ja för en koppling vet ja redan hur den funkar
hehe
Dags för nattuppdejt!
Hämtade ett objekt innan idag, får se va vi kan få ut av detta
Blev en 230ET av den enkla anledning, att den var gratis
så man behöver inte gråta så många tårar om något händer....
Satt en fin 531a på den också, dock en knäckt avgas pinnbult så får borra ut den.
Men annars fin. Kolvarna var med hyffsade, kolven på fjärde hade fått sig en liten törn. Men eftersom dom endå ska svaravas 1-2 mm så borde de va lugnt!
Cylinderloppen såg även HYFFSAT fina ut.. Får se om de räcker o hona om dom och nya ringar. Förra ägaren plocka liksom ur motorn pga att den tryckte olja när man ladda på över 1 bar. I "värsta" fall får den borras och smidda öd kolvar titta in
Och då kommer dom få sällskap av h stakar med. Men provar först att bara hona och nya ringar som sakt, detta pga komma undan billigt
Ska rengöra kolvar+stakar en runda till imorgon sen ska kolvarna upp i svarven o bli lite mindre... Efter detta ska alltihopa poleras
Sen får man väll börja på toppen, hatar att borra ut knäckta pinnbultar
men de måste göras...
Funderar på o köra med 740 tändningen dessutom för o få en bra tändmapp till turbo. ja fick boxen till som där va utbytt chipp i så de borde juh bli bra. Dock e de toppmonterad fördelare så antingen skrota värmepaketet eller modda. Får se va de blir.
Knäppte även foto på ett par feta fälgar ja hitta... Vet dock inte om ja orkar klydda med att bygga om hjulhus för o få plats med dom när den endå ska gå på tväre och inte kommer ha användning av så breda däck.. dom e iallf 10" breda bak och 8" fram