Bytte även fjädrarna fram på 360in eftersom tidigare ägaren hade monterat på tok för hårda fjädrar fram! 16mm husvagnsfjädrar till ford scorpio trodde han att det va.
Det fick bli sänkningsfjädrar bak till volvo 240 istället som passade klockrent efter jag kortat dom
Ingen turbo bil utan en riktig pysa högt ventil va?
Med "nyrenoverad" turbo med delar från en mitsu 12t i bättre skick och monterad vevhusburk då den spyr ur sig väldigt mycket olja..
Brickade även wastegaten lite för mycket så fick skenladd på 1,2-1,3 bar. Fick ta justera lite så två vanliga m8 brickor ger nu ca 0,7bar i laddtryck. Det får bli max på den egentligen slitna turbon
Bjuder även här på att man är bra klantig ibland.. gjorde en motortvätt och slog in luftfiltret i en plastpåse som jag glömde bort.. Den komprimerar luftfiltret ganska bra när man startar bilen
Än så länge har jag inte behövt köpa en ända pryl till 360in utan bara monterat sånt som legat i bra och ha skåpet
Så jag tror jag ska unna bilen ett nytt 16t aggregat i vinter ihop med endel putsande på rosten och heslt två nya kofångare till bilen då båda är i dåligt skick.
Är det någon som vet om det är samma kofångare bak på Sedan som coupen?