Det är 2.5 bar original bränsletryck. 3 bar på en B230.
Trycker du ihop original ca 1 mm så ger den 3 bar efter det. Se guide av mig under FAQ här på forumet.
Tycker inte du ska behöva tilläggssprut om du laddar på moderat laddtryck.
Kul med ny motor under vinterns flitiga timmar
Okej.
Tack för info.
Jag har varit ute o kört idag... Dyrt.. Körde 5 mil.. Drog bensin för 150kr.. Heheh.. Skall nog ta o ställa lite på bilen.
Har endå flyttat fjädern på LMM snart ett varv. Iofs börjar den gå bättre nu. Fast skall det behövas så mycket?
Tror mina spridare är mycket förstora. Skall testa o tanka i Etanol istället o hoppas på att det hjälper mig lite. Skall mäta Lambda imorgon med..
Sen så efter jag kört lite så tänkte jag.. Jag skall nog fan ta o se vad som händer om jag tar bort slangen till WG.. Då så laddar den max ju och det går o bestämma med gasen hur mycket den skall ladda ungefär..
Körde iväg utan den slangen o pressade plattan i mattan.
1:an från tomgång till ungefär 3k-rpm, hände inte så jättemycket.. Efter detta så började det putta på ordentligt.
Efter 4000 rpm slog varvmätaren i botten och bilen spann hejdlöst. Slänger i 2:an och den fortsätter på samma vis.. Fullt hjulspinn och varvmätaren i botten. Slänger i 3:an o samma fenomen visar sig.. Börjar dock fega ur och släpper efter... Detta var det "VÄRSTA" jag någonsin varit med om på länge.
Bilen laddade ungefär 0.8 och detta var med mina 225/40/16 bak och iofs våt vägbana.. Dock skrämmande..
Sen skulle jag göra en ny start och då smäller det till.. PANIK.. O ner med kopplingen o in till sidan med bilen.. TUSEN tankar flyger runt i skallen.. Kollar varvmätaren. Motorn är fortfarande igång. Det ryker som fan.. O så öppnar jag motorhuven.. Kollar snabbt vad som kan vara fel. Visar sig att en av tryckröret hoppat av precis vid dumpen.. Pustar ut o bestämmer mig för att sätta tillbaka slangen så den laddar 0.2 som jag satt..
Hehe.. detta visa mig dock att det finns lite mer kräm att hämta ur motorn.
Har även talat med en som har dyno här i närheten o skall köra bilen i den när jag är hyffsat nöjd för att få på papper vad bilen ger..
O bilen uppför sig mycket bra... Fast vid full gas så dör den fortfarande.. Dock mycket bättre sen jag spände upp lmm.. Fast funderar på att spänna ltie till..
Det som är problem just nu är att oljematningen till turbon är förklen.. Slangen har gått sönder 2 gånger under denna resa.. Tur att den var lite förlång.. Så den skall bytas mot en lite grövre. Fungerar inte detta så blir det ett rör istället..
Mvh.