Update!
Inte mycket gjort i helgen då orken inte riktigt var på topp efter att ha spenderat en vecka på VW-dieselmotorkurs nere i Södertälje och sen hemma sent på Fredag pga försenat flyg för att bara vända i sängen och åka till Kalix på Lördagen.
Men det som jag fått fixat är att göra om styrstången.
Jag har ersatt gummiskivan och flänsen längst ner mot styrväxeln med ett knutkors och en stålskiva, detta för att få bättre styrkänsla och gynnsammare vinkel på knutkorset inuti bilen.
Mätte totallängden utan gummiskiva och kapade av rattaxeln på lämpligt ställe, slipade sen bort splinesen i mitt Volvo 140-knutkors jag köpte för några veckor sedan och knackade på det på axeln. Borrade sen för att sätta en M8a till att klämma ihop knuten mot styrstången och svetsade även fast knutkorset.
Målade sen styrstången och när det torkat trädde jag på gummidamasken igen och återmonterade i bilen.
Sen måttade jag C-C på E36-styrväxelflänsen och C-C på Volvo-flänsen och lät brorsan rita en adapter på datorn, skrev sedan ut den och gjorde en stålskiva. Skivan gjorde jag i 8mm tjockt stål och gängade M8 i skivan och skruvade sen fast den i bilen.
När styrstången var bortplockad märkte jag även att själva rattaxeln kärvade. Så trots att styrstången var bortplockad så ville inte ratten snurra runt lätt, löste detta genom att shimsa rattlåset med två brickor då det visade sig att det klämde ihop rattaxelröret efter jag sänkt rattstången. Efter åtgärden så ville även rattlåset till att fungera varje gång igen.
Jag fick även tag i 4st E36-plåtfälgar precis innan jag åkte iväg söderut i Måndags så väntar nu bara på att få hem en uppsättning 195/50-15 sommardäck och E36-styrstag innan jag kan sänka ner framändan på backen igen, förhoppningsvis hinner jag få allt till nästa helg