Författare Ämne: Robins Räcer  (läst 116126 gånger)

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #200 skrivet: januari 24, 2011, 20:26:51 »
idag har man plockat bort gaswiren men kom hem så sent så han inte ta bort den innan stället här i byns om kunde ha wire stängde så blir att försöka fixa något i morgon :)

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #201 skrivet: januari 25, 2011, 17:24:02 »
Idag är gaswiren fixad och så upptäckte jag att packningen till oljepåfyllnings-locket läckte med vilket är orsaken till en lite orolig tomgång så jag stoppade in 2 st o-ringar bakom packningen så vart det lite bättre men får skaffa nytt lock snart :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #202 skrivet: januari 25, 2011, 19:27:58 »
Idag är gaswiren fixad och så upptäckte jag att packningen till oljepåfyllnings-locket läckte med vilket är orsaken till en lite orolig tomgång så jag stoppade in 2 st o-ringar bakom packningen så vart det lite bättre men får skaffa nytt lock snart :)

Grattis till framgångarna! Hur löste sig wireproblemet, hittade du en bolt on eller fick du bygga eget?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #203 skrivet: januari 25, 2011, 22:50:17 »
cykelbutiken här i bynn hade wire och nippel som passa mycket smidigt och verkar hålla med var nyss och vände i frinnaryd ca10-11mil fram och tillbaka men måste hitta ett tätt lock till oljepåfyllningen så kanske man kan få fin tomgång med :) om jag kommer ihåg rätt kan jag ha ett liggandes får kollas i morgon :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #204 skrivet: januari 26, 2011, 00:26:09 »
Okej, så nu har du gassvar som en cykel då?  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #205 skrivet: januari 26, 2011, 16:07:54 »
haha o ja ;) ne men den känns ju lite rappare nu men man lurar ju sig själv för att pedalen går mycket lättare att trycka ner :P men måste verkligen göra nått åt väghållningen mera stabil på vägen med 3 personer och 2 däck i än när man åker själv XD men frågan är om man orkar lägga pengar på de:/

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #206 skrivet: januari 26, 2011, 20:13:44 »
Fixa dig andra fjädrar billigt från lämplig bil och byt olja i stötdämparna som "alla andra" gjort (utom jag som kör sänkfjädrar och sportdämpare).
Ska bli gött när våren kommer, brukar alltid få sån depression när man kör ut på torra fina vägar första gången och fått lägga på sommar däcken och så... kränger det å är äckligt ändå att köra  >:(
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #207 skrivet: januari 26, 2011, 20:59:19 »
men det blir endå en hel del pengar att lägga ut på en bil som nu ser ut som en burk skit efter vintens misshandel :/ men det skulle ju va kul bara för att lära sig lite :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #208 skrivet: januari 26, 2011, 23:57:47 »
men det blir endå en hel del pengar att lägga ut på en bil som nu ser ut som en burk skit efter vintens misshandel :/ men det skulle ju va kul bara för att lära sig lite :)

Jo det förstås. Men ragga gratisfjädrar från baken på nån gammal 740 som eventuellt står och skräpar då?  ;)
Oljan till dämparna är ju billig. Men man måste ju ha borrmaskin, borr, svets och slipmaskin och nåt att få i oljan med för att fixa oljebytet  :P
Ett billigt knep är att höja trycket i sommardäcken sen. Jag brukar köra med minst 2,5-3 kilo. I extrema fall 4 kilo bak för att få loss baken lättare  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #209 skrivet: januari 27, 2011, 06:53:43 »
jo det kan nog gå när du säger det så men är det inte svårt att byta olja i dämparna? kan man inte råka paja dom totalt om man gör fel?

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #210 skrivet: januari 27, 2011, 12:55:27 »
på tal om att paja grejer så pajade jag mitt slutsteg idag tror ja :( men har tat bort botten plåten och ser ingenting som ser ut att vara direkt trasigt :/ men när man har den inkopplad lyser bara den gröna lampan men det låter ingenting och högtalarna funkar med det gamla steget som nu har åkt i i bilen.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #211 skrivet: januari 27, 2011, 20:04:55 »
jo det kan nog gå när du säger det så men är det inte svårt att byta olja i dämparna? kan man inte råka paja dom totalt om man gör fel?

Vet inte då jag inte gjort det själv. Visst om man borrar på fel ställe så finns väl risken att den går sönder. Peter Schmidt är experten, du får läsa hans guide och fråga på PM sen  :P

på tal om att paja grejer så pajade jag mitt slutsteg idag tror ja :( men har tat bort botten plåten och ser ingenting som ser ut att vara direkt trasigt :/ men när man har den inkopplad lyser bara den gröna lampan men det låter ingenting och högtalarna funkar med det gamla steget som nu har åkt i i bilen.
Trist! Vad betyder den gröna lampan då? Att steget är strömförsörjt?
Sitter det några säkringar som kan gått sönder på steget?
Har du testat andra kanalen? Har du kollat så "startsignalen" från bilstereon fungerar, minns inte vad det kallas nu!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #212 skrivet: januari 27, 2011, 21:37:44 »
gröna lampan betyder att steget är på :)
remote signalen är det nog du tänker på frej :)
säkringarna på steget är hela men det var en jordning inne i steget som hade bränts av så har ersatt den nu ska kolla i morgon om det funkade :) det gamla steget funkar ju rätt så bra så men signalen ut från den är ju oklar :(

får ta och sicka ett pm till peter de men allt är väl lätt enligt han ;)

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #213 skrivet: januari 27, 2011, 22:36:54 »
Hur grov jordkabel använder du?

Att jordpunkter inne i steget brinner tyder på att jordkabeln är för liten så strömmen letar sig andra vägar till jorden.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #214 skrivet: januari 28, 2011, 09:09:32 »
jag har en 8mm2 jordkabel på en meter. matningen är med 8mm2

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Robins Räcer
« Svar #215 skrivet: januari 28, 2011, 12:47:56 »
Exakt Bergvik!
Sa ju att du behövde grövre jordkabel för snart 2 sidor sedan när du frågade sist? ;)

Har du svårt att få tag på kabel osv. så dra ett antal mindre kablar (som får bilda jordkabel tillsammans) och prova först. byt säkringen så ska du se att det med största sannolikhet fungerar sedan..
« Senast ändrad: januari 28, 2011, 12:50:20 av zyklon »
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #216 skrivet: januari 28, 2011, 12:59:39 »
jo jag letar grövre kabel men pengar är det ont om :( btw så verkar nått va redigt mysko med steget för att jag kan mäta upp spänning på ut-portarna men högtalarna rör sig inte det minsta :S tror nog jag kör med gamla steget ett tag sen ska jag fråga min kraft elektroniks lärare om han skulle kunna hjälpa mig att kolla om nått är trasigt...

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #217 skrivet: februari 04, 2011, 13:07:59 »
tror jag kommigt på varför jag blåste förra steget har råkat slå om lågnivå utgången på min sterio till vad dom kallar för SW-utgång vilket är gjort för att direkt driva en subwofer :/ så har väl bränt ingången..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #218 skrivet: februari 06, 2011, 23:53:56 »
tror jag kommigt på varför jag blåste förra steget har råkat slå om lågnivå utgången på min sterio till vad dom kallar för SW-utgång vilket är gjort för att direkt driva en subwofer :/ så har väl bränt ingången..

Ajdå.. men skönt att du kom på felet i allafall. Och då bränner du ju inte fler steg av misstag!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #219 skrivet: februari 26, 2011, 12:29:30 »
nu börjar jag bli galen på bilen bilen tvär dör när jag vrider om ljusvredet till läge 2 ??? och när jag vrider tillbaka funkar den ingen ???

EDIT: i morgon blir det att försöka riva ur hastighetsmätare och jukla i alla kontakter som går och kolla kablarna för att försöka bli av med glappet
« Senast ändrad: februari 26, 2011, 19:39:50 av Robin Israelsson »

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #220 skrivet: februari 27, 2011, 00:39:31 »
nu börjar jag bli galen på bilen bilen tvär dör när jag vrider om ljusvredet till läge 2 ??? och när jag vrider tillbaka funkar den ingen ???

EDIT: i morgon blir det att försöka riva ur hastighetsmätare och jukla i alla kontakter som går och kolla kablarna för att försöka bli av med glappet

Det är inte samma fel som sist då? Se nedan:

efter att jag stängde av bilen gick det inte att få på tändningen igen ??? finns det nån säkerhet som gör att man inte kan starta om motorn är för varm eller ??? ska ut och kolla om en stund igen och se om den vill då :)

ingen reaktion när man vrider på tädningen inget lyser låter eller något :S
sterion funkar dock....
sitter det huvud reläet i stora säkringsdosan på passagerarsidan av motorutrymmet?
har jag elektrisk bränslepump på min har ju en förgasar motor då sitter det väl en mekanisk pump som suger från tanken mnterad på motorn? eller det kanske sitter en elektrisk pump innan den?

men jag har med jucklat lite på kablarna som går upp till säkringsdosan i motorutrymmet och nu startartar bilen ??? hadde med batteriet ur hela natten på grund av att jag hade kopplat bort basen men det borde ju inte ha hjälpt att ha batteriet ur under natten.. så antar att det är glapp upp mot säkringsdosan är det bara försöka lossa och på med elektronik-sprej som gäller eller? :)
skönt med lite framsteg i alla fall :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #221 skrivet: februari 27, 2011, 12:15:49 »
jo det hjälper fortfarande om man juklar i kablarna men tror nog glappet snarare är någonstans bakom instrumentpanelen eller ljusvredet... får kolla försöka kolla på det idag :) om jag lyckas få bort mätaren då :P

EDIT: har nu konstaterat att fläkt-relät är paj och att det glappade i kabeln till ljus-vredet för felet verkar vara borta nu hoppas det inte kommer tillbaka... :)
« Senast ändrad: februari 27, 2011, 14:20:59 av Robin Israelsson »

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #222 skrivet: februari 27, 2011, 21:58:14 »
jo det hjälper fortfarande om man juklar i kablarna men tror nog glappet snarare är någonstans bakom instrumentpanelen eller ljusvredet... får kolla försöka kolla på det idag :) om jag lyckas få bort mätaren då :P

EDIT: har nu konstaterat att fläkt-relät är paj och att det glappade i kabeln till ljus-vredet för felet verkar vara borta nu hoppas det inte kommer tillbaka... :)

Bra! Den som söker skall finna eller hur man nu brukar säga  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #223 skrivet: februari 27, 2011, 22:11:32 »
tyvärr det var inte felet den dummar sig fortfarande och nu vägrar instrumentpanelen att lysa med... och generatorn har slutat att ladda :(

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #224 skrivet: februari 27, 2011, 22:31:56 »
tyvärr det var inte felet den dummar sig fortfarande och nu vägrar instrumentpanelen att lysa med... och generatorn har slutat att ladda :(

Har du mätt upp laddspänningen?
Och lyser laddlampan på instrumentpanelen?
Om hela instrumentpanelen är död och kretsen till laddlampan bruten så är det ju därför generatorn inte laddar! Då vet du var du ska felsöka! Gissar ju stenhårt på kontaktstycket till instrumentpanelen! I fallet med laddlampan alltså. Att bilen inte går det kan ju vara ett annat fel men nu när du var där och rotade så blev det ett till verkar det som  :-\
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #225 skrivet: februari 28, 2011, 18:38:23 »
mätte upp laddningen igår och den verkar ladda nästintill 0 för spänningen var inte märkbart större med bilen på som av så plockade bort laddningsregulatorn idag och kolen såg slitna ut så den bör bytas tror ja ska nog rengöra generatorn med för den varkar vara full med skit och det är ju allderlig bra men det blir en annan dag :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #226 skrivet: februari 28, 2011, 19:56:09 »
Okej då laddar den inte men är väl oxå så att är inte kretsen hel till laddlampan och tillbaka så laddar den heller inte!?

Men vi kan ju hoppas på att det räcker med ny laddregulator och en rengörning.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #227 skrivet: februari 28, 2011, 22:55:13 »
kan ju börja i den änden sen blir det att försök rengöra alla kontakter noga har bara juklat i dom än inte kommit åt att göra mer än så. men för att ta bort instrumentpanelen måste man ta bort ratten va?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #228 skrivet: mars 01, 2011, 04:28:21 »
Någon har sagt att det går med ratten på. om det bara är själva mätarhuset du syftar på.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #229 skrivet: mars 01, 2011, 11:46:30 »
okej jag tyckte det verkade trångt men det kanske bara är jag som är lite kinkig ;)

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #230 skrivet: mars 03, 2011, 14:58:16 »
ratten ar tvungen att åka bort men ser inga dåliga kontakter någonstans :/ både bra och dåligt för min del ju... det verkar som om det är själva kretsen till helljuset som det är fel på men vart sitter elektroniken till den tro? ska ta mig en koll på forumet och hoppas jag hittar något :) har i alla fall plockat ihop den rengjorda generatorn och dom gamla kolen och nu laddar den 14,3 volt så det är ju bra :)

EDIT:hittade ett schema Frej lagt upp och såg att helljus reläet är typ det enda som kan krångla i kretsen men det jag förundrar mig är hur i stort sett all el i bilen dör när vrider över till läge 2 ibland ??? vad skulle det kunna bero på jordfel? har nu plockat dän helljus-reläet och då dör den ej när man vrider över till läge 2 ??? har med plockat isär reläet och det fastnar ibland i ett mellan läge kan det vara därför det krånglar?
« Senast ändrad: mars 03, 2011, 15:25:55 av Robin Israelsson »

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #231 skrivet: mars 03, 2011, 15:48:52 »
Gör det simpelt för dig själv och byt relät!  :)

Min svart/gråa 360 jag hade dog när jag vred ljusomkopplaren så den var mellan ljuslägena, dvs. mellan 0 och 1 eller mellan 1 och 2. I alla andra 300 jag kört så släcks bara alla lampor i mellanlägen.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #232 skrivet: mars 03, 2011, 16:54:44 »
nu funkar det efter en uppsmörning av relät (men den gjorde ingen skillnad) och sen så lossade jag alla kablar som går upp till säkringsdosan helt och dränkte i elsprej förut har jag bara lossat lite och juklat för att när jag gjorde det var det kålsvart och svinkallt så orkade inte hålla på länge men nu verkar det funka fel fritt :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #233 skrivet: mars 03, 2011, 22:02:03 »
nu funkar det efter en uppsmörning av relät (men den gjorde ingen skillnad) och sen så lossade jag alla kablar som går upp till säkringsdosan helt och dränkte i elsprej förut har jag bara lossat lite och juklat för att när jag gjorde det var det kålsvart och svinkallt så orkade inte hålla på länge men nu verkar det funka fel fritt :)

Okej så att du fixade relät gjorde ingen skillnad på felet men när du lossade alla kablar (på insidan av bilens kupé?) och sprayade dem med elspray så stängde inte bilen av sig mer sedan, korrekt!?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #234 skrivet: mars 05, 2011, 15:48:57 »
nu funkar det efter en uppsmörning av relät (men den gjorde ingen skillnad) och sen så lossade jag alla kablar som går upp till säkringsdosan helt och dränkte i elsprej förut har jag bara lossat lite och juklat för att när jag gjorde det var det kålsvart och svinkallt så orkade inte hålla på länge men nu verkar det funka fel fritt :)

Okej så att du fixade relät gjorde ingen skillnad på felet men när du lossade alla kablar (på insidan av bilens kupé?) och sprayade dem med elspray så stängde inte bilen av sig mer sedan, korrekt!?

ja det är så det ligger till har inte krånglat sedan dess i alla fall och tempmätarn och bensinmätaren som förut har varit lite sega är mycket snabbare nu :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #235 skrivet: mars 05, 2011, 18:28:24 »
Bara att gratulera  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #236 skrivet: mars 06, 2011, 15:01:11 »
men nu vill inte reläet låsa hela ordentligt så får leta upp ett sånt  :P stänger inte av sig längre i alla fall :)

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #237 skrivet: mars 09, 2011, 13:43:33 »
nu har man drat på ett öppet filter på bilen med var lite skönare insugsljud men största skillnaden är nog att den käns lite starkare :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Robins Räcer
« Svar #238 skrivet: mars 09, 2011, 22:34:13 »
nu har man drat på ett öppet filter på bilen med var lite skönare insugsljud men största skillnaden är nog att den käns lite starkare :)

Bra där! Aldrig fel med några pållar till  :P
Och jag tycker insugsljud är sexigare än avgasljud!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #239 skrivet: mars 09, 2011, 23:05:29 »
Om det vart så många pollar till vet jag inte men lite mera vrid vart det allt :) känns det som i alla fall inte testat så noga  ::)