Författare Ämne: Volvo 360 gl -88, Bre-60  (läst 202369 gånger)

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
Volvo 360 gl -88, Bre-60
« skrivet: juni 23, 2008, 15:51:37 »
Nu när jag har börjat mecka lite smått igen tänkte jag att det kunde va bra att starta en projekt-tråd, jag har nämnligen en del framtidsplaner för min röda lilla bil. Jag har länge varit intresserad av drifting och jag anser att 300-serien har bra potential för att bli en bra driftingbil, så varför inte bygga en? :) Har dock inte kommit så långt eftersom jag fortfarande går i skolan och inte har något garage... men offrar jag bara lite mer bekvämlighet och tid, så ska det nog gå vägen ändå ;)

Bilen var enormt slö när jag köpte den, men den har verkat fått tillbaks krafterna nu, så nu går den riktigt bra faktiskt :) Den drar lite kylarvätska bara, men inga stora mängder, ska försöka få bytt toppblockspackning när toppen förhoppningsvis byts ut, söker trimdelar: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=4175.0

Har iaf lyckats sänka bilen och byta stötdämpare, blev rätt nöjd :)
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #1 skrivet: juni 23, 2008, 15:53:16 »
Lägger up lite mer bilder när jag ändå är igång ;)

En kompis tillverkade jättefina distanser som passade finfint :)

Johan ligger och sågar av de genomrostiga bultarna som håller fast bakaxeln, vi satt/låg/hukade i regn i 17 timmar och meckade med den j**la bilen :P
« Senast ändrad: juni 23, 2008, 15:56:31 av Kasi »
En gång 300, alltid 300!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #2 skrivet: juni 23, 2008, 20:05:47 »
Har iaf lyckats sänka bilen och byta stötdämpare, blev rätt nöjd :)

Så kul med projekttråd, och lite drifting-tänk är ju aldrig fel, är inte helt vanligt på detta forum  :)

Och så snygg din bil är nu! Sänkningen, snyggfälgarna samt även tonade bakblinkers gör massor för utseendet!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #3 skrivet: juni 23, 2008, 21:07:09 »

En kompis tillverkade jättefina distanser som passade finfint :)


Tjusigt värre  :-*
Hur höga distansblock använder du? ser ut att vara runt 40mm? eller är det mer? Ser lagom fett ut iaf ;)
//Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #4 skrivet: juni 24, 2008, 20:03:56 »
Har iaf lyckats sänka bilen och byta stötdämpare, blev rätt nöjd :)

Så kul med projekttråd, och lite drifting-tänk är ju aldrig fel, är inte helt vanligt på detta forum  :)

Och så snygg din bil är nu! Sänkningen, snyggfälgarna samt även tonade bakblinkers gör massor för utseendet!
hehe, tack så mycket :) funderar på att köpa mig ett set 15" bbs fälgar med röd fälgbana också ;) testade utseendet i paint hos en kompis, och den såg, faktiskt, djävulsk ut ;) men det får nog gå så här ett tag till :)
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #5 skrivet: juni 24, 2008, 20:05:39 »

En kompis tillverkade jättefina distanser som passade finfint :)


Tjusigt värre  :-*
Hur höga distansblock använder du? ser ut att vara runt 40mm? eller är det mer? Ser lagom fett ut iaf ;)
//Johan
hehe, tackar :) du har bra ögonmått ;) 40mm bak och möjligtvis något mer fram. ska försöka ha råd mer riktiga sportfjädrar snart, blir väldigt mjuk i förhållande till höjden om man bara kapar :/
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #6 skrivet: juni 24, 2008, 21:29:10 »
Blev trött på att bilderna måste va så små, så om ni vill se hur bilen ser ut nu så får ni gärna ta en titt här: http://www.garaget.org/?car=59759
En gång 300, alltid 300!

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #7 skrivet: juni 24, 2008, 21:38:54 »
Ser mycket bra ut!!  :D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #8 skrivet: juni 25, 2008, 16:57:42 »
Ser mycket bra ut!!  :D
Tack så mycket :)
En gång 300, alltid 300!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #9 skrivet: juni 25, 2008, 20:07:53 »
Blev trött på att bilderna måste va så små, så om ni vill se hur bilen ser ut nu så får ni gärna ta en titt här: http://www.garaget.org/?car=59759

Jag kan klämma in bilder på 850x6xx i allafall, men då använder jag Acdsee:s funktion för att komprimera jpg-bilder max utan att de för den skull blir sämre.

MYCKET snygg bil i allafall, och bitvis riktigt läckra bilder! TUMMEN UPP!! Blir lite avundsjuk faktiskt  :)

Och känns som om jag måste sänka min med framöver, när man tittar på din före och efter-bild så ser det som sagt var sjukt ut!
Problemet är att jag får svårt att komma ner i mitt garage då  :-\

Vad händer nu med bilen då? Spara ihop till feta 15"-fälgar till nästa sommar?  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #10 skrivet: juni 25, 2008, 20:29:40 »
ett tips är ju 745 extraförstärkta bakfjädrar fram om du vill hade mycket styvare än orginal...men när du hissar upp bilen så glappar ju fjädern så det går ju inte att besiktiga med den setupen om man inte svarvar ner stördämparna...
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #11 skrivet: juni 25, 2008, 21:34:54 »
Blev trött på att bilderna måste va så små, så om ni vill se hur bilen ser ut nu så får ni gärna ta en titt här: http://www.garaget.org/?car=59759

Jag kan klämma in bilder på 850x6xx i allafall, men då använder jag Acdsee:s funktion för att komprimera jpg-bilder max utan att de för den skull blir sämre.

MYCKET snygg bil i allafall, och bitvis riktigt läckra bilder! TUMMEN UPP!! Blir lite avundsjuk faktiskt  :)

Och känns som om jag måste sänka min med framöver, när man tittar på din före och efter-bild så ser det som sagt var siukt ut!
Problemet är att jag får svårt att komma ner i mitt garage då  :-\

Vad händer nu med bilen då? Spara ihop till feta 15"-fälgar till nästa sommar?  ;D
Tack så mycket för den goda responsen :D Det blir rätt tight med utrymme under bilen måste jag säga :/ men man får offra lite repor på avgassystemet, för det ser iaf bra ut, och tyngdpunkten hamnar ju längre ner så den går lite bättre i kurvor ;)

Jag jobbar för fullt nu så jag förhoppningsvis ska ha råd med både 15"are, bra väghållning och trim ;) har till och med kanske lite LSD på gång :D får dock se hur mycket han ska ha för den och hur klurigt det är att modifiera diffhuset och sånt, har tid och tålamod, men inget garage...
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #12 skrivet: juni 25, 2008, 21:37:08 »
ett tips är ju 745 extraförstärkta bakfjädrar fram om du vill hade mycket styvare än orginal...men när du hissar upp bilen så glappar ju fjädern så det går ju inte att besiktiga med den setupen om man inte svarvar ner stördämparna...
jo, en kompis hade ett par vanliga 740 bakfjädrar liggandes när vi sänkte bilen, men jag vill få den igenom besiktingen först och främs nu, blir nog som sagt ordentliga sportfjädrar sen om jag har råd.
En gång 300, alltid 300!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #13 skrivet: juni 25, 2008, 21:38:28 »
Jag jobbar för fullt nu så jag förhoppningsvis ska ha råd med både 15"are, bra väghållning och trim ;) har till och med kanske lite LSD på gång :D får dock se hur mycket han ska ha för den och hur klurigt det är att modifiera diffhuset och sånt, har tid och tålamod, men inget garage...

Kul  :)

men LSD är nog rätt tjurigt att få på plats, antar att det handlar om 240 LSD i 360 original diffhus?  ::)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #14 skrivet: juni 25, 2008, 21:51:03 »
Jag jobbar för fullt nu så jag förhoppningsvis ska ha råd med både 15"are, bra väghållning och trim ;) har till och med kanske lite LSD på gång :D får dock se hur mycket han ska ha för den och hur klurigt det är att modifiera diffhuset och sånt, har tid och tålamod, men inget garage...

Kul  :)

men LSD är nog rätt tjurigt att få på plats, antar att det handlar om 240 LSD i 360 original diffhus?  ::)
mm, jo har förstått att det är en del problem med det, men jag vägrar att åka med öppen diff länge till :( vill inte svetsa heller, det är ju inte så snällt mot bakaxeln. funderar på om man skulle kunna tillverka någon mekanisk låsanordning till diffen så att man kan låsa den när man vill leka och åka öppet när man bara åker omkring, tänkte på det när jag gick en sväng i dag men sen kom jag på att hela diffen snurrar hela tiden, så det kan bli svårt att dra en wire från den... :/
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #15 skrivet: juni 25, 2008, 21:51:48 »
Tog lite mindre bilder denna gången så nu ska dom nog gå att ladda upp. Ser väldigt låg ut tycker jag, är nog kanske lite mer än 4 cm?

Stötdämparna beter sig dock underligt, för när bilen har stått några timmar försvinner stötdämparfunktionen när man guppar på bilen, den liksom bara studsar, men efter ett tag känns det som om dom pumpas upp igen och den blir stummare, lite jobbigt :/
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #16 skrivet: juni 25, 2008, 21:52:25 »
oj, nu blev det fel med inläggen, men skit samma :P
En gång 300, alltid 300!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #17 skrivet: juni 25, 2008, 22:12:26 »
funderar på om man skulle kunna tillverka någon mekanisk låsanordning till diffen så att man kan låsa den när man vill leka och åka öppet när man bara åker omkring, tänkte på det när jag gick en sväng i dag men sen kom jag på att hela diffen snurrar hela tiden, så det kan bli svårt att dra en wire från den... :/

Det hade varit fint att kunna låsa diffen manuellt. Finns elektriska och pneumatiska/hydraliska sådana lösningar för offroad vet jag. Men för våra bilar är nog det "enklaste" lamelldiff eller locker.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #18 skrivet: juni 29, 2008, 14:33:37 »
funderar på om man skulle kunna tillverka någon mekanisk låsanordning till diffen så att man kan låsa den när man vill leka och åka öppet när man bara åker omkring, tänkte på det när jag gick en sväng i dag men sen kom jag på att hela diffen snurrar hela tiden, så det kan bli svårt att dra en wire från den... :/

Det hade varit fint att kunna låsa diffen manuellt. Finns elektriska och pneumatiska/hydraliska sådana lösningar för offroad vet jag. Men för våra bilar är nog det "enklaste" lamelldiff eller locker.
jo, det är nog det :/
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #19 skrivet: juni 29, 2008, 15:11:29 »
En kompis fyllde 18, så jag gjorde min bil i marsipan :) han tycker väldigt mycket om att sladda så jag fick göra den drift-style :P (han tycker även om färgen rosa)
En gång 300, alltid 300!

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #20 skrivet: juni 29, 2008, 15:44:11 »
haha jäkla frän tårta  8) sån måste jag med göra ngn gång:P haha
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #21 skrivet: juni 29, 2008, 15:57:25 »
haha jäkla frän tårta  8) sån måste jag med göra ngn gång:P haha
haha, den va goood! :D
En gång 300, alltid 300!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #22 skrivet: juni 29, 2008, 19:37:11 »
En kompis fyllde 18, så jag gjorde min bil i marsipan :) han tycker väldigt mycket om att sladda så jag fick göra den drift-style :P (han tycker även om färgen rosa)

Oj va snäll du är  :D

Snyggt jobbat, den såg riktigt fet ut!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #23 skrivet: juni 30, 2008, 21:06:55 »
En kompis fyllde 18, så jag gjorde min bil i marsipan :) han tycker väldigt mycket om att sladda så jag fick göra den drift-style :P (han tycker även om färgen rosa)

Oj va snäll du är  :D

Snyggt jobbat, den såg riktigt fet ut!
haha, ja, vi var två till som byggde på detta konstverk ;) Den var nog väldigt fet, men god :P
En gång 300, alltid 300!

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #24 skrivet: juni 30, 2008, 21:22:35 »
gött bygge du har på gång där =) lätt att få en 300 att gå riktigt fint på grus och snö men man behöver göra det "peterstyle" om man vill att den ska gå brett även på asfalt :-\ lycka till iaf :)

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #25 skrivet: juli 01, 2008, 19:02:34 »
gött bygge du har på gång där =) lätt att få en 300 att gå riktigt fint på grus och snö men man behöver göra det "peterstyle" om man vill att den ska gå brett även på asfalt :-\ lycka till iaf :)
Tack :) Är lite ny här på forumet, vad menas med "peterstyle"? Det släpper utomordentligt på våt asfalt iaf ::)
En gång 300, alltid 300!

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #26 skrivet: juli 01, 2008, 19:17:14 »
Om du har Kollat på Peters Projekt så förstår du ;) han är Gud  ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #27 skrivet: juli 01, 2008, 20:10:14 »
För att drifta räcker ju egentligen 110hk+ eller så.. kolla bara på
Kristian Hesselmarks Toyota AE86.. men han har chassie för drifting och LSD, det gör ju sitt till


Men vill man köra drifting i höga farter och så kallad powerdrift eller nåt då går det ju åt mer mos för att det ska släppa.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #28 skrivet: juli 01, 2008, 20:37:19 »
han kan göra en flinty annars.. den driftar fint på asfalt den med
360 Hybrid MKII

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #29 skrivet: juli 01, 2008, 22:25:27 »
han kan göra en flinty annars.. den driftar fint på asfalt den med

haha det stämmer ganska bra det! :) jäkla vad frän den ser ut iallafall! :P
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #30 skrivet: juli 02, 2008, 18:55:48 »
hade inte den toyotan spolarmunstycken framför bakhjulen? det är lite fusk tycker jag >:(
det ska va ungeffär 250 kusar om det ska va nått att komma med ;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #31 skrivet: juli 02, 2008, 20:03:34 »
hade inte den toyotan spolarmunstycken framför bakhjulen? det är lite fusk tycker jag >:(
det ska va ungeffär 250 kusar om det ska va nått att komma med ;)
Några munstycken har jag inte hört talas om..
Nu får vi sluta prata sönder den här projekttråden, annars blir jag tvungen att göra en ny "hur många hk behöver jag för att drifta-tråd"  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #32 skrivet: juli 02, 2008, 21:23:17 »
haha ;D jag trode det här va en sådan tråd :-*

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #33 skrivet: juli 03, 2008, 21:31:00 »
haha, lite kanske, men jag hade nog tänkt mig mer runt 160 hk eller nått, är väl lite svårt att få ut mycket mer utan bra mekställe och turbo?
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #34 skrivet: juli 03, 2008, 21:44:18 »
ok, nu förstår jag vad ni menade med peterstyle, jävlar va ball! :O får komentera där när jag har mer tid :)

En liten fråga angående ett par fälgar bara, skulle fälgarna i annonsen under passa i i mitt hjulhus tror ni? et: 15... blir jävligt tajt om inte annat, men JÄ**AR va snygga dom är! :D

http://www.blocket.se/vi/16969018.htm?ca=16_s

fixad bild:
En gång 300, alltid 300!

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #35 skrivet: juli 03, 2008, 21:55:58 »
KÖP! tusan vad snygga fälgar! och jag tror inte att dom tar i kör med 17" på min bil så ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #36 skrivet: juli 03, 2008, 22:04:14 »
KÖP! tusan vad snygga fälgar! och jag tror inte att dom tar i kör med 17" på min bil så ;D
nehe! :O gött! kostar ju 4000 kr och finns typ 30 mil från mig, men det är kanske värt? men tar de inte i skärmkanten i och med att de är 9" breda och har et 15? måste va helt säker innan jag köper, det är nämligen en stor inverstering med min ekonomi!
En gång 300, alltid 300!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #37 skrivet: juli 03, 2008, 22:32:26 »
En liten fråga angående ett par fälgar bara, skulle fälgarna i annonsen under passa i i mitt hjulhus tror ni? et: 15... blir jävligt tajt om inte annat, men JÄ**AR va snygga dom är! :D

http://www.blocket.se/vi/16969018.htm?ca=16_s

fixad bild:

Snygga fälgar, aldrig sett dem tidigare. Och 16x9 växer ju inte på träd!

Jag tror det går i.. annars får du köra med original fjädrar och inte köra fortare än 30km/h i kurvorna  ;)

Brorsan har 8x13" och de tar i.. vet iofs. inte vad ET är på dem men ändå..



http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3967.msg49177#msg49177

Synd att de finns så långt bort, annars hade du kunnat prova dem på plats, det är alltid bäst när det är tveksamheter..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

timmy_r

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 65
  • FIAT - Först I Alla Tävlingar.
    • Visa profil
    • Mitt garage
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #38 skrivet: juli 03, 2008, 22:38:53 »
Riktigt fräsig liten kärra.
I värsta fall kan du ju ringa och höra med honom/henne om du kan prova dom på plats.
Ta med en domkraft sedan är det klart.
Timmy.R. - DAF njutare

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #39 skrivet: juli 03, 2008, 23:21:30 »
hehe, jag höjer den ju gärna inte nu om man säger så, men det är nog bäst att testa först som sagt. Morsan skulle till östergötland nästa vecka tror jag, men det hjälper ju inte för hon ska inte åt det hållet och hon får definitivt inte låna min bil! ;) Fasiken! Vill ju ha de där jäkla fälgarna!

När jag mätte lite hastigt så skulle de precis ta i skärmkanterna bak, fram vet jag inte, och då mätte jag från insidan på orginalfälgrna med et 37, och dessa har et 15 :/ tveksamt skulle jag nog säga, eller vad tror ni?
En gång 300, alltid 300!