skriv vilka bilar du drar vid rödljusen
Jo är det nån som vill rejsa med min sleeper och jag skördar skalper så kommer jag skriva det
Ikväll har gänget på jobbet haft "kickoff" för semestern. Jag och flera med mig har semester nästa vecka.
Jag drack inget pga. förväntad nedkomst på måndag så jag skjutsade hem lite folk efteråt.
Sen drog jag ner på stan och kollade in motståndet
Längesen man rullade i raggarstråket, Deja Vu!
Det var några golfar, en 240, en bmw compakt med jättevulgofälgar som inte fick plats.
Sen var det en Nissan 200SX tror jag det var, med jättegrovt avgassystem typ 3,5" under hela bilen. Såg ut som om det gick i backen men gnistrade aldrig..
I allafall så hängde jag på honom och gasade lite bakom och han nappade, han hade mer effekt det märktes, och eftersom jag bara varvar max 3500rpm så kommer jag inte upp i maxeffekt heller. Men han kunde inte dra ifrån mig i allafall.
Det var nära att han klippte en hare i fronten, bara nån meter ifrån. Men han fortsatte gasa en stund till. Till slut gav han upp, släppte av och svängde åt sidan för att släppa förbi mig
Sen tröttnade jag på att kränga runt på asfalten med spinnande innerhjul så jag attackerade en grusväg istället. Roligt roligt när det svarar bra, synd bara att man inte kan/får varva ur än.
Senare på asfalt igen bromsade jag upp bilen vid en stopplikt, släppte mjukt och fint på båda och gled i sidled med baken samtidit som jag försökte hålla med bromsen men det känns att det är mer vrid/pulver nu! Lagom mjuka vinterdäck kletar fint på asfalten med
För att återkomma till vardagen, försökte mappa till tomgången enligt Kurres inrådan att göra mappen jämn i kringområdet där tomgången ligger, blev lite bättre men tomgången svajar fortfarande.
Har dock kommit på att det är MAP-värdet som svajar värst! Tändförställningen är blick stilla.
Jag har även noterat att jag fått lägre MAP vid motorbroms och på tomgång nu än jag hade innan jag bytte motor.. nu kan det ligga så lågt som ~30kPa på tomgång när tomgången är låg, sen när det svänger så är MAP plötsligt uppe på 60-70kPa..
När jag motorbromsar nu så ligger det på 10-20kPa nånting, tidigare har det ALDRIG gått under 20kPa! Undrar om jag haft en lättare vakumläcka hela tiden?