Författare Ämne: FREDAG!!  (läst 327741 gånger)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
FREDAG!!
« skrivet: november 16, 2007, 16:14:19 »
Fredag, och dött på forumet. Tur att ni har annat att göra så jag slipper sitta här och "chatta" när man har en familj att umgås med  ;)

Men just nu städar jag, som bara f-n. Lyssnar på goa/hårdare Metallica-låtar samt RAGE. Blir bra fart på städningen då, är helt svett!

Senare blir det öl och film och nåt gott tror jag, Spendrups Guld (det var billigt och kom i storpack), filmen väljer frugan, godis e gott, eller gröna oliver, det passar till ölen!

Vad gör ni på fredagen?
« Senast ändrad: november 16, 2007, 16:17:53 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #1 skrivet: november 16, 2007, 16:18:50 »
ska gå och äta middag med tjeje och fira 1år tydligen. sen blire film och nån öl och förhoppningsvis även kolla igenom peters projekttråd.:)

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: FREDAG!!
« Svar #2 skrivet: november 16, 2007, 16:24:21 »
Det blir blodpudding, lingon och bacon till middag. Sen blir det nog lite xbox med 7 åringen ikväll senare film med tjejen.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

peyote

  • Medlem
  • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #3 skrivet: november 16, 2007, 18:41:01 »
Det blev fläskfilé och potatisgratäng med bea sås, och nu sitter jag här ensam o dricker mitt kaffe med en unge skrikandes o en som kastar lego på mig, och tjejen står o duschar :) Härligt med fredagar, lite senare när den tjejens dotter somnat så blird et öl o cider o tilltugg. Sen ska den minsta ochså sova förhoppningsvis o då blir det nån film.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #4 skrivet: november 16, 2007, 19:03:26 »
Bara jag som har skruvat 360 ikväll? :D
Flyttade över ett bälte från den gamla till nya eftersom det inte funkade i den nya.
Sen mekade jag i stereon också så man får lyssna på lite musik  :)

Det är först imårgon som ölen kommer fram  :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #5 skrivet: november 16, 2007, 19:50:53 »
>Loffe - Gratulerar, hoppas det blir trevligt!
>Mefistofeles - Det är rätta takter! Good Stuff blodpudding, vad lirar ni på boxen?
>peyote - Gott gott det med, öl och cider? I vilken kronologisk ordning?
>Girder - Rätta takter! Tur att du håller ställningarna  8)


Happy friday!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: FREDAG!!
« Svar #6 skrivet: november 16, 2007, 21:54:33 »
Nu hart vi kört igenom GTA San Andreas, tog oss 2 år. Därefter körde vi uppdrag för att få ihop stålar till att köpa en Porsche Carrera GT  i Need for speed, Most wanted.

Nu ska vi klara Forza och Rallisport champ 2 sen ska vi investera i en xbox360.  Blir nog lagom till grabbens 8 årsdag.

Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #7 skrivet: november 16, 2007, 22:14:34 »
Nu hart vi kört igenom GTA San Andreas, tog oss 2 år. Därefter körde vi uppdrag för att få ihop stålar till att köpa en Porsche Carrera GT  i Need for speed, Most wanted.

Nu ska vi klara Forza och Rallisport champ 2 sen ska vi investera i en xbox360.  Blir nog lagom till grabbens 8 årsdag.



Ojojoj det var mer än jag vågat hoppas på! Bra jobbat David, men du har glömt Volvo 360 i rFactor. Eller lirar ni inte pc?  ;)


Själv har jag tittat på Idol, heja Daniel (bor 4 mil härifrån) och såå COOLA AMANDA! *Go girl!*
« Senast ändrad: november 16, 2007, 22:17:19 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: FREDAG!!
« Svar #8 skrivet: november 16, 2007, 22:50:14 »

Ojojoj det var mer än jag vågat hoppas på! Bra jobbat David, men du har glömt Volvo 360 i rFactor. Eller lirar ni inte pc?  ;)

Nja saknar ratt så det är svårt att få rätta känslan med tangentbordet. Men jag har kört en del men tycker att 360 uppför sig konstigt i kurvorna med lsd och svetsdiff. Går bra att drifta med men att köra race verkar vara omöjligt.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #9 skrivet: november 16, 2007, 23:04:02 »

Ojojoj det var mer än jag vågat hoppas på! Bra jobbat David, men du har glömt Volvo 360 i rFactor. Eller lirar ni inte pc?  ;)

Nja saknar ratt så det är svårt att få rätta känslan med tangentbordet. Men jag har kört en del men tycker att 360 uppför sig konstigt i kurvorna med lsd och svetsdiff. Går bra att drifta med men att köra race verkar vara omöjligt.

Jo kan nog hålla med dig lite, den är som en igel. Men nu var det längesen jag körde otrimmat. Trimmat är helt galet svårt även med ratt! Fast det är lite så med de flesta bilar jag provat. Förutom en gräsklippare som bara understyr, subaru impreza och evon som är stabila i sin fyrhjulsdrift samt monsterbubblor som går som på räls på alla underlag

Nu har jag kollat på Fredag Hela Veckan och dom är sjukt roliga i mellanåt, men tog ett tag innan jag fattade att Gudrun Schyman was for real!  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #10 skrivet: november 17, 2007, 07:33:36 »
Nu är det lördag  8)

Ingen rast och ingen ro, blev väckt vid kl 6 av sonen för han ville leka.. *stön*
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peyote

  • Medlem
  • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #11 skrivet: november 17, 2007, 08:32:49 »
>Loffe - Gratulerar, hoppas det blir trevligt!
>Mefistofeles - Det är rätta takter! Good Stuff blodpudding, vad lirar ni på boxen?
>peyote - Gott gott det med, öl och cider? I vilken kronologisk ordning?
>Girder - Rätta takter! Tur att du håller ställningarna  8)


Happy friday!
haha jag dricker öl och tjejen dricker cider.
Skulle nog inte druckigt så mycket igår :( ska åka o handla en soffa snart och köra släp haha

peyote

  • Medlem
  • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #12 skrivet: november 17, 2007, 08:34:33 »
Nu är det lördag  8)

Ingen rast och ingen ro, blev väckt vid kl 6 av sonen för han ville leka.. *stön*

Blev väckt kl 6 vilken lyx haha.
Vi har en 4månaders liten dotter så det e väl upp o göra mat 5ggr per natt :)

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #13 skrivet: november 17, 2007, 09:43:33 »
Nu är det lördag  8)

Ingen rast och ingen ro, blev väckt vid kl 6 av sonen för han ville leka.. *stön*

Klockan 6? då hade jag varit uppe i 1,5 timmar stämplade in på jobbet ca 05:15 men nu är det väl bara 9 timmars tills man får gå hem.. wiho :)

tyvärr så vart jag tvungen se idol igår och tycker faktist helt fel åkte ur Andreas var mycket dålig igår, han var mer koncentrerad på att försöka göra som carola sagt han ska göra än att bara sjunga.

Amanda gjorde det jävligt bra igår och jag tror sten hårt på hon och daniel i globen.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #14 skrivet: november 17, 2007, 13:08:07 »
Nu är det lördag  8)

Ingen rast och ingen ro, blev väckt vid kl 6 av sonen för han ville leka.. *stön*

Klockan 6? då hade jag varit uppe i 1,5 timmar stämplade in på jobbet ca 05:15 men nu är det väl bara 9 timmars tills man får gå hem.. wiho :)

tyvärr så vart jag tvungen se idol igår och tycker faktist helt fel åkte ur Andreas var mycket dålig igår, han var mer koncentrerad på att försöka göra som carola sagt han ska göra än att bara sjunga.

Amanda gjorde det jävligt bra igår och jag tror sten hårt på hon och daniel i globen.

Jobba, det kan vi göra på måndag  ;)

Ja Andreas var och är sämre än de andra tycker jag. Han är inget idolämne. Han är bara med för att han kan sjunga.

Amanda & Daniel är såna personligheter båda två att de borde ta hem klabbet nån av dem. Tänk tillbaka vilka har vunnit föregående år! Förutom Agnes så har väl de flesta varit lite utstickande och egna och stått på sig hela tiden!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #15 skrivet: november 17, 2007, 13:11:14 »
>Loffe - Gratulerar, hoppas det blir trevligt!
>Mefistofeles - Det är rätta takter! Good Stuff blodpudding, vad lirar ni på boxen?
>peyote - Gott gott det med, öl och cider? I vilken kronologisk ordning?
>Girder - Rätta takter! Tur att du håller ställningarna  8)


Happy friday!
haha jag dricker öl och tjejen dricker cider.
Skulle nog inte druckigt så mycket igår :( ska åka o handla en soffa snart och köra släp haha

Aha annars kan det vara gott med nåt sött när man druckit för många öl.

Jag letade soffa idag jag med men min kvinna vägrar låta mig få en som är SKÖN! Hon tycker att alla som jag tycker är sköna är skitfula (kärringsoffor säger hon). Men jag som är så lång måste ha en rejält hög djup och fast och skön soffa. Hon vill ha en med divan och de är ofta skitlåga eller halvlåga, mjuka lösa kuddar och skit som inte går att sitta i.  The hunt for the nice and comfy sofa will continue!  >:(
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #16 skrivet: november 17, 2007, 16:14:34 »
Kom hem från jobbet precis  :D Har gjort en grogg på julmust+vodka :o
nästan lite julstämning ;D Ber loffe om ursäkt då det inte hänt mycket
i garaget så det finns inget att visa  :'(   Hoppas att jag kan lägga i
motorn i bruks bilen inom några veckor...
"don't buy it if you can build it!"

peyote

  • Medlem
  • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #17 skrivet: november 17, 2007, 20:26:50 »
>Loffe - Gratulerar, hoppas det blir trevligt!
>Mefistofeles - Det är rätta takter! Good Stuff blodpudding, vad lirar ni på boxen?
>peyote - Gott gott det med, öl och cider? I vilken kronologisk ordning?
>Girder - Rätta takter! Tur att du håller ställningarna  8)


Happy friday!
haha jag dricker öl och tjejen dricker cider.
Skulle nog inte druckigt så mycket igår :( ska åka o handla en soffa snart och köra släp haha

Aha annars kan det vara gott med nåt sött när man druckit för många öl.

Jag letade soffa idag jag med men min kvinna vägrar låta mig få en som är SKÖN! Hon tycker att alla som jag tycker är sköna är skitfula (kärringsoffor säger hon). Men jag som är så lång måste ha en rejält hög djup och fast och skön soffa. Hon vill ha en med divan och de är ofta skitlåga eller halvlåga, mjuka lösa kuddar och skit som inte går att sitta i.  The hunt for the nice and comfy sofa will continue!  >:(

Hehe nu är det därimot en cider och snart en öl haha.
Jag var o hämtade en soffa idag, och det e fan inte kul att köra i köer med släp.
Leta efter en Bellus Magnum tror jag den heter, kostar runt 10 tusen.
Tror den är lite över 3 meter bred, och med en skön divan som man kan ligga sked i och mysa :)
Att tanten din vill ha en divan kanske inte e så konstigt :) hon kanske vill ligga o skeda med dig.
Alla kuddar man har i soffan e ju bara värdelösa dem åker ner direkt på golvet om ja ska ligga i soffan.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #18 skrivet: november 25, 2007, 14:52:51 »
Hehe nu är det därimot en cider och snart en öl haha.
Jag var o hämtade en soffa idag, och det e fan inte kul att köra i köer med släp.
Leta efter en Bellus Magnum tror jag den heter, kostar runt 10 tusen.
Tror den är lite över 3 meter bred, och med en skön divan som man kan ligga sked i och mysa :)
Att tanten din vill ha en divan kanske inte e så konstigt :) hon kanske vill ligga o skeda med dig.
Alla kuddar man har i soffan e ju bara värdelösa dem åker ner direkt på golvet om ja ska ligga i soffan.

Nu har jag beställt en tresits divansoffa från Bergmans Möbler. Och sköna nackstöd till så min kropp får lite support när man sitter upprätt.
Soffan kostade ca 9500 utan nackstöd. Sen blev det ett matsalsbord i ek med skinnklädda stolar för 49xx:-

Det sköna är att det är GRATIS hemkörning, dessutom blir det två leverenser för soffan är inte färdig förrens efter nyår.
Gött det då man har 4-5 mil enkel resa till möbelbutiken och dessutom ingen dragkrok på nån av bilarna nu.

Så nästa år nån gång kan jag oxå ligga och skeda  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #19 skrivet: november 25, 2007, 14:58:17 »
hehe spoona är juh ute, nu handlar det mest om att forka  ;D


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #20 skrivet: november 30, 2007, 22:42:43 »
Fredag kväll och RÄTT personer gick till GLOBEN i IDOL! Go Amanda Jensen!!!!!!!!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #21 skrivet: december 07, 2007, 21:57:30 »
Fredag kväll och RÄTT personer gick till GLOBEN i IDOL! Go Amanda Jensen!!!!!!!!

Nu hoppas vi och håller tummarna för Amanda, trots att vinnarlåten kanske passade bättre för Marie så gjorde hon inte bort sig Amanda heller, de två andra låtarna i finalen var dock mycket mer underhållande än Maries två första.

Hoppas jag inte skriver och gråter här om en stund när finalen är över och röken skingrats.. eller så gråter jag av glädje, blödig som jag är.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #22 skrivet: december 07, 2007, 22:08:22 »
Hehe.. Vilken tur man inte bryr sig om Idol   :D

Ikväll blir det antingen öl eller bara lungt som gäller, för imårgon ska de skruvas 360 GLS minsann!!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #23 skrivet: december 07, 2007, 22:40:35 »
Hehe.. Vilken tur man inte bryr sig om Idol   :D

Ikväll blir det antingen öl eller bara lungt som gäller, för imårgon ska de skruvas 360 GLS minsann!!

Ja det tänkte jag med för en stund sen, tänk va skönt om man inte fastnat för en idol utan kunnat ägna kvällen åt bilen.. nu blev det lite bil lite Amanda och mycket öl  ;)
(Har kapat och svetsat plattjärn i pausen hihi)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #24 skrivet: december 07, 2007, 22:49:04 »
Fredag kväll och RÄTT personer gick till GLOBEN i IDOL! Go Amanda Jensen!!!!!!!!

Nu hoppas vi och håller tummarna för Amanda, trots att vinnarlåten kanske passade bättre för Marie så gjorde hon inte bort sig Amanda heller, de två andra låtarna i finalen var dock mycket mer underhållande än Maries två första.

Hoppas jag inte skriver och gråter här om en stund när finalen är över och röken skingrats.. eller så gråter jag av glädje, blödig som jag är.

FAAAAAAAAAAN! Ren spontan knytnäve på benet, Marie vann..... Amanda förlorade........ fjärrkontrollens största röda knapp.....
Nu bär det av ner i garaget för lite vinkelslipsmasaker för att rensa ut känslorna.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #25 skrivet: december 07, 2007, 23:46:41 »
Nu bär det av ner i garaget för lite vinkelslipsmasaker för att rensa ut känslorna.

Det räckte inte riktigt men det var allt som behövde kapas för stunden, brände rätt ordentligt med svetsen med sen.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #26 skrivet: december 08, 2007, 01:52:44 »
Haha, du är för festlig du frej  ;D

Men det är rätt att ta ut sina aggressioner med vinkelkap och ett passligt stycke metall  :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #27 skrivet: december 08, 2007, 08:03:36 »
Haha, du är för festlig du frej  ;D

Men det är rätt att ta ut sina aggressioner med vinkelkap och ett passligt stycke metall  :)

haha...

ja det passade bra för det behövde ändå jackas ur för att gå fritt vid kylaren där  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #28 skrivet: januari 04, 2008, 21:06:02 »
Hej hopp nu är det fredag igen, sitter här med ölen och hoppas på att bilder kommer upp snart på återfallets kjolar, lite kjoltyg är ju aldrig fel så här på fredagskvällen eller vad säger ni?  :D

Egentligen håller jag till i hallen med projekt "smart möss-vant-halsduk-jackor-o-skor-förvaring".  Tänkte bygga i mdf, har aldrig använt detta material förr. Blir det lite över kanske jag snickar ihop en högtalarlåda eller två till 360:n?!  :P

Skål på er 300-bröder och systrar (ont om systrar just nu).
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #29 skrivet: januari 04, 2008, 22:38:39 »
Japp. Fredag = skruvtime!

Har skruvat bilen nästan helt klart nu, lite el kvar i motorrummet och fronten, eventuellt bränslepumpen.. Kent har hjälpt mig hela kvällen så det har gårr snabbt  :) Ha en bra fredag!

peyote

  • Medlem
  • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #30 skrivet: januari 04, 2008, 23:05:15 »
Har målat om i sovrummet ikväll, sen sladdat upp 1,5tank så jag har iaf gjort nått :)
Sen har jag druckigt ett par öl och kollat på en ny film "Irene Huss - Tatuerad Torso"
Jävligt bra film rekomenderas..
Det var min fredag..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #31 skrivet: januari 04, 2008, 23:14:22 »
Har målat om i sovrummet ikväll, sen sladdat upp 1,5tank så jag har iaf gjort nått :)
Sen har jag druckigt ett par öl och kollat på en ny film "Irene Huss - Tatuerad Torso"
Jävligt bra film rekomenderas..
Det var min fredag..

Låter bra! Har aldrig sladdat upp så mycket bränne själv, inte på en gång. Totalt vågar man ju inte räkna på..

Bra att du fick lite målat för husfridens skull  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #32 skrivet: januari 05, 2008, 02:12:34 »
varit ute å sladdat lite oxå. va besviken över att polisen lyser med sin frånvaro i byn. annars brukar dom jävlar vara ute men inte idag när man passade på att öva drifting med 745an.. enda växeln som över huvtaget var användbar va 3an samt 4an. driftade en liten rondel på 2an dock.. tror dom som väntade på att få åka i rondellen va lite irriterade efter 5te varvet.. =)
360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #33 skrivet: januari 05, 2008, 09:40:55 »
Nu när jag är ute och sladdar spinner det ohejdat på höger bak, har aldrig varit med om nåt värre i 360:n. Har inte kollat mönstret höger bak men tror inte det är nämnvärt mer slitet än vänster bak.. skumt.
Undrar om mitt glappa bakhjulslager höger bak har nåt med det att göra..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peyote

  • Medlem
  • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #34 skrivet: januari 05, 2008, 10:24:56 »
Industriområden är mitt nya favoritställe :)
Breda vägar och inga bilar alls på kvällarna iaf inte här där jag bor. Var ute i Huddinge inatt och sladdade runt lite :)
Mina däck håller i sig bra faktiskt, trodde att dem skulle vara helt slut men nej fan dem
är fort i nyskick, 70% av dubben sitter kvar med.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #35 skrivet: januari 05, 2008, 14:36:32 »
industri områden + snö = kul som fan har varit och lekt runt lite i dag och i går men snän börjar att försvinna från vägaran nu ju men är de kallt går de utan snö oxså haha fan va kul de är..
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #36 skrivet: januari 05, 2008, 21:01:09 »
här är det snöstorm. mindre trevligt. sladdar inte så mycket utan blara plogar fram
360 Hybrid MKII

peyote

  • Medlem
  • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #37 skrivet: januari 06, 2008, 15:26:13 »
Idag är det + grader och snön börjar försvinna :(
Men kul har man haft i 3 dagar hahah

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: FREDAG!!
« Svar #38 skrivet: januari 06, 2008, 17:22:56 »
Idag är det + grader och snön börjar försvinna :(
Men kul har man haft i 3 dagar hahah

Här kom ett lass blötsnö inatt, kanske upp emot 10cm. Men såklart när de plogat gatorna rena + hävt på äckligt salt så blir det ju bar asfalt. Men de flesta gatorna är vita och fina, har dock inte varit ute på drifttur än, det blir i morgon påväg till jobbet.

Det går att rulla stora snöklot i blötsnön, har renskrapat gräsmattan runt huset  8)
Är man barn så är man, stort eller litet, snön är densamma  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: FREDAG!!
« Svar #39 skrivet: januari 11, 2008, 17:24:34 »
Yes äntligen fredag!!!!!! Tyvärr inga fredags bilder men jag lovar att det blir lördags bilder  :D som vanligt så dricker man special bestälda öl som
är utomhuskylda  ;D skål Loffe och alla 300 vänner  8)

"don't buy it if you can build it!"