Tro det eller ej, men efter ett halvår i skamvrån har volvon fått lite välbehövlig kärlek.
Monterade sprutet på semestern å mappade lite så den gick att köra. Gick bättre än jag trott faktiskt. Ja, inte bilen alltså, den gick väl ungefär som innan. Överraskningen var att samspelet mellan mig-dator-sprutet-bilen gick så smärtfritt.
Hålen i svänghjulet som jag tjatade om för evigheter sedan funkade fint. Jag borrade två hål i det ena uppehållet å sedan borrade jag dom två hålen närmast det andra uppehållet dubbelt så djupa för att få behålla lite av den balans som eventuellt fanns i svänghjulet.
VR-sensorn från Renix verkar ge en finfin signal till boxen, inte minsta problem ...än så länge iallafall.... har bara kört typ 10 mil.
Däremot så vart jag lite förbryllad när jag startade första gången & kollade tändningen. Den stod ju 10 grader lägre än den borde. Jag som kollat allt så noga å räknat å dubbelkollat å nu var det bara att göra om. Räknade hål å petade med mejslar i tändstiftshål å stirrade en lång stund på remskivan, allt för att komma fram till samma resultat.
"Fusklagade" med trigger offset å allt vart frid å fröjd, alltid samma tändning på motorn som i datorn.
Kan det vara så att jag byglat fel i boxen? Jag har byglat VR-signalen till VR-out-inverted. Kanske det blir fel när givaren läser hål istället för kuggar så att det hela förskjuts? Men kan det verkligen göra så mycket som 10 grader, varje hål+kugg är ju bara drygt 8 grader. Någon som har en aning om varför det inte stämmer?
Sedan skulle det ha varit ett par bilder till här, men det får tydligen vänta tills kameran & datorn blir kompisar igen.