Författare Ämne: 360 turbo bild uppdate rasad diff 14/7  (läst 111061 gånger)

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #200 skrivet: april 14, 2010, 22:23:46 »
jag tror nog att du satt svänghjulet fel endå eftersom du säger att varvräknaren fortfarande faller. det kanske är tveksamt om du kan köra med 240 tändningen oxå tänkte på att spridarpulserna borde väl oxå komma fel?
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #201 skrivet: april 14, 2010, 22:26:28 »
ja jag har bytt renixen och givar utan rsultat sen har jag både kört med fördelarn bak på toppen och b200f orginal i blocket utan resultat så nu sitter en brytarlös fördelare i blocket från en 240 som jag ska koppla in ordentligt imon se om det funkar då annars vet jag inte vad jag ska göra har även prova med jyllskars glt box och grejor men blev ingen skillnad då heller

men om svänghjulet nu sitter fel en då borde den starta och gå så där fint då?? annars river jag ur motorn imon tar inte mer en 20 minuter nu så ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #202 skrivet: april 14, 2010, 23:09:00 »
Ja sitter svänghjulet fel blir ju tändningen fel och du kan inget göra åt det så länge du kör med Renix.
Och insprutningen följer ju tändningen men där är det inte så noga eftersom vi inte har sekvensiell insprutning i våra bilar  ;D

Har ingen förklaring/idé till varför den går bra tills du gasar/varvar men kan nog bli så med felaktigt monterat svänghjul.

Hade du däremot bytt Renix mot en komplett 240-tändning med hallgivare i fördelaren, vanligt tändspole som drivs/styrs av en tändmodul som hallgivaren informerar om när gnistan ska komma ja då kan du ju hiva renix och strunta i hur svänghjulet sitter!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #203 skrivet: april 15, 2010, 00:34:53 »
ja jag ska prova koppla i 240 fördelarn ordentligt imon ska ta ens väng till skroten bara så får vi hålla tummarna börja känna suget efter få åka 300 nu när det vart fint vårväder ett tag
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #204 skrivet: april 15, 2010, 14:30:54 »
ja jag ska prova koppla i 240 fördelarn ordentligt imon ska ta ens väng till skroten bara så får vi hålla tummarna börja känna suget efter få åka 300 nu när det vart fint vårväder ett tag

Om det inte hjälper kanske det kan vara tps:en som spökar? Prova byt den eller ryck ur den och se om det blir skillnad.

Maruder

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #205 skrivet: april 15, 2010, 18:25:17 »
Får hoppas att det funkar, jävla retsamt problem :P
"Every complex problem has a simple, easy to understand solution that is wrong"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #206 skrivet: april 15, 2010, 18:44:20 »
ja jag ska prova koppla i 240 fördelarn ordentligt imon ska ta ens väng till skroten bara så får vi hålla tummarna börja känna suget efter få åka 300 nu när det vart fint vårväder ett tag

Vad är det för fördelare? Stum eller med vakumklocka och slungvikter  :-\
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Maruder

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #207 skrivet: april 15, 2010, 19:01:58 »
Det finns väl fler än 2 olika fördelare till 240? LH2.2 har en, LH2.4 har en annan, sen har väl förgasarmotorerna en och K-jet en annan?
"Every complex problem has a simple, easy to understand solution that is wrong"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #208 skrivet: april 15, 2010, 20:45:08 »
Det finns väl fler än 2 olika fördelare till 240? LH2.2 har en, LH2.4 har en annan, sen har väl förgasarmotorerna en och K-jet en annan?

Jasså? Varför är det så och vad skiljer dem åt?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #209 skrivet: april 15, 2010, 21:14:43 »
LH 2.4 använder väl sig av tändlägesgivare på svänghjulet precis som våra bilar och 2.2 i fördelaren? Eller är jag helt ute och cyklar?

gothicteo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 372
    • Visa profil
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #210 skrivet: april 15, 2010, 21:30:26 »
Stämmer... De tidiga har en "hallgivare" i fördelaren... Senare har på svänghjulet... Å då är svänghjulet 60-2 å inte 20-2 20-2 som på 340in...
Ordf i en annan volvoklubb men bygger 340!

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #211 skrivet: april 15, 2010, 21:32:44 »
kan tala om att idag så äntligen verkar bilen funka som den ska ;D så nu ska jag bara skruva ihop allt igen ut och provköra  ;D ;D ;D
LH 2.4 använder väl sig av tändlägesgivare på svänghjulet precis som våra bilar och 2.2 i fördelaren? Eller är jag helt ute och cyklar?
ja det stämmer bra det har jag för mig finns 2 olika vet jag sen har du ju dom gammla med brytarspetsar och sånt sen
Old Volvo's never die, they only go faster!"

gothicteo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 372
    • Visa profil
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #212 skrivet: april 15, 2010, 21:34:24 »
Gott.... Din med!!! Dom verkar hänga ihop! Krocka inte din för då dör min åxå!!!! 8)
Ordf i en annan volvoklubb men bygger 340!

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #213 skrivet: april 15, 2010, 21:38:05 »
Gott.... Din med!!! Dom verkar hänga ihop! Krocka inte din för då dör min åxå!!!! 8)

nä säger det samma  ;D så himla skönt så jag åkte och köpte en triss lott men vann bara 50kr så vart pengarna tillbaka i allfall ;)
så imon ska det grejas det sista så ska jag dra en repa på by sen
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #214 skrivet: april 15, 2010, 23:31:31 »
kan tala om att idag så äntligen verkar bilen funka som den ska ;D så nu ska jag bara skruva ihop allt igen ut och provköra  ;D ;D ;D

HÄRLIGT!! Men vad bytte du tillslut, hela tändsystemet? (I så fall var det väl svänghjulet som satt fel då)

GASA  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #215 skrivet: april 16, 2010, 00:42:16 »
nä tog fördelare från en 240 så jag slapp riva ur motorn igen så nu verkar det funka fint får se imon under provkörningen
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Maruder

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #216 skrivet: april 16, 2010, 11:24:46 »
SWEET! Hoppas det funkar som det ska nu :)

Tjoa till om du kommer in nåt till Gävle, så man får åka med  8)
"Every complex problem has a simple, easy to understand solution that is wrong"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 turbo uppstart idag problem igen
« Svar #217 skrivet: april 16, 2010, 21:13:42 »
nä tog fördelare från en 240 så jag slapp riva ur motorn igen så nu verkar det funka fint får se imon under provkörningen

Tack för svaret, ursäkta att jag tjatar men vill bara veta exakt:
Bytte du bara fördelaren och körde vidare med ditt Renix och svänghjulsgivare?
För i så fall var ju den gamla fördelaren bara fel monterad så att när du kom upp i varv eller last (kom upp i tändläge) så kom gnistan vid en tidpunkt då rotorn inte hade kontakt med ett stift i fördelaren!
(Fördelaren kan ju vara kass på nåt sätt med men den funkade ju tills du bytte motor)

Håller tummarna inför provkörningen!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #218 skrivet: april 16, 2010, 22:49:59 »
nä tog fördelare från en 240 så jag slapp riva ur motorn igen så nu verkar det funka fint får se imon under provkörningen

Tack för svaret, ursäkta att jag tjatar men vill bara veta exakt:
Bytte du bara fördelaren och körde vidare med ditt Renix och svänghjulsgivare?
För i så fall var ju den gamla fördelaren bara fel monterad så att när du kom upp i varv eller last (kom upp i tändläge) så kom gnistan vid en tidpunkt då rotorn inte hade kontakt med ett stift i fördelaren!
(Fördelaren kan ju vara kass på nåt sätt med men den funkade ju tills du bytte motor)

Håller tummarna inför provkörningen!

ja jag provade både byta renix och fördelarn men vart inge skillnand så gissar på att svänghjulet sitter lite fel en då på nå viss
men nu verkar det funka så får hoppas det gör det sommarn utt i allfall
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #219 skrivet: april 17, 2010, 00:44:55 »
kunde inte låta bli nu när bilen funkar klart man lär prova fint motstånd man fick

va ett par bilar som anmält sig och köra lite 201meter 8maj i gävle ;D
Anmälda bilar:

1. Supra.
2. Impreza.
3. Impreza.
4. Cossie.
5. Evo 8.
6. Volvo 240.
7. Nissan 200sx.
8. Capri?
9. Volvo 360
10. BMW E30.
11. Cossie.
12. Bmw m3 turbo.
13.
14.
15.
16.



///J GSR
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 turbo its alive
« Svar #220 skrivet: april 17, 2010, 14:56:44 »
nä tog fördelare från en 240 så jag slapp riva ur motorn igen så nu verkar det funka fint får se imon under provkörningen

Tack för svaret, ursäkta att jag tjatar men vill bara veta exakt:
Bytte du bara fördelaren och körde vidare med ditt Renix och svänghjulsgivare?
För i så fall var ju den gamla fördelaren bara fel monterad så att när du kom upp i varv eller last (kom upp i tändläge) så kom gnistan vid en tidpunkt då rotorn inte hade kontakt med ett stift i fördelaren!
(Fördelaren kan ju vara kass på nåt sätt med men den funkade ju tills du bytte motor)

Håller tummarna inför provkörningen!

ja jag provade både byta renix och fördelarn men vart inge skillnand så gissar på att svänghjulet sitter lite fel en då på nå viss
men nu verkar det funka så får hoppas det gör det sommarn utt i allfall

Jaha så du vet inte exakt var felet satt? Då håller vi verkligen tummarna för att den fungerar sommaren ut och lite till ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #221 skrivet: april 17, 2010, 22:31:35 »
nä jag vet inte vad det var som va felet men blev en lyckad provkörning idag i allfall gick riktigt bra ska ställ lite tändning och turbo tryck lite sånt bättre imon sammt snygga till både i motor rumet och i garaget ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #222 skrivet: april 17, 2010, 22:35:07 »
sen är det nån som vet om det finns nå andra framfjädrar man kan sätta dit få den hårdare??
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 turbo its alive
« Svar #223 skrivet: april 17, 2010, 22:50:25 »
nä jag vet inte vad det var som va felet men blev en lyckad provkörning idag i allfall gick riktigt bra ska ställ lite tändning och turbo tryck lite sånt bättre imon sammt snygga till både i motor rumet och i garaget ;D

Gött det, du har väl längtat efter att få köra lite  ;)

sen är det nån som vet om det finns nå andra framfjädrar man kan sätta dit få den hårdare??

Givet, Sierrafjädrar eller Volvo 740 hör till vanligheterna. OBS BAKFJÄDRARNA, fram är det för stor diameter på de bilarna.
Annars finns riktiga sänkfjädrar förstås. Se avdelningen "SHOPEN" här på forumet.

Kika här för hela listan (biltema)
« Senast ändrad: april 20, 2010, 20:44:38 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #224 skrivet: april 17, 2010, 23:17:39 »
okej så man kan än vända 740ns fram fjädrar på 360 benen för såna har jag ligger nya ganska lämpligt i så fall ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #225 skrivet: april 18, 2010, 00:32:01 »
740 bak fjädrar passar fram är alldeles för stora
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Grus

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 304
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #226 skrivet: april 18, 2010, 22:38:06 »
Jag kör med volvo 245 bakfjädrar fram på min och det funkar kanon  :)
Överladd ska det va annars är det inge å ha :D

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #227 skrivet: april 18, 2010, 22:48:53 »
Jag kör med volvo 245 bakfjädrar fram på min och det funkar kanon  :)

okej ja lär ge mig på att byta för min är väldig svampig ifram känns inge stabilt om man ska köra fort ;)
men tror jag ska ha sänkningsfjädrar till 240 bak dom borde duga fint i så fall får prova mig fram
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #228 skrivet: maj 07, 2010, 12:11:42 »
hur blev det med bromsningen då? var du iväg nå?
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #229 skrivet: maj 07, 2010, 18:08:53 »
245 husvangsfjädrar ... då blir den jävligt hård.. ja kör (eller snarare köred) med 745 husvangs fjädrar på min de är hårt.
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Maruder

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #230 skrivet: maj 07, 2010, 18:12:50 »
Ska du ner på stan imorgonkväll nåt på cruisingen? Hör gärna av dig i så fall, jag betalar soppa och sitter i baksätet och dricker öl ;)
"Every complex problem has a simple, easy to understand solution that is wrong"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #231 skrivet: maj 07, 2010, 20:33:48 »
har inte hunnit med nå bromsning tyvärr men får se fort rakt fram imon hur det går

ja blir väl ner på sväng i stan med på crusingen fast inte i 360 den får stå på vagn  ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #232 skrivet: maj 25, 2010, 21:31:19 »
ja här har det inte hänt mycket haft dåligt med pengar att kosta på bilen och lite sånt

men körs nu mera på e85 och 1,2 bar och bilen gick betydligt bättre nu
men sköt en av slangarna på tryckröret så nu har jag passa på att skaffat annan lite större ic dena från en grävling 93 tror rättare sagt
samt en bättre elfläkt så man kan hålla tempen nere

sen har jag beställt lite värre tändspole och så får se tänkte ha den körbar till helgen om jag hinner kommer biluppdate så fort jag har not att visa upp ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #233 skrivet: juni 30, 2010, 17:10:30 »
ja nu står bilen i garaget igen med riven front för ska byta ic och bygga ny tryckrör ska även till jyllskar och kolla på han gammla ic om den kan passa bättre för mig

har även fått tag på tändelarna nu så den startar och går att köra och om allt går som jag vill så blir det en sväng till rättvik och volvo träffen där i helgen ;D men ska ladda upp lite bilder senare i kväll så ni ser att det faktis händer nåt även för mig
 
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #234 skrivet: juni 30, 2010, 21:54:08 »
kan bjuda på en bild köpt jyllskars gammla ic han hade på sin så blir dit med den nu sen trykrör och fläkt sen ska de va klart för i år i allafall på dena kaross letar efter ny för galnare planer så ;D

Old Volvo's never die, they only go faster!"

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #235 skrivet: juli 01, 2010, 10:36:07 »
Vad lätt det är när man inte har MK2 front när man kan plocka bort allt och få det rent och snyggt =)

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #236 skrivet: juli 14, 2010, 22:02:54 »
ja ha då va det slut på det roliga för stunden igen körde mot en 940 turbo idag med uppställt ladd tryck mm kan tala om att den fick pisk
men sen skulle jag vända hemma hoss en polare och då slutade den driva sen såg jag en pöl under bilen så då sköt jag diffen så får riva se va det är för fel kommer bilder senare ikväll

då är frågan är det värt att riva och bygga dit 240 axeln eller ska jag sätta dit en ny orginal diff med låda istället?? vad går fortast? ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo its alive
« Svar #237 skrivet: juli 14, 2010, 22:50:11 »
ja ha här kommer lite bilder då så ni ser det händer not

även om den kommer bli stilla ståendes en stund nu innan jag bestämt hur jag ska göra med drivlinan




här står den efter den lila turen mot 940 med rasat diff

vi följer olje randen och ser var vi hamnar men titta där en 360



sen en bonus bild på 940 turbo som en bekants kompis hade och åkte i
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 turbo bild uppdate rasad diff 14/7
« Svar #238 skrivet: juli 23, 2010, 21:53:55 »
Trist med ras!

Installera ny standard drivlina går väl fortast men frågan hur länge det håller.. vet bara du som äger gasfoten  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360 turbo bild uppdate rasad diff 14/7
« Svar #239 skrivet: juli 24, 2010, 15:50:05 »
kollar 300 genom moilen funka de med  ja det är diffen som gått och då lär man ner med hela packetet för att byta eller?  annars letar jag ny kaross för vildare planer men då vill nog även jag ha en glt och bygga på de vissar sig vad som dyker upp känns inte så motiverad just nu
Old Volvo's never die, they only go faster!"