekt opp. Demonterte, gjorde rent, smurte og satte sammen med nye mansjetter. Ble veldig bra!
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #33 skrivet: maj 09, 2017, 21:26:09 »
Begge mansjettene på tannstangen hadde hul/var sprekt opp. Demonterte, gjorde rent, smurte og satte sammen med nye mansjetter. Ble veldig bra!

Tannstang = Kuggstång på svenska lärde jag mig nu!

Så det Frellumstad gjorde var att byta damasker på inre styrleder gissar jag?  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #34 skrivet: maj 11, 2017, 08:27:32 »
Riktig Frej :)
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #35 skrivet: juli 11, 2017, 08:16:36 »
Hadde oppstart på søndag! Fy så deilig :D

Gikk først på 3 syl. men fant fort ut at det var ene pin i dysekontakt nr. 3 som ikke satt ordentlig i, så nå går den jevnt på alle fire.
Tok diagnose på LH 2.4 med den originale diode funksjonen, 1-1-1 på begge systemene :-D
Må få tatt noen bilder og vise hvordan jeg har gjort ting.

Utfordring:
Motoren reagerer ikke som ønsket ved full gass fra tomgang, da kveler den seg.
Gir jeg gass i moderat tempo fra tomgang så henger den fint med.
Dette er uten belastning! Står stille i garasjen og tester før prøvetur.

Jeg har brukt innsug og de gule dysene fra en B230F, kan dette være årsak?
Jeg har bunndel fra B200K og topp fra B200F. Så den er kun 2liter.
Kun en bensinpumpe in-line bosch -044.
Lurer på om den "drukner" på grunn av litt for store dyser.. Hadde håpet at lambda regulerte dette, men mulig den reagerer litt for sent?

Hjelp?
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #36 skrivet: juli 20, 2017, 12:03:55 »
Byttet koblingene på bensinpumpa i går.
Oppgradert fra 6mm til 8mm da slangen er 8mm.
Gjorde ingen forskjell på tomgangen.

Kan jeg ha satt TPS i feil posisjon??
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> F
« Svar #37 skrivet: juli 21, 2017, 14:39:35 »
Hadde oppstart på søndag! Fy så deilig :D
Utfordring:
Motoren reagerer ikke som ønsket ved full gass fra tomgang, da kveler den seg.
Gir jeg gass i moderat tempo fra tomgang så henger den fint med.
Dette er uten belastning! Står stille i garasjen og tester før prøvetur.

Jeg har brukt innsug og de gule dysene fra en B230F, kan dette være årsak?
Jeg har bunndel fra B200K og topp fra B200F. Så den er kun 2liter.
Lurer på om den "drukner" på grunn av litt for store dyser.. Hadde håpet at lambda regulerte dette, men mulig den reagerer litt for sent?

Hjelp?

På 360 med Jetronic styr lambdasonden bara när man kör jämt och fint. Vet inte hur LH funkar men tror det blir samma. Har du mindre spridare så testa det.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #38 skrivet: juli 24, 2017, 07:45:19 »

Okei.
Ja, har sorte spridare fra en 360 med B200F(LH 2,2). Jeg får prøve med dem. De er også høy ohm, så her er det plug and play.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #39 skrivet: juli 26, 2017, 08:23:31 »
Da har jeg skiftet fra gule 2,3 dyser til sorte 2,0 dyser. Måtte  justere litt på gasspjeldet for å få fin tomgang etterpå.
Bilen høres MYE friskere ut nå!
Har satt på et eksosanlegg jeg skrudde sammen, så nå bråker det ikke så ille heller.

Fortsatt så kveler den seg om man gir full gass fra tomgang, vet ikke hva dette skyldes.. Lurer på om kanskje ikke bensinpumpa som er helt frisk.. Syntes den lager mye variabel lyd. Bosch 044.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06