Det har gått lite trögt med servokonverteringen tyvärr, jag stötte på lite oväntade problem.
Jag passade på en kväll på jobbet att riva ner allt och skulle byta, men då märkte jag att man måste byta nedre delen på rattaxeln också då den har en knut och splinesad anslutning, och den satt ju kvar på bilen hemma
Jaha bara att plocka ihop allt igen.
Samma helg rev jag ner det hemma och skulle byta men då dök nästa bekymmer upp.
Servostyrväxeln fick inte plats mellan framvagnen och tråget så motorn låg och vilade på styrväxeln.
En hel dags mekande och tillbaka på noll, bara att plocka ihop allt igen, suck...
Så jag har mätt och grejat med med det mesta för att se om det är någon skillnad mellan bilarna.
Men jag fann inget alls, det ända jag kunde mäta upp var en skillnad på 10 mm från framvagnsbalken och tråget.
Nu har jag kollat upp allt och det ska helt enkelt få plats, så det är troligen motorfästena som har säckat ihop lite och även framvagnsbalken som har blivit lite upptryckt av alla ggr jag lyft bilen med domkraft.
Men nu sitter det 8 mm distanser på rambenen under motorfästena och så ska jag ge balken en känga och hoppas att det går att få dit då. Blir ett nytt försök i veckan så då håller jag tummarna!
Jag har även rivit ur c-låset ur bilen och kollat upp hur det är draget och kopplat, det är ju ett rätt simpelt system, enda problemet som jag ser det är att få kablarna igenom gummi-snablarna som går ut till dörrarna. Men som vanligt löser sig det mesta med våld och vaselin