Författare Ämne: Dragracing 343  (läst 4907 gånger)

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #40 skrivet: december 11, 2017, 08:57:50 »
update!


Framvagn är nu ett avslutat kapitel så när som på styrningen, men det blir längre fram när stolen har ramlat in. Så att jag kan passa in ratten.













Nästa steg är att ägna bakvagnen lite uppmärksamhet. Börjar med att bygga ihop "klumpen". Blir 4.11 i utväxling.


/M

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3294
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #41 skrivet: december 11, 2017, 11:32:51 »
 Ser fint ut :) Verkar som det kommer bli riktigt låg vikt på bilen.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Passat 2.0TDI 4motion -09
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Leksak: Suzuki RMX 250 -98

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #42 skrivet: december 11, 2017, 22:37:18 »
Dom där rören väger mer än vad man tror 3,1 kg/m och balkarna väger 5,1 kg/m. I dagsläget är det ca. 12 m balk och 15 m rör. Så i runda slängar har jag byggt på ca. 100 kg. Men vi får se vart det slutar i vikt, den ska vägas när den är klar. Jag gissar en bit över 1000 kg.


Garagetiden i kväll har gått åt till att jobba på diff klumpen. Byggt ihop pinjongen och ställt in rätt inspänningstryck (25 ft lb). Blev tvungen att köpa ett verktyg (en typ av momentnyckel som visar moment i realtid) för att klara av uppgiften och som tur var hittade jag en på Ebay för halva priset. Så istället för 2500:- fick jag betala 1200:-. Riktigt trevligt att få lite ombyte i arbetet från kapa, slipa och svetsa.








Och jag hann även med att montera kronhjul, lager på spolen och markera ut vart jag måste ta bort material i huset.




/M

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16596
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Dragracing 343
« Svar #43 skrivet: december 13, 2017, 23:29:20 »
Intressant att följa!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #44 skrivet: december 23, 2017, 09:53:02 »
Update!

En sista ansträngning innan jul blev att försöka få till bra drivmönster mellan pinjong och kronhjul. Fick till det inte alltför tokigt, men skulle behöva få in pinjongen lite mer så att jag fick mönstret mer inåt på kronhjulet. Detta för att pinjong och kronhjul vill separera under acceleration och då flyttas mönstret lite utåt. Och för det behövs tunnare schims som jag inte har. Får bli med nästa beställning från staterna. Men nu blir det ett längre uppehåll med bilen, så att man inte tappar intresset. Målet är rullande chassi innan påsk.









Har ett litet sidoprojekt som jag pysslar med. Ganska skönt att ha ett projekt som är "straightforward" och inte så mycket tänka. Har byggt om en ammo-låda till en fältkamin. Testad och klar! Och väntar nu på ett beg. militärtält som jag köpt från England. Ett billigt och enkelt sätt att fly civilisationen för några dagar och "bara" leva på naturens villkor. Önskar er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år!! Ses 2018!




/M

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16596
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Dragracing 343
« Svar #45 skrivet: december 30, 2017, 00:45:22 »
God fortsättning!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #46 skrivet: februari 15, 2018, 12:03:15 »
Efter en behövlig vila och en långdragen förkylning är på G igen. Det som har hänt sen sist är att toppen är planfräst och har mätt upp de sista värdena i motorn och det ser riktigt bra ut. Alla värden är inom toleranserna, så det blir en enkel renovering av motorn med nya lager, ringar och hona cylindrarna. I stället för att köpa "fancy pansy" lager, ringar och packningar från USA, har beställt original (TAIHO, JAPAN). En tredjedel del av priset. (9500:- vs 3300:-)











Vidare har jag tagit tag i att flytta hjulhuset bakåt då Volvon har fått en längre hjulbas pga ladderbars.













På tur står att rikta bakaxel och svetsa ditt lagerändarna innan det är dags för att beställa drivaxlar... ;D

/M

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3294
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #47 skrivet: februari 15, 2018, 23:18:19 »
Fint att kunna spara lite pengar på packningar och lager :) Håller dom lika bra som dom svindyra från USA?

Riktigt snygg förflyttning av hjulhusen :D
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Passat 2.0TDI 4motion -09
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Leksak: Suzuki RMX 250 -98

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #48 skrivet: februari 16, 2018, 09:39:29 »
Fint att kunna spara lite pengar på packningar och lager :) Håller dom lika bra som dom svindyra från USA?

Riktigt snygg förflyttning av hjulhusen :D

Eftersom att allt tyder på att motorn är i så pass bra skick så finns det ingen anledning att "go all in". Ska ju bara i detta första läge ta ut 550-600 hk och då funkar original prylar mycket bra.

Om org. prylarna håller lika bra som "Fancy pansy"? Ja, vet ej riktigt. Om man ska upp i den högre trimskolan (+1000hk) så kanske det handlar om att ha lager med tri-metal beläggning osv. Har sett många genom åren som har trillat dit på företagens reklam om att "detta måste du ha till din HI-performance engine".  Den största delen av oss garageråttor trimmar på en lägre nivå och då klarar man sig väldigt långt på org. prylar. Det är min erfarenhet i alla fall.  ;D

Tack för kommentaren, men tunnplåtsarbetet är det inte min starka sida och skulle gärna lämna över det till någon annan.  Laga rost, aldrig!!! :(

/M



« Senast ändrad: februari 17, 2018, 09:39:24 av streetvolvo »

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16596
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Dragracing 343
« Svar #49 skrivet: februari 21, 2018, 21:53:41 »
Första gången jag ser någon flytta hjulhus på en 300  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #50 skrivet: mars 09, 2018, 19:25:11 »
Update!

Motorn börjar att ta form och är snart redo att sättas ihop med PG-lådan och ska ner i bilen igen för mätning och riktas in mot bakaxeln. Viktigt här är att Pg/motor paket blir parallell i vinkel med bakaxeln (under acceleration). Och kardanaxel 1/2° i vinkel mellan pg/motorpaket och bakaxel. Allt för att eliminera vibrationer och effektförlust. Mycket mäta blir det i detta moment. Kanske det viktigaste momentet i hela bygget. Måste bli rätt.

Måste bara tipsa om ett fantastiskt verktyg som jag hittade på nätet. Efter skiftnyckeln så är detta nog det bästa verktyget någon någonsin har uppfunnit. Jag säger inget mer utan kolla in detta!!!   ;D

https://youtu.be/ZFTaeu4GIPo










Vidare har dubbel justerbara dämpare kommit på plats. Allt för att kunna finjustera chassit.



/M

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3294
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #51 skrivet: mars 09, 2018, 20:03:04 »
Hur gör du när du mäter kardanvinklarna?
Ska ju själv bygga om till m47-låda fram och 740-bakaxel inom en snar framtid så håller på att förbereda mig, har läst mig fram till att 3grader nedåtlut på lådans medbringare och 3grader uppåtlut på bakaxelns medbringare är ett "universalmått" som ska funka för dom flesta.

Det där är ett riktigt fint verktyg, minns att du visade mig det och gav goda rekommendationer om det då jag var förbi i höstas :)
Har dock inte lyckas hitta det att köpa i Sverige men hittade att det finns på Ebay för ca 500kr inkl frakt från USA
https://www.ebay.com/itm/Lisle-36200-Magnetic-Valve-Keeper-Remover-Installer/252423980137?epid=1311817706&hash=item3ac5a44469:g:370AAOSw8d9U1OmK
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Passat 2.0TDI 4motion -09
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Leksak: Suzuki RMX 250 -98

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #52 skrivet: mars 10, 2018, 07:43:31 »
Hur gör du när du mäter kardanvinklarna?
Ska ju själv bygga om till m47-låda fram och 740-bakaxel inom en snar framtid så håller på att förbereda mig, har läst mig fram till att 3grader nedåtlut på lådans medbringare och 3grader uppåtlut på bakaxelns medbringare är ett "universalmått" som ska funka för dom flesta.

Låter som bra vinklar. Jag använder en digital vinkelmätare. Den har en noggrannhet ner till 0,1 grader. Bara att låna!



/M


simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3294
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #53 skrivet: mars 10, 2018, 07:58:26 »
Skönt att höra då är jag inte ute och cyklar i alla fall :D

En digital vinkelmätare har jag redan införskaffat så det är lugnt :)

Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Passat 2.0TDI 4motion -09
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Leksak: Suzuki RMX 250 -98

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #54 skrivet: mars 18, 2018, 19:05:49 »
Motorn börjar att ta form. Bottendelen på plats. Kvar återstår att skaffa några anslutningar och grenrör för turbo (blir nog att bygga ett själv  :-X), sen är det bara att montera allt. Fick ta på större beg oem spridare (440 cc) och en beg. HX35. De får duga första åren då jag har tänkt om och bestämt mig för att landa runt 400-450 hk första åren. Det blir ett för stort hål i plånboken att köra fortare. Och då handlar det inte om kostnaderna för att bygga effekt, utan alla säkerhetsdetaljer som tillkommer som ett krav när man passerar 10,90 sec. Sånt är dyrt och många av prylarna ska bytas med en fem års intervall....

Nä, då får de snabba tiderna vänta ett slag. Målet nu är att komma ut på banan igen och ha kul... ;D




/Markus


kvist90_

  • Medlem
  • Antal inlägg: 224
    • Visa profil
    • Mitt Porjekt :)
SV: Dragracing 343
« Svar #55 skrivet: mars 18, 2018, 19:49:50 »
Man behöver inte alltid vara snabbast man kan bara ha kul me :D Keep up the good work :)
Projektbil/finbil :D 360GL "Redline" 1,9 Turbo Diesel -88
Kör annars en slö Toyota Starlet -89 eller en Hyundai i30 1,6CRDi

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16596
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Dragracing 343
« Svar #56 skrivet: mars 21, 2018, 22:21:28 »
Nä, då får de snabba tiderna vänta ett slag. Målet nu är att komma ut på banan igen och ha kul... ;D

Låter bra!  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #57 skrivet: mars 24, 2018, 09:19:22 »
Det kommer att bli trång i motorrummets trotts avsaknad av inneskärmar!



Ebay turbon och spridare. Kostnad inkl. frakt 2800:-. Renoveringskostnader för både turbo och spidare 700:-. Turbon hänger med till ca. 550hk och spridarna klarar med högre tryck +500 hk. Så, ett helt ok pris för den effekten.  ;D



Simlar, känner du någon runt Luleå som kan svetsa i Alu?


/M

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3294
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #58 skrivet: mars 24, 2018, 09:32:56 »
Ja det ser ut att bli trångt sen med insug och grenrör på plats fastän du kapat bort så gott som hela motorrumet :P

Bra pris för grejjer god för 500+hk :D

Nä tyvärr känner jag ingen i Luleå som svetsar alu, hade gärna lärt mig svetsa alu själv då det underlättar fruktansvärt vid ombyggnationer men tyvärr så är en alu-tigsvets fortfarande över min budget :'(

Det går inte att löda ihop med t.ex alutite från Jula? Eller kanske inte håller, har själv inte provat så vet inte hur bra det funkar.
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/svets-och-lod/svets/svetslod/alutite-214010/
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Passat 2.0TDI 4motion -09
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Leksak: Suzuki RMX 250 -98

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #59 skrivet: mars 26, 2018, 20:38:20 »
Ok, då får jag leta vidare!

Tack för tipset, men jag vågar inte chansa. Det får blir svets.

/M

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #60 skrivet: april 08, 2018, 13:49:57 »
update!

Påsken har inneburit ledighet för mig och jag har försökt att vara flitig i garaget. Har under veckan hunnit göra klar med karosserijobbet som flytten av hjulhusen innebar. Nå så J-l tråkigt och helt ärligt så har jag genat i kurvorna rejält. Spackel och färg! Har aldrig varit svag för pust och studs. Hellre en rejäl patina och en överraskning när man trycker på gaspedalen.

Vidare har jag kollat vinklarna mellan motorpaket och bakaxel, igen. ::)  Och kollat så att huven gick igen med motorn så pass högt i chassit. Funkade fint och nu börjar man se att det är en bil man håller på med...

Måttbeställda drivaxlarna är på G från USA. Blev Strange Hi-Tuf 31-spline axlar för dragracing. En milstolpe!!  ;D  Hade ju ett mål med ett rullande chassi till påsk....snart.... ;D

Nästa inköp blir en kardan. Satsar på "bulletproof" och valet landar på en 3" Promod kardan med 1350 knutar. Rejäla grejer, men å andra sidan så behöver jag inte titta åt den mer efter installation.  ;D

Avslutningsvis har jag jobbat vidare med att få till rätt drivmönster mellan kronhjul och pinjong. Alltså vad tidskrävande! Får hjälp av en person via Sävar turbo forum.












/M

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 466
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #61 skrivet: april 09, 2018, 20:57:57 »
fan va bra de blir!, på tal om alutight så har jag dona mycket med de. funkar klockrent och blir starkt som satan, men man ska vara säker på att ventilkåporna är i alu.
skulle fixa anslutningar an12 på kåporna till m60in, men de visade sig vara magnesium. alutight klarar magnesium men de va så mycket ihålighet i gjutningen att de droppade mer än att materialet band ihop. men alu funkar fint  ;)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #62 skrivet: april 16, 2018, 20:13:55 »

Tredje modifiering av oljetråget.  ::) Och när jag får dit den så inser jag att jag har glömt att justera det nya uttaget i sidled. Blir till att ta av igen. Denna typ av hinder är vardagsmat när man bygger något som inte var tänkt att passa ihop. ex. Volvo 340 och 2JZ. Gör om gör rätt!



/M

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3294
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #63 skrivet: april 16, 2018, 21:54:25 »
Inte lätt när man ska para ihop två väldigt olika maskiner :P

Ser ju smidigt ut när det bara är sumptråget som behöver lossas och modifieras och inte hela oljetråget :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Passat 2.0TDI 4motion -09
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Leksak: Suzuki RMX 250 -98

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #64 skrivet: april 24, 2018, 12:25:59 »
Drivaxlarna dök upp här i veckan och vilken "art of work"!!  ;D  Blev att installera lager och hjulbultar. Nu väntar att kolla om banjon är rak och invänta kardanaxeln så att det blir ett rullande chassi. Så snart har man nått en milstolpe. 

Passade även på att laga kylaren. Kul med "old school" mekande.  ;D













/M

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #65 skrivet: maj 02, 2018, 20:15:01 »
Update!

Firade Valborg i Uppsala i helgen och så klart om man ska någonstans så kollar man nätet om det finns något till bilen i närheten dit man ska. Och det gjorde det!!  ;D  Hittade ett oanvänt MS2V3. Grabben jag köpte den av hade bygget som projekt på gymnasiet och sedan hade den legat i en låda. Så istället för 5500:- (med frakt och tull från USA) så gav jag 1000:-.   ;D ;D

Blir att löda om en del för just nu är den konfigurerad för EDIS 4 cyl. Men det borde inte vara några problem då all info finns på nätet.








/M


streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #66 skrivet: maj 10, 2018, 12:58:00 »
Update!

En granne kom till min räddning och helt enkelt svarvade en axel och bussningar. Tusen tack Valle! Nu kan jag rikta bakaxeln och gå vidare med bygget. Ett steg närmare!  ;D














/M

kvist90_

  • Medlem
  • Antal inlägg: 224
    • Visa profil
    • Mitt Porjekt :)
SV: Dragracing 343
« Svar #67 skrivet: maj 10, 2018, 13:10:16 »
Fler sånna grannar skulle man hatt :) Ser maffigt ut
Projektbil/finbil :D 360GL "Redline" 1,9 Turbo Diesel -88
Kör annars en slö Toyota Starlet -89 eller en Hyundai i30 1,6CRDi

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #68 skrivet: maj 11, 2018, 08:50:44 »
Jo, det är guld värt med bra grannar!

/M

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16596
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Dragracing 343
« Svar #69 skrivet: maj 22, 2018, 20:36:07 »
Grattis till MS2V3 för halva pengen jag gav för mitt MS1 V2.2 löst beggat kretskort för en herrans massa år sedan  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #70 skrivet: maj 28, 2018, 19:48:30 »
En milstolpe i bygget är nått. Ett rullande chassi  ;D ;D ;D  Nu blir det ledigt från garaget några veckor....om det går  ::)
















/M

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3294
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #71 skrivet: maj 28, 2018, 19:51:21 »
Nu jävlar börjar det likna en bil igen :D
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Passat 2.0TDI 4motion -09
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Leksak: Suzuki RMX 250 -98

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #72 skrivet: juni 04, 2018, 08:16:15 »
Jo, äntligen! Det var en skön känsla att rulla ut bilen ur garaget.  ;D  Nu återstår bara att montera och passa in alla system. Broms-, el-, bränsle-, avgassystem, osv. Och nästa milstolpe är uppstart. Få se om det hinns innan snön lägger sig.

Har även hittat en donator bil nere i Sundsvall som jag ska plocka lite delar ifrån som ex. kofångare, framruta, några inredningsdetaljer, osv. Hämtar om några veckor.


/M

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3294
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #73 skrivet: juni 04, 2018, 08:46:49 »
Ja körklar nästa sommar då alltså? :D

Åh härligt med reservdelsbil :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Passat 2.0TDI 4motion -09
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Leksak: Suzuki RMX 250 -98

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #74 skrivet: juni 10, 2018, 22:18:21 »
Ja körklar nästa sommar då alltså? :D


Jo, siktet är inställt på att ha den tävlingsklar nästa sommar eller rättare sagt klar för "test and tune".

Provlastade i kväll för att se om den rymdes bättre på släpet efter att jag byggt om det lite. Trång, med det gick. Ungefär en 1 cm till godo per sida...













/M



simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3294
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #75 skrivet: juni 10, 2018, 22:30:24 »
Det var inte ett stort släp, men bara otympligt att ha ett större än nödvändigt ;D
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Passat 2.0TDI 4motion -09
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Leksak: Suzuki RMX 250 -98

Erik247

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
    • Hitta billiga vinterdäck online
SV: Dragracing 343
« Svar #76 skrivet: juni 13, 2018, 10:14:06 »
Wow vilket coolt projekt! Ska bli spännande att följa och förhoppningsvis se på strippen framöver :)
Kör, bara köör!
--
Blogg: Artikelexpressen

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #77 skrivet: juni 21, 2018, 07:12:35 »
Det var inte ett stort släp, men bara otympligt att ha ett större än nödvändigt ;D

Jo, den är verkligen precis. Det är en gammal husvagn som jag har byggt om. Lite kuriosa är att plåten som utgör flaket är den gamla helikopterplattan från Gällivaresjukhus!!

Wow vilket coolt projekt! Ska bli spännande att följa och förhoppningsvis se på strippen framöver :)

Tack! Jo, det är verkligen en liten bil med karaktär. Blir mer och mer fäst vid den. Nu är det bara att hoppas på att den funkar som tänk också. Målet för 2019 är att få kolla på alla chassi inställningar, att få bilen att bli stabil och eliminera alla "barnsjukdomar". Och att köra en låg tia på 1/4.  ;D

/M

streetvolvo

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #78 skrivet: juni 24, 2018, 08:34:12 »
Ungefär ett år mellan bilderna. Utvecklingen går åt rätt håll!  ;D





/M

kvist90_

  • Medlem
  • Antal inlägg: 224
    • Visa profil
    • Mitt Porjekt :)
SV: Dragracing 343
« Svar #79 skrivet: juni 24, 2018, 18:44:12 »
Ja lite har de allt hänt  ;D En udda bil på strppen sen ;)
Projektbil/finbil :D 360GL "Redline" 1,9 Turbo Diesel -88
Kör annars en slö Toyota Starlet -89 eller en Hyundai i30 1,6CRDi