Författare Ämne: Dragracing 343  (läst 7776 gånger)

streetvolvo

  • Medlem
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #120 skrivet: december 02, 2018, 21:39:09 »
Roade mig ikväll med att se hur höga wheelie jag kan göra innan kofångaren tar i bak... 1,60 var inga problem. Nä, skämt och sido jag lyfte fronten för att kunna helsvetsa allt under bilen fram till. Och detta lilla manöver gav mig en insikt.....jag har gjort en tankevurpa när det gäller den övre infästningen av fjäderbenen!!!  :-[

Jag har inte tagit i beaktning att spindelleden inte sitter i en raklinje från dämparens topplagring... det är offset och när hjulet vrider sig så ändras vinkeln i den över infästningen och då kan man inte stum montera det....MAN måste ha ett ledlager som tillåter rörelse. Blir till att göra om och göra rätt....

Klantigt, men heller upptäcka det nu istället för att bryta av stötdämpare armen under ett race..












simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3339
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #121 skrivet: december 02, 2018, 21:42:23 »
Tur du upptäckte problemet med fjädringen, inte kul om det går sönder i hög hastighet :-X

Fränt med 1,6m hjullyft ;D
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Passat 2.0TDI 4motion -09
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Leksak: Suzuki RMX 250 -98

streetvolvo

  • Medlem
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
SV: Dragracing 343
« Svar #122 skrivet: december 15, 2018, 14:39:43 »
Problemet med topplagringen är fixat och har helsvetsat framvagnen plus allt under bilen.   ;D












/M