Författare Ämne: B200F Turbo ingen tomgång, trögstartad  (läst 55 gånger)

Stoft

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
B200F Turbo ingen tomgång, trögstartad
« skrivet: november 10, 2017, 22:10:05 »
Hej,

Fick min 360 av en arbetskollega, redan då var den riktigt trögstartad men gnuggade man på startmotorn så kom den igång till slut ändå och gick sedan bra.
Nu med turbo monterat så är den så pass trögstartad att jag måste använda startgas, den går inte alls på tomgång utan jag måste hålla varv och helst pumpa med gasen.
Har inte hunnit montera BTR men på tomgång så borde väl ändå gå? Har släppt LMM 3 hack utan märkbar skillnad.
Stiften har nog sett sina bästa dagar så ska byta dom och koppla in BTR så fort jag får tid.
Fler tips?

simlar

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 3074
    • Visa profil
SV: B200F Turbo ingen tomgång, trögstartad
« Svar #1 skrivet: november 11, 2017, 09:31:55 »
Putsa upp alla säkringar skulle jag prova med först, kan hända att det är dålig kontakt så t.ex soppapumpen inte får ström när du drar på starten.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Passat 2.0TDI 4motion -09
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Leksak: Suzuki RMX 250 -98

Stoft

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: november 11, 2017, 09:54:27 »
Putsa upp alla säkringar skulle jag prova med först, kan hända att det är dålig kontakt så t.ex soppapumpen inte får ström när du drar på starten.
Kör soppapumpen på separat knapp så den vet jag går :)

Stoft

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: november 11, 2017, 14:55:54 »
Kopplade in BTR nu och den kändes vilja tända till lite oftare nu men det är inte bra. Hann aldrig köpa nya stift så det återstår att göra.
Går det att koppla kallstartsventilen på knapp? Det är nämligen när jag trycker fullgas som den vill börja hosta igång så kanske är det något vingel med den?

Stoft

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: november 11, 2017, 15:54:56 »
Tog av LMM nu igen för att justera den åt andra hållet, dvs SPÄNNA och inte släppa som jag gjorde innan. Hittade någon tråd här på forumet där dålig/obefintlig tomgång löstes på så sätt.
Såg då att den dessutom hade fastnat i öppet läge? Öppnar jag klaffen helt så hänger den sig. Måste undersöka det mer..