Drog ju av en pinnbult i toppen på donatormotorn, och sen borrade jag snett när jag skulle knacka i urdragaren så jag var ut i aluminiumet och harvade
Borrade ur resten av skruven och la i biltemas epoxyalu för någon vecka sedan. Kan säga att det inte luktar trevligt. Nu har jag borrat och gjort ny gänga, känns inte så stadigt. Det var ganska tydlig skillnad när man kom genom epoxyn och det var riktig aluminium att borra i. Tog ett gamalt grenrör jag hade låg och använde som mall. Men vem vet, det kanske håller ändå, fast man ska nog inte ha längsta dragskaftet när man drar dit bulten
Slipade ner överflödet med en liten tryckluftdriven bandslip, vart väl helt ok.
Har inga bilder när det är klart, men det ser ungefär likadant ut, sånär som på ett hål
Gjorde ett kort ryck med den toppen jag håller på och portar också, men eftersom jag tydligen slarvat bort mina lamellslipstift vart det ganska kortvarigt
Kom gärna med tips och kommentarer, det är första gången, så det blir nog inte direkt proffskvalité, men man måste ju börja någonstans.
Har inte gjort så mycket än, mest försökt snygga till övergången från fräst yta till gjuten. Ska ritsa av packningen någon dag sen. Hade även tänkt göra ett verktyg för att ritsa "shrouding" kanten, dvs. det som ska putsas bort i förbränningsrummet runt ventilerna. Blir helt enkelt en pinne som man sätter i hålet för ventilstyrningen som har en arm med en vässad skruv på. Tänkte första ta en gammal ventil slakta, men kom på att jag har ju inga styrningar i, så det kan nog glappa en del