Nu står bilen hemma i farsans garage, var dock inte K-jet, utan LH i den
Antar att det är någon form av "datatändning" med svänghjulsgivare och inte ett "platt" svänghjul som går bra att byta in mot ett lättat på t.ex.
www.folkraceshop.se ska undersöka det närmare imorgon.
Någon som har bra tips på vad som mer kan vara värt att spara på bilen? Tänkte ett tag spara bromsoken, kan vara bra att ha eftersom att jag ska försöka börja köra folkrace. Men då måste man ha släp igen när man ska köra bilen till skroten, lite vanskligt att bogsera med bara handbroms
Och då försvann orken lite...
Nu ser planen lite annorlunda ut.
- Lyfta ur B230 motorn ur 245:an, och det ganska fort så far får bruka sitt garage han också
- Strippa rent den, byta lager och ringar
- Återuppta arbetet med 530 toppen som ligger och samlar damm. Snyggar till lite fula kanter och ska ev. försöka matchporta den mot insuget. Skulle det gå åt helvete så är det ju trots allt bara en 530 topp
Anledningen till att det inte blir 531-toppen är att jag vart så glad att jag skulle slippa plugga den, och nu finns det ingen ork kvar att göra något åt saken. Det får bli ett senare bekymmer...
- Plocka ur B200 motorn ur bästa 360:n och bygga ihop en B230 med LE/LU eller vad det nu heter, det som sitter original i alla fall. Dock med K eller H kam och extraktor
- Plocka i allt igen, blunda och hoppas på att den startar
Ska spara insuget (med spridare) och lite sånt plock från 245:an, vore kul att prova MS+S, men det får vi se hur det blir med den saken. Finns lite annat att pyssla med ett tag, och ganska mycket att läsa om insprutssystem och sånt.
Vid tillfälle ska jag mig till biblioteket och låna denna
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1240&iItemId=79468och se om det känns som att det ens är värt ett försök