Författare Ämne: Volvo 360, b230 LINK G4, b230ft 16v Turbo prosjekt  (läst 28271 gånger)

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
Volvo 360, b230 LINK G4, b230ft 16v Turbo prosjekt
« skrivet: juni 07, 2011, 17:55:34 »
Nå har jeg lest nok på forumet her uten å bidra litt.
Så tenkte det var på tide med en tråd om bilen!

Bilen ble innhandlet i Januar i år, og ble brukt som vinterbil. Når snøen var borte kom planene  :-X
Prata litt med en kompis som også kjører 360, og vi ble enige om turbo! Problemet var bare at vi begge har b200k, og jeg orker ikke maset med forgasserturbo, hehe.

Sååå.. handlet inn megasquirt. Men... Har ikke tilgang til garasje for tiden, så det måtte skrus ute! Har gått tregt helt fram til nå i det siste.



Innsug fra 740, 940 turbo dyser. Så langt org. bensintrykksregulator. Må vel byttes når turboen kommer på plass!




Neddreide dempere! Har bytta til 10w40 olje også. Takk Peter? :P



Walbro-pumpe, filter fra lokal butikk.



IC montert



Burde kanskje montert den litt lavere?  :-X



Sånn det ser ut nå... Så venter jeg på ny MAP-sensor til sprutet, og grenrørsdeler fra KL. Har også problemer med lambdasonden som nekter å virke som den skal  :-\ Innovate LC1.....
Leter også etter en 2.3l jeg kan pusle litt med! Men fins det noe info på nettet om hvilke av motorene som har grov og klen innmat?

Skal prøve å oppdatere jevnlig!
« Senast ändrad: augusti 11, 2012, 10:24:21 av Stisn »
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

NikDev

  • Medlem
  • Antal inlägg: 201
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #1 skrivet: juni 07, 2011, 22:44:40 »
Ser bra ut! Følger med jeg nå, hva mener du klein innmat? Optmalt sett så bør man vel starte med en b230et/ft ellerno:)
360- "Low&Slow"
x 360 - 2,5l #50

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #2 skrivet: juni 07, 2011, 22:54:35 »
Kul med projekttråd Stisn!

Hoppas det löser sig med bredbandslambdan. Verkligen ett bra verktyg när man ska mappa  :P

Byt bränsletrycksregulator nu innan du börjar mappa så har du en färdig sug-mapp att utgå ifrån sedan när du monterar turbon!

Tack för bilder, det var många fina mods på bilen din  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #3 skrivet: juni 07, 2011, 22:56:52 »
Nja, bygger grenrør nå, og skaffer meg FT/FK som jeg kan bygge på. Bare flytter over innsug, grenrør o.l. Når den er klar!
Greit med litt sprut. Er ikke imponert over orginal effekt, hehe.

Fant ut av lambdaen! Hadde kobla + inn på + til relé-boksen til sprutet :x Lambdaen er visst for følsom til å klare de store spenningsfalla som oppstår når bilen går. Første nybegynnerfeil  ;D godt å få det overstått!

FREJ; Nja, er en del forgasser-slanger og ledninger som ligger igjen i motorrommet. Vil bare få lagt opp alt før jeg teiper ting sammen og fjerner det overfladiske.
« Senast ändrad: juni 22, 2011, 17:03:43 av Stisn »
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #4 skrivet: juni 08, 2011, 18:35:25 »
Så bra att lambdan fungerar nu då!  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #5 skrivet: juni 08, 2011, 20:03:24 »
Kul projekt!

Jag startade också från en b200k som fick insprutning och sedan MS.  :)

Hur har du gjort med bränslepumpen? Suger den bensin uppifrån tanken eller har du en intank pump före?

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #6 skrivet: juni 08, 2011, 22:09:05 »
Bergvik: Vet du... Jeg aner ikke helt hvordan det der funker  :-X
Når jeg hadde nede tanken for å strekke nye bensinslanger hele veien, så var det bare slanger rett inn på tanken...? Ikke noe armatur eller noen ting. Jeg har bare montert inline filter og pumpe der slangene kommer ned fra tanken(siden du også begynte med b200k så antar jeg at du vet hvordan det ser ut), og det funker skit bra! Pumpa suger vel, antar jeg?   ???

VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #7 skrivet: juni 22, 2011, 21:30:33 »
Vært ute og mappa litt... Har noen små problemer.
Fra 1000-1500, hvis jeg prøver å gi gass, så hopper AFR opp til 20-21. Jeg må gå av og på gassen helt til jeg får den opp til 2500-3000, da går den drit bra hele registreret.
Noen MS-kyndige som har erfaring med lignende problem? Jeg har satt tunerstudio til fuel only, så jeg har ikke tilgang til accel enrichment, men tenkte jeg skulle prøve "extended" i morgen. For å se om jeg kan stille på noe  :-\
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #8 skrivet: juni 22, 2011, 22:18:34 »
Accel enrich är ju ett måste för att bilen inte ska hosta till och dö om du trycker på gasen?!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #9 skrivet: juni 23, 2011, 08:57:28 »
Den er jo der, men på default. Og så lenge jeg har valgt "fuel only", så går det ikke ann å trykke på den. Har bytta til extended nå, og endra litt. Må prøve etter jobb om det utgjør noen forskjell.
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #10 skrivet: juni 26, 2011, 00:28:10 »
Den er jo der, men på default. Og så lenge jeg har valgt "fuel only", så går det ikke ann å trykke på den. Har bytta til extended nå, og endra litt. Må prøve etter jobb om det utgjør noen forskjell.


Så kan det ju inte vara... min motor är okörbar utan accel.enrich och jag körde fuel only ett bra tag innan jag byggde om tändningen.
Men jag körde förstås Megatune då med. Fanns ju inget annat!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #11 skrivet: juni 26, 2011, 21:21:22 »
Går bedre og bedre! Skjønte en god del mer etter at jeg begynte å logge hver gang jeg kjørte. Meeen... bredbåndslambdaen er fortsatt helt jævlig. Får såvidt kjørt 5-10min før jeg får error 8   >:(
Må ringe de til uka og høre hva jeg får gjort.
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #12 skrivet: juni 27, 2011, 00:23:14 »
Ja loggar är bra att studera!  :)

Hoppas du får ordning på lambdasonden  :-[
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #13 skrivet: september 08, 2011, 21:19:13 »
Vært lat med å oppdatere i ferien. Og, det har jo vært ferie! Så har ikke blitt gjort alt for mye på bilen, hehe.
I starten av ferien fikk jeg lagd ferdig grenrøret, bestilt deler av classicswede og fått hjem en b230ft!
Kjøpte sveiseapparat forrige uke, og fikk begynt på 2.5" eksosanlegg. Skal prøve å få tatt bilder av motor og eksos i morgen.




Angående motoren... Noen som har en fin 300-350hk resept?  :-X Er klar over at det krever smidd innmat og noen kroner, men... Har fått litt blod på tann etter at to kompiser fullførte sine bygg. e30 med M5-motor. Hadde vært fint å holdt følge med de  ;D






VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #14 skrivet: september 10, 2011, 13:11:38 »
Fin svets! Jag har en äldre sådan Telwin 160  :)
Och kul att du får nytta av den nu då!
Grattis till prestandadelarna!

Hur gick det med lambdasonden?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #15 skrivet: september 10, 2011, 13:21:04 »
De var sinnsykt lite hjelpsomme på innovate, så jeg vurderte å kjøpe et annet merke. Men siden jeg har software+++ til innovate nå, så bestilte jeg en ny sonde. Kom før sommeren den også. Har bare vært lat i sommer  :-X

Fikk kjøpt oljeretur-slange og koblinger i går. Skal bare dreie koblinga til blokka. Sveise wastegate-rør i grenrøret(Det hadde jeg GLEMT!. Alltid hatt intern WG :P) og legge opp trykkrør på turbo-siden. Skal prøve å gjøre mest mulig i dag, så skal jeg se om jeg husker å legge opp bilder i kveld.

Kunne fortsatt tenkt meg svar ang. motoren tho. Blir 1.motoren jeg bygger  :-X
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #16 skrivet: september 11, 2011, 02:19:23 »
Fikk ferdig eksos i dag, og fikk sveiset på rør til ekstern WG.
Prøve å få ferdig olje inn, trykkrør på turbo-siden og strekke opp bredbånds lambdaen i morgen, så er det ikke mye som gjenstår  ;D



FT-en ligger klar. Må prøve å få løftet inn den i morgen også  :-X
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #17 skrivet: september 12, 2011, 23:27:23 »
FREJ; hadde du noen oversikt over hvilke tenningssystemer som går godt overens med MS?
Må få tak i noe til FT-en. Har fortsatt planer om å beholde vifta, så får vel ikke plass med fordeleren på toppen...?
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #18 skrivet: september 14, 2011, 23:34:17 »
FREJ; hadde du noen oversikt over hvilke tenningssystemer som går godt overens med MS?
Må få tak i noe til FT-en. Har fortsatt planer om å beholde vifta, så får vel ikke plass med fordeleren på toppen...?

Fördelaren är väl inte i vägen för fläkten  ???

MS1 Extra Ignition: http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Ignition_Hardware_Manual.htm
MS2 Extra Ignition: http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2-Extra_Ignition.htm
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #19 skrivet: september 15, 2011, 19:28:49 »
Fördelaren är väl inte i vägen för fläkten  ???

Han menar väl friskluftfläkten.

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #20 skrivet: september 15, 2011, 19:40:35 »
Hehe, ja.
Det kræsjer vel?
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS
« Svar #21 skrivet: september 15, 2011, 21:41:32 »
Hehe, ja.
Det kræsjer vel?

Såg inte att du skulle ha fördelaren på toppen.
Då går det inte utan lite ombyggnad av viftehuset ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360 turbo, b200k MS
« Svar #22 skrivet: september 18, 2011, 11:52:02 »
Fikk svar fra Sten Parner om motordeler til FT-en nå.

Citera
Hej
Kolvar 96,3 X 39,7
H-stakar #1A
Ramlager 63mm
Vevlager 49mm
Alla delar finns i lager.

Burde jeg tatt med en B23-230                                                                     
  Volvo (hög kapacitet 144 Pumpen) også?
Håper litt på 300-350hk i motor.
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #23 skrivet: oktober 12, 2011, 19:42:48 »
Bilen er startet opp, og det er bare mapping som gjenstår  ;D
Sleit som faen med å få starta. Viste seg at jeg hadde kortslutning i relay boardet til MS-et  >:(

Lagt over noen bilder jeg tok underveis, som jeg ikke har lagt opp enda. Er dårlig til å oppdatere  :-\


Oljeretur i orden


Camberjusteringsplater foran. Tilpasser og monterer de når dempere og fjærene kommer.


Ferdig motorrom!


Begynt med b230FT-en. Deler fra Sten Parner er bestilt.
« Senast ändrad: oktober 12, 2011, 19:44:25 av Stisn »
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #24 skrivet: oktober 12, 2011, 23:11:31 »
Bra jobbat! Blir great!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #25 skrivet: november 10, 2011, 23:49:48 »
Endelig fått start nå, etter utallige problemer. Meste viste seg å være med bensinslanger/pumpe o.l. -.-
Og fikk hjelp til å begynne å stille inn i går. Bruker orginalt tenningssystem enn så lenge, men fikk tenningskutt på 4900. Noen som har erfaringer? Den kutter når jeg står rolig og ruser. Har ikke prøvd når jeg kjører enda. Kan det være svinghjulssensoren?
Plugger, fordelerlokk, rotor og pluggledninger er nye.
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #26 skrivet: november 14, 2011, 21:04:19 »
Grattis!

Hoppas det går bättre nu!

Står kamaxeln rätt och fördelaren?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #27 skrivet: november 14, 2011, 23:43:17 »
Kam og fordeler er orginalt. Er støy på trigger-kabelen fra renixen  >:(
Skjermet den litt i dag, og det ble mye bedre. Kutter fra 3k og oppover. Hørte at Bergvik kjører likt, og at han ikke har noen problemer. Så jeg får prøve å dra kabelen annerledes i morgen. Og, koble den rett inn i DB-harva, kanskje...? Den er koblet igjennom relayboardet nå.

Husker ikke hva det sto i prosjekttråden din Frej, men kjørte du noen gang trigger fra renixen?
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #28 skrivet: november 16, 2011, 00:58:32 »
Jag körde flera år med bara MS=fuel och då hade jag Renix. Jag har ju en adapter så jag kopplar på mig på original kabelhärva genom kontakten för original insprutningsbox så det var originalkablage från Renix till MS då förutom MS egna korta anslutningskabel.

Jag minns inte att jag hade några problem med signalen från Renix.  :-\
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #29 skrivet: november 16, 2011, 07:41:04 »
nei, fikk PM fra Bergvik også. han bruker en vanlig 0.75mm2 kabel, og hans virker også fint-.- når bilen Fusker viser loggen at jeg hadde 23000rpm og 247% duty cycle. ble mye bedre med en skjerma kabel, så klarer ikke se for meg at det er noe annet:p eksosanlegget ligger i biter nå, så har ikke fått testet enda.
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #30 skrivet: november 16, 2011, 21:34:31 »
nei, fikk PM fra Bergvik også. han bruker en vanlig 0.75mm2 kabel, og hans virker også fint-.- når bilen Fusker viser loggen at jeg hadde 23000rpm og 247% duty cycle. ble mye bedre med en skjerma kabel, så klarer ikke se for meg at det er noe annet:p eksosanlegget ligger i biter nå, så har ikke fått testet enda.

Har du läst på msefi om dina problem är beskrivna där? (Vad man kan göra med just din version av MS hårdvara när man får spikar/störningar på triggersignalen?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #31 skrivet: november 17, 2011, 10:02:00 »
det har jeg faktisk ikke tenkt på. tenkte jeg skulle prøve med en bedre skjermet kabel og ferit i enden. må bare vite hvilken ende støyet kommer fra.
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #32 skrivet: november 18, 2011, 21:54:31 »


Dempere og fjærer kommet! (endelig). Så nå blir det skruing ute i kulda framover. Skal bli gøy å endelig rette det staget i forstillinga  >:(
Har prøvd å bytte ut trigger-kabelen fra renixet til en tjukkere kabel, hvis det ikke hjelper så blir det skjermet + ferit.
MEN.. Til dere som har kjørt med signal fra renix... Dere har tatt signal fra inne i kupéen? Jeg har tatt det helt fra kontakten på renixen. Burde kanskje prøve å finne kabelen nærmere selve MS-boksen. Vil jo være mindre kilder til støy der, med mindre støyet kommer fra MS-boksen.
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #33 skrivet: november 19, 2011, 12:19:05 »
Jag har skarvat kabeln precis vid renix-boxen.

larsens

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 196
  • grom bilen min
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #34 skrivet: november 20, 2011, 11:32:20 »
grome deler da :)
jeg har en 360 som jeg driver og lurer på om jeg skal bygge om til innsprut hehe,

Freijan

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #35 skrivet: november 20, 2011, 15:28:17 »
En fråga, vart har du hittat alla fräna framvagnsdelar?? har du några länkar??

STOR  "jag vill ha faktor på dessa delar"  :P :P
Det är inte farten som dödar! utan de plötsliga stoppet!

Mvh Freijan

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #36 skrivet: november 20, 2011, 23:22:16 »
Til dere som har kjørt med signal fra renix... Dere har tatt signal fra inne i kupéen? Jeg har tatt det helt fra kontakten på renixen. Burde kanskje prøve å finne kabelen nærmere selve MS-boksen. Vil jo være mindre kilder til støy der, med mindre støyet kommer fra MS-boksen.

Jag tog signalen i kontakten till Bosch-boxen.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS TURBO
« Svar #37 skrivet: november 21, 2011, 15:19:21 »
Citera
Jag tog signalen i kontakten till Bosch-boxen.

Har aldri hatt noen bosch-boks :x Men, jeg har gjort som Bergvik, og har problemet fortsatt -.-

Citera
En fråga, vart har du hittat alla fräna framvagnsdelar?? har du några länkar??
STOR  "jag vill ha faktor på dessa delar"  :P :P

Camber-platene er til 200sx, de andre delene er kjøpt av en brite. Han brukte 3måneder på å levere til meg, og mener å huske at han brukte 5måneder på å levere til Peter når han kjøpte krängningsh.
volvo300mania-forumet ligger det en salgstråd.

Hvis ikke har jo intrax coilovers, men de tror jeg er dyre:P (Nikdev som ordna de, tror jeg...?)
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

Stisn

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Volvo 360, b200k MS turbo. B230 16v turbo-prosjekt
« Svar #38 skrivet: mars 08, 2012, 20:55:29 »
Var hos Peter sist helg, og plukka litt "reservedeler"  ;D


SPM kolvar

2skivig tilton

Omsveisa lamellcentrum

Letta 60-2 svinghjul

Linjeborra og O-ringa blokk

16v-topp. Skal overhales og vaskes før bruk

H-profil råder

Nå gjelder det bare å sette i gang med vaskin av olje-, vannkanaler og male blokka! Studerer i år, og har ikke garasjeplass til bilen(kun garasje til motorbygg) så det tar nok litt tid, men... Nå er vi i gang i hvert fall!  ;D
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360, b200k MS turbo. B230 16v turbo-prosjekt
« Svar #39 skrivet: mars 08, 2012, 21:39:15 »
Var hos Peter sist helg, og plukka litt "reservedeler"  ;D

Nå gjelder det bare å sette i gang med vaskin av olje-, vannkanaler og male blokka! Studerer i år, og har ikke garasjeplass til bilen(kun garasje til motorbygg) så det tar nok litt tid, men... Nå er vi i gang i hvert fall!  ;D

Roligt att du fortsätter meka/trimma trots studier! Gör inget att det tar tid, då blir det genomtänkt och bra  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.