tjena,de va inte igår mina 300 kamrater
junior is back, nä men ja får beklaga för dåligt med update men de byggs som aldrig förr i garaget på alla mina bilar!
360in då, ja min mor ska flytta så allt i de garaget måste till mitt andra garage inklusive 3 av mina bilar varav 360in.
de var kan man säga en nytändning för den måste stå på jul för att kunna flyttas, där började inspirationen kuta på riktigt så på 4 veckor har de hänt en del.
framvagnen då, 300ans framvagn är under all kritik inte kraftigt byggd. Å då v8an på 210kg och bra med vrid ska ner måste allt upp i dimension.
7-940 var då valet att ta delar ifrån eftersom de finns i massor att köpa och hitta. en komplett 940 framvagn inhandlades. där bärarmar, reaktionsstag och nav användes. 360ins balk förstärktes och fästen för 940 styrväxel byggdes. Bussningarna på 940 bärarmarna mot balken, passade i 360ins balk då ja kapade bort några mm från ståldistansen i centrum på bussningen. vinkeln på reaktionsstaget var samma som på 300an så ja byggde en hybrid med halva staget 300 och halva 940 för att passa. 940 nav kapades och svetsades mot nya coilovers, 940 topplagring byggdes om (kraftigt) för att passa i fjädertornen utan att kapa i karossen. nya orginal bussningar, hjullager, spindelleder köptes, allt blästrades och lackades med spruta.
hjulhus fick en riktig omgång underredsmassa och rörfronten lackades. Började även täcka igen hålen i torpeden.