Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - kullke

Sidor: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 53
641
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 180511--
« skrivet: juni 14, 2011, 12:59:08  »
Trigger sensor type: reluctor vad är det? är det samma som VR som jag tror betyder variable reluctance?
Hoppas du får igång den, jag utgår ifrån att du dubbelkollat alla inställningar och att du vet data för din sensor så du kopplat rätt och vet ifall den går på 5 eller 12volt.
Svårt att se på bilden så jag måste ställa en dum fråga, inte har du väl gjort triggerskivan i rostfritt stål?

642
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: juni 10, 2011, 21:11:12  »
Oj vad fin adapterplatta.
Är den hemma från lackeraren nu?
Bilder fort :)

643
Evenemang / SV: Gatebil Mantorp 2011
« skrivet: juni 09, 2011, 23:21:50  »
Det verkar vara nästa helg då? 17-19 juni?
Ja det är nästa helg fredag-sönda, jag är där på lördag och kanske söndag.

644
Projekt / SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged 500½HK++++
« skrivet: juni 09, 2011, 20:01:40  »

645
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: juni 09, 2011, 19:57:17  »
Hoppsan. Inte bra med bensin utanför bränsleslangarna. Böt du båda slangarna? Hur tjocka slangar använder du?

Du får meddela mig när det blir bankörning så jag får komma och se hur en 360 ska gå med turbo.  ;D
Det var den där 10cm långa slangen efter original btr, alltså original på 940 fuelrail, och felet var nog att jag glömt byta den och kört med en som är gammal :-[
Var och gjorde avgastesten idag när det var för varmt att jobba med garagegrunden, jag tyckte jag hade på tok för högt oljetryck så jag demontera oljepumpen idag och hittade ett litet fel :-[
Jag hade tydligen shimsat fjädern i oljepumpen vilket nog var fel, jag har sett och hört att många shimsar fjädern i oljepumpen 2mm, och det fungerade också i förra motorn men i den hade jag ju kolvkylningsmunstycken som höll nere trycket, hur som efter lite mätande kom jag fram till att den där kolven i pumpen måste förflytta sej ca 5mm innan oljan kan strömma förbi den, och med 2mm shims bottnar fjädern ca samtidigt, så att shimsa är nog nästan att steloperera tryckregleringen :-\
Jo jag tänkte ta 360in på till Carnia om du hört om det, det är något finlandssvensk evenemang på botniaring 5-6 augusti som någon facebookgrupp hittat på,mer än så vet jag inte, men se till att du hinner få din klar till dess också.

646
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: juni 09, 2011, 19:27:34  »
olustigt och konstigt med din bränsleslang där!
Var det inte du som eldade lite under huven för något år sedan?
Felet var nog kanske att jag glömt att byta den :-[

647
Projekt / SV: B230FT i 360GLT
« skrivet: juni 08, 2011, 22:52:33  »
Måste ju passa på och uppdatera nu när det äntligen hänt något :-[
Tvättade av pärlan ikväll efter att jag först tvättat den med bensin :-\ startade bilen med öppen huv och hade den att stå på tomgång när en bränsleslang sprack och det spruta bensin över hela bilen, konstigt att slangen gick sönder för har för mej att den var ganska ny, hur som tur att jag hade bilen utomhus och att det hände nu, skulle inte vara kul om det spruta bensin över en varm turbo när man är ute och kör :-\
Ställde på bilen idag så det blir besiktning på fredag, ska bara fixa lite småsaker på den i morgon, byta olja mm
Så mycket mer kommer det inte att hända med projektet i sommar, ska köra så mycket jag hinner och så blir det nog lite bankörning också.

648
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: juni 07, 2011, 17:22:36  »
Jo det är olika gängor på Bxx och B2xx.
oljetrycksgivaren ska sitta på nr 2 ja.
Nr 3 är ett bra ställe att ta oljetrycket till turbon (det är ju samma oljekanal som oljetrycksgivaren).
Antagligen kan du nog ta vatten till turbon där, jag har tagit från toppen men du får lite kallare vatten där närmare pumpen så det är kanske bättre  :-\ , men hur som bör du ta vatten till turbon från motorn för att få det från pumpens trycksida, vatten från turbon kan du dra till slangen som går från expansionskärlet till kylaren eller till undre kylarslangen.


649
Projekt / SV: Volvo 343 DLi -87
« skrivet: juni 06, 2011, 11:17:07  »
Verkar som jag har lite dålig kapacitet i min vevhusventilationsburk, det var igenkleggat typ överallt!
Kanske därför vevaxelpackboxen har kantrat :-\
Går ju att limma packboxen också, och ifall det finns plats monterar du dubbla packboxar.

650
Projekt / SV: BusRäsern 2011
« skrivet: juni 04, 2011, 22:29:21  »
känns som att jag kan klara målet att bli klar till Gatebil 17e Juni :D
Kommer man få se din bil på Gatebil? Jag är en långväga åskådare så jag vill se många snabba 300 ;)

651
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 180511--
« skrivet: juni 04, 2011, 19:22:11  »
Här vart de signal!
Vad bra, är den uppstartad nu? var det fel på givaren?

652
Evenemang / SV: Gatebil Mantorp 2011
« skrivet: juni 03, 2011, 22:19:33  »
Så zyklon ska dit :) då kommer nog jag dit och tittar också, och knotans microbil är nog sevärd den också.

653
Projekt / SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged 500½HK++++
« skrivet: juni 03, 2011, 20:54:33  »
va fan, jag tycker det smakar uggla på mössan här, trodde att man var tvungen att uppdatera, för att inte bli kallad smygar bubblans järnspikars hvetes undercover apskafttrolltokbäversatanfifan, men jag kanske hade fel ;D
Nej nej, du hade inte fel ;) man måste uppdatera här så fort man gjort något med projektbilen ;D
Jag tror Peter har skickat filmrullen till framkallning så det kan ta lite tid ;)

654
Evenemang / SV: Gatebil Mantorp 2011
« skrivet: juni 03, 2011, 20:32:15  »
Jag o camilla ska dit på lördagen och titta.
Men, nästan 50% av alla racingvita 360in som finns i Sverige står på eran gård, och ni ska till Gatebil och bara titta ???

655
Evenemang / Gatebil Mantorp 2011
« skrivet: juni 02, 2011, 23:07:19  »
Vilka alla härifrån ska dit och köra?
Jag råkar ha vägarna förbi Mantorp då så jag kommer dit och tittar.

656
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: juni 01, 2011, 22:51:06  »

Jag ska inte köra renix utan megasquirt tändning och trigga på hallgivare i fördelaren så jag är inte bunden till originalsvänghjul heller.

Tycker du ska köra renix till att börja med så du hinner köra lite i sommar också, megasquirt tändning hinner du fixa till nästa sommar samtidigt som du byter till större turbo mm  ;)
har du hunnit göra oljereturen?

657
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: maj 29, 2011, 22:21:12  »
Oj snart körklar :o man blir imponerad när ett sådant monster blir färdigbyggt på bara en vinter, man vet ju själv hur lång tid det tar när man ska genomföra något bygge, och alltid dyker det upp fel på bruksbilarna och annat tråkigt som måste fixas genast när man vill lägga all tid på projektet.
Var en V70 i bilsport nr 1-2 som höll på att få likadan drivlina som din, men den skulle få corvette motor också, så jag tycker ditt bygge är mer avancerat med volvo femma och C5 drivlina i en 360 kaross, och så bygger och lackerar du utsidan också, så du är nog mera seriös :D
Vet du ungefär hur många timmar du lagt ned på bilen nu?

658
Däck och Fälg / SV: hjullager bak?
« skrivet: maj 29, 2011, 22:02:36  »

659
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: maj 26, 2011, 23:10:43  »
Kullke vilket svänghjul använder du då med 940 kopplingen?

Jag har fått för mig att 740 och 940 tryckplatta  ska passa bra men jag hittar ingen passlig lamell att använda. Svänghjulet borde vara 228mm, men jag ska mäta upp det bara jag hinner.



Kommer precis från besiktningsstationen. Fick klartecken att besikta med turbo så länge jag kommer med bänkpapper med max effekt på 98kw.  :)
Bara att börja bygga med andra ord.
Jag kör med 940 svänghjul, så 940 tryckplattan passar vad jag minns inte 360 svänghjulet, så ska du köra renix och 940 tryckplatta måste du borra nya hål i 360 svänghjulet för tyckplattan :-\
En bra original 360 koppling bör ju räcka ganska långt också.
Villken besiktningsstation var du till?

660
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: maj 18, 2011, 22:20:54  »
Vad kör du med för koppling kullke?
Jag kör med tryckplatta och lamell från 940 med B230FT, jag har bytt centrumet i lamellen till ett 360 centum.
Men turboplatta + opel lamell borde ju fungera :-\

661
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: maj 16, 2011, 21:55:42  »
Ser bra ut, blir det uppstart till helgen ;)
Kanske blir detta forumets tuffaste Bxx ;)

662
Projekt / SV: knotans 360, "såld
« skrivet: maj 16, 2011, 21:48:22  »
Och jag som hoppades få se den på Gatebil om fyra veckor >:(

663
Projekt / SV: Volvo 360 GLS - Ska bli turbo
« skrivet: maj 14, 2011, 22:05:44  »
Nu kan du börja uppdatera lite här ;)

664
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 260411--
« skrivet: maj 14, 2011, 20:58:17  »
Jag har några dumma frågor.
1.Varför står det E och BF på bakrutan ???
2.Är bilderna tagna på sedanklubbens årsträff ???
3.Varför i H¤%&#"e har du ett toyota emblem på huven ??? det gör ju bilen långsammare ;)
I övrigt ser bilen välbyggd ut, så bra jobbat.
Skål :)

665
Projekt / SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« skrivet: maj 14, 2011, 20:47:24  »
Har ju prestigefylld tävling om snabbaste bilen med originaldrivlina i klubben i sommar ;) Så han måste ju fixa allt för att vara värst :D
Den tävlingen vill jag också delta i 8)

666
Övrig konvertering / SV: konvertera till annat tändsystem
« skrivet: maj 10, 2011, 19:16:45  »
hejsan är ny här och har köpt mig en 360 -87 med b200f och jag skulle vilja byta ut renix systemet mot 240 istället

har någon nån ritning el länk om hur jag gör det

mvh kristian
Varför ???

667
Projekt / SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« skrivet: maj 08, 2011, 00:12:26  »
Första 360in med bränslekran antar jag :-\ och detta är bruksbilen ska du åka 2500mil med den iår också kommer det förbrukas mycke soppa om det behövs 2st Bosch 044 pumpar  ;)

668
Säljes / SV: Beg sparco 3-lagers race overaller + racing skor 1100:-
« skrivet: maj 06, 2011, 22:34:49  »
Finns det overaller och skor kvar är jag intresserad, skulle kunna hämta i juni i såfall. :-\

669
Framvagn/Bakvagn / SV: hur många varv på framfjäder kan man kapa.
« skrivet: maj 01, 2011, 21:31:55  »
Jag skulle inte kapa mer än ett varv, det sänker ca 3,5cm beror på vilka originalfjädrar du har.
Kapar du mer så går däcket i hjulhuset för minsta gupp så ska du sänka mer ska du nog byta till en hårdare fjäder.
Men detta var ju inte svar på din fråga :-[ du ska nog kapa 2 varv eller mer innan den ligger löst när du lyfter bilen.
Men byter du till hårda korta fjädrar (typ kapade sierra bakfjädrar) brukar det bli problem med lösa fjädrar, men då går det att korta stötdämparna, finns flera här på forumet som gjort så.

670
Teknik / SV: Bränslepump verkar inte suga? 360 GLT -87
« skrivet: april 29, 2011, 16:51:32  »
Finns det bränsle i tanken så ska det rinna till pumpen själv, för pumpen suger inte utan bara trycker.
Går att lossa slangen från tanken till pumpen och se om det kommer bensin där, gör det de
går det att lossa lite på en av slangarna vid filtret i motorutrummet för att se om det kommer bränsle.
Men kommer det inte bränsle till pumpen är nog tanken tom.

671
Projekt / SV: Volvo 343 DLi -87
« skrivet: april 28, 2011, 22:11:44  »
Jag gissar att du köpt en ic för 800.

672
Klotterplank / SV: Fan va arg jag blir när...
« skrivet: april 27, 2011, 16:24:29  »
Blir så arg när jag blir så rädd och får så ont när jag kliver ur 360:n och får FETA stöten nästan varje gång!

Hjälper inte att hålla i dörren som det sägs att man ska.  >:(

tror det har med olika däck att göra, jag får stötar av min bil med nu efter jag bytte till sommarhjul.. fick det aldrig tidigare...
Ja brukar kännas obehagligt, jag brukar stänga dörren med armbågen för att slippa få stöten.
Tror inte det beror så mycket på bilen, utan på kläderna man har på sej och hur mycket man gnuggar röven mot sätet så man blir uppladdad.
Fast inte är det omöjligt att däcken i vissa fall kan inverkar lite också för inverkar också vilka skor man har.
När jag kör dumper brukar jag få stötar på insidan av dörren när jag ska ut, men nästan bara på vintern när jag har ylletröja.
När det är mörkt brukar man se gnistan imellan handtaget och handen, ser ut som en dålig tändstiftsgnista.

673
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 260411--
« skrivet: april 26, 2011, 23:12:54  »
Tack  :)

Finns en anledning till att egterna hamnade direkt vid utblåset från turbon.. platsbrist så in i ¥$€&£$#&.....  medveten om att dom ska va i grenröret.. men kan ställa i sprutet så jag kompenserar för värme "förlusten"..  :) nippeln för mottryck är ju för o mäta.. mottryck i DP helt enkelt  :)
Ok, men varför vill du veta mottryck i DP?
Är det kanske så att du mäter mottryck både i grenröret och DP så sprutet ska veta tryckskilnad över turbon, för det kan ju knappast kompensera för värmeskilnaden igenom turbon om det inte vet mottrycket i grenröret ???

674
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 260411--
« skrivet: april 26, 2011, 23:02:33  »
Oj vad fint det blir :o

Men  2st EGTs och en nippel för mottryck ska du väll inte ha i DP ???

675
Övrigt / SV: hastighetsrekord med vovlo 360???
« skrivet: april 20, 2011, 23:52:25  »
Stabilt? hmm då har jag fått ett måndags exemplar. på min så fladrade framdörrarna i 190km/h och man var tvungen att ha interkom man man skulle snacka med kompisen jämte än:P
Då skulle du antagligen behöva nya gummilister.

676
Projekt / SV: Robins Räcer
« skrivet: april 19, 2011, 16:26:38  »
Provade du att trycka in "snöret"  ???
Läcker det på utsidan av bilen, alltså kring själva locket? Eller rinner det inuti/under bilen?

ja jag provade att trycka in snöret och ja det läcker på utsidan av bilen rinner ner från påfyllningslocket

Frågan är:
1: ska det komma upp bensin där när man kör eller är det onormalt? (Minns inte om det finns ett sånt där "backspjäll" som öppnas när man stoppar i slangmunstycket på macken men sen stänger med fjäderretur när man tankat klart?)

2: Är packningen/oringen bytesfärdig? Kolla med Volvo om dom fortfarande säljer.
1: Bara bilar med katalysator som har "backspjäll" så det inte ska gå att tanka blyad bensin (grövre rör på pistolen med blyad bensin eller diesel.

2: Jag hade samma problem tanklockspackningen var gammal och hård, så jag använder en motoroljelocksgummipackning till tankluckan, den ser ju inte alls likadan ut som tanklockspackningen som har Q-profil men den passar bra på tanklocket och är lite tjockare så det läcker garanterat inte.

677
Ska nog gå bra, skulle vara snyggare med mindre ET t.ex ET20 men det går ju att fixa med 15mm spacerplattor och längre bultar om man vill.
Centreringsringar är inte nödvändigt, på bilar som har hjulmuttrar centrerar det bra utan (äldre 300 har ju ingen centrumstyrning bak).

678
Projekt / SV: Megasquirt n' Spark på B230-sugis - Hjulafton!!!
« skrivet: april 18, 2011, 00:07:23  »
Ser ju bra ut, ser ut att bara vara en liten 30g balanseringsvikt på utsidan på fälgen på bilden, hade inte sett lika bra ut med 150g balanseringsvikter.

679
Projekt / SV: knotans 360, "snart ny look"
« skrivet: april 17, 2011, 23:59:43  »
Kommer bli betydligt snabbare nu när den är 'racing vit'  ;)

680
Projekt / SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« skrivet: april 15, 2011, 17:17:38  »
Nä jag har mer snö kvar än vad du har >:(
Jag fick som vanligt snön senare än många andra på forumet och hade det lite varmare i vintras men våren kommer lite senare här, men vägarna börjar vara torra nu så snart ska jag ut med min vita ;)´
Bra passform på dina burar som vanligt ,hoppas jag hinner bocka en bur till min till nästa sommar.

Sidor: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 53