Författare Ämne: 360 goes turbo ala hemmameck Tips på turbosar sökes?  (läst 60797 gånger)

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
360 goes turbo ala hemmameck Tips på turbosar sökes?
« skrivet: september 03, 2008, 22:23:18 »
jaha då har man handlat en 360 eller va de en 340 -88
för 1500kr avställd obesiktad

fel som jag vet om.

länkarms hållaren, bakre sönder rostad så staget går rakt igenom den
ett k-stag sönder
bromsarna har satt sig
ny fördelare,rotor,tändstift behövs...gick lite oroligt.

Planer:

prio 1 är att fixa bilen inför besikting.
sedan blir de ala hemmameck turbokonvertering.
skall gå som vinterbil för mig:)

har det mesta liggandes.
*940 grenrör
* b21 ET turbo
*940 org ic
*940 turbo spridare
*linjär BTR från klracing
*dumpventil
*massa rör+silickon slangar

bilder kmr imorrn då jag ska iväg o smörja upp bromsarna på plats,
gick inte o rubba skiten ::)
« Senast ändrad: april 27, 2009, 19:04:08 av ahberg »

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #1 skrivet: september 04, 2008, 15:09:19 »
var iväg idag o smörjde bromsarna runt om.
dock så gick fixerings grejorna sönder hb te bromsbackarna.

men gick o flytta den nu iaf=)




hjulet tebaka flyttat lite=)

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #2 skrivet: september 04, 2008, 15:40:16 »
Blir nog bra bara du kommer igång. WD40 på bromsarna å lite våld å sen lite ny metall till tvärstagsinfästningen så  ;)

Tvätt + rubbning skulle nog sitta fint också, men om den ska gå som vinterbil kanske det är coolare otvättat  :)

Föresten om du vill bli av med plastgrejjen framför takluckan så är jag intresserad till det yttersta!


Lycka till  :)

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #3 skrivet: september 04, 2008, 15:56:26 »
var ute i garaget o hittade leta bra o ha saker sedan efter besiktningen=)
skall te skroten imorrn o leta lite delar...tror plastsaken stannar kvar..fränt jue=)


940 IC
b21et snurra
940 grenrör
940 turbo spridare
940 turbo soppa pump
diverse mätare
diverse rör
divere slangar
med mera  ;D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #4 skrivet: september 04, 2008, 19:15:52 »
Hej! Kul med vinterbil med turbo  ;D
Billig bil med, ändå mycket mindre rost i skärmkanterna än på min!

940-spridarna är de högohmiga eller ska du sätta på spridarmotstånd?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #5 skrivet: september 04, 2008, 20:22:14 »
Hej! Kul med vinterbil med turbo  ;D
Billig bil med, ändå mycket mindre rost i skärmkanterna än på min!

940-spridarna är de högohmiga eller ska du sätta på spridarmotstånd?

haha..relativt rost fri  ::)

940 spridarna e högomhiga så får la bli motstånd på dom...

tänkte på en annan sak...får verkligen ett 940 grenrör+turbon plats?
tyckte de såg väldigt trångt ut?


peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #6 skrivet: september 04, 2008, 20:33:31 »
Japp turbo + grenrör får plats men bara om du bygger ett nytt motor fäste.
se min tråd 2½T där finns tips.
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #7 skrivet: september 04, 2008, 21:10:13 »
940-spridarna är de högohmiga eller ska du sätta på spridarmotstånd?
940 spridarna e högomhiga så får la bli motstånd på dom...

Nej om dom är högohmiga behöver du inte motstånd. Bara om dom är lågohmiga. Enkelt att mäta. Låg= ~4ohm Hög= ~16ohm
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #8 skrivet: september 04, 2008, 21:25:42 »
såg din tråd nu om motorfästet....inga problem för den händiga jue=)

ang spridarna så sitter de jue spridarmotstånd på 940 turbo.
kanske handlar nog saab spridare så slipper man motståndet jue=)

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #9 skrivet: september 04, 2008, 22:49:06 »
såg din tråd nu om motorfästet....inga problem för den händiga jue=)

ang spridarna så sitter de jue spridarmotstånd på 940 turbo.
kanske handlar nog saab spridare så slipper man motståndet jue=)

har du inte möjlighet att åka och plocka motståndet där du tog spridarna? sitter på höger innerskärm sett FRAMIFRÅN åvanför batteriet. på 740 iallafall.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #10 skrivet: september 05, 2008, 00:10:31 »
såg din tråd nu om motorfästet....inga problem för den händiga jue=)

ang spridarna så sitter de jue spridarmotstånd på 940 turbo.
kanske handlar nog saab spridare så slipper man motståndet jue=)

har du inte möjlighet att åka och plocka motståndet där du tog spridarna? sitter på höger innerskärm sett FRAMIFRÅN åvanför batteriet. på 740 iallafall.

har likandes=)...gamla saker ifrån min 940 som ligger o skräpar typ..

=)

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #11 skrivet: september 09, 2008, 00:44:05 »
På 940 tror ja motståndet sitter i kabelhärvan precis där sladdarna förgrenar sig till varje spridare!

men som du va inne på själv-ta andra spridare mycket enklare
för vill du uppgradera sedan så är domflesta spridare högohmiga verkar d som!!

saab9k turbospridare räcker ganska långt o kostar inte mycket på skroten!

förresten verkar d va ett hyffsat objekt även om d verkar ha stått länge!

hejohå jobba på ;D
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #12 skrivet: september 10, 2008, 23:07:45 »

ska de vara så?

ute på provtur på grusvägar=)

skitig

najs=)

då börjar vi=)

ser alltid bättre ut på bild=) haha


extraljus måste man ha

allt för idag

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #13 skrivet: september 11, 2008, 22:12:29 »
jaha besiktinging bokad nu på måndad den 15 :P

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #14 skrivet: september 17, 2008, 22:27:01 »
jaha besiktinging bokad nu på måndad den 15 :P

Hoppas färgen torkat tills dess  ;)
Körde du med roller?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #15 skrivet: september 18, 2008, 00:13:17 »
jaha besiktinging bokad nu på måndad den 15 :P

Hoppas färgen torkat tills dess  ;)
Körde du med roller?

jupp körde med roller.

besiktining blev alldrig av..kom 1km ifrån stationen sen tog bilen pga av generator inte laddade.så har ny besiktning nu på måndag ist.

skall bara byta HF k-stag då den gick av i ena leden=)

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #16 skrivet: september 22, 2008, 11:02:30 »
då var bil fan besiktad.

så skall ut o sätta vinkelslipen i den nu o börja turbo mata henne=)

bilder kmr ikväll

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #17 skrivet: september 22, 2008, 16:03:02 »
Grattis till lyckad besiktning. Verkade vara en hel del jobb till bes. när man så första inlägget  :)

Väntar på nästa update nu  ;)

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #18 skrivet: september 22, 2008, 21:34:28 »
så nu jävla tar de sig sa pyromannen till brandkåren..


kapat för IC

demont insug lite

lossar all bultar..gick väldigt smärtfritt


grenrör med turbo..värdig vridit o redo för montering

skräp

BTR ifrån klracing...linjär.
nån som vet hur den skall kopplas in..för över 1år sedan jag hade den inkopplad på en bil så har tappat minnet hur den skall kopplas in.
nån kanske kan göra en häftig ritning i paint åt mig?


Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #19 skrivet: september 22, 2008, 22:28:22 »
http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=692

"Inkoppling:ingång är på sidan och returen är under uttaget för laddtryck"
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #20 skrivet: september 22, 2008, 23:30:59 »
hejjahejja nu börjar det likna något

jag vill oxå få min bil bes så jag kan börja kapa sönder för ic 8)
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #21 skrivet: september 23, 2008, 01:06:17 »
fick lite till gjort ikväll/natt


tillverkade en special hylsa för att få bort oljetryckkontaken.

nipplar ifrån bromssalngar skall fungera som olja in..oljebeständig slang imellan dom bara sen.

toppen väck,rengjort

snyggade till förbränningsrummen lite...kalla mig idiot  ;D

imorrn skall jag smälla dit toppen med dubbla topppackningar samt göra ett nytt motorfäste

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #22 skrivet: september 23, 2008, 02:30:46 »
dubbla toppackningar tror jag du ska fundera på om du verkligen behöver!
det kan ge motsatt effekt o göra det ennu klenare för laddtryck!!

nu har jag ingen längre erfarenhet av turbokonverterad b200
dock så har jag erfarenhet av b21/23 B230 sugmotorer som turbomatats o min erfarenhet är att det håller!!  rätt bra dessutom
finns en 940 i familjen som har en standard orenoverad b230k motor från en 740-87 som gått 29000mil!!
den lever idag med turbo chippat LH2.4 sprut och ett ladd på¨0.5 bar då ic tillfälligt är demonterad...innan så laddade den 0.6-0.7 och har gjort så i snart ett år!!  den används varje dag o har gått hårt flera helger o nätter utan att klaga d minsta!

även dina bromsslangstillbehör bör du överväga att använda lr åtminstonde borra upp invändigt då det är väldigt litet hål i dom från början!!  standard dimension för oljematning på dom flesta turbo agg ligger runt 10 mm och det är nog inte en slump!

se min tråd för ett annat allternativ om du har biltema i närheten
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=4389.0
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #23 skrivet: september 23, 2008, 05:03:41 »
håller med om toppackningarna, låter vanskligt men vad vet jag, det kan ju funka..
Men oljetillförseln har lag läst, hmm på Rejsa???
att dom brukar strypa flödet till turbon för att få snabbare spoolup, det är bara trycket som är viktigt, inget flöde att snacka om igenom turbon,
ska kolla om jag kan hitta länken till tråden jag läste, har för mig att dom gjorde "packningar" med 3-4mm hål max.
Tror föresten inte jag har grövre hål än 5mm i flänsen till turbon.
Returen är dock mer viktig! Hellre för grov än för tunn! och inga skarpa böjar.

Jag kan garantera att minst en person på detta forum kan svaret på mina påståenden ;)
Peter din tur att förklara för oss igen ;D
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #24 skrivet: september 23, 2008, 12:57:56 »
har jobbat inom en volvo verkstad...sen i vårt program ang demont o mont.
så finns det hur man använder dubbla topppackningar..hur man skall dra dom med mera på b200/b230 för att få ner kompet.
men jag skall prova.fungerar det så kan man ladda på rätt mkt

ang bromsnipplarna så e dom uppborrade till 5mm och det räcker.

på min 400hk 940 kör jag med en k27:a med 6mm oljetillförsel....

preics som Jyllskar skriv så brukar man styrpa oljetillförslen lite för att få snabbare spoolup....

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #25 skrivet: september 23, 2008, 16:51:45 »
har jobbat inom en volvo verkstad...sen i vårt program ang demont o mont.
så finns det hur man använder dubbla topppackningar..hur man skall dra dom med mera på b200/b230 för att få ner kompet.
men jag skall prova.fungerar det så kan man ladda på rätt mkt

ang bromsnipplarna så e dom uppborrade till 5mm och det räcker.

på min 400hk 940 kör jag med en k27:a med 6mm oljetillförsel....

preics som Jyllskar skriv så brukar man styrpa oljetillförslen lite för att få snabbare spoolup....

Ja då är det väl bara att testa då! men somsagt det håller bralänge o för mycket ladd även med enkel packning!
Stod det något om att sänka kompet på detta sätt just för turbokonvertering lr var det bara i största allmänhet? (om du förstår hur ja menar)

Detdär med hål o flöde har jag hört disskutioner om förrut kom jag på nu när ni tog upp det...och visst borde väl mindre motstånd på lagrena ge snabbare spoolup så det köper jag rakta av
och är det uppborrat till 5mm så är det ju större än bromsrör-för någon gräns neråt måste det ju va där flödet inte blir tillräckligt trots oljetryck?!?
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #26 skrivet: september 23, 2008, 20:53:14 »
det enda som stod vid användning av dubbla packningar för att få ner kompet...kmr inte riktigt ihåg allt..men man skulle dra toppen på nått speciellt sätt o sedan efter varmkörning, efter dra med något moment.
skall kolla nogarre på de imorrn.

tänkte prova dubbla packningar...vet att en håller.
körde de på min 940 med nästan 2bars ladd  ;D

ang olja in så tror jag mitt fungerar..men återstår att se.

bilder kmr sen ikväll=) skall ut o fortsätta nu

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #27 skrivet: september 23, 2008, 23:03:34 »
ett visst mönster-varmkörning och sedan efterdra med annat moment gäller alla rödblockstoppar, även vid enkel packning!!

ut o jobba o fota nu så vi får se vad som händer med din räser 8)
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #28 skrivet: september 24, 2008, 02:20:31 »
nu får de vara slut för idag...kl 02.00  ::)


motorfäste ombyggt

svetsat skarvmuff på avgashuset för DP

LMM med mera monterat..även hållare så skiten inte kan röra sig

kapade väck sista daämparen o ersätta med en japsdämapre ist

och så här lämnade jag henne för idag.

Det som som är kvar:

göra oljeretur
bygga ett tryckrör
bygga DP
montera en dumpventil
lite småfix bara

skall se om jag hinner med det mesta imorrn...

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #29 skrivet: september 24, 2008, 15:34:38 »
Ser bra ut:)
lik min egen 8)

dendär gummislangen som sitter mellan lmm o turbo-visst är det den som sitter mellan lmm o insug frånbörjan?

har samma på min o tycker jag känner igen den-nu när du dessutom gjort exakt likadant så borde d ju vara något som satt på från början;)
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #30 skrivet: september 24, 2008, 19:44:24 »
Bra jobbat!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #31 skrivet: september 24, 2008, 19:46:53 »
Säger som FREJ: Bra jobbat!

Har själv lust att turbokonvertera nu också. Alla verkar ju göra det på 2-3 kvällar..  :)

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #32 skrivet: september 25, 2008, 00:25:21 »
idag blev de inte så mkt gjort...varit iväg o hjälpt min morfar hela dagen sen på kvällen drog vi till ett annat garaget o skruvade på vår DAF-66:a

men oroar er inte..jag hann med o göra en DP idag iaf=)

får se om man hinner göra så mkt imornr...skall iväg hela dagen typ.

hade gärna slängt upp bilder om min mobil bara hade velat ansluta till datorn  ???


ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck
« Svar #33 skrivet: september 26, 2008, 00:22:38 »
STARTAD elle jag nästan iaf.

den tänder o hoppar igång men dör lika snabbt  :-\

vet ej om jag kopplade in BTR:in rätt...

klippte av soppa slangen som går till org BTR o satte imellan min ställbara BTR där...kopplade ur vakuumslangen till org också..

e de rätt kopplat?

kamrem står rätt samt rätt tändföljd..

i lmm finnes det nåt som kännertecknar org postion? för polaren justerade den några snäpp...men jag vet ju inte var den var från början


DP

allt klart för start

så här e BTR.en inkopplad..skratta gärna åt mitt ritande men man förstår ju..
« Senast ändrad: september 26, 2008, 00:51:34 av ahberg »

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck *Hjälp*
« Svar #34 skrivet: september 26, 2008, 01:12:54 »
Ska inte original btr ersättas med den ställbara?

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: 360 goes turbo ala hemmameck *Hjälp*
« Svar #35 skrivet: september 26, 2008, 10:42:08 »
hmm

ja jag antar ju att det finns en pump oxå men att den bara glömt att visas på ritningen:P

men en btr ska sitta monterad på returledningen-du verkar ha satt den på tryckledningen INNAN spridarna, och även orginal verkar ju sitta där enligt din ritning????

jag ska starx gå ut o lyfta huven på min egna bil så får vi se hur det ser ut där!

EDIT: Tittar lite nogrannare på din tidigare bild i tråden på motorutrymmet- där ser det iaf ut som att det går en slang från filtret till fuelrailen och att din btr sitter efteråt på retursidan??? 
har du verkligen ritat rätt?   lr är det inte kopplat så som jag ser det på bilden
har du ändrat något av dom slangarna? för nu minns jag hur det ska sitta orginal och det är just så!
slang mellan bakre anslutningen på filtret- till anslutningen på fuelrailen som syns mellan svarta slangen som är till tomgångsregleringen och dendär blåa slangen som jag antar är till laddtrycksmätare!
« Senast ändrad: september 26, 2008, 10:48:26 av Spruce »
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck *Hjälp*
« Svar #36 skrivet: september 26, 2008, 10:51:49 »
har säkert ritat fel haha....var lite trött igår när jag gjorde den..

skall ut i garaget o kolla.

men ingen som har lust o rita upp en bild hur de skall sitta monterat?

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck *Hjälp*
« Svar #37 skrivet: september 26, 2008, 11:50:49 »
vi struntar i min riting o allt som har med BTR o göra.

kopplade väck den ställbara o använder org nu.

motorn dränker sig själv i bensin..och det e rejält mkt.

räcker motorn går runt 1varv sen e tändstiften dränka i bensin.

så nått galet måste de vara?

spridarna är 0280450749 o flödar ca 200cc.

tänkte om några kontaktstycken kan sitta fel? finns den nått som kännetecknar vilka kontakstycke som skall gå var?

oroar mig mest för givaren i toppen samt kallstarts kontaktycktet..ser ut som det går att skifta dom om.

så eran läxa idag blir att hjälpa få igång bilen.

ahberg

  • Medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck *Hjälp*
« Svar #38 skrivet: september 26, 2008, 13:35:53 »
nya tändkablar+stift sitter monterade.
bytte te org spridare....

= ingen skillnad.

så nu lutar det åt LMM som e sönder pga av jag svetsade fast allt när den var monterad så skiten jordade o fick sig en törn..

hittade även en liten fjäder lös i LMM...


Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360 goes turbo ala hemmameck *Hjälp*
« Svar #39 skrivet: september 26, 2008, 13:56:38 »
Dra ur LMM och se om den går på tomgång. Det borde den göra utan LMM.