Författare Ämne: 360 RS MK2  (läst 490739 gånger)

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #280 skrivet: december 12, 2005, 22:43:52 »
040 pumpen måste väl monteras i tanken? Har för mig att det är en "våt" pump. Samman pump som monteras utanför tanken (där original sitter tex) heter 044. Vet inte vad som händer om man monterar 040 pumpen torrt. Fast du kanske tänkte montera den i tanken?

Annars så bör du kolla upp om den inte behöver extra kylning som en pump i tanken får av bensinen. Kanske funkar ändå, vet som sagt inte.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #281 skrivet: december 12, 2005, 22:49:25 »
Stämmer bra det där. 040 pumpen är väl bland det vanligaste som 850 och 200SX åkarna använder när dom börjar trimma.
Jag hade inte alls tänkt ha kvar standard tanken, tankarna går i dagsläget mest mot en liten (ca 20liter) tank i aluminium som ska sitta i skuffen med pumpen nersänkt.
Nån som föresten vet om det blir nån mindre trevlig reaktion mellan aluminium och etanol?

Edit: Har inte sett några siffror som bekräftar det men ryktesvägen har jag hört att 044:an ska ha lite bättre flöde också, och att det är därför som dom oftast kostar lite mer än 040.
« Senast ändrad: december 12, 2005, 22:50:28 av Performance »
Förare TEAM EGON RACING

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #282 skrivet: december 12, 2005, 23:06:40 »
Vad jag vet så ska dom va exakt lika, har fått för mig att 044 har någon form av kylning eller om det är andra material i den som tål att gå varmare. Ska finnas listor på vad dom olika pumparna flödar och vid vilket tryck på Bosch hemsida.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #283 skrivet: december 12, 2005, 23:06:48 »
Härligt att grejerna trillar in, nu ser vi fram emot byggbilder!  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #284 skrivet: december 12, 2005, 23:10:58 »
Härligt att grejerna trillar in, nu ser vi fram emot byggbilder!  :P

Det kommer nån dag framöver, har varit dåligt med ork på sista tiden  :(
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #285 skrivet: december 12, 2005, 23:15:58 »
Härligt att grejerna trillar in, nu ser vi fram emot byggbilder!  :P

Det kommer nån dag framöver, har varit dåligt med ork på sista tiden  :(


Usch då, det vet jag hur det känns, men upp och hoppa för vi hejar på dig hela vägen till mållinjen!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #286 skrivet: december 12, 2005, 23:19:00 »
Tack, alltid trevligt med lite stöd  :)
Är det inte hög tid för dig föresten att trimma vidare på din bil? Du måste väl ha fått bort dom flesta barnsjukdommarna från MS konverteringen vid det här laget?
Förare TEAM EGON RACING

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #287 skrivet: december 12, 2005, 23:22:15 »
Klart du ska köra med stegar.

Funkar kasst på gata och när man ska svänga men på strippen är det ju perfekt.
Kolla reportaget om den Gul/Grå 745an som va med i bilsport. Dom körde med stegar och den bilen gjorde ju höga 9or. En av dom billigaste bilarna jag känner till som kört 9or (låg byggkostnad).

Men att köpa en bok om hur man ska ha chassit på en dragster är nog en bra lösning. Det räcker ju inte med stegar, det ska ju va rätt inställda dämpare och hårdhet på fjädrar mm också.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #288 skrivet: december 12, 2005, 23:24:18 »
Tack, alltid trevligt med lite stöd  :)
Är det inte hög tid för dig föresten att trimma vidare på din bil? Du måste väl ha fått bort dom flesta barnsjukdommarna från MS konverteringen vid det här laget?

Hrm.. tiden i garaget är som sagt mindre än den i skötrummet..
Ska just nu montera bort MS och dit med LU-J. så jag kan besikta. Men sen ska det dit MS, bytas till ställbar tändning samt fixas launch-ctrl, mapp-bytare mm.. får se hur långt in på 2006 det sker  ::)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #289 skrivet: december 12, 2005, 23:29:24 »
Klart du ska köra med stegar.

Funkar kasst på gata och när man ska svänga men på strippen är det ju perfekt.
Kolla reportaget om den Gul/Grå 745an som va med i bilsport. Dom körde med stegar och den bilen gjorde ju höga 9or. En av dom billigaste bilarna jag känner till som kört 9or (låg byggkostnad).

Men att köpa en bok om hur man ska ha chassit på en dragster är nog en bra lösning. Det räcker ju inte med stegar, det ska ju va rätt inställda dämpare och hårdhet på fjädrar mm också.

Jag tror på stegar också, fyrlänk brukar man ju säga är det perfekta sättet att finta bort sig själv fullständigt och sumpa allt fäste om man inte har grymt bra koll på chassireaktioner och liknande.
Blir det stegar lutar det åt ställbara coilovers från Summit Racing. Det har ju väldigt stor betydelse precis som du säger så det känns som fel ställe att snåla in på och köra Biltemas oljedämpare. Den som lever får se hur det här kommer att sluta, evig vanära eller ytterligare en trevlig sommar, det är frågan   :P
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #290 skrivet: december 12, 2005, 23:32:28 »
Tack, alltid trevligt med lite stöd  :)
Är det inte hög tid för dig föresten att trimma vidare på din bil? Du måste väl ha fått bort dom flesta barnsjukdommarna från MS konverteringen vid det här laget?

Hrm.. tiden i garaget är som sagt mindre än den i skötrummet..
Ska just nu montera bort MS och dit med LU-J. så jag kan besikta. Men sen ska det dit MS, bytas till ställbar tändning samt fixas launch-ctrl, mapp-bytare mm.. får se hur långt in på 2006 det sker  ::)

Trevligt, finns planerna där på en liten turbo eller blir det launch-control bara för att det är tufft?
Vilka tändningsdelar kommer du att åka med? EDIS?
Har börjat fundera på GMs waste fire tändning själv så jag hoppas att du kan guida mig igenom elektronikdjungeln till våren när det börjar bli dags att koppla el  ;)
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #291 skrivet: december 13, 2005, 19:01:56 »
Trevligt, finns planerna där på en liten turbo eller blir det launch-control bara för att det är tufft?
Vilka tändningsdelar kommer du att åka med? EDIS?
Har börjat fundera på GMs waste fire tändning själv så jag hoppas att du kan guida mig igenom elektronikdjungeln till våren när det börjar bli dags att koppla el  ;)

Om jag tröttnar på sughästar när evolutionen tar slut efter sisådär 250-300hk då blir det turbo, förmodligen vansinne (pengamässigt) men det är den vägen jag vill vandra ::)

Jepp, launch för att det är tufft och det enda som behövs är en knapp att trycka på och slå på funktionen i megasquirt

Har inte fastnat för EDIS, har en fördelare med hallgivare samt tändmodul och tändspole från en 240 GLT. Delarna har agerat hyllvärmare i över ett halvår  :'(

Japp vi får hjälpas åt att fixa din tändning när det blir dags!
Wastefire, mumma!  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #292 skrivet: december 13, 2005, 22:27:37 »
Om jag tröttnar på sughästar när evolutionen tar slut efter sisådär 250-300hk då blir det turbo, förmodligen vansinne (pengamässigt) men det är den vägen jag vill vandra ::)

Jepp, launch för att det är tufft och det enda som behövs är en knapp att trycka på och slå på funktionen i megasquirt

Har inte fastnat för EDIS, har en fördelare med hallgivare samt tändmodul och tändspole från en 240 GLT. Delarna har agerat hyllvärmare i över ett halvår  :'(

Japp vi får hjälpas åt att fixa din tändning när det blir dags!
Wastefire, mumma!  8)

Grymt tufft med vassa sugmotorer, men det kostar sjukt mycket.  :(
Min hjälte till arbetskamrat som tävlar i rallycross har bänkat drygt 300 häst ur sin 8v sug Volvo. Då är det EVO block och topp, specialkam osv. Vet ingen exakt summa men över 100 000 har den motorn kostat.
Dock kör han med förgasare (fastkörd i gamla spår och tankar tyvärr) så med ett bra sprut torde han kunna plocka ut ytterligare effekt.
Det går ju att bygga 300 hästars sugis billigare än så, hållbarheten är rätt så prioriterad i hans motor eftersom han tävlar med den.

Hoppas på lite byggbilder från dig också framöver när tändningen ska i, alltid trevligt att titta på bilder  :)
Förare TEAM EGON RACING

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #293 skrivet: december 13, 2005, 23:05:13 »
Det va billigt med 100k.
En ny EVO motor går på 250k komlett.
Har för mig att en EVO topp bara den kostar 85k ny.
Men som sagt EVO motorerna är ju lite speciella.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #294 skrivet: december 13, 2005, 23:11:18 »
för att återknyta till performance projekt..

den där wastefiren du pratade om.. planerar du att trigga den med MS?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

jimzon

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #295 skrivet: december 14, 2005, 00:09:46 »
när kommer man få se 360in här hemma i övik då? så man vet vilken man ska passa sig för vid rödljusen ;) haha
gasa tills det rasar

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #296 skrivet: december 14, 2005, 21:29:19 »
för att återknyta till performance projekt..

den där wastefiren du pratade om.. planerar du att trigga den med MS?

Kanske uttryckte mig lite tokigt, ingenting är bestämt, har inte alls haft tid/orkat plugga in fördelar och nackdelar med olika system.
Största anledningen till att jag funderade på en sån var att dom är rätt så vanliga i Oplar från mitten och sent 90 tal och eftersom jag jobbar tyvärr med sånna bilar ibland så det underlättar att få tag på begagnade delar, kopplingsscheman och lite expertis från killarna på jobbet som var med på tiden då det var nytt.

Oavsett vilken tändning jag kör med kommer jag att utgå från MS, sen om det blir LH2.2 fördelare med hallgivare, triggerhjul på veven, eller ett försök att få det att funka med 60-2 har jag inte bestämt än.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #297 skrivet: december 14, 2005, 21:33:31 »
när kommer man få se 360in här hemma i övik då? så man vet vilken man ska passa sig för vid rödljusen ;) haha

Aha! En öviksbo! Trevligt. Du menar väl inte att jag missade dig vid rödljusen i somras? Trodde jag hade kört mot dom flesta som är ute och snurrar på stan på helgerna.

Jag hoppas på RS:en kommer ut på vägarna till sommaren men jag lovar inget.
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #298 skrivet: december 16, 2005, 00:19:41 »
Kanske uttryckte mig lite tokigt, ingenting är bestämt, har inte alls haft tid/orkat plugga in fördelar och nackdelar med olika system.
Största anledningen till att jag funderade på en sån var att dom är rätt så vanliga i Oplar från mitten och sent 90 tal och eftersom jag jobbar tyvärr med sånna bilar ibland så det underlättar att få tag på begagnade delar, kopplingsscheman och lite expertis från killarna på jobbet som var med på tiden då det var nytt.

Oavsett vilken tändning jag kör med kommer jag att utgå från MS, sen om det blir LH2.2 fördelare med hallgivare, triggerhjul på veven, eller ett försök att få det att funka med 60-2 har jag inte bestämt än.

Okej, skönt att du inte bara ska använda MS som tilläggssprut. Du hade väl planer på det i början?
Hoppas att du kör E85 med, om det finns att köpa där uppe i landet  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #299 skrivet: december 16, 2005, 19:56:03 »
Okej, skönt att du inte bara ska använda MS som tilläggssprut. Du hade väl planer på det i början?
Hoppas att du kör E85 med, om det finns att köpa där uppe i landet  ;)

MS som tilläggsprut finns också med nånstans i bakhuvudet, just för enkelhetens skull. Men det är ju det där med launch controllen som jag väldigt gärna vill ha, och ska man bygga tändningen kan man ju lika gärna kasta ut lite mer Bosch grejer.
Beslutsångest är nåt jag har mycket av nu för tiden  :(

Självklart finns det E85! Det är bara V-Power som inte finns, och det saknar man ju knappast heller  ;)
Om pump och spridare räcker till blir det 100% E85. Funderar på att köra med standard kompen så då är ju E85 ett måste om man inte vill spika ihjäl motorn  ;)
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #300 skrivet: december 16, 2005, 22:04:46 »
E85+Turbo=En jävligt bra kombination! Inget att fundera på. Många hästar "gratis" med E85 i seriös turbomotor.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Cremling

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #301 skrivet: december 18, 2005, 22:25:19 »
Har suttit och läst igenom tråden nu och det har varit intressant. Har några frågor bara, är de redan besvarade får du ursäkta mig och min trötthet som kan komma under söndags-kvällar.
Hur gör du vid besiktning nu när du bytt motor?
Du nämnde att du klarade dig utan ras vid blackracet. Vad använder du då för bakaxel?

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #302 skrivet: december 18, 2005, 22:44:39 »
Kan svara på bakaxel.
Den är original. Bytt då det körts sönder med det sitter en original på hans bil. Gäller att ha tur så håller det :)

Vet inte om performace har bes än sen han bytte motor.
Det lättaste är att plocka bort turbo, grenrör, downpipe, ic och rör till den. Montera på original grejerna. Blir typ slöare än original med borde klara avgasvärden mm med 940ins sprut.

Hur hade du tänkt göra när det är dags att besiktiga?

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #303 skrivet: december 18, 2005, 22:46:24 »
Har suttit och läst igenom tråden nu och det har varit intressant. Har några frågor bara, är de redan besvarade får du ursäkta mig och min trötthet som kan komma under söndags-kvällar.
Hur gör du vid besiktning nu när du bytt motor?
Du nämnde att du klarade dig utan ras vid blackracet. Vad använder du då för bakaxel?

Självklart har jag inget emot lite frågor, blir bara enformigt om det bara är jag som skriver i den.

Angående besiktningen så var den besiktad för ett ungefär 8 månader framöver när jag lyfte in motorn så nu är det besiktningsdags igen.
Min första tanke var att plocka grenrör och avgassystem från B200:an som satt standard, men det går rätt igenom oljefiltret eftersom det är en turbomotor. Då tänkte jag sätta oljefiltret på samma ställe som på B200:an istället, men för att göra det behövs en gängad hylsa att skruva fast filtret i. Då jag saknade en sådan gjorde jag en fuling och har svetsat ihop 2 st 90 graders böjar. En som har T3 fläns i ena änden och en kona passande downpipen i andra änden. Den sitter alltså på turbogrenröret och har i princip samma mått som avgashuset på orginalturbon. Den andra böjen sitter istället för kompressorhuset.
Det är alltså samma saker under huven som i somras bortsett från att turbon inte sitter där nu. Har inte hunnit besikta den än (bakaxelböjen måste svetsas och jag ska kolla upp lite saker i framvagnen som jag fick anmärkning på i fjol). Jag chansar och hoppas på att besiktningsmannen antingen är blind eller väldigt snäll.  :)

Bakaxeln som satt i vid Blackracet var plockad från en 360 med B200K/M47R. Såvitt jag vet en standardaxel. Hur den kan ha hållit kan jag inte förklara, det måste vara rätt så ojämn kvalité på bakaxlarna. Visserligen har jag inte AGA-diffat den axeln men både diffen och utväxlingen är fortfarande fräscha, vilket åtminstonde jag tycker är förvånande. Det var helt enkelt bara tur att det höll.

Funderar du på ett liknande bygge själv? Isåfall kan du kolla in guiden jag skrev i somras http://www.300power.com/forum/index.php?board=36;action=display;threadid=914 eller hojta till över MSN. Mycket har jag nog glömt men jag tror jag ska minnas det viktigaste  :)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #304 skrivet: januari 08, 2006, 01:17:31 »
Går sakta som vanligt med att färdigställa den för besiktning.
Har svetsat färdigt avgassystem och allt sånt så den ser någotsånär otrimmad ut men det är som sagt fortfarande "fel" (läs rätt! 8) ) motor i den.
Som tur är går det att köra på tvären genom kurvor med sugmotor också ;)

Smackade in en motorvärmare i den häromdagen så jag ska kunna köra den på jobbet och kolla avgasvärden och sånt.
Har plockat isär för att svetsa ihop en fjäderbenstallrik som det blev Bra att veta ifjol på besiktningen men jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska ta och byta tallriken eller göra ett tappert försök att svetsa iordning den gamla.

Hade tänkt knäppa en bild eller två imorgon så ni får se hur oskyldigt motorrummet ser ut nu. Om den går igenom besiktningen som det ser ut nu skulle ingen bli mer förvånad än jag...
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #305 skrivet: januari 08, 2006, 11:53:40 »
Härligt! Vi vill gärna se motorrumsbild ala ulv i fårakläder  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #306 skrivet: januari 08, 2006, 19:01:54 »
Oskyldigt och proffsigt gjort, eller vad?  ::)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #307 skrivet: januari 08, 2006, 19:03:06 »
När man kan "lacka" flames i dammet på huven, har bilen stått för länge då?
Förare TEAM EGON RACING

Snikarn

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 310
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #308 skrivet: januari 08, 2006, 19:44:00 »


Smackade in en motorvärmare i den häromdagen så jag ska kunna köra den på jobbet och kolla avgasvärden och sånt.
Har plockat isär för att svetsa ihop en fjäderbenstallrik som det blev Bra att veta ifjol på besiktningen men jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska ta och byta tallriken eller göra ett tappert försök att svetsa iordning den gamla.

Godkänner besiktningen lappad fjädertallrik?

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #309 skrivet: januari 08, 2006, 19:59:44 »
Ingen aning, vissa säger att det går och andra inte. Tror det beror på vilken besiktningsman det är, vilket humör han är på och hur seriöst det ser ut att vara gjort. I värsta fall får man väl se till att ha med sig smörgåstårta i skuffen så man kan bjuda på om dom börjar känna sig griniga  ;)
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #310 skrivet: januari 08, 2006, 20:01:29 »
Godkänner besiktningen lappad fjädertallrik?

Det ska dom inte göra.. men vad går inte dölja med lite slipade svetsskarvar samt massa rostskyddsmassa?
Menar inte att nån ska göra det bara att det går..  ::)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #311 skrivet: januari 08, 2006, 20:02:56 »
Ser ut som om din bil har 300 bonnatrimmade ponnys vid en snabb titt under din huv  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #312 skrivet: januari 08, 2006, 20:12:41 »
Ser ut som om din bil har 300 bonnatrimmade ponnys vid en snabb titt under din huv  ;)

Haha, tack  ;) Instämmer med att det ser rätt så rörigt och tattaraktigt ut nu. Tur att man inte är så mycket för att putsa så det stämmer in med bilens övriga utseende  ;D
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #313 skrivet: januari 08, 2006, 20:32:46 »
Ska bli kul att höra kommentarerna från Svensk Bilprovning, om du tänker dela med dig av dom efter besiktningen?!  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #314 skrivet: januari 08, 2006, 21:04:33 »
Självklart kommer jag att redovisa deras åsikter!  ;D
Problemet är bara att jag hade tänkt besikta den genom jobbet för att slippa vänta x antal månader på besiktningstid, och har jag fullt upp så kommer en kille från tvätten att få åka ner och besikta den då vi har en ledig besiktningstid. Blir det han som kör ner den till SBP så blir det nog en kort berättelse  :(
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #315 skrivet: januari 08, 2006, 22:34:38 »
Väntetid på besiktning? Här är det typ en vecka eller två!?  ???
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #316 skrivet: januari 08, 2006, 23:27:45 »
Ni har det bra därnere i söder  ;)
Om man inte ligger på och ringer dagligen för att kolla efter återbud kan man vackert få vänta en månad eller så på tid här. Enklare att besikta genom jobbet då vi har en tid bokat varje dag, oavsett om vi ska besikta nåt eller inte.
Förare TEAM EGON RACING

hasse66

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #317 skrivet: januari 13, 2006, 19:02:27 »
Ni har det bra därnere i söder  ;)
Om man inte ligger på och ringer dagligen för att kolla efter återbud kan man vackert få vänta en månad eller så på tid här. Enklare att besikta genom jobbet då vi har en tid bokat varje dag, oavsett om vi ska besikta nåt eller inte.
  tjena performance   jag ska berätta en sak jag råkade ut för  vad gällde lappning av tallrik du ska ha det i åtanke  OM du lappar  gör det med snygga fogar dom ÄR gnälliga pga det handlar om styrgeometrin inget annat jag hadde svetsat mitt 3ggr ändå gnällde han pga det handla om styrgeometrin jo jo du där har man inte mkt att komma med han gav sej inte jag gav fan i att slipa fogarna  men det visade sej senare att ser dom att man varit där och lagat do går dom huse syn fy fa.an men jag van till slut  så om du fixat gör det snyggt!!! jo trevlig fortsättning på året
360 turbo forever

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:360 RS MK2
« Svar #318 skrivet: januari 13, 2006, 21:16:34 »
hva har du gjort med innerskjermen din? den gikk klar til turboen?
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #319 skrivet: januari 14, 2006, 13:29:39 »
Ni har det bra därnere i söder  ;)
Om man inte ligger på och ringer dagligen för att kolla efter återbud kan man vackert få vänta en månad eller så på tid här. Enklare att besikta genom jobbet då vi har en tid bokat varje dag, oavsett om vi ska besikta nåt eller inte.
  tjena performance   jag ska berätta en sak jag råkade ut för  vad gällde lappning av tallrik du ska ha det i åtanke  OM du lappar  gör det med snygga fogar dom ÄR gnälliga pga det handlar om styrgeometrin inget annat jag hadde svetsat mitt 3ggr ändå gnällde han pga det handla om styrgeometrin jo jo du där har man inte mkt att komma med han gav sej inte jag gav fan i att slipa fogarna  men det visade sej senare att ser dom att man varit där och lagat do går dom huse syn fy fa.an men jag van till slut  så om du fixat gör det snyggt!!! jo trevlig fortsättning på året

Styrgeometrin kan ju inte ändras för att man svetsar fast en plåt utanpå den befintliga fjäderbenstallriken. Du måste ha råkat ut för en riktigt grinig besiktningsman...
Förare TEAM EGON RACING