Författare Ämne: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged  (läst 753979 gånger)

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1120 skrivet: juli 29, 2010, 01:49:54 »
Varför hade du 800 000 Liter vatten i bagaget för Filip? Borde du väl förstå att bilen går långsammare med det?

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1121 skrivet: juli 29, 2010, 16:07:13 »
Bähhe! Vi får prova igen på torrt o när jag köpt däck. Vilket som så körde Peter kanon så han åker nog ifrån mig iaf.
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1122 skrivet: juli 29, 2010, 16:22:57 »
Det blir mycket tajtare när du får nya däck + att det är tort, då kan du trycka på med alla dina hk  :)
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1123 skrivet: augusti 13, 2010, 17:33:24 »
Då har jag och knotan  varit på banträff på kinnekulle med tpc  :) Jag körde med min nya bruksbil och knotan med
sin räcer. Det var riktigt kul trots att det regnade större delen av dagen. Dagen flöt på utan problem och jag
han avverka 13mil på bannan i race tempo  8) Körde ifrån ett gäng hottade 240-740-940 inkl 2st porsche 944 turbo  ;D
Bilder kommer senare när jag fått dom av knotans polare tommy.
"don't buy it if you can build it!"

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1124 skrivet: augusti 13, 2010, 21:39:51 »
ja det va sjukt kul  ;D

ligger massor av bilder uppe på faacebook men vetfan om det går å länka dem hit??

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1125 skrivet: augusti 13, 2010, 22:51:23 »
Körde ifrån ett gäng hottade 240-740-940 inkl 2st porsche 944 turbo  ;D

Bra jobbat!  8)

13 mil i fullt blås måste kännas i kroppen!?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1126 skrivet: augusti 14, 2010, 08:11:20 »
Jag ska se om jag kan gå idag  ;D
"don't buy it if you can build it!"

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1127 skrivet: augusti 14, 2010, 23:25:08 »
Blev inte många bra bilder tyvärr. Jag har inte övat så mycket på att ta "action" bilder.

Imponerande kört måste jag säga! Tyckte det va många som fick jaga lilla blå :D
Och det va synd att jag inte fick en bra bild däcken som rök när du svängde in i depon :P






« Senast ändrad: augusti 14, 2010, 23:28:04 av Tommy^_ »

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1128 skrivet: augusti 15, 2010, 16:54:44 »
Tackar för bilderna  :)
"don't buy it if you can build it!"

trifyrttimannen

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1129 skrivet: augusti 15, 2010, 22:57:07 »
Stämmingsfulla bilder!
Volvo 340gl

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1130 skrivet: september 08, 2010, 17:59:40 »
Ja ha då har man fixat lite med bruksbilen. Då den tryckte ur sej vatten och höll på att koka och ha sej på mantorp så var det bara att
plocka bort toppen och plana av den. När jag ändå höll på så satte jag även dit en 19 raders oljekylare som låg och skräpade.
Nya bromsbelägg fram vart det med  :)
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1131 skrivet: september 08, 2010, 18:02:35 »
Skickar in några bilder som jag hittade  :)
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1132 skrivet: september 08, 2010, 18:30:51 »
Feta bilder..
Hur gör du med toppen när du planar/planat den? (Med tanke på att Zyklon har problem med sin toppackning efter planing).

Hur såg packningen ut?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1133 skrivet: september 08, 2010, 18:41:12 »
Packningen såg hel ut, därimot så såg man att det blåst ut kompretion i vatten kanalerna på avgas sidan .

Men så var det en elwis packning också  :P
"don't buy it if you can build it!"

Haak

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1134 skrivet: september 08, 2010, 23:02:35 »
Ikke mange som tenker 16v turbo når de ser den bilen;)

Hvordan bromsbelägg kjører du med?

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1135 skrivet: september 09, 2010, 00:17:44 »
Fina bilder peter! .. hoppas dina grejjer dyker upp imorrn så du får ihop skiten igen nu :D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1136 skrivet: september 24, 2010, 18:42:29 »
Det är klart sen länge sen  ;) Har varit i Ungern och mekat f1 bilar, fick tillfälle att provköra en jordan f1a  8)
Obs kalla däck + ny bana för mig. Se och njut  :D



http://www.youtube.com/watch?v=7zRFNzJithU
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1137 skrivet: september 24, 2010, 20:55:28 »
Har varit i Ungern och mekat f1 bilar, fick tillfälle att provköra en jordan f1a  8)
Obs kalla däck + ny bana för mig. Se och njut  :D

http://www.youtube.com/watch?v=7zRFNzJithU

 Fy faan, den sporten borde ju vara förbjuden! Ser ut att gå i överljudshastighet trots att du verkar antyda att du tog det lugnt :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1138 skrivet: september 24, 2010, 21:32:56 »
fyfan vad fränt, det är en utav mina våta drömmar att få köra en sån bil en vacker dag :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1139 skrivet: september 25, 2010, 12:14:46 »
Passade på att köra lite Formula Reanault när jag ändå var i farten  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=-Y3j8zpgArM

"don't buy it if you can build it!"

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1140 skrivet: september 25, 2010, 12:36:08 »
Vissa dagar är ditt jobb inte helt fel... ;D
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

Grus

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 304
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged
« Svar #1141 skrivet: september 26, 2010, 13:32:44 »
Fränt som fasen det där tänk om man skulle få pröva något sådant ;D
Överladd ska det va annars är det inge å ha :D

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksbil
« Svar #1142 skrivet: september 29, 2010, 17:49:22 »
Idag har jag renoverat turbon då den började bli glapp + den rök olja .
Passade på att stoppa i 360 graders axial lager när jag ändå höll på.

Jag har provat 2st olika huvudbroms cyl på bilen, org är för liten och 740ins är för stor.
Nu har jag hämtat en från 240 + ett T-kors så nu hoppas jag att det blir bra  :P
"don't buy it if you can build it!"

T_Berg

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksbil
« Svar #1143 skrivet: oktober 21, 2010, 22:08:38 »
Har suttit och läst igenom hela tråden nu i cirka 2 timmar ;D
Måste säga att jag är GRYMT imponerad av bygget och alla lösningar på allt!  :D
Lightweight

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V T
« Svar #1144 skrivet: februari 06, 2011, 14:16:53 »
Hårdare fjädrar,beg titan retainers som är om svarvade,special underläggs brickor,rostfria ventiler 36mm in 34mm ut mums !
Kör du med original hydraullyftare?
Varför 36 34 ventiler? original är ju 34,5mm in och 31,5mm, är det så stora insugsventiler som går att få i originalsätena eller varför så stora avgasventiler i förhållande till insugsventilerna?

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V T
« Svar #1145 skrivet: februari 07, 2011, 12:42:24 »
Hårdare fjädrar,beg titan retainers som är om svarvade,special underläggs brickor,rostfria ventiler 36mm in 34mm ut mums !
Kör du med original hydraullyftare?
Varför 36 34 ventiler? original är ju 34,5mm in och 31,5mm, är det så stora insugsventiler som går att få i originalsätena eller varför så stora avgasventiler i förhållande till insugsventilerna?


36mm in är max vad org sätesring klarar , håller med att 34mm avgasventiler är lite väl stort men det fanns inget mitt i mellan att köpa.
Japp org hyraliska tryckare.
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksbil
« Svar #1146 skrivet: mars 26, 2011, 18:57:08 »
Idag har jag och "myggan" Elleshar bytt från 1 skivig till 2 skivig koppling på racern  :)
"don't buy it if you can build it!"

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksbil
« Svar #1147 skrivet: mars 26, 2011, 20:21:16 »
racern ??? försöker du lura oss >:( ser ju att det är bruksbilen ;)
Hur går det med 2,75an, kommer den att rulla i sommar?

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksbil
« Svar #1148 skrivet: mars 27, 2011, 00:00:50 »
Vadå myggan? Jävla gravidgubbe!

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksbil
« Svar #1149 skrivet: mars 27, 2011, 10:02:53 »
racern ??? försöker du lura oss >:( ser ju att det är bruksbilen ;)
Hur går det med 2,75an, kommer den att rulla i sommar?

Ja bruksbilen får även bli räser det här året också  :P 2,75 får jag inte ut i år.
"don't buy it if you can build it!"

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksbil
« Svar #1150 skrivet: mars 27, 2011, 12:29:18 »
Full fart nu alltså! Bara koppla in extamätare, laddtrycksstyrning och tändningssänkarbox, bygga bur och eventuellt stoppa dit en bromsbox så kan du ut och åka 16V Turbo igen! Inga problem, du har ju en hel månad på dig innan maj...
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« Svar #1151 skrivet: april 10, 2011, 18:37:56 »
Nu har jag äntligen fått fingrarna ur röven och börjat meka med den blå  :)
I helgen så har jag svetsat störtbur av den enklare varianten  ;D
"don't buy it if you can build it!"

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« Svar #1152 skrivet: april 10, 2011, 18:39:12 »
Är det inte så att ju mer rör dessto snabbare blir man  ;D
"don't buy it if you can build it!"

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« Svar #1153 skrivet: april 10, 2011, 18:48:35 »
Blev en hel del rör där du börje! men du missade ju krysset i dörrarna o toyotastaget ;)  ;D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« Svar #1154 skrivet: april 10, 2011, 19:01:12 »
Det här får fxn räcka  ;D
"don't buy it if you can build it!"

DaViD^^

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 288
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« Svar #1155 skrivet: april 10, 2011, 19:37:13 »
Det här får fxn räcka  ;D
inte har du planerat att köra av endå så buren behövs endå inte mer än för att stadga upp karossen  ;D
Varför köra sakta när man kan köra fort?

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« Svar #1156 skrivet: april 10, 2011, 20:40:13 »
JÄVLAR VAD BRA DET BLEV!!!! och jag använde inte caps lock av misstag :). I och med att den blir lite tyngre så får du höjja laddet med 0,5 bar som kompensation :)

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« Svar #1157 skrivet: april 10, 2011, 20:55:44 »
Ha ha som Knotan brukar "säja" Har man byggt nått fel går att lösa med att höja laddtrycket  ;D
"don't buy it if you can build it!"

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« Svar #1158 skrivet: april 10, 2011, 23:53:53 »
precis så är det jag brujkar "säjja"  ;D  ;D

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« Svar #1159 skrivet: april 15, 2011, 16:46:03 »
Men dö då snöö jävel  >:(
Det är då fan att jag som hatar snö ska ha den längst  ???
"don't buy it if you can build it!"