Författare Ämne: B13 - 1987 års 360GLT (B200E)  (läst 32829 gånger)

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« skrivet: juli 06, 2006, 04:05:46 »
Trodde det skulle vara snabbt avklarat att återställa min nyinköpta 360GLT...

Men som vanligt så ska det ju fan till grovt våld innat grejorna släpper.
Egentligen inte så konstigt då allt är original sen fanskapet kommit ut från Volvo hallen för sådär 50 miljoner år sen.

Är dock både positivt och negativt;
Man slipper klydda med någon annans hemmapul som är rent uppåt väggarna. Bilen måste vara ganska bra skött eftersom den klarat sig sen 1987 på samma delar. Det är det positiva. :D

Negativa:
Allt sitter som berg. >:(

Ex på helvetet som varit: Tog hjälp av min farbror (snickare, taxiförare och går två av mig för att bli lika "rejäl" som vederbörande). Detta till trots tog det oss sex timmar att få loss och montera dit ny stötdämpare höger fram...

Så nu står den där med ny dämpare höger fram och vänster hjul nermonterat i väntan på att stötdämparen där ska bytas ut... både längtar till fredag,7/7-06, och ändå inte.

Men sen är det bara lättare saker som filtren, vätskor m.m som ska bytas ut... i alla fall till en början  ;)

Vill först återställa till original, ha lite kul innan det är dags för en del andra ändringar :-X
« Senast ändrad: juli 06, 2006, 04:08:55 av B13 »
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #1 skrivet: juli 06, 2006, 06:14:59 »
GLT, jeg vil også ha det.. :)
Selvom min helt sikkert ligger bedre enn din på veien nå.. ;) hehe..!

Må få bilder hit!

Og velkommen igjen til forumet! :)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #2 skrivet: juli 10, 2006, 23:52:10 »
GLT, jeg vil også ha det.. :)
Selvom min helt sikkert ligger bedre enn din på veien nå.. ;) hehe..!

Må få bilder hit!

Og velkommen igjen til forumet! :)

Tyvärr har jag inga bilder än;
Ska se om jag kan ordna drivrutiner till min kamera (Kodak eller Konica C2 Revio, tror jag skitet heter).
Skivan med drivrutinerna har försvunnit...   :'(
Lämnat den (kameran) till en polare för att han skulle se om han kunde ordna drivrutiner.

Bilden jag använt hittade jag på denna sidan. Samma färg och med likadan ful plastvinge (hatar den, men den behövs i de högre hastigheterna).
Kan man måla skitet utan att den bryter från övrig lack på bilen kanske??
Skulle då bli rejält  ;D
Skillnaden däremot är att jag har 3-dörrars modellen. En trasig radioantenn på bakluckans vänstra sida och förmodligen en hel del annat skrafs som klyddar under skalet... plus en del "norskt krom"  :-[
Tonade rutor bak med en liten del av bakrutans toning bortskuren lägst ner på ungefär 10-15 cm vilket är ganska bra när man ska backa i mörker.
Höll på att glömma nämna klistermärkena med Malmö Redhawks logga på. De sitter en stor jävel på huven, en på bakrutan och en på var sidoruta baktill.
Vet inte om jag vill ha dem kvar eller inte.  :-\  Men det är inte det som jag fokuserar på mest just nu.
När jag ordnat bilder så kommer även frågan upp om ni tycker jag ska ha märkena kvar eller inte.
SKickat med bild på loggorna som sitter på bilen.

Men om jag nu ska meddela vad som hänt med bilen har följande hänt:
Luftfilter - bytat, färdigt innan dämpar bytet.
Fjädring - bytat tog nästan en vecka; massa specialvertyg och skit + att allt satt som pansar.
Tidigare tog de dåliga dämparna tydligen bort pressen från däcken.
Nu har jag nämligen Hollywood däck; de skriker vid minsta sväng (mer eller mindre oavsett fart;
tog en kurva idag 10/7-06 i 20km/h resultatet: screeech screech screech i däcken...).
Men vad kan man förvänta av dubbfria vinter däck i sommartider  :(

Idag 10/7-06
Tagit bilen på en runda för att ta mina tre yngsta syrror till Trellehulla (Trelleborg).
Käka middag hos mormor & morfar på deras kollo, grillat m. makaroner. Ganska gott.
Sen drog vi till dalabadet så de (ungarna) fick leka på lekplatsen. Sen hem med dem till sitt i SÅkarp, efter lite glass käkande.

Imorgon 11/7-06
Ska till skroten och se om jag kan få tag i dörrinredning eftersom ngn tidigare ägare haft större högtalare än de jag skaffat, vilket resulterar i att jag inte kan använda dennes utsågning där högtalarna suttit.
I nödläge har jag tunna träbitar, typ plywood, utsågade och lackade bara att skruva dit.
Men förhoppningsvis finns det på skroten så jag slipper nödlösningen då detta förmodligen kommer att skorra, skramla eller på annat sätt föra oväsen (utöver min Thunderdome musik).

Här ska det spelas musik i 160bps, minst. Förmodligen 200 bps+... Nä, det blir nog inte enbart Hardcore musik utan en hel del eller mest blandat.

Kanske ordnar jag en ny kamera (och bättre om jag får pengar för mina sålda PS2:or som nu ett nästan är betalt och ett utlånat, utlånat till blivande ägare. De hade annars bara legat och dammat där hemma).
Och, nej jag är inte rädd för att bli blåst. Det kan jag garantera att de inte gör. För de vet vad som händer då...  8)

Klart man återkommer till forumet. Måste ju uppdatera med vad som händer med det som just nu är skrothinksjäveln. Förhoppningsvis blir det ändring på namnet efter "restaureringen".  :)

Ha det bra och jag hoppas jag har något att visa i bildväg nästa gång...  :-\
« Senast ändrad: juli 11, 2006, 01:05:38 av B13 »
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #3 skrivet: juli 11, 2006, 00:19:22 »
hører ikke treverket/spaceren uansett.. Tenk deg så mye annet i bilen som skrangler!
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #4 skrivet: juli 11, 2006, 10:51:31 »
Här har du drivrutiner till din kamera:
http://www.konicaminoltasupport.com/fileadmin/camera_konica/driver/all_win/c2_driver_eng.exe

Visst är det en sån här kamera?

Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #5 skrivet: juli 18, 2006, 10:05:03 »
Wow!
Tackar! Det stämmer med kameran (tack för bilden med).

Ska ladda hem dem idag hos morsan (sitter just nu på starta eget kursen).
Måste också kontakta polaren som tog hand om kameran... Sen ska ni få se på f*n... Även om det inte är mycket att se.
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #6 skrivet: juli 18, 2006, 16:44:36 »
Även om det inte är mycket att se.

Enda.. ;)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Motorhuvs stickern
« Svar #7 skrivet: juli 24, 2006, 00:00:34 »
Det stora fula klistermärket jag berättat om kommer bild på här.

Sitter mitt på huven och representerar Malmö Redhawks, "Skånes (ishockey) lag".

De avancerade upp till Elitserien från Allsvenskan förra säsongen
(Allsvenskan = division 2, Elitserien = division 1).

Själv föredrar jag Buffalo Sabres, NHL... Kan inte välja om jag ska hålla på HV71, Frölunda eller Färjestad. Är inte hundraprocentigt intresserad så det kvittar egentligen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Fattigmans krom på passagerar dörren
« Svar #8 skrivet: juli 24, 2006, 00:03:17 »
Har lite fattigmans krom utspritt på olika ställen.
Som tillexempel här på passagerardörren.
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
M+S däck med fula fälgar
« Svar #9 skrivet: juli 24, 2006, 00:12:43 »
 :-\

Men om man putsar upp dem (fälgarna) blir det säkert bättre.

Vill ha tag i några fina fälgar som dessutom passar bilen.
Har själv en granne med en BMW 7-serie som bytat ut sina fälgar.
Fälgarna i sig är snygga men i kombination med bilen säger jag bara "URRK!"

Och i samband med det kan man skaffa sig en uppsättning sommardäck också.
Skulle förhoppningsvis slippa Hollywood skriken från däcken då också.
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Sidorutor och bakrutan
« Svar #10 skrivet: juli 24, 2006, 00:19:48 »
Sidorutans sticker kanske stannar, men tror egentligen inte det blir så.
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Bakrutan
« Svar #11 skrivet: juli 24, 2006, 00:21:20 »
Bakrutans sticker är det ingen diskussion om: den stickern ryker samtidigt som motorhuvens gör.

Bort, bort, bort, bort, bort, bort, bort, bort.
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Bakvingen, min söndriga antenn och lister
« Svar #12 skrivet: juli 24, 2006, 00:30:32 »
Gillar inte de här svarta vingarna.

Men funderar på om det inte skulle gå att lacka den i bilens övriga kulör?
Och när man då ändå höll på, skulle man kunna ta de svarta fula listerna också.

Nån som vet nåt om detta? Är ingen stjärna på det praktiska, tyvärr...

Som det framgår av bilden är antennen lite sönder...
Men så lyssnar jag inte på radio heller.
Skaffade mig stero som läser MP3 så jag slapp sitta och blippa mellan alla j*vla
radiokanaler hela tiden...
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Nån som vill ha antenn?
« Svar #13 skrivet: juli 24, 2006, 00:31:54 »
 8)
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Åtgärd?
« Svar #14 skrivet: juli 24, 2006, 00:41:12 »
Har lite problem med att det är för kort mellan hjul och hjulhusets "tak".

Som det framgår på bilden har hjulet dragit i ovansidan i hjulshuset.

Bytat dämpare runtom men har lik förbannat maximalt fem centimeters frigång.
Ok den bottnar inte lika lätt nu, och har heller inte gjort det på ett tag.
Men ska det verkligen vara så här litet mellanrum mellan hjul och hjulhusets ovankant?

Skulle då lika gärna göra om bilen till en lowrider (eller race bils låg) efterom jag ändå inte kommer att kunna ta mig ut till mina föräldrar...
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Interiör / Förarplats
« Svar #15 skrivet: juli 24, 2006, 00:44:00 »
Här är platsen där man lyssnar på sin MP3 skiva alternativt tar rundellerna på tvären...
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Mittkonsol, dörrsidor och lampkontakter
« Svar #16 skrivet: juli 24, 2006, 00:54:52 »
Tog ett tag innan man fattade var det störiga skramlandet från men när det väl lokaliserats togs det bort (skramlandet) genom att jag meja in en penna jag ändå lånat på obestämd tid från... inte vet jag, kanske låg i bilen till och med.

Sen var hålet där stereon skulle sitta lite större än vad som behövdes.

Fick klippa sladdarna och lödda ihop skitet.
Köpte dessutom "nya" dörrsidor eftersom mina gamla hade redan blivit uppsågade,
fast för större högtalare än vad jag själv har.

Gamla dörrsidorna var helt gråa. De ny var grå överst men blå nedanför och utan utsågade hål till högtalare.
Pris på dörrsidor: 100SEK (50SEK/st), och då medföljde kontakt till framlampa vänster då min inte funkar pga att den av någon anledning smält ihop.
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Motorn, bild 1
« Svar #17 skrivet: juli 24, 2006, 01:00:23 »
Stora motorn? (B200E)

Var inte detta största motorn de hade i dem Volvo 360:or som serietillverkades?
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Motorn, bild 2
« Svar #18 skrivet: juli 24, 2006, 01:02:19 »
Här är nästa bild.
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Motorn, bild 3
« Svar #19 skrivet: juli 24, 2006, 01:03:44 »
Bild nummer tre.
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Motorn, bild 4
« Svar #20 skrivet: juli 24, 2006, 01:09:14 »
Sista bilden på motorn.
För tillfället...

Kan bli fler. Men mest troligt om något speciellt skulle ske.
Och det lär inte bli förrän framåt vintern... tidigast.

Vill först se hur bilen är, i sitt ordinarie skick, att köra med innan något sker.
Mest så man vet vad som behövs främst; mer acc, top speed eller väghållning...
Kanske är man nöjd som den är?
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Sista bilden
« Svar #21 skrivet: juli 24, 2006, 01:11:40 »
Verkar vara någon sorts tablå för vilka motoralternativ som finns till bilen.
 ???
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Kommande saker
« Svar #22 skrivet: juli 24, 2006, 01:36:56 »
Nästa åtgärd/åtgärder:
Avgasröret, mittsektionen, bytas.
 :) slut på rallysoundet och puffandet.

Vänster framlampskontakt, bytes.
 :) halvljus båder höger och vänstersida. Inte bara helljus. Just nu har jag heljus på bägge sidor, men halvljus på endast höger sida.

Vet ej när detta blir, då tillgång till antingen grop eller lift behövs.
Är inget man bara tar sig in under bilen och gör så där hux flux.

Kolla upp framvagnen.
Bilen (eller rättare sagt ratten men även bilen) börjar skaka vid 90km/h, lugnar ner sig vid 100km/h för att sen ta i lite mer sen igen vid 110km/h...  ???
« Senast ändrad: juli 24, 2006, 01:44:11 av B13 »
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #23 skrivet: juli 24, 2006, 23:32:03 »
Du mangler servo.. ;) hehe.


Markfrigång, bytt FJÄDRAR.. Det er ikke demperne som gjør noe med markfrigangen..
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #24 skrivet: juli 27, 2006, 20:22:46 »
Oj det var mycket bilder, kul!

Svarar på diverse saker här:

Fälgarna kan du nog putsa upp tills dom ser kromade ut men det lär ta tid, börja med att tvätta dem ordentligt och kanske köra över med polermaskinen.

Vingen ska gå att lacka, finns en bild på 300power.com på en vit bil med vit vinge (martin från norges bil som var med i bilsport för några år sedan)

Byt antenn eller täck hålet så ser det roligare ut, kostar billigt på biltema.

Väldigt konstigt med skrapet i hjulhuset, du borde hört när detta hänt, vid vilka situationer hände det?
Vad har du för fjädrar och vad har du för däcksdimension?

B19E (samma volym som b200)/B200E är de motorer med mest effekt (ca 115-118) som satt som standard i sverige

Varför behöver du komma UNDER bilen vid byte av strålkastarkontakt?

Keep up the good work!  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #25 skrivet: juli 28, 2006, 22:17:09 »
B19E (samma volym som b200)/B200E är de motorer med mest effekt (ca 115-118) som satt som standard i sverige

Ja, men det er kun på GLT modellene, innsprutsmotorene som satt i de "vanlige" 300'ene heter jo F..
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Bilder
« Svar #26 skrivet: juli 31, 2006, 10:36:09 »
Vet inte hur det kommer sig att jag blivit missförstådd med lampan; behöver ju inte ta mig in under bilen för det. Förmodligen en felskrivning från mig bara.



Lite teaser för er:

-- Klistermärkena - Är borta (har bilder).
-- Volvo & 360GLT emblemet bak - Ska väck (inga just nu, men ska ta efter de är väck).
Undrar hur den ser ut utan Volvo emblemet i grillen? hmmm...
-- Bilder tagna med 5.0Megapixels kamera (morsans) plus bilder från min egna kamera (mellan ett par dagar gamla till en vecka).
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #27 skrivet: juli 31, 2006, 13:35:13 »
Du har inga fler bilder på mätarhuset? Jag undrar vad det är för mätare som sitter uppe till vänster och uppe till höger :O

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Vänster och höger
« Svar #28 skrivet: augusti 01, 2006, 09:11:46 »
Den vänstra mätaren är en ECO mätare - Men den ligger mer eler mindre alltid i botten på det röda.
Räcker man fiser på gaspedalen så sticker nålen dit...
 >:(
Skulle varit bättre om den inte varit så känslig.


Den till höger är en tremometer som mäter ungefär en halv meter upp från gatan. Detta kommer förmodligen att bli användbart till vinter. Men är redan nu en ganska bra detalj eftersom man vet om man ska ta på sig jackan eller inte.
 :D

Var det svar på frågan? Kan ordna bild på det ändå, om du vill.
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Packa?
« Svar #29 skrivet: augusti 01, 2006, 10:18:52 »
 ???
Vet någon ett bra sätt att packa bilderna så man istället
laddar hem en fil som man sen packar upp och får
bilderna i dess ordinarie storlek.

Undrar eftersom man här bara kan ha filer upp till
80KB...

Morsans 5.0Megapixels kamera har lite större filstorlek
än så på sina bilder...

 ???
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Packa?
« Svar #30 skrivet: augusti 01, 2006, 11:02:44 »
???
Vet någon ett bra sätt att packa bilderna så man istället
laddar hem en fil som man sen packar upp och får
bilderna i dess ordinarie storlek.

Undrar eftersom man här bara kan ha filer upp till
80KB...

Morsans 5.0Megapixels kamera har lite större filstorlek
än så på sina bilder...

 ???

Kolla FAQ:
http://www.300power.com/forum/index.php?board=36;action=display;threadid=994

Varför de bara kan vara 80 kb är pga att jag köpt ett webbplats med 500mb. En bild i sitt ursprungliga format ligger på 2 mb alltså skulle det bara få plats 200 bilder om man räknar storleken på alla andra filer som ligger på webbplatsen.
En annan sak är att inte alla  har snabba uppkopplingar  och att ladda en 2 mb fil via modem är inte roligt. Sen om flera bilder ligger i samma tråd blir det t.o.m jobbigt för snabba bredband att ladda sidan.
Sidan ska vara anpassad till alla uppkopplingar.

Hoppas du förstår?
 
« Senast ändrad: augusti 01, 2006, 11:03:29 av Mefistofeles »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Collection 1
« Svar #31 skrivet: augusti 07, 2006, 20:24:51 »
Collection 1

Lägg märke till markfrigången. Har fått tipset att byta fjädring. Men ett litet problem...
Sitter bladfjädrar på fanskapet ju...
Är de lättare att byta?
Tror inte det, men det återstår att se...
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Collection 2
« Svar #32 skrivet: augusti 07, 2006, 20:30:55 »
Collection 2

Redhawks stickers borttagna.
Stötdämpare runtom bytade.
Avgasrör mittsektion, bytat men sista delen var kass och föll samman.
Lagningen misslyckades.
Resultat: Bilen låter mer som ett ånglok än en bil…

Observera däckmönstrena...
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #33 skrivet: augusti 07, 2006, 20:31:30 »
behold "360 GLT" ;)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Collection 3
« Svar #34 skrivet: augusti 07, 2006, 20:35:14 »
Tyvärr Gulbrandsen... Måste göra dig besviken  :'(

Här kommer svaret till varför jag inte har halvljus vänster fram...
Bara se hur kontakten ser ut...  :o  :'(
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #35 skrivet: augusti 07, 2006, 21:01:39 »
Jag gör en halv slarvig version av hur jag skulle vilja att min 360 skulle se ut...
Lägga upp här när den är färdig?
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

Haak

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #36 skrivet: augusti 08, 2006, 00:45:53 »
Har du noe alvorlig feil med hjulvinklene foran? Det dekket var MYE slitt i ytterkant...

Edit: Stavefeil....
« Senast ändrad: augusti 08, 2006, 00:46:28 av Haak »

B13

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
  • No more Hollywood-tires
    • Visa profil
    • Buffalo Sabres
Framhjulsdrift?
« Svar #37 skrivet: augusti 08, 2006, 09:09:10 »
Skulle tro att det är framhjulsdrift på min lilla Milo
(regnr: MLO ***)

Därför tar jag det inte lugnt längre (slitna däck)
utan driftar bäst fan jag känner för det dvs mer eller mindre alla rundeller jag kör i  ;D

Ska ordna "nya" vinterdäck pga slitaget på de gamla.
Ska då samtidigt ställa in hjulvinklar och skit.  :P

Kommer kosta en del tror jag.

Trodde bakdäcken skulle gå åt helvete först men de verkar ju vara oförstörbara  >:(
It's nice to be important, but it's more important to be nice. /Scooter "Move your ass"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #38 skrivet: augusti 08, 2006, 21:57:32 »
Har du noe alvorlig feil med hjulvinklene foran? Det dekket var MYE slitt i ytterkant...

Edit: Stavefeil....
För mycket toe in.. inte bra för väghållningen heller och går tungt att styra, hade samma defekt på min. Lätt att ställa själv men man får mäta som 17 och skruva, testa skruva testa.. är tidsödande.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:B13 - 1987 års 360GLT (B200E)
« Svar #39 skrivet: augusti 08, 2006, 22:08:08 »
Har du noe alvorlig feil med hjulvinklene foran? Det dekket var MYE slitt i ytterkant...

Edit: Stavefeil....
För mycket toe in.. inte bra för väghållningen heller och går tungt att styra, hade samma defekt på min. Lätt att ställa själv men man får mäta som 17 och skruva, testa skruva testa.. är tidsödande.

ca 500 kroner for forstillingskontroll i Norge.. ;)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F