Författare Ämne: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo MS3X  (läst 74277 gånger)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #40 skrivet: juli 26, 2017, 13:16:17 »
Mät bränsletrycket.
Går det justera blandningen på LH?
På Jetronic kan man justera på skruven i LMM eller lossa/spänna fjädern i LMM för att få snålare/fetare blandning
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #41 skrivet: juli 27, 2017, 08:26:35 »

Det skal jeg få gjort, mulig at bensinfilter burde byttes også.. Fulgte med en brukt motor jeg kjøpte :-\

På LH 2,4 er det masse måler, ikke mengdemåler, har ikke sett eller hørt om noe blandingskrue her.
Eneste jeg kan justere på er gasspjeld, det korte staget med sett mutter i hver ende.
Lurer også på om jeg kan har satt TPS i feil posisjon, hadde alt fra hverandre når jeg renset innsuget og skiftet pakning og o-ring på gasspjeld.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #42 skrivet: juli 28, 2017, 16:37:43 »

Det skal jeg få gjort, mulig at bensinfilter burde byttes også.. Fulgte med en brukt motor jeg kjøpte :-\

På LH 2,4 er det masse måler, ikke mengdemåler, har ikke sett eller hørt om noe blandingskrue her.
Eneste jeg kan justere på er gasspjeld, det korte staget med sett mutter i hver ende.
Lurer også på om jeg kan har satt TPS i feil posisjon, hadde alt fra hverandre når jeg renset innsuget og skiftet pakning og o-ring på gasspjeld.

Nej gasspjället ska du ju inte skruva på. Det enda som händer då är ju ändrad tomgång.
TPS får du kolla upp. Det kan ju påverka om den sitter fel.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #43 skrivet: juli 28, 2017, 17:18:45 »
Altså ikke selve gasspjeldet, men forbindelses staget mellom gassvaier og gasspjeld ;) Det justerte jeg på for å få opp tomgangen etter dysebytte.
Skal prøve å flytte litt på TPS for å se om det endrer oppførselen på full gass problemet.

Har kjøpt inn en 0 227 400 219 aka. gullboks i dag. Skal også kjøpe chip til begge hjernene. Bare for å se om det er noe effekt av å bytte chip i B200F med lh 2,4.
Må først få målt 0-60 og 0-100 med vanlig chip.

Støtt på enda et problem! Strømtrekk.. Feilen ser ut til å være i kretsen til sikring nr. 14. Etter å ha koblet ut det meste som går på den kretsen i følge Haynes boken, så er det fortsatt 1 ampere strømtrekk.. Kan det være klokken i instrumentet som har en feil??
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #44 skrivet: juli 28, 2017, 22:10:06 »

Jepp, da var full gass fra tomgang problemet løst. TPS måtte justeres litt på, nå går den enda finere på tomgang og er mye  enklere å kjøre  ;D
I samme slengen fikk jeg luftet bremsene da pedalen var lav.

Da var det strømtrekk å finne ut av. Skal plukke ut instrumetet i morgen og se om det gjør utslag  :-\

Et par andre ting på to do list er å legge opp ledning til temp. sensor for instrument samtidig, da det ikke virker etter bytte av ledningsnett. Har et ekstra instrument med turteller i som jeg vil prøve også.
Også må jeg justere på clutch armen, clutch tar litt langt inne.
Bensinpumpe rele må byttes da det lever sitt eget liv, har tvangkjørt det på prøvetur.
En baklyspære virker ikke må forhåpentligvis kun bytte pære.
Noen ting gjenstår altså før bilprovning.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #45 skrivet: juli 29, 2017, 01:23:05 »
Støtt på enda et problem! Strømtrekk.. Feilen ser ut til å være i kretsen til sikring nr. 14. Etter å ha koblet ut det meste som går på den kretsen i følge Haynes boken, så er det fortsatt 1 ampere strømtrekk.. Kan det være klokken i instrumentet som har en feil??
Du menar att bilen laddar ur batteriet?



Jepp, da var full gass fra tomgang problemet løst. TPS måtte justeres litt på, nå går den enda finere på tomgang og er mye  enklere å kjøre  ;D
I samme slengen fikk jeg luftet bremsene da pedalen var lav.


Bensinpumpe rele må byttes da det lever sitt eget liv, har tvangkjørt det på prøvetur

Bra med Tps:en!
Bra med pedalen!

Vad har du för bränslepumpsrelä?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #46 skrivet: juli 29, 2017, 11:00:26 »
Ja, batteriet tapper seg.
Originalt volvo. Kan ta et bilde.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #47 skrivet: juli 29, 2017, 11:44:50 »
Bilde av releet.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #48 skrivet: juli 29, 2017, 12:00:09 »
Bilde er tatt et par minutter etter jeg satte inn amperemeteret.
Bensinpumperele er tatt ut ved 1,25A.
Tar jeg ut begge hjernene i tillegg ligger trekket på 1,01A.
Setter jeg bensinrele og begge hjerner inn øker det til 2,26A.
Tar jeg ut sikring 14 ligger strømtrekk på 0,09A.

___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #49 skrivet: juli 29, 2017, 13:46:46 »
Foreløpig funnet ut hvor de resterende 0,09 Ampere kom fra.
Denne modulen til tenningen.(bilde)

Har også hatt ute instrumetet, ingen forskjell.
Forsøkt å ta ut alle releer bak instrumentet, ingen forskjell.
Tatt ut pæreholder for tak- og bagasjerom belysning, ingen forskjell.
12v uttaket? No sir, ingen forskjell.

Tips?
Feilen ligger i krets 14. Ifølge Haynes går også sentrallås og tenningslåsbelysning på denne kretsen, noe min bil ikke har.
Skal plukke ut pæreholder for hanskerommet for å være 100% sikker.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #50 skrivet: juli 29, 2017, 14:27:38 »
På sporet av noe nå. Fant hvertall ut hvor de siste 0.92A lå. Lambda sonde. Når jeg tok dette stikket kom jeg endelig ned i 0,00A  :)

Hva kan være feil her?
Hva skal ohm være på lambdasensor? Måler 4,5ohm på stikket, de to hvite ledningene fra senoren.

Satt tilbake et par komponenter for å se om de fortsatt stjeler strøm uten lambdastikket koblet i.

Bensinhjerne: 0,01A
Tenningshjerne: 0,25A (testet 3 forskjellige)
Tenningsmodul: 0,08A
Bensinpumperele: 1,00A (klikker når jeg setter det inn, skal få tak i et annet og teste. Garantert noe muffins her)

Alle disse målinger er selvfølgelig med tenning av.
« Senast ändrad: juni 01, 2019, 10:57:32 av Frellumstad »
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #51 skrivet: juli 29, 2017, 14:52:34 »
Målte 4,32kohm i lambdastikket fra ledningsnettet til bilen, koblet til batteri og målte 12,7volt. Skal det være konstant spenning i dette stikket ved tenning av?

Kom på en ting.. Manifold med lambda er fra en B200F, altså bil med lh 2,2. Har ikke tenkt over dette før da ledninger var helt like og plug and play. Får ikke frem feilkode på lambda ved diagnose uten stikk inne ???

Fikk derimot feilkode på en kjølevæske sensor da jeg var uheldig med et rele ved demontering :/

___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #52 skrivet: juli 29, 2017, 21:12:59 »
Målte 4,32kohm i lambdastikket fra ledningsnettet til bilen, koblet til batteri og målte 12,7volt. Skal det være konstant spenning i dette stikket ved tenning av?

Där har du felet, ingenting ska ju dra ström när tändning är av! Bara innerbelysning då. (Har inte kollat elschemat).
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #53 skrivet: juli 30, 2017, 10:45:44 »
Takk for at du er med og hjelper Frej, settes stor pris på! :)

Mener du at feilen må ligge i ledningsnettet til bilen, eller i selve lambda sensoren?

Jeg har et LH2,4 nett ekstra, kan legge det på benken og måle hvor lambda stikket kommer ut i andre enden?

Sant det du sier om at ingenting skal trekke strøm. Tror du alle tre tenningshjernene er defekt pga. Strømtrekk?
Rart at alle trekker det samme i tilfelle???

Kan det være en hovedsynder som er årsak til at alle disse komponentene trekker srøm?
Kan motorledningsnettet få 12v fra en plass det ikke skal, via en komponent når tenning av? Jeg koblet ut LMM og Coil når jeg feilsøkte, og det påvirket ikke strømtrekket noe.
Starter og dynamo har jo ledning rett fra batteri og noen
tynne styrestrøm ledninger. Når jeg tok av stikket på tenningslås endret det heller ingenting. Så dynamo kan kanskje ha en feil?
Mulig jeg er helt på villspor her. Ser for meg at feil kan være enklere enn dette.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #54 skrivet: juli 30, 2017, 18:54:03 »
Frellumstad the idiot... :-[
Har funnet ut av hele strømtrekket. Føler meg så utrolig dum, hadde koblet en ledning som skal ha 12v ved nøkkel i trinn 2 og 3, på konstant 12v! Hurra for meg -.-
Kommer i det minste til å sove noe bedre.

Fant ut av det etter jeg hadde målt på det andre ledningsnettet og funnet ut hvilken pins på styreenhet lambda gikk til. Skulle ikke være konstant 12v der..?
Da var det å gå over de stedene jeg har koblet helt selv, og etter måling skjønte jeg greia.
Da er det bare å finne en krets som får 12v med nøkkel i trinn 2 og 3. Og som ikke brytes når man vrir på lys bryter ved siden av instrumentet, prøvde det også, da stoppet bilen et sekund når man vred på bryteren  ::)

Clutch har jeg også fått justert på, gleder meg til neste prøvekjøring :)

Ikke verst å få til noe selv om man er litt redusert etter fest i går.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #55 skrivet: juli 30, 2017, 19:04:19 »
Frellumstad the idiot... :-[
Har funnet ut av hele strømtrekket. Føler meg så utrolig dum, hadde koblet en ledning som skal ha 12v ved nøkkel i trinn 2 og 3, på konstant 12v! Hurra for meg -.-
Kommer i det minste til å sove noe bedre.

Fant ut av det etter jeg hadde målt på det andre ledningsnettet og funnet ut hvilken pins på styreenhet lambda gikk til. Skulle ikke være konstant 12v der..?
Da var det å gå over de stedene jeg har koblet helt selv, og etter måling skjønte jeg greia.
Da er det bare å finne en krets som får 12v med nøkkel i trinn 2 og 3. Og som ikke brytes når man vrir på lys bryter ved siden av instrumentet, prøvde det også, da stoppet bilen et sekund når man vred på bryteren  ::)

Clutch har jeg også fått justert på, gleder meg til neste prøvekjøring :)

Ikke verst å få til noe selv om man er litt redusert etter fest i går.

Haha skulle just fråga om du kopplat rätt när du bytte härva  ;)

Skönt att du nu kan tänka på något annat  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #56 skrivet: juli 30, 2017, 20:00:33 »
Frellumstad the idiot... :-[
Har funnet ut av hele strømtrekket. Føler meg så utrolig dum, hadde koblet en ledning som skal ha 12v ved nøkkel i trinn 2 og 3, på konstant 12v! Hurra for meg -.-
Kommer i det minste til å sove noe bedre.

Fant ut av det etter jeg hadde målt på det andre ledningsnettet og funnet ut hvilken pins på styreenhet lambda gikk til. Skulle ikke være konstant 12v der..?
Da var det å gå over de stedene jeg har koblet helt selv, og etter måling skjønte jeg greia.
Da er det bare å finne en krets som får 12v med nøkkel i trinn 2 og 3. Og som ikke brytes når man vrir på lys bryter ved siden av instrumentet, prøvde det også, da stoppet bilen et sekund når man vred på bryteren  ::)

Clutch har jeg også fått justert på, gleder meg til neste prøvekjøring :)

Ikke verst å få til noe selv om man er litt redusert etter fest i går.

Haha skulle just fråga om du kopplat rätt när du bytte härva  ;)

Skönt att du nu kan tänka på något annat  :)

Uff, ja  :-[
Da var styrestrøm i orden som det skal være ::)

Baklys var kun lyspære så da virker alle de som det skal.
Det ene skiltlyset hadde stor sprekk som gapte, så den ble demontert og reparert med limpistol, fint ble det ikke, men tett :)
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #57 skrivet: juli 30, 2017, 21:33:04 »
Älskar norska språket! Lyspäre = Glödlampa?  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #58 skrivet: juli 30, 2017, 22:31:46 »
Älskar norska språket! Lyspäre = Glödlampa?  ;D

Ja, stemmer :)
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #59 skrivet: augusti 01, 2017, 00:15:17 »
About your turteller.. vad hade bilen för tändsystem original?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #60 skrivet: augusti 03, 2017, 10:05:19 »

Jeg har tenkt på dette også. Den hadde Renix, mener det heter det. B200K.
Hvilken av ledningene inn på den originale coilen skal trekkes til minus på den nye coilen?
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #61 skrivet: augusti 05, 2017, 17:33:12 »
 ;D
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #62 skrivet: augusti 05, 2017, 20:17:28 »
Bra! Grå kabel från Renix till varvräknaren. Det fann du ut själv?  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #63 skrivet: augusti 06, 2017, 01:07:01 »
YEs, fungerer fint
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #64 skrivet: augusti 06, 2017, 19:44:04 »
Temp måler i instrument er gul kabel fra bilens ledningsnett nær viskermotor/originalcoil, man ser den koblet til motor ved demontering.
Man finner en lignende gul kabel på 8pol kontakt som er i lh 2,4 nettet, koble disse sammen så virker temp måler  :)
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #65 skrivet: augusti 06, 2017, 22:14:34 »
Byttet chip i en tenningshjerne med sluttnr.-146. Skulle gi turtallsperre på 8000rpm. Den sperrer fortsatt på ca. 6500 rpm. Jeg har en -219 gullboks også som jeg kan prøve med, men ser for meg at sperre ligger en annen plass??
Fordeleren er tom som jeg kan se hvertfall...
Tanker?
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #66 skrivet: augusti 06, 2017, 23:40:37 »
Byttet chip i en tenningshjerne med sluttnr.-146. Skulle gi turtallsperre på 8000rpm. Den sperrer fortsatt på ca. 6500 rpm. Jeg har en -219 gullboks også som jeg kan prøve med, men ser for meg at sperre ligger en annen plass??
Fordeleren er tom som jeg kan se hvertfall...
Tanker?

Bryter den tändning eller bränsle? (Hårt eller mjukt varvstopp)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #67 skrivet: augusti 09, 2017, 08:40:45 »
Jeg skal plage den litt i dag og høre om den sperrer hardt.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #68 skrivet: augusti 09, 2017, 10:01:48 »
Jeg skal plage den litt i dag og høre om den sperrer hardt.

Har forresten lånt rele fra min andre 360, og nå er feilkoden borte.
Jeg skal også forsøke med -219 hjernen i dag for å se om turtallsperre flytter seg.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #69 skrivet: augusti 09, 2017, 19:47:39 »

Prøvde med -219 hjernen i dag. Samme hvilken som står montert, så sperrer bilen på ca. 6300rpm.
Syntes ikke den sperrer veldig hardt, men den slår jo på sperra.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #70 skrivet: augusti 09, 2017, 19:50:45 »
Bruker fordeler fra B200F, 0 237 523 003.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #71 skrivet: augusti 10, 2017, 00:04:30 »
Vad har du för rotor i fördelaren?
Tänkte så det inte är så enkelt att du har fel rotor då det finns rotorer med slungvikt som agerar varvstopp, dvs en vikt slungas ut när rotorn snurrar och vid ca 6000-6500rpm så jordas gnistan ner i fördelaraxeln.


Den stora fula rotorn på bilden är den med varvstopp
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #72 skrivet: augusti 10, 2017, 23:02:48 »
Jeg har rotorn til venstre :/ Så da har jeg uten varvstopp der..
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #73 skrivet: augusti 10, 2017, 23:06:14 »
Har forstått det slik at turtallsperre ligger i tenningshjerne på LH 2,4. Kan det være noe i bensinhjerne også?
Jeg har ikke fått testet bensinchip da hjernene jeg hadde ikke passet med chip( ville ikke starte, og bare slo i bensinpumperele). Venter på hjerne med annet sluttnr. I posten :)
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #74 skrivet: augusti 14, 2017, 22:24:01 »
Bensinhjerne med sluttnr -934 er ankommet, blir spennende å prøve :)
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #75 skrivet: augusti 14, 2017, 22:44:02 »
Håller tummarna  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #76 skrivet: augusti 20, 2017, 21:58:59 »
Her ble det andre boller, chippen virket i denne hjernen.
Hvis jeg skal tro på varvreknaren så sperrer den nå på ca. 7200rpm.
Turtall øker fortere og den slår raskt og ivrig :)
Gleder meg til roadtest.
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #77 skrivet: augusti 23, 2017, 23:03:05 »
Her ble det andre boller, chippen virket i denne hjernen.
Hvis jeg skal tro på varvreknaren så sperrer den nå på ca. 7200rpm.
Turtall øker fortere og den slår raskt og ivrig :)
Gleder meg til roadtest.

Nice!  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #78 skrivet: september 29, 2017, 16:52:24 »
Hadde et lite uhell på kjøreturen, andre giret finnes ikke mere. Dro den ut på første i full spinn på grusvei og rev den i andre, da skrapte det godt og andre gir ble som nøytral gir...
Vel vel, trenger heldigvis ikke bytte girkasse helt enda da den gikk fint uten andre gir.
Nå er det rust sveising for tur før bilprovning :)
« Senast ändrad: september 04, 2018, 19:01:36 av Frellumstad »
___________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Volvo 360GL B200K `87
   Volvo 360GL B200K`84
   Skoda Octavia 1,9tdi 4x4 '06

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #79 skrivet: september 30, 2017, 01:02:07 »
Saknar tvåans växel i en standard växellåda!? Det var något nytt  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.