Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Jyllskar

Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 38
1
Säljes / M-Stakar
« skrivet: november 21, 2019, 12:11:19  »
Är det någon fanatiker som behöver lite bättre stakar men som fortfarande inte vill kosta på h-profil så har jag en uppsättning M-stakar/turbostakar ligger.
Pris ingen aning, säg du vad dom är värd så kommer vi nog överens  ;)

Smsa eller svara här 👍 0704759734

2
Köpes / SV: Volvo 360 köpes!!!
« skrivet: december 09, 2016, 14:49:33  »
Finnes i Dalarna. Mellan Säter och Borlänge

Kostar den då?

3
Köpes / SV: Volvo 360 köpes!!!
« skrivet: december 05, 2016, 21:20:04  »
Hej. Har en 360 1989 som gått 5200 mil. Besiktad förr förra veckan. Dock inte inom perioden men går till 30/06 2017. Är skattad till August

Vart finns denna pärla?

4
Köpes / Volvo 360 köpes!!!
« skrivet: oktober 23, 2016, 08:30:29  »
Nuuu har abstinensen blivit stor och jag har bestämt mig för att skaffa en vinterbil/isbil att slänga på turbodoningar ifrån den röda 3an jag hade för xantal år sedan. :)
Såå är det någon som har en 360 med b200F motor står och samlar damm?
B200an kan gärna vara skuren för all del :)
Besiktad är inte ett krav men ett plus om den går till mars kanske?

Ös på med förslag nu, gärna i en omkrets på 20-25mil från gävle.

5
Köpes / SV: Kofångarfäste/demoleringsfäste?
« skrivet: maj 10, 2014, 14:03:13  »
jag har fästena du behöver, har dock ingen kofångare men den kanske överlevde?

skicka sms eller mail om du är intresserad.
0704759734
jyllskar@hotmail.com

6
Köpes / SV: Köpes Dörr sedan, fjäderben fram mm
« skrivet: maj 07, 2014, 17:15:09  »
Fjäderben har jag med nya dämpare med utbytt olja till 10w40 mineral ala Peter Schmidt racing recept.

Skicka sms eller pm vid intresse
0704759734

7
Funderar på om jag ska disconnecta originalventilationen från insuget och köra ut i PET-flaska där med för att se så inte motorn suger i sig av sin egen olja! Ska bara komma på vad den lilla slangen från vevhusventilationen är till, om jag minns rätt så går den till baksidan av spjället medan den stora går till framsidan.
Kan det vara så att den lilla är så klen för att det inte ska bli FÖR BRA sug i vevhusventen vid motorbromsning?

Oooh mitt första inlägg på hundra år! ;)
Men vill dela med mig av vevhusventilations bekymmer jag har haft på en nyrenoverad v8 i båten.
Det var helt omöljlig att få ventilkåporna att hålla tätt från oljedropp trots öppen ventilation på båda topparna, så med mycket googlande kom jag fram till en lösning:
en backventil (pcv ventil)i ena ventilvåpan med en 10mm slang som går till pleniumet på insuget efter spjället och en grövre slang från andra kåpan till luftfiltret före spjället.

Det bör ju fungera med en sådan ventil på vilken motor som hellst då det är slanganslutningar i bägge ändar. Och min motor läcker inte en droppe olja mer och innan var det synbart på oljestickan och i motorrummet efter en dags båtåka. Köpte ventilen på hansenracing och är orginalpryl till cheva bland annat kostade runt en hundring :)

På låga varv ser ventilen till att inte för mycket luft sugs in i insuget, (tjuvluft) och när övertrycket ökar i vevhuset öppnar ventilen som har en riktigt slapp fjäder i sig mer och mer.

Och vid full gas eller där i krokarna är det undertryck även före spjället och då sugs även gaserna ur den grövre slangen.

Anledningen till att den grövre slangen ska in efter filtret känns självklar men jag kan ta den med.
På låga varv då kolvringarna håller gaserna kvar så suger ju fortfarande den tunna slangen i sig små mängder med luft eftersom du har direktvakuum där, som man måste tillföra någonstans, alltså kommer den grova slangen ha luftflöde in i vevhuset och där vill man ju inte ha damm och grus?

Frej, du får läsa igenom detta och om det känns helt grekiskt får du säga till eller ändra ;)

Googla på pcv valve och ta bilder så kan det underlätta att se hur jag menar :)


8
Köpes / SV: Volvo 360 med taklucka
« skrivet: juli 31, 2013, 22:44:24  »
Ska du ha en bil i körbart skick eller är det nått som planeras att byggas om?

Önskar köpa vVolvo 360 gärna GLT med taklucka men dock ej något krav.
Allt som är just beaktas.
Behöver inte vara ett alltför stort projekt.
Vänligen hör av Er
Ulf

9
Sorgligt slut på något som verkade så lovande!

Men jag blir alltid ledsen när ett projekt tar slut eller en bil skrotas eller något annat 300-relaterat tråkigt.

Hoppas du får det bra framöver!

så länge jag inte får nått sålt så kommer hoppet om motivation leva vidare för jag kommer inte slänga nått på skroten..

10
Nu har jag lagt ut en säljestråd här på forumet på detta projekt/delar av det.
Jag har inte tid att slutfölja det här nu och det känns tråkigt att grejorna bara ligger och tar plats.
Antingen blir det sålt eller så får vi se vad som händer, börjar iallafall med att annonsera här innan jag bestämmer mig för att sälja nån annanstans. Hoppas på att nån i klubben är sugen på att göra nått galet av prylarna :)

11
Teknik / SV: volvo 360 ingen värme!
« skrivet: november 30, 2012, 13:59:33  »
letade efter löv igår men fanns knappt ett dammkorn, båda slangarna blir varma.
spolade genom slangarna som går in i värmepaketet.

får väl bli att testa ett annant element, kan ju knappt vara något annat.

Kan vara skit i värmepaketet endå, det räcker ju att det är öppet i en kanal så blir båda slangarna varma, men det blir inte tillräckligt mycket flöde på värmen att det klarar värma luften som kommer in, så jag tror endå på att spola igenom mera, gärna med varmt vatten och skapligt tryck, gärna i stötar och även från båda slangarna växelvis :) när man spolar bakvägen brukar det kunna komma en hel del skit ur.

12
Teknik / SV: volvo 360 ingen värme!
« skrivet: november 29, 2012, 16:55:55  »
en enkel fråga, har du känt på slangarna som går in i kupen till värmepaketet att dom verkligen blir heta? eller i varje fall den ena av dom, hur spolade du ur värmepaketet på för sätt? vattenslang direkt på värmepaketet eller?

13
Projekt / SV: Volvo 360 R-T
« skrivet: november 25, 2012, 11:31:46  »
Wow! thanks for realy great pictures än intresting reading!

14
Teknik / SV: 360 går ryckigt som **'
« skrivet: november 17, 2012, 15:49:43  »
det som får mig o tveka är att om man t.ex pump gasar lite när man gör man man kän na tydligt att något glappar när hela bilen hoppar o studsar frammåt..

En polare sa att de kan vara kardan knutar osv.. sitter de sånna ens på 360 eller hur ser de ut från tryckplatta bak till växellåda?
kardanknutar är du befriad från på en 360, men du har knutar på drivaxlarna.

men i kopplingslamellen har du fjädrar som kan vara utmattade, hur verkar dina motorkuddar? om en eller båda är slut så kan det ju gå lite ryckigt vid gaspådrag och gassläpp. men dom borde iufs inte komma i självsvängning på jämn gas.

15
Projekt / SV: Televerks 360 GLT MOTORRAS!
« skrivet: november 17, 2012, 15:42:33  »
Har fått problem med soppan nu ,den får på tok för mycket och jag har inte en aning vrf ,styrbox bytt till en annan orgial,orginal fuelrail igen och orginal spridare och urkopplad kallstart men . så den startar men surar ner sig efter ett tag och ryker scart nåså innihelvete nån som har nån ide?

blev bränslebekymmret efter renoveringen av motorn eller kom det efter ett tag?
Jag har varit med om att LMM har lämnat in med väääligt fet bränsleblandning som följd, och då var LMM inte helt död utan fungerade men väldigt felmätande. så har du en annan LMM att prova med så gör det :)

16
Avstannade Projekt / SV: Förstabilsprojekt, Volvo 360 - 88!
« skrivet: november 10, 2012, 11:20:40  »
Snyggt rostlagat! :)

17
MS / Bryta tändningen Megasquirt
« skrivet: oktober 19, 2012, 13:21:35  »
gör väll ett trådlyft och talar om att jag har löst bekymret med att bryta tändningen på MS lika som dom gjort orginal på marinkabelhärvan :)
Jag satte in växelbrytaren direkt på minussignalen på tändspolen och det verkar fungera kanon! :)
så nu jordar jag ner triggersignalen till spolen vid växling och har kört så hela sommaren utan bekymmer och Megasquirtet uppfattar inte ens det som trigermiss :)

18
Klotterplank / SV: Lek
« skrivet: september 29, 2012, 12:43:00  »
skog

19
Projekt / SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« skrivet: september 20, 2012, 20:32:15  »
Hon står i Sitt hörn i garaget och samlar på sig delar :)
Så det blir nog en återstart inom kort kanske :)

Återstart inom kort? Saknar dig Jyllskar!

Jag vet, det har tagit fööör lång tid nu.. Och jag vet inte vad jag ska skylla på, har varit mycket med allt, nytt jobb, jobb på hus och båt. Men jag har bestämt mig att under den här vintern ska hon få omvårdnad :)

20
Motor / SV: 850 t5 funkar d??
« skrivet: maj 29, 2012, 18:36:19  »
t5an är ganska lika lång som Rödblocks fyrorna :) men helt smärtfritt, det går det inte ;)

21
Projekt / SV: 360 daily drifter & 360 T5-R track projcet (Starts p.11)
« skrivet: april 29, 2012, 10:44:43  »
Snyggt! :) oljetråget du använder, är det ifrån 960 men avkortat?

22
Förslagslådan / SV: Klubb trlöjor och byxor
« skrivet: april 29, 2012, 10:34:22  »
Munkjacka och T-shirt är alltid intressant :)

23
Projekt / SV: Volvo 343 DLi -87
« skrivet: mars 09, 2012, 22:53:58  »
Jäklar vilket arbete du lagt ner :D
Ska bli intressant att se allt färdigt, trots att man ser nu hur det kommer bli :)

24
Trimning / SV: B230-bygge, byte från B19A
« skrivet: februari 28, 2012, 11:34:38  »
Avgasrenings-tjollret hade jag tänkt plugga genom att dra in en helicoil och sen bultar, är det en bra idé?

ett bra knep är att använda de "nya" femtioöringarna som fanns. De passar perfekt att plugga portatna i toppen :) använd klamman som sitter orginal :)

25
Projekt / SV: Mandarins Volvo 360GLT -85 *TOPPEN PÅ PLATS!*
« skrivet: februari 25, 2012, 19:28:13  »
Jag fick reda på att jag har en B200E! Vad står "E":et för?
Bra? Dåligt?

"E" varianten är största skillnaden att den inte har katalysator eller lambdareglering, varvstoppet är också borta förutom en "blödder-rotor" i fördelaren ;) så en "vanlig" rotor gör att du har mekaniskt varvstopp när ventilfjädrarna inte hänger med mer ;)

Nu vet jag inte om det finns B200E efter 87, isåfall gäller nog inte ovanstående för dessa...

26
Motor / SV: grenrör/turbo
« skrivet: februari 08, 2012, 20:51:38  »
om turbon passar på grenröret så är det bara å börja överladdningen ;)

27
Klotterplank / SV: Biltema Avgastempmätare?
« skrivet: februari 06, 2012, 18:57:07  »
Ja frej du har hjälp av avgastemp på en sugis

Tack!  :D

Har ju läst mycket om turbobilar som använder det men inte sugis.. Några tips på hur jag kan använda mig av informationen avgastemperatur?

Kör du för snäll tändning så kan avgastämpen skjuta i höjden trots lambda 1. Men vad optimal avgastemp är, det har jag ingen aning om, det lär väl variera från motor till motor eller?

28
Projekt / SV: Mefistofeles is back!
« skrivet: januari 29, 2012, 12:32:48  »
Hallå där! Hur går det för dig då?
Motorn i och varmkörd? ;)
Har du fått isär turbon och hittat på någon orsak till glappet?

29
Gästbok / SV: bra motor
« skrivet: januari 27, 2012, 23:04:01  »
om du bara ska köra sugmotor så ser inte jag någon som hellst nackdel med någon av  2,3l motorerna, men ska du byta mot den b200e du har idag så bör du inte ta en b230K, annars bör det inte spela någon roll, bara flytta över oljetråg och svänghjul från 200an, så du får tändningen rätt med 360ns system :) och jag lovar, det gör STOR skillnad med bara volymökning i 360n :)
Sen lätta svänghjulet och extraktor är ju aldrig någon nackdel ;)

30
Projekt / SV: Volvo 343 DLi -87
« skrivet: januari 24, 2012, 11:37:56  »
Ska bli kul att se bilder på denna frigoligskapelse :)

31
Off topic / SV: Behöver lite hjälp med en slungdiff på en volvo 940
« skrivet: januari 19, 2012, 19:46:53  »
är inte allt som sej bör då om det går på tvären i låga hastigheter eller har jag missuppfattat nått? :P

32
Off topic / SV: Behöver lite hjälp med en slungdiff på en volvo 940
« skrivet: januari 19, 2012, 17:00:38  »
Alltså diffar den istället för att frirulla vid låg fart trots inget gaspådrag?

För det är väl vid accelleration den ska gå in, inte annars? (har aldrig fått äran att köra slungdiff)

En slungdiff är väl en lamelldiff som blir en "öppen" diff vid över 40km/h ca?

33
Ser mycket välgjort ut :) Ett steg närmare 300Powers rostfriaste 300a ;)

34
Teknik / SV: Var får man tag på lachcaps eller shims på 1.7mm
« skrivet: januari 17, 2012, 11:58:43  »
Behöver 1st lachcaps eller shims till min topp, har ett spel på 0,05mm nu och den befintliga lachcapsen är 2.05mm.

Då behöver jag en lachaps eller skims på på 1.70mm, men var kan man få tag i det? Har letat på div sidor men alla verkar vara tjockare.

hör med någon verktad i närheten annars, dom har säkert en planslip och kan ta ner dom åt dig för en bullpåse :)

35
Trimning / SV: B200f turbo, linjär eller progressiv btr?
« skrivet: januari 11, 2012, 20:17:26  »
Hejsan! Håller på och ska bygga ett budgetbygge i min 360  :)

Med setup:

940 grenrör
900intercooler
T3/t04 turbo
Oranga 310cc spridare

Då till frågan. Ska jag körande linjär eller progressiv btr? :)

Tacksam för många svar!:)

om du ska köra orginalsprut så rekomenderar jag en progressiv. om du inte ska ha extraspridare som du kan styra separat då ::)

36
Projekt / SV: Uppfräschning av Volvo 345 DLS -81
« skrivet: januari 11, 2012, 17:00:12  »
jag har hört nått om bara en liten sipp, matsked? olja i trottelhuset, men det kanske beror på vilken förgasare det är? :)

37
Projekt / SV: 360 daily drifter & 360 T5-R track projcet (Starts p.11)
« skrivet: januari 11, 2012, 14:52:36  »
Trevligt projekt ;)
Har du tänkt bygga bromsvåg eller köra utan bromsservo med det insuget? :P
//Johan

38
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --bildUpdate 021111--
« skrivet: januari 01, 2012, 22:13:52  »
Mycket snygg film :)

39
Gästbok / SV: Bård på bilen
« skrivet: december 24, 2011, 18:04:30  »
Hejsan tänkte bara höra om det är okej eller om man får ha www.300Power.com som bård på bilen:)

Det finns dekaler att köpa på dekaltrim.nu :) Bli gärna medlem och visa upp din pärla :)
//Johan

40
Gruppköp / SV: Gruppköp pepparkaksformar VOLVO 360!!
« skrivet: december 23, 2011, 13:52:35  »
Min form dök upp idag :D

Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 38