Författare Ämne: volvo 345 dls bygga gatbil  (läst 108398 gånger)

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 453
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #520 skrivet: november 25, 2017, 20:34:45 »
men jag ska bju på några bilder på bilen i sin helhet från sommaren, hoppas ni gillar de

Mycket vackert!

Tack  :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 453
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #521 skrivet: januari 13, 2018, 13:14:53 »
Tänk om de kunde bli sommar  :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16531
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #522 skrivet: januari 19, 2018, 00:12:32 »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 453
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #523 skrivet: januari 21, 2018, 21:32:55 »
update

började helgen med att ja va ute igår med brukisen 940 med lite lätt sugtrim å sladdade, givetvis skulle 3an ge sig.
small till sen vare friläge även framåt. men jag höll humöret och matade på i garaget med 345an och v8 motorn hela helgen.
så de blev ombyggnad av screampipen till sluten eftersom reglerna ändrades nu 2018. samt grenrör och downpipe lindades om i titanbandage.
trist då jag gillade då de sprutade 2 dm flammor ur huven.

bjuder på resultatet, downpipen är ej ditsatt riktigt på bilderna.
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16531
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #524 skrivet: januari 23, 2018, 18:49:46 »
OJ oj inte avundsjukt på att linda ett sånt där ormbo.. men vad är titanbandage? Låter dyrt  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 453
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #525 skrivet: januari 25, 2018, 20:58:08 »
OJ oj inte avundsjukt på att linda ett sånt där ormbo.. men vad är titanbandage? Låter dyrt  :P

lindade dessutom grenröret på plats, jävligt onödigt men ja kände inte för att ta bort allt  :P
titanbandage, är en blandning av glasfiber och vulkansten. tål otroliga temperaturer och blir rött som stål vid över 1000 grader. sen då de svalnar behåller de exakt samma färg. enligt mig de bästa. jag har prova en massa olika bandage vitt, svart och ljusbrunt från olika företag och alla är lika. efter ett tag blir dom i samma färg mörkbrun eftersom dom är doppade i färg och de brinner bort. samt de blir stenhårt och minsta man rör de så blire som mjöl och går sönder. titanbandage är svindyrt i sverige och kostar upp mot 1500kr rullen, (räcker för att linda ett litet grenrör) men jag köpte från USA och fick tag på 4 stora rullar 60 meter sammanlagt för 800kr.
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16531
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #526 skrivet: januari 27, 2018, 22:15:35 »
Låter ju bra!  :D
Alltid spännande med nya material!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.