sådär då va de dags me en lite update =)
efter lite slit fick vi ner bakvagnen på min bil, samt att vi monterade ner diffen och växellådan på ett om möjligt "sten"ålders sätt..
fortsatte att ta ner kardanaxeln och växelspaken (tänkte jag bygger shortshift när jag ändå är i farten
).. o sen kopplingsshuset och kopplingen. till min glädje såg jag att lamellen såg kalasbra ut!! men när jag kom in till svänghjulet blev ja ledsen igen... jävlar va slitet det var!!! slitspår i hela ytan + att den va sprucken precis överallt =(.. så nu får jag väl leta rätt på ett nytt svänghjul då
går det med någon lättare variant än den tjocka jag har?? tillsammans med min 740 tic platta?
när vi hade plockat ner att från min bil var det dags för lite förfining av delar =).. alla 4 drivaxlar plockades isär och fick nytt fett samt nya slangklämmor och damasker.. samt silverlackerade
den ny svetsade diffen blev rengjord och silverlackerad..
samt att inatt så tog jag med mina reaktionsstag in till jobbet. där pressade jag ur de gamla slitna bussningarna och svarvade nya fina bussnignar i Adiprengummi.. blev jävligt nöjd faktiskt =).. resterande bussningar såg faktiskt helt okey ut i bakvagnen!=)
hoppas att den kommer bli lite stabilare i bakvagnen med sänkningssats, dubbla reaktionsstag o hårdare dämpare..?
jo! hur många liter olja är det i diffen och växellådan?? går det köra med tex biltemas transsmitionsolja i både diff o vxllåda?
hej hopp julesnopp