1001
Klotterplank / SV: SNÖÖÖÖÖÖÖÖ!
« skrivet: december 23, 2009, 22:38:50 »
Går bra att kyla öl utomhus på vintern
300power dekalen finns nu att köpa på Dekaltrim.nu.
Klicka på Klubbar och sen 300_power.(300power medlemmar har 15 % rabatt)
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Har funderinga på om man kan bygga om till servostyrning på 300an.Det är inga problem om du tar styrväxel, servopump, slangar mm från en 360 som har servo.
Någon som har gjort detta?
Någon som har några ideer och tipps om vart man kan ta grejerna ifrån?
/Axel
Kan det ha varit Kullke du menade?Nä knappast, jag har servo i den röda men den har suttit där från bilen var ny men den ska flyttas över till den vita nu när jag ska sluta ha den röda som bruksbil.
Jag trodde du skulle säga chevaNej så illa kan det inte lukta
Luktar ju bmwBillig vev sån vill jag också ha
327?
327 = 3 serie + 2,7 lit
det är biltemas bromsoksfärg
Hur kan han ha 3,0bar om original btr är 2,5bar = 2,5bar högre än insugstrycket??? Han har ju ingen överladdning så insugstrycket kan ju inte gå över 0barJag mätte bränsletrycket idag. På tomgång låg det på ca 2,3 bar och under gaspådrag ca 3,0 bar.
Det är väl normalt?
Ja det är nog normala siffror. Normalt specar man ju trycket till 2.5 bar så det är väl "medel" då.
Borde ju inte gå för snålt med 3 bar på gaspådrag i allafall.
Eller så monterar man motorn med koppling, vattenpump och hela paketet... Jag har sett Peter göra det; både jag och Zyklon stod stumma av förundran över att det gick så lätt bara man visste hur man skulle vrida motorn!Det brukar jag också göra med originalmotorer men har man en motor med grenrör och turbo är det lite svårar.
Tyckte också det var lättJag tycker det borde krävas en bra orsak att byta namn
man kanske kan sätta någon slags tidsgräns? ett byte/år kankse..
Frej?
Jo det kan man!NejNejNej är det så lätt nu vet ju snart alla det då och börjar byta namn så man snart inte vet vem som är vem här
gå in på din profil sen väljer du kontrolerade inställningar och så överst kan du byta namn glömt inte spara efter bara!
Måste varna dej nu så du inte gör något misstag i onödan.Spelar ingen roll om du vinklar den framåt.. men pröva om du inte tror mig
du måste antingen köra med 360 pump eller så kortar du 940 pumpen för du måste använda 360 alu tråg annrs tar det i framvagnsbalken..
been there, done that, get the t-shirt! som peter alltid säger
Jag har redan provmonterat den och VET att det passar Och som sagt... 940-pumpen med 360-sil. Då ser pumpen ut exakt som 360-pumpen, men med 940-turbopumpens pumpkapacitet.
Och så är de snabba också kan det bero på att det är lågfriktionsfärg heheVackert! Vita 360 är vackra!
Absolut
oljefilterflyttaren kan du inte ha för den går emot rambalken inte oljetrågetJag är inte med, för vi är många som kör med oljefilterflyttare utan problem
är du med?
B17 är (tror jag) en nerstrokad variant på B19 som fanns i t.ex. finland, mig veterligen inte i 300 serien dock...Ja det är nog en nerstrokad B19, Men de fanns inte i Finland.
Balansaxlarna sitter på utsidan ja, och de har nog med blocket att göra för de ska ha olja de också, så jag nämnde balansaxlarna för att det antagligen är pga dessa som blocket och motorfästena ser annorlunda ut.varför skulle inte motorfästena passa?B234 har ju inte samma block som B230, B234 har balansaxlar.
Är juh fortfarande en rödblockare....de va som fan:O
Trodde de va ett vanligt 230 block...
Har väl inte med blocket att göra, balansaxlarna sitter väl på utsidan? Dessutom tas dom väl bort vid trimning.. särskilt om man balanserar och viktar upp motorn ordentligt.
varför skulle inte motorfästena passa?B234 har ju inte samma block som B230, B234 har balansaxlar.
Är juh fortfarande en rödblockare....
klippte bort den =) kanske jag inte skulle gjort??Vanligt misstag.
och där kan vi snacka ljud!Hur mycket ljud hörs från förgasarna om man har turbo.
Det går ett rör från vevhusventilasionsburken ner i oljetråget. Är den viktig att den sitter där? gick sönder när jag togisär motorn nämligen. Kan inte komma på någon viktig funktion den gör igentligen!Nja den är nog kanske viktig, det sitter där som oljeretur från vevhusventilasionsburken så oljan ska kunna rinna ner istället för att blåsas ut, om inte röret går ända ner i oljan kommer det att komma ut olja via vevhusventilasionen.
men jag har haft fel förut!
Vita 360 brukar göra det så det var ju inget oväntatSkickar även in en bild på min vinter pulka som ska bes nästa fredag....
Gick igenom med rent papper i morse
Det bör vara mestadels ätbart också...Ska vi utse årets knaprigaste 300
va bra ska själv in med vinterbilen imorgon bittiJo, jag var lite orolig att de skulle börja krångla till det när jag bytt till opel skivor och ok fram.
Naturligtvis besiktar man bilen med turboSka besiktiga denna bil i morgon så hoppas den går igenom
Besikta med eller uten turbo?
Det går ju t.o.m. att mappa Boschspruten, bara man hittar någon med rätt utrustning!Skulle vara intressant att mappa om ett modernt Boschsprut, men utrustningen för det är antagligen svindyr
Jag säger bara det att ms,vems osv är rena entuiast system som kräver goda kunskaper iJag vet inte så mycket om MS, men till vems får man ganska bra suport och Garanti, men man behöver ju ha lite kunskaper och tålamod, fast det behöver man ju för att bygga en motor också
data + el och tålamod. Det finns ingen handbok ,suport osv Det är det ena felet efter det andra,det kommer och går funkar ibland osv.
EN NY FUNGERANDE INSPRUTNIG
MED GARANTI SUPORT HANDBOK HJÄLP ATT STÄLLA IN DEN PÅ RULLANDE LANDSVÄG OSV.
E inte 405 Den som sitter på B230K motorn Dvs utan förbränningsrum ?Nej tror det är 631 som är utan förbränningsrum och sitter på B230K
har intealla b200k 60-2 svänghjul??? nått typ av MAP baserat tändsystem verkar det vara, har ju sett flera som haft det i projektrådarnaDet sitter 44-2-2 svänghjul i alla 300 med renixtändning. Och det ser ut att vara ett 44-2-2 svänghjul du har i svarven också.
börjar på ett b200k hjul, dels kan det vara bra att ha 60-2 om jag vill köra wastefire senare,Vilken b200k har 60-2