Författare Ämne: Jyllskar's Volvo 360GL 2.3T  (läst 341498 gånger)

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #200 skrivet: mars 24, 2008, 20:32:39 »
Hoppas "downpipen", blir lika rejäl som "kollektorn"... :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #201 skrivet: mars 24, 2008, 20:46:00 »
Hoppas "downpipen", blir lika rejäl som "kollektorn"... :) /Max

ja nästa downpipe blir det :) just nu blir det den som är ihopknåpad bara för enkelhetensskull och se om allt funkar. :) har dock stött på ett bekymmer :P kommer mer om detta..
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
motorkuddar...
« Svar #202 skrivet: mars 24, 2008, 20:54:18 »
 ::) undrar om jag har kört av bägge motorkuddarna?!
Har märkt av att det har börjat vibrera en aning i bilen när man kör, inte tänkt mer på det.. När jag la mig under bilen idag och borrade hål för oljereturen i tråget (det gick lättare)
så såg jag att motorn låg på framvagnsbalken   :-\
på ena sidan av motorn ligger den på tråget och andra sidan, på generatorfästet,
kan jag ha lyckats att köra av bägge motorkuddarna?
isåfall, funderar jag på att göra nya stumma "kuddar" av alu eller någonting liknande, finns det några fler nackdelar än de jag redan har med vibrationer än just det?

Annars provade jag och starta upp den idag och kolla så det inte sullade olja någonstans, tror det var lugnt :) bara med turbon just som en "roterande ljuddämpare" ingenting mer.
så allt verkar lugnt :) ska fixa rör till luften också så ska det nog gå att ta premiären i helgen om allt går som planerat :)

/Johan

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: motorkuddar...
« Svar #203 skrivet: mars 24, 2008, 21:00:50 »
så såg jag att motorn låg på framvagnsbalken   :-\
på ena sidan av motorn ligger den på tråget och andra sidan, på generatorfästet,

Låter inte bra! ??? Har du en bild? :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #204 skrivet: mars 24, 2008, 21:33:55 »
Hur tusan kan dom ha gått av  ??? håller med Max Spring ut och ta en bild!  :P
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

cyberfalcon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 109
  • Vem fan behöver turbo?
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #205 skrivet: mars 24, 2008, 22:11:57 »
Jag får ju ett citat ur en jönssonligan film i huvudet så fort jag läst att du kanske , Kört av (?) motor fästena  :o

Hur Faan kör Johansson!!?

 ::) :)
Volvo 340 # Ford Taunus XL 1971 # Ford Sierra DOHC 1992 # Nissan Navara 2007 #

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #206 skrivet: mars 24, 2008, 22:51:26 »
Hur tusan kan dom ha gått av  ??? håller med Max Spring ut och ta en bild!  :P

Jaa du, ingen aning, vet inte om dom har det men jag vetinte vad det annars ska vara.. :-/ borde ha gått av innuti...
här kommer lite bilder.. så kanske någon kan förklara?

Tråget

Generatorfästet.

avgassidan, den tycker jag hänger lite mycket? eller ska det vara så?

Hänger lite på insugssidan också tror jag.
« Senast ändrad: mars 24, 2008, 23:02:15 av jyllskar »
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #207 skrivet: mars 24, 2008, 23:04:18 »
En sak är då säkert, så kan du inte köra! Återkommer! :) /Max



En snabb koll på min, gav ca: 7 mm, som minsta avstånd mellan rör och tråg! :-\ :) /Max
« Senast ändrad: mars 24, 2008, 23:30:15 av Max »
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #208 skrivet: mars 24, 2008, 23:35:58 »
En sak till, tycker det ser ut som om, hela din motor hoppat bakåt. Min ligger liksom över röret! Bilderna, ger kanske, en konstig vinkel! :-\ :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #209 skrivet: mars 24, 2008, 23:42:05 »
En sak är då säkert, så kan du inte köra! Återkommer! :) /Max



En snabb koll på min, gav ca: 7 mm, som minsta avstånd mellan rör och tråg! :-\ :) /Max
hehe har åkt 15 mil så kasnke :P aja ska väl ordnas innan det blir värre..

Shyst att du gick och kollade ! ;)
7mm är ju 7mm mer än jag har :D jag ska vara glad om jag får in ett 0.20 bladmått ;D kanske genom ytrosten men sen är det nog kört :P

Mitt tråg går kanske över KNAPPT halva röret ... men nu blev man ju mer misstänksam  ??? vad kan det va dådå? har bakvagnen släppt?!  :'(

/Johan
« Senast ändrad: mars 24, 2008, 23:45:30 av jyllskar »
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #210 skrivet: mars 24, 2008, 23:58:31 »
Mitt tråg går kanske över KNAPPT halva röret ... men nu blev man ju mer misstänksam  ??? vad kan det va dådå? har bakvagnen släppt?!  :'(

En tanke! Kanske röret har flyttat på sig! :-\ :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #211 skrivet: mars 25, 2008, 00:20:37 »
Mitt tråg går kanske över KNAPPT halva röret ... men nu blev man ju mer misstänksam  ??? vad kan det va dådå? har bakvagnen släppt?!  :'(

En tanke! Kanske röret har flyttat på sig! :-\ :) /Max

Kan ju vara så enkelt men frågan är hur det uppstått.
Ska kolla imorgon hur det ser ut, ska ta en domkraft under och se om den kommer på rätt ställe då..

Går det att dela motorkuddarna och byta innehåll till någonting hårdare?
Dom lär väl vara ihopsatt på något vänster?
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Micke S

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 259
  • Brett är bra ... ännu bredare är bättre ..
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #212 skrivet: mars 25, 2008, 07:51:20 »
Jag har modifierat mina kuddar...
Finns bilder i en gamal tråd från mig ..

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=241.40
-----------------------------
Micke S
360 Turbo 4x4 [vit]

360 Coupé [blå]
B230F
530 topp
ENEM V16 kam
Insprutning

Svetsad diff
Dubbla bladisar bak
Ställbara fjäderben fram

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #213 skrivet: mars 26, 2008, 21:13:10 »
Går det att dela motorkuddarna och byta innehåll till någonting hårdare?
Dom lär väl vara ihopsatt på något vänster?
/Johan

Här har du total massaker av original kudde:
http://koti.mbnet.fi/mtn/images/autot/volvo-misc/300srj/mount/

Mina hänger oxå ned men inte så att motorn går i, bara när man hissar upp min dassiga bil där fram så att den "viker sig" på mitten, då går motorn i!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #214 skrivet: mars 26, 2008, 23:25:52 »
Går det att dela motorkuddarna och byta innehåll till någonting hårdare?
Dom lär väl vara ihopsatt på något vänster?
/Johan

Här har du total massaker av original kudde:
http://koti.mbnet.fi/mtn/images/autot/volvo-misc/300srj/mount/

Mina hänger oxå ned men inte så att motorn går i, bara när man hissar upp min dassiga bil där fram så att den "viker sig" på mitten, då går motorn i!

Haha :D någon som har haft lite att göra :P men jag förstod inte riktigt hur dom arbetar endå...
Jasså? då kanske min bil är så dassig så den är vikt hela tiden då? :D
Bra att ha 2st att gämföra med :)
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #215 skrivet: mars 27, 2008, 17:08:57 »
Går det att dela motorkuddarna och byta innehåll till någonting hårdare?
Dom lär väl vara ihopsatt på något vänster?
/Johan

Här har du total massaker av original kudde:
http://koti.mbnet.fi/mtn/images/autot/volvo-misc/300srj/mount/

Mina hänger oxå ned men inte så att motorn går i, bara när man hissar upp min dassiga bil där fram så att den "viker sig" på mitten, då går motorn i!

Haha :D någon som har haft lite att göra :P men jag förstod inte riktigt hur dom arbetar endå...
Jasså? då kanske min bil är så dassig så den är vikt hela tiden då? :D
Bra att ha 2st att gämföra med :)
/Johan

Kanske ljög lite nu, minns inte exakt var jag hissade upp den när det tog i, kan varit när jag lyfte i bakvagnen med för att byta låda+diff.. får fundera på det.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Fuse

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
    • Pics
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #216 skrivet: mars 27, 2008, 21:34:11 »
Haha :D någon som har haft lite att göra :P men jag förstod inte riktigt hur dom arbetar endå...

That would be me. ;D There's hydraulic fluid inside (which smells like s*it, literally) which flows between the two chambers and dampens the vibration.

I have the same problem as you, the engine mounts are busted and engine sits way too low. I'm going to test what some people have done which is draining the mounts, then compressing them and filling the area between the top metal and the rubber part with polyurethane adhesive and letting it dry and after that filling the actual mount chambers with the same stuff (for example Marine grade Sikaflex) and letting it dry.

At first I was sceptical because it sounded a bit bodgery solution but when I filled couple mounts they became very rigid and don't flex much.

http://koti.mbnet.fi/mtn/images/autot/GLT/tuet.JPG

I haven't fitted those yet so I don't know how long they'll last but we'll see. If they don't last I'm going to fit something similiar as in the topic above.

Problem with the normal "sandwhich" type rubber mount's are that those are designed to be used in applications where the force is applied on to the mount and nothing is hanging from the mount. And if the sanwhich type mount would fail the engine would drop on the road. :P Maybe if one would weld a casing similiar as the stock mounts have it would work? Of course if the bolt goes through the rubber all the way then it will work because the bolt is supporting the engine and not the rubber.
« Senast ändrad: mars 27, 2008, 21:44:08 av Fuse »
Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
No turbo shit just real power! :D
« Svar #217 skrivet: mars 29, 2008, 02:59:42 »
i hel...e heller :D

Idag har vi varit ute och tryckt för första gången :)
En KLAR förbättring :)
Öser på rätt friskt! laddet kommer runt 3000 och maxladd runt 4000rpm.


blev tvungen till att tanka också :/ hade lite svårt att välja vilken pump...

blev så att jag tankade i 7liter E85 och 10liter BF95, verkar fungera bra, tror jag, kommer lite dysterheter längre ner...

Skäms lite att lägga upp denna bild men jaja, nöden har ingen lag  ::)
den kemiska metallen jag lagt på tidigare hade spruckit så det fick bli blåsilicon. (snygg färg dock ;)   )


Sen kommer frågeteknerna/dysterheterna  ???

Bilden talar lite för sig själv... Men iallafall så här såg det ut efter en "ganska" lugn körning på ca 3km.  ::) Glödde lite nere vid grenrörets kolektor.
Antar att bettan får för lite sås... Ska beställa en ställbar BTR, vad ska jag ha? , progresiv eller linjär? för och nackdelar??? Har bytt spridare till Calibra (sugis) kommer inte ihåg nu vad dom flödar men mer än orginal var det, men dom räcker tydligen inte till, ska prova med calibra turbo istället.

Tacksam för många tips och komentarer ;)
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #218 skrivet: mars 30, 2008, 01:58:44 »
Progressiv, tar väl mer bränsle! Den linjära ökar bränsletrycket, linjärt med laddtrycket! :)  Är ingen expert, någon annan, vet nog bättre! Hur som, intressant tråd! :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #219 skrivet: mars 30, 2008, 03:02:01 »
Ps. vad använder folk, vatteninsprutning till. Är det för att kyla grenröret? :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #220 skrivet: mars 30, 2008, 11:46:58 »
Hehe fint grenrör de blir nog lite mottryck o ju mer mottryck ju mer soppa
lär du tillföra  ;) En proggresiv är la bra men du kan ju även testa klämma
orginal btr:en lite o öka trycket?Men skaffa Gula eller röda saabturbo spridare (Dom är högohmiga som de ska va)dock kanske bra o ha en proggresiv till dom röda så du inte "Dränker" den på lägre varv  ;D
Om jag inte missminner mej har Peter en proggresiv t salu här på sidan?

Max dom flesta kör med vatteninsprut för o sänka tempen fall dom inte har
IC o kanske kör med förknasarinstallation typ sugturbo då kan Vatteninsprut va en bra idé hehe  ;D
Overpressure is the shit

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #221 skrivet: mars 30, 2008, 22:53:12 »
Hehe fint grenrör de blir nog lite mottryck o ju mer mottryck ju mer soppa
lär du tillföra  ;) En proggresiv är la bra men du kan ju även testa klämma
orginal btr:en lite o öka trycket?Men skaffa Gula eller röda saabturbo spridare (Dom är högohmiga som de ska va)dock kanske bra o ha en proggresiv till dom röda så du inte "Dränker" den på lägre varv  ;D
Om jag inte missminner mej har Peter en proggresiv t salu här på sidan?

Just nu kör jag på Calibra Turbo spridare som spottar ur sig 304cc @ 3bar. Dem borde väl räcka ett litet tag till?
Hur mycket spottar saab spridarna?
Blir till att beställa en progresiv då? Funkar det fint när man ska mappa med megasquirt också? Någon som provat?

Går riktigt fint nu! Bytte från Calibra sugis spridarna som var på 214cc @ 3bar ca. Och då glöder inte grenröret lika kraftfullt.

Kollade på tändstiften igår, dom var ganska rena, lite gråbrun, dom ska ju vara gyllenbruna men kan man kolla på det sättet när man nästan bara har etanol i tanken? tänkte det är ju mycket renare bränsle.

0-100 tidigare var ju på ca 10sek.
0-100 nu... gissa! :D... nä under 8 sek. ;) Klar förbättring, enligt g-tech.
Hk, runt 82hk, borde gå att få upp ytterligare om det är torrt ute,
ganska mycket hjulspinn på 2an å 3an.
Tror koplingen börjar tycka att den vill ha mer tryck på sig, fick till ett kopplingsslir när jag seglade i 3ans växel på fullt ladd  :-\ dags för en turbotryckplatta, någon som har?

börjar närma sig sakta men säkert 100 "g-tech hästar" ;)

/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #222 skrivet: april 01, 2008, 14:51:52 »
Okey är dom högohmiga ? Har inte cc:n på dom röda i huvudet
Funderar du oxå på o införskaffa Megasquirt ?  :P
Overpressure is the shit

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #223 skrivet: april 01, 2008, 15:16:01 »
Okey är dom högohmiga ? Har inte cc:n på dom röda i huvudet
Funderar du oxå på o införskaffa Megasquirt ?  :P

jepp det är dom. verkar funka bra nu faktiskt.
360n har blivit en bruksbil.. körde sönder topppackningen på 850n igår på väg hem från jobbet så nu är det 360n som får vara trotjänare. :P
Jag har megasquirt liggandes och väntar :P
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #224 skrivet: april 01, 2008, 15:23:23 »
vad hade du för problem med för rör?!
jag hade lite krångel med ett rör som håller fasst krängnings hämmaren..
vi hade använt den som domkraftsfäste ::) men det är lugnt nu när jag böjt tillbaks den det är kanske där skon klämmer men jag är nog som vanligt ute å cycklar =P

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #225 skrivet: april 01, 2008, 20:23:43 »
Okey vad har du tänkt o köra för triggers på den då ?renixhjulet,hall i fördelarn eller 2 m8 på remhjulet ?Vad har du för Ms ? :)
Overpressure is the shit

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #226 skrivet: april 01, 2008, 22:41:52 »
Okey vad har du tänkt o köra för triggers på den då ?renixhjulet,hall i fördelarn eller 2 m8 på remhjulet ?Vad har du för Ms ? :)
det blir 2st "m8" i remhjulet och Hall givare (honneywell)
Jag har MSI V3. Med alla dess tillbehör :)
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #227 skrivet: april 02, 2008, 18:37:57 »
Okey jag försöker febrilt o finna nån som säljer ett basic Ms 2 V3 men finner ingen  Känns halvsurt o köpa Ms 1 V 3 för ungefär samma pengar som Ms2   :-\   köper nog ett 2.2 o prövar i brucksbilen (Micra)t o börja med då de kostar 2.500+frakt de får man leva med antar jag  :)
Overpressure is the shit

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #228 skrivet: april 02, 2008, 20:23:44 »
Okey jag försöker febrilt o finna nån som säljer ett basic Ms 2 V3 men finner ingen  Känns halvsurt o köpa Ms 1 V 3 för ungefär samma pengar som Ms2   :-\   köper nog ett 2.2 o prövar i brucksbilen (Micra)t o börja med då de kostar 2.500+frakt de får man leva med antar jag  :)

kan inte "M" på megaskvätt forumet fixa det då?
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #229 skrivet: april 02, 2008, 20:32:37 »
kan inte "M" på megaskvätt forumet fixa det då?

Var tänker du köpa. Lägg gärna länkar! Är intresserad! :) Tänk på, om du köper i USA, kan det bli tull mm... :( :-\ :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #230 skrivet: april 02, 2008, 22:27:05 »
kan inte "M" på megaskvätt forumet fixa det då?

Var tänker du köpa. Lägg gärna länkar! Är intresserad! :) Tänk på, om du köper i USA, kan det bli tull mm... :( :-\ :) /Max

Här har du en säljestråd till "M" på megaskvätt forumet.
http://forum.megasquirt.se/viewtopic.php?f=3&t=2634
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #231 skrivet: april 02, 2008, 23:42:35 »
kan inte "M" på megaskvätt forumet fixa det då?

Var tänker du köpa. Lägg gärna länkar! Är intresserad! :) Tänk på, om du köper i USA, kan det bli tull mm... :( :-\ :) /Max

Här har du en säljestråd till "M" på megaskvätt forumet.
http://forum.megasquirt.se/viewtopic.php?f=3&t=2634
/Johan

Tack! En svensk försäljare, bra! :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: Volvo 360GL/T(?)
« Svar #232 skrivet: april 03, 2008, 19:33:02 »
Okey jo jag har pratat lite med M etc (Jag är medlem på sidan sen nån månad)  ;D Men han vill helst sälja Ms 1 V3  :-\
Overpressure is the shit

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SUNK!
« Svar #233 skrivet: april 09, 2008, 04:09:03 »
Har varit lite klent med 360 skruvandet nu på sisstonne...
Men har dock fått vara med om en hel del..
360n går kanon! lite för bra tydligen, har kört av alla bultar ut till yttre drivflänsen så nu står bettan still ett tag. ???
Sen har jag haft problem med 850n som jag har som bruksis.
Den hoppade kamremmen över 3 kuggar på den ena kammen så det blev till att riva där också.
Så nu har man fått ihop 850n och kan ta sig till jobbet smärtfritt iallafall.. :)
Ska väl försöka komma igång med megasquirtkonverteringen (långt ord) snart hade jag tänkt.

/Johan

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: SUNK!
« Svar #234 skrivet: april 09, 2008, 16:34:52 »
Har varit lite klent med 360 skruvandet nu på sisstonne...
Men har dock fått vara med om en hel del..
360n går kanon! lite för bra tydligen, har kört av alla bultar ut till yttre drivflänsen så nu står bettan still ett tag. ???
Sen har jag haft problem med 850n som jag har som bruksis.
Den hoppade kamremmen över 3 kuggar på den ena kammen så det blev till att riva där också.
Så nu har man fått ihop 850n och kan ta sig till jobbet smärtfritt iallafall.. :)
Ska väl försöka komma igång med megasquirtkonverteringen (långt ord) snart hade jag tänkt.

/Johan

Ser man på, du är den förste jag hör om som kör av dom bultarna, de måste varit lösa!

Rasade inte motorn på 850:n när remmen kuggade?

Har du köpt MS?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: SUNK!
« Svar #235 skrivet: april 09, 2008, 17:29:16 »
Har varit lite klent med 360 skruvandet nu på sisstonne...
Men har dock fått vara med om en hel del..
360n går kanon! lite för bra tydligen, har kört av alla bultar ut till yttre drivflänsen så nu står bettan still ett tag. ???
Sen har jag haft problem med 850n som jag har som bruksis.
Den hoppade kamremmen över 3 kuggar på den ena kammen så det blev till att riva där också.
Så nu har man fått ihop 850n och kan ta sig till jobbet smärtfritt iallafall.. :)
Ska väl försöka komma igång med megasquirtkonverteringen (långt ord) snart hade jag tänkt.

/Johan

Ser man på, du är den förste jag hör om som kör av dom bultarna, de måste varit lösa!

Rasade inte motorn på 850:n när remmen kuggade?

Har du köpt MS?

Ja jag börjar misstänka det jag också. annars är det ju det värsta man kan göra å köra av en bult.. sen 6 eller 8st...

Nej, jag vette tusan vad jag hade för tur men kammen lär ju ha kommit pricis så att ventil och kolv inte möts?! Tog av den och kikade och hälde lacknafta i förbränningsrummen och helt tät efter 20 min det tycker jag borde vara ok!
Köpte en trisslott samma dag, men turen var nog förbrukad redan  ::)

Japp har haft MS liggandes ett tag här hemma nu.
Skrev jag inte nått om det när jag fick det tro ? iallafall så är det 1.3 med extrakod och allt vad det heter :P
/Johan
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: SUNK!
« Svar #236 skrivet: april 09, 2008, 20:45:37 »
Har varit lite klent med 360 skruvandet nu på sisstonne...
Men har dock fått vara med om en hel del..
360n går kanon! lite för bra tydligen, har kört av alla bultar ut till yttre drivflänsen så nu står bettan still ett tag. ???
Sen har jag haft problem med 850n som jag har som bruksis.
Den hoppade kamremmen över 3 kuggar på den ena kammen så det blev till att riva där också.
Så nu har man fått ihop 850n och kan ta sig till jobbet smärtfritt iallafall.. :)
Ska väl försöka komma igång med megasquirtkonverteringen (långt ord) snart hade jag tänkt.

/Johan

Ser man på, du är den förste jag hör om som kör av dom bultarna, de måste varit lösa!

Rasade inte motorn på 850:n när remmen kuggade?

Har du köpt MS?

Ja jag börjar misstänka det jag också. annars är det ju det värsta man kan göra å köra av en bult.. sen 6 eller 8st...

Nej, jag vette tusan vad jag hade för tur men kammen lär ju ha kommit pricis så att ventil och kolv inte möts?! Tog av den och kikade och hälde lacknafta i förbränningsrummen och helt tät efter 20 min det tycker jag borde vara ok!
Köpte en trisslott samma dag, men turen var nog förbrukad redan  ::)

Japp har haft MS liggandes ett tag här hemma nu.
Skrev jag inte nått om det när jag fick det tro ? iallafall så är det 1.3 med extrakod och allt vad det heter :P
/Johan

Skakar några bultar loss så går väl resten av sedan..
Du måste haft bra tur med 850:n!
Låter som att ventilerna klarade sig!

Jo såg det nu, var så många som snackade MS i din tråd så jag blev snurrig  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
Moturkuddar
« Svar #237 skrivet: april 17, 2008, 22:59:04 »
Har vart klent med skruvandet i veckan också, har ett badrum som drar ut på tiden :P skulle vara klar till jul med det igentligen men...
Har iallafall tillverkat motorkuddar till 360n då bägge 2 av dom andra verkar ha sagt upp sig.

Ska prova att borra hål i dom gamla och fylla dom med 2komponent epoxy färg och se om dom går att rädda :P

Synpunkter är välkommna på kuddarna, lika bra nu innan dom är monterade :P
Dom står uppochner på bilden dock :P
/Johan
« Senast ändrad: april 18, 2008, 00:05:58 av jyllskar »
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Moturkuddar
« Svar #238 skrivet: april 19, 2008, 01:49:14 »
Har vart klent med skruvandet i veckan också, har ett badrum som drar ut på tiden :P skulle vara klar till jul med det igentligen men...
Har iallafall tillverkat motorkuddar till 360n då bägge 2 av dom andra verkar ha sagt upp sig.

Ska prova att borra hål i dom gamla och fylla dom med 2komponent epoxy färg och se om dom går att rädda :P

Synpunkter är välkommna på kuddarna, lika bra nu innan dom är monterade :P
Dom står uppochner på bilden dock :P
/Johan

Det blir så med tråkigt inomhusjobb, har själv en hel del här och var som släpar  >:(

Hur är kuddarna gjorda inuti, är det genomgående stång? Är meningen att motorn ska sitta stål mot stål med bilen via gängstången? För i så fall har ju kuddarna ingen funktion..  ???
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
ROST!
« Svar #239 skrivet: april 26, 2008, 22:49:09 »
fy 17...
tyckte att det stod i annonsen att hon var fin under.
80% rostskyddsbehandlad?! rostskadad skulle det ha stått..

aja har fixat besiktningsrosten nu, ska ta det jag fick 1or på också. orkar inte laga allt, vill ha tag på en frächare kaross att flytta över motor mm till :)

Ska åka till jobbet och hämta 12.9 bultar till drivflänsen, lite overkill kanske men vad gör det när det är billigt :)


« Senast ändrad: april 27, 2008, 22:03:03 av jyllskar »
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga