Författare Ämne: 360 RS MK2  (läst 489745 gånger)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #760 skrivet: juli 23, 2006, 16:52:36 »
3" sidepipen som lämnar absolut noll markfrigång och släpar i asfalten oftare än den är i luften
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #761 skrivet: juli 23, 2006, 16:53:04 »
Självklart fick bakrutan sig lite dammstyling innan avfärden.
Ursäkta svengelskan  ;)
« Senast ändrad: juli 23, 2006, 16:53:51 av Performance »
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #762 skrivet: juli 23, 2006, 16:53:37 »
Interiörbild med rejsig kabeldragning  ;D
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #763 skrivet: juli 23, 2006, 16:54:29 »
Kabeldragningen på passagerarsidan + MS styrdonet.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #764 skrivet: juli 23, 2006, 16:55:13 »
Jag gillar den här förarmiljön, vad ska man ha en massa onödigt junk till när man kan ha kallt stål?  ;D
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #765 skrivet: juli 23, 2006, 16:55:35 »
Jodå, nog gick det varmt alltid....
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #766 skrivet: juli 23, 2006, 16:56:00 »
Om inte annat så ser det ut som att wastegaten hade det lite svettigt igår natt.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #767 skrivet: juli 23, 2006, 16:56:41 »
Naturligtvis var det ju det lättåtkomliga tryckröret som släppte....  ::)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #768 skrivet: juli 23, 2006, 16:57:27 »
Tätad torpedvägg.

Det var allt för tillfället. Återkommer som sagt med en liten filmsnutt när jag ställer in den där den hör hemma, dvs. i garaget.
Förare TEAM EGON RACING

Nille

  • Medlem
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #769 skrivet: juli 23, 2006, 17:31:25 »
Hur jävla svårt ska det vara att bygga ett bra grenrör egentligen? Någon som kan?
För lite effekt, för dålig väghållning..

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #770 skrivet: juli 23, 2006, 22:01:39 »
Vad tror ni? Behöver kallstartstillskottet kanske justeras också?  :P

http://rapidshare.de/files/26761953/23-07-2006.avi.html
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #771 skrivet: juli 23, 2006, 22:03:00 »
Hur jävla svårt ska det vara att bygga ett bra grenrör egentligen? Någon som kan?

Tydligen rätt så svårt. Fast om vi hade lagt ner mer än ett par timmar på vårat skulle det säkert funka bra. Jag tycker vi skyller på mekarhetsen inför EDPS, händigt att alltid kunna skylla sina misstag på det  ;D
Förare TEAM EGON RACING

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:360 RS MK2
« Svar #772 skrivet: juli 24, 2006, 00:24:09 »
og jeg som gleda meg til kjøring..

Moro at den lever! :)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


turbokoftan

  • Gäst
Re:360 RS MK2
« Svar #773 skrivet: juli 24, 2006, 00:51:20 »
Hur jävla svårt ska det vara att bygga ett bra grenrör egentligen? Någon som kan?

Tydligen rätt så svårt. Fast om vi hade lagt ner mer än ett par timmar på vårat skulle det säkert funka bra. Jag tycker vi skyller på mekarhetsen inför EDPS, händigt att alltid kunna skylla sina misstag på det  ;D

Tror inte det är något större fel på erat grenrör i sig, det ni måste göra är att bygga om kollektorn för att inte störa pulserna. Även om ni inte har pulssplitt på turbon tror jag inte avgassmottrycket gillar vinklarna i er kollektor!

Bygg en jigg och stumma turbon på sin positon där sitter nu så slipper ni bygga om downpipen och alla andra rör/slangar.
Sedan uttaget till WG:n skulle därigenom också behöva få sig en justering.

Tufft bygge i övrigt måste jag säga!

/Coffe- Ö-vik

Nille

  • Medlem
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #774 skrivet: juli 24, 2006, 09:13:12 »
Hur jävla svårt ska det vara att bygga ett bra grenrör egentligen? Någon som kan?

Tydligen rätt så svårt. Fast om vi hade lagt ner mer än ett par timmar på vårat skulle det säkert funka bra. Jag tycker vi skyller på mekarhetsen inför EDPS, händigt att alltid kunna skylla sina misstag på det  ;D

Tror inte det är något större fel på erat grenrör i sig, det ni måste göra är att bygga om kollektorn för att inte störa pulserna. Även om ni inte har pulssplitt på turbon tror jag inte avgassmottrycket gillar vinklarna i er kollektor!

Bygg en jigg och stumma turbon på sin positon där sitter nu så slipper ni bygga om downpipen och alla andra rör/slangar.
Sedan uttaget till WG:n skulle därigenom också behöva få sig en justering.

Tufft bygge i övrigt måste jag säga!

/Coffe- Ö-vik

Blev du medlem här? :P

Dåså Egon! Vi gör som Coffe säger!
För lite effekt, för dålig väghållning..

turbokoftan

  • Gäst
Re:360 RS MK2
« Svar #775 skrivet: juli 24, 2006, 09:50:45 »
Hur jävla svårt ska det vara att bygga ett bra grenrör egentligen? Någon som kan?

Tydligen rätt så svårt. Fast om vi hade lagt ner mer än ett par timmar på vårat skulle det säkert funka bra. Jag tycker vi skyller på mekarhetsen inför EDPS, händigt att alltid kunna skylla sina misstag på det  ;D

Tror inte det är något större fel på erat grenrör i sig, det ni måste göra är att bygga om kollektorn för att inte störa pulserna. Även om ni inte har pulssplitt på turbon tror jag inte avgassmottrycket gillar vinklarna i er kollektor!

Bygg en jigg och stumma turbon på sin positon där sitter nu så slipper ni bygga om downpipen och alla andra rör/slangar.
Sedan uttaget till WG:n skulle därigenom också behöva få sig en justering.

Tufft bygge i övrigt måste jag säga!

/Coffe- Ö-vik

Blev du medlem här? :P

Dåså Egon! Vi gör som Coffe säger!

Haha jo blev tvungen att registrera mig  ;)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #776 skrivet: juli 24, 2006, 12:53:15 »
Jupp vi gör som Coffe säger. Jag som stod med slipstiftet och försökte få nån stil invändigt på den där kollektorn för nån månad sen, jag trodde faktiskt att den skulle funka bättre än vad den faktiskt gör  :(

Men först ska tändningen dubbelkollas, misstänker nämnligen att som det är nu är den inte tillräckligt förtänd, kom på det i morse att enligt tändmappen som är inlagd så ska MS'et ge gnista innan hallgivaren ger triggersignal. Nåt som jag antar inte funkar. Vem vet, det kanske visar sig att vi kört omkring med totalt felställd tändning?

Och så är det ju dom där jefla läckagen....  >:(

Vad säger Nille och Edlund? Ska vi sikta på att ta oss ner till Mantorp 5/8 eller har ni inte tid och ork till det? Skulle om inte annat ge ett tillfälle att känna på hur asfalten beter sig söderöver, kan ju vara bra att veta eftersom du ska köra Birka Cup med Consulen nästa år. Eller var det bara i mina drömmer det skulle ske?  ::)
Förare TEAM EGON RACING

EDLUND

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #777 skrivet: juli 24, 2006, 14:30:17 »
Jupp vi gör som Coffe säger. Jag som stod med slipstiftet och försökte få nån stil invändigt på den där kollektorn för nån månad sen, jag trodde faktiskt att den skulle funka bättre än vad den faktiskt gör  :(

Men först ska tändningen dubbelkollas, misstänker nämnligen att som det är nu är den inte tillräckligt förtänd, kom på det i morse att enligt tändmappen som är inlagd så ska MS'et ge gnista innan hallgivaren ger triggersignal. Nåt som jag antar inte funkar. Vem vet, det kanske visar sig att vi kört omkring med totalt felställd tändning?

Och så är det ju dom där jefla läckagen....  >:(

Vad säger Nille och Edlund? Ska vi sikta på att ta oss ner till Mantorp 5/8 eller har ni inte tid och ork till det? Skulle om inte annat ge ett tillfälle att känna på hur asfalten beter sig söderöver, kan ju vara bra att veta eftersom du ska köra Birka Cup med Consulen nästa år. Eller var det bara i mina drömmer det skulle ske?  ::)


om du bjuder du på öl å mamma din bjuder på mat så är ja på!

Nille

  • Medlem
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #778 skrivet: juli 24, 2006, 15:14:50 »
Håller med Edlund.  ;D

..men förmodligen så är jag nog på i vilket fall. :P
« Senast ändrad: juli 24, 2006, 15:15:12 av Nille »
För lite effekt, för dålig väghållning..

EDLUND

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #779 skrivet: juli 24, 2006, 19:28:43 »
Håller med Edlund.  ;D

..men förmodligen så är jag nog på i vilket fall. :P


Nja själv ä ja tveksam, men ja kan sträcka mig till saft å kakor! men nåt måste ja ha annars få de va :-*

gronsaken

  • Medlem
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #780 skrivet: juli 24, 2006, 20:05:37 »
Men först ska tändningen dubbelkollas, misstänker nämnligen att som det är nu är den inte tillräckligt förtänd, kom på det i morse att enligt tändmappen som är inlagd så ska MS'et ge gnista innan hallgivaren ger triggersignal. Nåt som jag antar inte funkar. Vem vet, det kanske visar sig att vi kört omkring med totalt felställd tändning?
Vad har du för triggervinkel på MS:et? Så länge du inte har en triggervinkel som ligger inom det område som du vill kunna få gnista inom så ska det inte behöva vara några problem.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #781 skrivet: juli 25, 2006, 12:46:25 »
Men först ska tändningen dubbelkollas, misstänker nämnligen att som det är nu är den inte tillräckligt förtänd, kom på det i morse att enligt tändmappen som är inlagd så ska MS'et ge gnista innan hallgivaren ger triggersignal. Nåt som jag antar inte funkar. Vem vet, det kanske visar sig att vi kört omkring med totalt felställd tändning?
Vad har du för triggervinkel på MS:et? Så länge du inte har en triggervinkel som ligger inom det område som du vill kunna få gnista inom så ska det inte behöva vara några problem.

Jag minns det inte siffrorna i huvudet men triggervinkeln är mindre än förtändningen i mappen, det ska åtgärdas och provköras ikväll  :)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #782 skrivet: juli 25, 2006, 12:58:41 »
Citera
om du bjuder du på öl å mamma din bjuder på mat så är ja på!

Citera
Håller med Edlund.   ;D

..men förmodligen så är jag nog på i vilket fall.   :P

Nog ska det gå att ordna fram ett par pilsner, men käket blir nog kinkigare, vetifan om morsan har lust att ta med sig själv och köket ner till Mantorp.  ::)Duger det inte med Nilles svettiga hårdbröd mackor? Dom var ju skitfina i Sundsvall!  ;D
Förare TEAM EGON RACING

EDLUND

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #783 skrivet: juli 25, 2006, 13:44:39 »
Citera
om du bjuder du på öl å mamma din bjuder på mat så är ja på!

Citera
Håller med Edlund.   ;D

..men förmodligen så är jag nog på i vilket fall.   :P

Nog ska det gå att ordna fram ett par pilsner, men käket blir nog kinkigare, vetifan om morsan har lust att ta med sig själv och köket ner till Mantorp.  ::)Duger det inte med Nilles svettiga hårdbröd mackor? Dom var ju skitfina i Sundsvall!  ;D


Ja de kanske duger på några starkpilla, jo dom mackorna va ju smaskiga, inte alla hårdbrö mackor man kan vri svett ur!   jo ja kom på de ska ja prova att porta dit grenrör ordentligt nere på jobbet innan vi bestämmer oss för att bygga om de?

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #784 skrivet: juli 26, 2006, 12:46:18 »
Citera
om du bjuder du på öl å mamma din bjuder på mat så är ja på!

Citera
Håller med Edlund.   ;D

..men förmodligen så är jag nog på i vilket fall.   :P

Nog ska det gå att ordna fram ett par pilsner, men käket blir nog kinkigare, vetifan om morsan har lust att ta med sig själv och köket ner till Mantorp.  ::)Duger det inte med Nilles svettiga hårdbröd mackor? Dom var ju skitfina i Sundsvall!  ;D


Ja de kanske duger på några starkpilla, jo dom mackorna va ju smaskiga, inte alla hårdbrö mackor man kan vri svett ur!   jo ja kom på de ska ja prova att porta dit grenrör ordentligt nere på jobbet innan vi bestämmer oss för att bygga om de?

Näe, jag beställde en ny kollektor igår så jag tror bara vi drar dit en ny kollektor och drar om rören lite, har ju en hel hög med svetsböjar som vi måste göra av med också!
Jag och Nille var på väg hem till dig igår, men det sket sig pga att det började läka olja igen, typiskt! Du skulle nästan fått känt på tryckan i den nu, tycker Nille sa det bäst:
"Banzaiiii! AHHHHHH!" nåt sånt lät det när laddtrycket började komma  8)
Förare TEAM EGON RACING

EDLUND

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #785 skrivet: juli 26, 2006, 15:06:54 »
Citera
om du bjuder du på öl å mamma din bjuder på mat så är ja på!

Citera
Håller med Edlund.   ;D

..men förmodligen så är jag nog på i vilket fall.   :P

Nog ska det gå att ordna fram ett par pilsner, men käket blir nog kinkigare, vetifan om morsan har lust att ta med sig själv och köket ner till Mantorp.  ::)Duger det inte med Nilles svettiga hårdbröd mackor? Dom var ju skitfina i Sundsvall!  ;D


Ja de kanske duger på några starkpilla, jo dom mackorna va ju smaskiga, inte alla hårdbrö mackor man kan vri svett ur!   jo ja kom på de ska ja prova att porta dit grenrör ordentligt nere på jobbet innan vi bestämmer oss för att bygga om de?

Näe, jag beställde en ny kollektor igår så jag tror bara vi drar dit en ny kollektor och drar om rören lite, har ju en hel hög med svetsböjar som vi måste göra av med också!
Jag och Nille var på väg hem till dig igår, men det sket sig pga att det började läka olja igen, typiskt! Du skulle nästan fått känt på tryckan i den nu, tycker Nille sa det bäst:
"Banzaiiii! AHHHHHH!" nåt sånt lät det när laddtrycket började komma  8)

tufft! men du menar nog Bonzai(litet) istället för banzai

Amazon_V8

  • Medlem
  • Antal inlägg: 136
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #786 skrivet: juli 26, 2006, 16:46:11 »
Bonz/sai är inte det små japanska träd??

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #787 skrivet: juli 26, 2006, 21:46:29 »
Bonsai=Miniatyrvätxter.
Lär mer på: http://sv.wikipedia.org/wiki/Bonsai

Så Bonzai betyder inte litet om man ska vara noga... Men det va kul ändå :)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #788 skrivet: juli 27, 2006, 10:40:01 »
Bonsai, banzai... Vi får se till att skrika Kamikaze istället så undviks alla missförstånd!  ;D
Förare TEAM EGON RACING

EDLUND

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #789 skrivet: juli 27, 2006, 11:35:15 »
Bonsai=Miniatyrvätxter.
Lär mer på: http://sv.wikipedia.org/wiki/Bonsai

Så Bonzai betyder inte litet om man ska vara noga... Men det va kul ändå :)

ja där ser man min japanska är inte helt perfekt, trodde att ordet betydde typ litet/smått eller nå. men tydligen förstod ni de roliga ändå! ;D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #790 skrivet: juli 27, 2006, 19:59:49 »
Vad för kollektor har du beställt? En färdig? Som passar utan mods?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:360 RS MK2
« Svar #791 skrivet: juli 27, 2006, 23:28:15 »
Kommer det film snart, Performance..?


No hard feelings, men Edlund, Nille og Performance, er dere kompiser?

Syns ikke dere skal ødelegge tråden til deg, Performance, med for mye OT. :)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #792 skrivet: juli 28, 2006, 12:35:13 »
Vad för kollektor har du beställt? En färdig? Som passar utan mods?

Beställde en 4-1 headers kollektor från Hansen Racing. 1½" in och 3" ut om jag inte minns helt fel. Nog blir det lite modifikationer som kommer att behövas, uttag för wastegate och dra om piporna är förhoppningsvis det enda. Fast med våran tur så kommer vi säkert att bygga det nån millimeter fel så tryckrör, screampipe och downpipe knappt går att få dit igen....  :-\
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #793 skrivet: juli 28, 2006, 12:47:32 »
Citera
Kommer det film snart, Performance..?


No hard feelings, men Edlund, Nille og Performance, er dere kompiser?

Syns ikke dere skal ødelegge tråden til deg, Performance, med for mye OT.  

Jag tycker att det är all OT som gör den här tråden till vad den är, dvs. rätt så kul läsning, men det kanske är för att jag, Nille och Edlund känner varandra?

Det är nog ingen omöjlighet att det kommer upp en filmsnutt efter helgen, men jag lovar ingenting eftersom sprutet la av sent i går kväll när vi skulle testa starter med MT-däcken efter en mindre ombyggnation av bakvagnen...  :(
Förare TEAM EGON RACING

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:360 RS MK2
« Svar #794 skrivet: juli 28, 2006, 12:50:31 »
oj.. skruva på og finn feil i helgen da! :)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #795 skrivet: juli 28, 2006, 16:44:02 »
sprutet la av sent i går kväll när vi skulle testa starter med MT-däcken

Vad hände?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #796 skrivet: juli 29, 2006, 13:22:09 »
sprutet la av sent i går kväll när vi skulle testa starter med MT-däcken

Vad hände?
Drivsteget till spridarna brann så dom stod fullt öppna hela tiden. Går rätt så fort att fylla en motor med bränsle med 990cc spridare kan jag lova... Det är byttes igår och vi skulle ut och göra dom sista mappningarna, men det visade sig att det fortfarande sprutar ut olja ur motorn när den belastas hårt och får fullt laddtryck.
Vi ska testa att bygga om oljefällan/vevhusventilationen ikväll och se om det blir bättre.
Finns tid över så ska nog bakrutorna tonas också så man inte ser så mycket av bågen.  :)
Förare TEAM EGON RACING

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #797 skrivet: juli 29, 2006, 14:27:29 »
Det är vanligt att turbomotorer trycker olja när man kör med lite högre laddtryck.
Det lättaste sättet att bli av med problemet är att bygga en ganska stor tank (ca 1liter) för vevhuventen med en returledning i botten till oljetråget (obs returen måste gå in under oljenivån för att det ska funka). Då får du ett system som gör att oljan rinner tillbaks i motorn isfället för att det läcker ut över allt. Tanken ersätter då oljefällan (man får bygga lite väggar och sätta lite grov stålull i tanken så inte oljan smiter ut ur ventilationsöppningen på tanken). Ventilationen drar man sen till insuget (om man ska va laglig) eller valfri behållare (typ 50cl pet flaska) med slang ner ca 5cm i flaskan och några små, 4-5mm och 4st, hål i flaskans överkant. Jag gillar varianten med flaska bättre... Då kan man tömma tillbaka oljan som finns där i motorn igen, och man slipper förbränna olja i motorn som sänker effekten.
« Senast ändrad: juli 29, 2006, 14:29:11 av T08R »

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #798 skrivet: juli 30, 2006, 02:48:03 »
Who gives a fuck?!
Det är hårdrock! Det är bara skit kvar av bilen....
MK3 kommer så småninogom. men nu bryr jag mig föga, för jag är asfull!  ;D
Förare TEAM EGON RACING

Nille

  • Medlem
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #799 skrivet: juli 30, 2006, 03:18:03 »
Synd att grundkamojjen inte höll som vi önskade

Nu vi dricka massa öl och snart sig se film ska göra vara är ...

Fylla skönt. Mig dricka mcyket göra mest suspekta saker sedan badat kallt vattnet vara är inte bli mycket varmare än så den här dagen tror jag fast den den är kvällen inte slutar hå många timmar än vi ska se film dricka pilla i från burk från tilverkad i danmark smakar inte så tokigt som många säger den gör jag mig på i brallan. Mig full vara är, 360 sönder vara är, d.vs. inte lika bra som 340 vara är.Yeah!
För lite effekt, för dålig väghållning..