Författare Ämne: Instrumentpaneler  (läst 7592 gånger)

chieflatrine

  • Gäst
Instrumentpaneler
« skrivet: november 01, 2019, 22:32:47 »
Har blivit ägare till en 340 dl 1988 med b200 och sprut, dessvärre har den klocka istället för varvräknare vilket stör mig...
Har också en 360 Gl från 1986, samma maskin men förgasarmatad sådan, i denna sitter dock varvräknare orginal medan klockfan
sitter där den ska...en liten Rolex under stereohyllan.

Kan jag ta instrumeninsatsen  från 360:an och pula in den i 340:an, få allt att fungera och detta helst utan några
struliga ingrepp i elhärvor?

kvist90_

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 460
    • Visa profil
    • Mitt Porjekt :)
SV: Instrumentpaneler
« Svar #1 skrivet: november 02, 2019, 08:14:21 »
Tror de bara ska vara och byta  :P  inte helt hundra då ja inte själv gjort de men kan inte tänka mig dom har olika härvor bara för klockan.
Projektbil/finbil :D 360GL "Redline" 1,9 m-TDI -88
Kör annars
Kia Ceed 1,6CRDi -13

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: Instrumentpaneler
« Svar #2 skrivet: november 03, 2019, 11:16:12 »
Det ska bara vara att byta, till och med min 340 med B14 hade varvräknarkablarna dragna. Även kablarna till klockan fanns fördragna på min bil, så det ska nog inte vara några problem!
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

chieflatrine

  • Gäst
SV: Instrumentpaneler
« Svar #3 skrivet: november 03, 2019, 19:39:58 »
Fördragna småsladdar till varvräknaren skrev du Kurre86, låter alldeles in h-e förvånansvärt bra och vem hade väl räknat med det  ;D ?
Så väntar strulet med att få loss allting så det blir till att öva på donatorvagnen, den sistnämnda är fullt fungerande så om nån behöver delar.....



« Senast ändrad: november 04, 2019, 12:38:05 av chieflatrine »

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: Instrumentpaneler
« Svar #4 skrivet: november 04, 2019, 16:15:21 »
Få loss instrumentet är inte så svårt, tre skruvar som håller en list ovanför instrumentet, lossa dem och ratten så är allt utom kablar och vajer löst... Kablar och vajer tas inderifrån efter att kåpan under rattstången lossats (brukar sitta med snabbfästen)
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82