Bränsle trycket styrs precis som org som också får hjälp av laddtrycket.
En linjär höjer 1-1 allså org bränsle tryck 2,5bar och så säger vi
att laddtrycket är 1bar så blir bränsletrycket 2,5+tryckkomp 1=3,5bar
bränsletryck.
En prog tryckreg som min 1-1,4 blir 2,5+tryckkomp 1,4=3,9bar bränsletryck.
En 1-1 orkar inte ge bränsle för den extra luften men det gör 1-1,4.
Men allt har sina gränser och efter ca 0,5 bar räcker inte det till heller till.
Tillskottsprutet är en kopia men något förbättrad+mod,finnare komponenter.Och han är en jävel på elektronik
Motor har gått 65mil,dags att gasa
Effekt hmm lite svårt att säga eftersom jag hadde ett org avgasrör på
innan turbon men ca 135-140 hk.Hadde jag haft ett 2,5" rör så hadde
nog effekten legat på ca 150-155hk
Nu ca 225hk kanske(har inte justerat in allt än)
Hoppas du fick svar på dina frågor Frej
Så här ser motorn ut nu.