1
Säljes / SV: Glasfiber skärmar, kompressor, marinvev
« skrivet: november 27, 2008, 00:47:06 »
Årsmodell på GLT:n??Hir pass illa dären är den??saknas det några delar??
MVH Micke
MVH Micke
300power dekalen finns nu att köpa på Dekaltrim.nu.
Klicka på Klubbar och sen 300_power.(300power medlemmar har 15 % rabatt)
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
det är något fel på bilderna jag ser bara röda kryss
om jag inte mins fel så äe denna bilen såld och skrotad pga att han blev påkörd bakifrån
Det liknar ju alluminiumoljetråget i min träbåt framifrån, jag minns inte exakt hur mitt båttråg ser ut undertill när det är så trångt nere i kölen.
VolvoPenta BB30b (=B18).
Det är ju mycket möjligt att ditt tråg också är något båtoljetråg när det har oljepluggen framtill och troligtvis är det till B18/B20 när det är för rakställd motor.
Hej !hej hasse här kollade på jönköpings skroten men den va lite trasig men dom skulle ha ngt runt en250-350 för den kolla om den finns kvar
Är ny här på 300power forumet.
Finns det något ställe som man kan hitta en bakrutejalusi på till en 360 GL-88
letat runt lite på nätet nu en stund men hittar inget.
/Drivan
Alla rödblock: B19,21,23,200,230
Även B18 (tvärställd) eller vad den heter från Volvo 460 ska passa, finns info om detta på forumet om du söker.
Välkommen till klubben & forumet!
Den fanns inte på meconomen
ska riga volvo
Mekonomen i Nässjö blandar till rätt färg åt dig! På sprayburk eller i vanlig (pensel)burk
ja tycker ochså den ser tak sänkt ut..men den ör jävlitg snygg
8000 mil eller var fjärde år enligt Volvo. Vilket som nu inträffar först.
Så det är säkert dags att byta.
Okej, får tacka för det snabba beskedet blir att slänga ner rem+spännare i korgen på biltema
Btw, är det något speciellt man ska tänka på vid byte av kamrem på den här motorn (B200F).
Har tänkt köpa Haynes och gå efter, är denna guide bra? Har en erfarenhet av att haynes ibland missar vissa steg/detaljer!
MVH // Daniel Pettersson
eventuelt har jag en volvo orginal r-sport trycksat förgasare
men då vill jag ha ett vettigt bud
B20 satt ju bara i 240 -75. -76 kom B21.
Vet att det satt B20 med M45 i en polares 242 -75 som han köpte för att få papperna.
Hur som så är dom väldigt ovanliga.
Lycka till. Dom är grymt svåra att få tag på då dom bara satt på vissa 240 och bara årsmod -75.
Ett hett tips är att annonsera på www.savarturbo.se där håller dom på med gamla Volvo och gillar att trimma B20.
Som sagt Lycka till med att hitta en, har en kompis som letade nästan 2 månader utan att hitta, så han byggde en egen sen istället.
Hehe...er Krb sin 340 det der. Den er omtalt andre steder på forumet her også
Samlar delar för fullt...börjar bygga först när jag har allt.....saknar dock bara kam just nu.......och isdäck
jahaaa!! då va fan lös ännu en gång inte kul att se att just vi nu har haft 1a tjing på glas sen gör dom nya till marknaden men en sak tycker jag vi ska slåss för det va vi som fick dom gjorda så nu tycker jag vi ska pressa radicast på lite spons till bakljusen samt lyfta fram våran klubb lite i alla fall för utan våran tryckning så hadde inte glasen blivit till så vad anser ni andra iklubben ska vi inte se till att han backar upp oss lite nu han tjänar ju på att vi ville ha glas som inte fans kom igen säg vad ni tycker om denna iden när det gäller bak glasen...vi är en enig klubb eller???
Nu ni jävlar. Här har ni den nya å tuffa bilen.
http://www.redhead85.com/Bilder/bilar/360_hybrid/360_hybrid1.JPG
http://www.redhead85.com/Bilder/bilar/360_hybrid/360_hybrid2.JPG
http://www.redhead85.com/Bilder/bilar/360_hybrid/360_hybrid3.JPG
Har även bilder på själva lackeringens gång om ni vill se.
de finns på¨
http://www.redhead85.com/Bilder/bilar/360_hybrid/
Är det samma bil som var röd förut??Tror jag har fler bilder på den i ett annat utförande...
/Micke
Et gammelt bilde på KRB Trading sine sider viser at den var hvit for lenge siden iaf.
Mener du den her?: http://www.algonet.se/%7Enerje2/index42.html
På byggebildene fra i vinter var det rød og blå lakk på KRB sin.
men blir det inte bättre svetsar med pinnsvetsen?känns då mycket säkrare. själv kör jag då så gott som allt lite grövare svetsningar med pinne.. händer att man punkat ihop bitarna med migen.
handlar kanske mycket om tycke och smak.
Vet inte om det bara är inbillning men jag har fått för mig att MIG-svetsar är hårdare än pinnsvetsar som är lite segare och mjukare.