Nu så blir det en kort update.
Motivationen att bygga på bilen är låg pga yttertemp på -20-25°C, blir då väldigt kallt på betonggolvet i garaget så känns tungt att ligga under bilen

Däremot så har jag vänt på bilen, filmat ljudet på nya avgassystemet med min nya videokamera och sen kikat på hur mycket längre bärarmar som behövs för att få till cambern fram.
Börjar med video på ljudet. Märker att mikrofonen i videokameran är av sämre kvalitet än förväntat och bildkvaliteten är också den lite undermålig men får prova filma med högsta kvalitet nästa gång.
Bilen är i alla fall väldigt tyst nu, dånar inte i kupén alls längre

Lite väl tyst kanske då den låter som en original 740

Men då målet är sleeperbil så är det perfekt
https://youtu.be/GTi5jI8q2bYSen det jag gjort efter det är som sagt att kika på hur långa bärarmar som behövs för att få rätt camber.
Om jag justerar topplagringen till noll camber, dvs mitt i justeringen så måste bärararmarna förlängas 7cm

Med maximal camber på topplagringen så behövs endast 3,5cm längre bärarmar för att få ca 1° negativ camber med bilens vikt på hjulen.
Har då måttat att om jag skulle lyckas bygga dit e36-framvagnsbalk och e36-bärarmar så får jag därigenom en breddning på ca 3-3,5cm och om jag skulle gå ett steg till med e36-framvagnsbalk och e46-bärarmar så får jag en breddning på ca 5-6cm, vilket vore perfekt

Gäller då bara att komma på en bra lösning på att få dit e36-framvagnsbalk på bilen, funderar på att kapa till plattor i 8mm tjockt stål att bulta mot karossen för att sedan kapa av e36-balken och svetsa fast mot plattorna och sen bygga fästen i karossen för "lollipopsen".
Men har tänkt klura på det och eventuellt genomföra det då det blir lite mildare temperaturer.
Monterade sen ihop fronten och monterade ny nummerplåt fram för att sen köra ut min 360 och köra in brorsans 360.