Ja vi måste tyvärr se över lite rost
Den ända rosten vi hittat är:
Bakom båda fjäderskålarna(heter de så?)
Ett litet ynkligt hål som sitter vid fästet av vattenbehållarn
Båda hjulhusen bak har hål in emot bilen.
Och för att säkra så tänkte vi lyfta ur motorn.. därför har vi plåckat ned fronten helt. Vi har ingen motorlyft så det blir ett järnrör och bra med rep och sen så lyfter vi ur den själva
Som jag sa till polarn att om toppen ser ut som den har gått på body så antar jag att tråget och oljepumpen ser riktigt tråkigt ut.
Men som ni såg på filmen så satt allt i toppen stenhårt! Men block och kolvar mår super! Men jag är 99% säker att all gammal olja sitter i de flesta kanaler.
Ventilerna gick inte i kolvarna något så allt är fint. Det första vi testa va om den gick runt, den gick så fint så.. inga konstiga ljud eller något.
Motorn har gått ca 20.000mil bara
Nu väntar vi på vad hans far ska säga eftersom det låter som han vill köra den till skroten
Både min kompis o jag håller inte med om dessa planer alls då den är mycket speciell framförallt i lacken
Va tror ni om våra planer?