Författare Ämne: Scrape_ Volvo 360 Sedan  (läst 2738 gånger)

Scrape_

  • Gäst
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #40 skrivet: juli 07, 2017, 08:35:54 »


Fick åka till en annan 360 i "urskogens jungel" och hämta andra bultar till okbågen/bromsoksfästet, då mina va i riktigt dåligt skick och vägrade lossna typ  :P

ERMR

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #41 skrivet: juli 07, 2017, 08:57:56 »
Nu blev jag osäker men är inte stötdämparröret svetsat i spindeln?
Normalt när man byter dämpare så sätter man den nya i röret och skruvar fast den med muttern högst upp på röret.
Ska man bygga om till coilovers så måste man säkert ha ur röret men då är det nog såga, värma, banka, bända som gäller.

Scrape_

  • Gäst
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #42 skrivet: juli 07, 2017, 09:04:58 »
ERMR - jaa det verkar inte bättre  ;D  8)

Scrape_

  • Gäst
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #43 skrivet: juli 07, 2017, 15:38:45 »
Jaa tigersågen med nya blad så gick det lös på 5sec!! Svetsad och klar snart med en sida.

Ba kapa och fixa andra sidan




Scrape_

  • Gäst
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #44 skrivet: juli 08, 2017, 02:51:31 »
Orkade bara sätta dit Coiloverserna fram, så nu sitter det nya "klapperstag", spindelleder, styrstag, bromsskivor/belägg, omfettade hjullager fram, bussningar i pramvagnen och Coiloverserna B) blev nöjd ändå, men måste ordna dämparna, bussningarna och sänkblocken bak nu oxå!!










Upplever att det är gryyymt mkt bättre, sportigare, lite stötigare och så självklart, med det gillas!! ;) sen gör det väll sig inte riktigt rätt efter vägen nu med mjuk, hög och gungande bakdel  :P

Scrape_

  • Gäst
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #45 skrivet: juli 08, 2017, 02:54:27 »
Visar självklart en bild ifrån vänstersidan. Som är mest ful och ser ledsen ut ;) men det får duga, ska ta tag i rosten oxå. Men det blir snart 😝

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16596
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #46 skrivet: juli 08, 2017, 03:41:37 »
Trodde inte man tog bort röret ur spindeln utan behöll det och trädde coiloverbenet över vid ombyggnad?
Mem grymt jobbat! "Ta tag i röven nu med"  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Scrape_

  • Gäst
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #47 skrivet: juli 08, 2017, 08:04:40 »
Frej - Joo det behövdes tydligen, kapade först så jag hade kvar en stump på röret, men insåg fort att det var helt utan jag behövde ha det. Då det var lika grovt som stötdämparröret  :P men guud vad skönt att det sitter nu allting!! Ska självklart ordna baken under helgen oxå!!  8)

Scrape_

  • Gäst
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #48 skrivet: juli 08, 2017, 08:15:37 »
Byggbilder som jag tog i blandad komplott  8)














Scrape_

  • Gäst
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #49 skrivet: juli 09, 2017, 14:45:49 »
Monterade dom ställbara dämparna och sänkblocken(50mm) idag.
Får montera dom nya bussningarna och lacka upp allt i bakvagnen längre fram, då det ändå ska byggas stumma fästen till bakaxel-upphängningen osv. Knacka/valsade skärmkanterna bak lite, dock skrapar det lite vid gung/rondellkörning, men mina fälgar är tyvär 0-ET och 8"breda så he stick ut lite.











Tog även bort "täcklocken" där dimljusen ska sitta, dom var så snea och trasiga så.

Brandt

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #50 skrivet: juli 10, 2017, 20:26:34 »
Ser fruktansvärt bra ut!!   ;D blir sugen på att dra igång med min framvagn jag med.
Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan.

Scrape_

  • Gäst
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #51 skrivet: juli 10, 2017, 21:11:08 »
Brandt - tackar och bockar!! Jaa men det tycker jag du ska göra  ;D hehe

Måste dock kapa mina skärmar och skruva dit skruvbreddare så den inte skrapar så mkt  :P

Frellumstad

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #52 skrivet: juli 11, 2017, 08:23:19 »
Bra jobba med senk, ser riktig fint ut :D
_________________________
x  Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
    Mazda 3 2.0 skyactiv '15
    Volvo 360GL B200K`84
    Volvo 360GL B200K `87
    Mazda Demio 1.5i '98

Scrape_

  • Gäst
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #53 skrivet: juli 11, 2017, 14:56:22 »
Frellumstad - tackar så mkt  ;D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16596
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #54 skrivet: juli 11, 2017, 17:45:24 »
Grymt  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Scrape_

  • Gäst
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #55 skrivet: juli 11, 2017, 18:56:28 »
Frej - tackar så mkt   ;D

Men kör den knappt nu, vill inte skrapa däcken så värst då dom är nya  :P
Vill montera skruvbreddare och kapa upp hjulhusen så det inte skrapar  :-\

Scrape_

  • Gäst
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #56 skrivet: juli 13, 2017, 19:07:22 »
Tog en liten sväng med bilen idag, tänkte jag delar med mig en bild elr två ;D

Kanske skulle ha tagit ner den en elr 2 cm till fram. Men det får bli senare projekt och efter besiktningen. Då går den ju 2år och blir skattefri skönheten  8)




FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16596
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Scrape_ Volvo 360 Sedan
« Svar #57 skrivet: juli 26, 2017, 13:11:34 »
Bilen är nog såld nu. Och Scrape_ verkar ha loggat ut från forumet för gott  :(
Skickar denna tråd till kyrkogården om ett par dagar.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.