Författare Ämne: Vindrutetorkaren och spolarvätska går hela tiden efter klantig miss.  (läst 2711 gånger)

Barbapappan

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Hej, råkade ut för en något klantig grej igår kväll när jag skulle åka hem med Volvon.

Mörkt som tusan ute, hoppar in i bilen, kallt som fan, försöker få in nyckeln i tändningslåset men missar och får in den i samma hål där vindrutetorkarspaken är (har inget skydd under ratten, fixade med tändningen när det strulade förut) Nyckeln passade relativt bra i Vindrutetorkarhålet och jag märkte inte riktigt för än det var för sent.

Märkte ändå efter en stund att jag hade stoppat in nyckeln fel och drog ut den, det var lite motstånd på vägen tillbaka. Får i nyckeln rätt och vrider om, då är det full fart på vindrutetorkarna och spolarvätskan. Försökte få stopp på det genom spaken men inget hände så jag kopplade ur spolarvätskan och åkte hem med torkarna på.

Har testat nu på förmiddagen med att ta ur säkringar och reläer men det blir likadant när jag kopplar in det igen. Har kollat in i hålet där vindrutespaken sitter och det är en liten kopparplatta där inne som ser något böjd ut, förmodligen efter min nyckel.

Ska kolla med en kunnig kille på jobbet imorgon om han kan försöka klura ut något. Tänkte bara kolla utifall någon utav er kanske har någon lättare lösning eller något tips på hur man kan fixa det här, tack på förhand  :)

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
Låter som om du har lyckats kortsluta själva spaken eller låsa nån brytaren till spolar vätskan i tillslaget läge.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
bäst är nog att byta spaken till en bättre begagnad som inte är modifierad ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga