Författare Ämne: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86  (läst 1089174 gånger)

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1680 skrivet: februari 12, 2008, 12:57:50 »
de här kommer att bli nice ;D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

MrSniper

  • Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • VOLVO = Vi Orsakar Landets Vildaste Orgasmer
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1681 skrivet: februari 14, 2008, 09:53:45 »
den kommer att bli mycket cool
Ursäkta stavningen men jag har Dyslexi.
Volvo 745 GL -90 Motor: B230F

v4-95

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1682 skrivet: februari 16, 2008, 10:06:34 »
JON!!! HALLÅ Var är du? Vad gör du? ???

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1683 skrivet: februari 17, 2008, 22:03:40 »
Tackar :)

Det har varit ganska lugnt den senaste veckan. Har haft problem med ryggen, antagligen aningen relaterat till mindre lyckade arbetsställningar det senaste. :)

Har därför pysslat med lite lättare saker, som att färdigställa elsystemet. Det är numera c:a 20 blå dioder i frontspoilern, samt 10 st i instrumenteringen.
Har också monterat in blå dioder i parkeringsljuset, men det finns även dubbla vita för färd på allmän väg :)

Som sidoarbete tillverkas nya backspeglar. Köpte billiga plastspeglar och plastade fast 360;s fästen i dem, så de passar bra mot bilen sen. Dessa ska lackeras i bilens färg.

Övrigt som skett är inpassing av fästen och ett nytt avgassystem.
Det sistnämnda är dubbla 2,5" och två dubbla utblås. Det var en del trixande och problem att få plats, men det hade sett dumt ut om det bara hade varit ett inkopplat. Stort tack till min far för hjälp och svetslån. :)

Kommande vecka ska det tillverkas spacers av modell bred. Hjulen sitter nu sju centimeter för långt in och det ser lite konstigt ut. Det finns vad jag sett inte några så breda spacers att köpa, förmodligen av en god anledning, så det blir till att tillverka egna.
Detta kommer medföra vissa problem i hjulhusen, eftersom bilen är såpass sänkt. Planerar därför ett ingrepp i skärmkanterna på ett par centimeter fram. Lika bra att passa på innan lacken är lagd.

Får nog också ge mig på sidokjolarna... Det medföljde i paketet, men jag är inte helt förtjust i deras design, så jag funderar på att gjuta ihop dem med mina egna. Ska då passa på att flytta ut dem en bit.. men mer om det nästa gång :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1684 skrivet: februari 17, 2008, 23:07:38 »
Tackar :)

Det har varit ganska lugnt den senaste veckan. Har haft problem med ryggen, antagligen aningen relaterat till mindre lyckade arbetsställningar det senaste. :)

Har därför pysslat med lite lättare saker, som att färdigställa elsystemet. Det är numera c:a 20 blå dioder i frontspoilern, samt 10 st i instrumenteringen.
Har också monterat in blå dioder i parkeringsljuset, men det finns även dubbla vita för färd på allmän väg :)

Som sidoarbete tillverkas nya backspeglar. Köpte billiga plastspeglar och plastade fast 360;s fästen i dem, så de passar bra mot bilen sen. Dessa ska lackeras i bilens färg.

Övrigt som skett är inpassing av fästen och ett nytt avgassystem.
Det sistnämnda är dubbla 2,5" och två dubbla utblås. Det var en del trixande och problem att få plats, men det hade sett dumt ut om det bara hade varit ett inkopplat. Stort tack till min far för hjälp och svetslån. :)

Kommande vecka ska det tillverkas spacers av modell bred. Hjulen sitter nu sju centimeter för långt in och det ser lite konstigt ut. Det finns vad jag sett inte några så breda spacers att köpa, förmodligen av en god anledning, så det blir till att tillverka egna.
Detta kommer medföra vissa problem i hjulhusen, eftersom bilen är såpass sänkt. Planerar därför ett ingrepp i skärmkanterna på ett par centimeter fram. Lika bra att passa på innan lacken är lagd.

Får nog också ge mig på sidokjolarna... Det medföljde i paketet, men jag är inte helt förtjust i deras design, så jag funderar på att gjuta ihop dem med mina egna. Ska då passa på att flytta ut dem en bit.. men mer om det nästa gång :)


Härlig update i tråden! Men att säga att du varit LUGN är väl en snedvriden sanning!?  ;)

SJU centimeter spacers? Inte per sida väl?
Din bil är nu så grym så att den förtjänar widebody.. skulle inte va fel med utbyggda skärmar och kanske dörrarna med.. men du har ju jobb så du klarar dig ändå antar jag och du brukar få till linjerna så jag är inte orolig!
För att återvända till spacersen så finns det ju ofta en eller ett par nissar som annonserar i bilsport etc. med grymt breda spacers på bild. Har du inte sett det nånsin?

Dina sidokjolar är ju sjukt snygga men dom kanske är för tama jämfört med de som följde med?
Flyttar du ut dem en bit blir det ju lite widebody se där ja..

Sen måste jag säga:

Riktigt snyggt med 4x utblås! TACK för att du la tid på att ansluta dem till motorns avgasportar oxå  ;)

Tack för helbild från sidan, ser otroligt "fatass on the asfalt" ut nu! Den äger vägen! Haha finns ingen 360 som mäter sig med din när det gäller styling!

KEEP UP the good stuff!! Och akta ryggen  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1685 skrivet: februari 17, 2008, 23:15:33 »
det är en nisse i karlskoga gör spacers. 1800kr för 4st.
letade i min 5 nr med bilsport som jag hade här men fann inte numret. suck.
360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1686 skrivet: februari 17, 2008, 23:30:50 »
Hittade spacers på www.manton.se men de var inte billiga...
Citera
4 st     60 - 70mm     3200:-

Men sök på spacers på blocket så hittar du nog fler både privata och företag!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1687 skrivet: februari 18, 2008, 09:34:10 »
  :o Monster bil!  ohh så snygg den va bakifrån!! riktigt lyckat! ;D
Lycklig igen i min 360gl sedan

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1688 skrivet: februari 19, 2008, 02:05:46 »
Frej:
Hjulen sitter sju cm längre in än frontspoilern, men man behöver ju inte flytta ut det riktigt så långt.
Det där med widebody är otroligt läckert, men inget jag vågar ge mig på. Överlåter det åt de som kan lite mer om plåt :)
Problemet med de sidokjolarna som följde med paketet, är att de är väldigt tråkiga designmässigt. Fyrkantiga och spikraka.. Kanske kan använda delar av dem när jag breddar...
Angående spacers, så har jag letat runt och även hittat några, b l a de du länkade till. Det var mest priset som avskräckte. Har dock inte läst en Bilsport på många år...
Vi kommer lösa detta på annat sätt, men hur.. ja, det får vi se :)
Tack för ert engagemang och uppmuntran :)

Tänkte passa på att ge en liten försmak på nästa del av bygget, alltså den del det egentligen handlar om - bilstereon.

Vi har nu fått hem högtalarna och de håller vad de lovar. :)
Det blir denna gång ett så kallat On-Axis system. Det innebär att högtalarna kommer sitta riktade rakt mot lyssnaren. De kommer placeras på instrumentbrädan, ståendes, delvis inbyggda i A-stolparna. Det blir en midbas i det befintliga hålet, ett 3" mellanregister och en 1" domediskant.
För att driva detta ska vi använda fem stycken förstärkare. Dessa kommer driva en kanal var, dvs två förstärkare per sida, samt en til basen.
Märken och annat håller jag hemligt ett litet tag till :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1689 skrivet: februari 19, 2008, 10:06:26 »
Du bygger så fint här så jag hade helt glömt bort att du hade bilstereo att pula med också ;)
Ses i Östhammar!

mvh
Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1690 skrivet: februari 19, 2008, 17:52:16 »
Frej:
Hjulen sitter sju cm längre in än frontspoilern, men man behöver ju inte flytta ut det riktigt så långt.
Det där med widebody är otroligt läckert, men inget jag vågar ge mig på. Överlåter det åt de som kan lite mer om plåt :)
Problemet med de sidokjolarna som följde med paketet, är att de är väldigt tråkiga designmässigt. Fyrkantiga och spikraka.. Kanske kan använda delar av dem när jag breddar...

Nej jag menade inte att du skulle bygga i plåt. Räcker ju med att bredda ut trösklarna lagom långt och sen göra en bulligare djupare design på skärmkanterna, i glasfiber på befintlig plåt! Men måste vara ett helvete att få till de runda fina formerna man vill ha när man gör det på fri hand! Annars får man plasta dit breddare från andra bilmärken tex. Golf2:s plastbreddare som finns original till dem. Då har man en grund. Men som sagt för närvarande har du väl fullt upp ändå.
FEM förstärkare? Jösses.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1691 skrivet: februari 22, 2008, 21:49:12 »
Lugn Frej.. :) Det blir förändringar. Jag har precis varit och hämtat nya skärmkanter och lämnat bort aluminiumstänger som ska bli spacers i helgen.
Skärmarna kommer bli BMW E-21 i fram och Volvo 240 bak. De kommer sitta c:a tre cm högre än orginalkanterna. Detta är helgens projekt.
Sidokjolarna kommer att breddas så fort kanter och spacers visar hur breda de bör vara. Blir inga enorma designförändringar, utan mest en svullnad på 5-6 cm.

Anders: Kul om du kommer till Östhammar. Vet inget datum än dessvärre.

Tänkte bifoga en liten bild på högtalarna. Den största är 5 1/4" och diskanten 1"... fast den ska svarvas ned till ungefär halva storleken.

Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1692 skrivet: februari 23, 2008, 00:08:36 »
åh.. kan det vara MacAudio grejjer montro?? =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1693 skrivet: februari 23, 2008, 01:04:18 »
Lugn Frej.. :) Det blir förändringar. Jag har precis varit och hämtat nya skärmkanter och lämnat bort aluminiumstänger som ska bli spacers i helgen.
Skärmarna kommer bli BMW E-21 i fram och Volvo 240 bak. De kommer sitta c:a tre cm högre än orginalkanterna. Detta är helgens projekt.
Sidokjolarna kommer att breddas så fort kanter och spacers visar hur breda de bör vara. Blir inga enorma designförändringar, utan mest en svullnad på 5-6 cm.

Anders: Kul om du kommer till Östhammar. Vet inget datum än dessvärre.

Tänkte bifoga en liten bild på högtalarna. Den största är 5 1/4" och diskanten 1"... fast den ska svarvas ned till ungefär halva storleken.

Häftigt, custommade spacers  :P
BMW E21, det var som 17, vet inte ens hur den ser ut..
Svullnader gillar vi, hoppas de fastnar på bild under och efter processen  :P

Ser ut att vara dyra fina högtalare!
På tal om billjud, kommer du till Elmia i år igen?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1694 skrivet: februari 24, 2008, 00:23:34 »
Frej: BMW E-21 är den första 3-serien. Tror de tillverkades fram till -83.
Det blev dock en förändring i planerna. Satte 244 kanterna fram istället, eftersom de passade bättre. Nu är bilen breddad totalt 10 cm, så man kan nästan kalla den widebody :)
Planen är att vara med på Elmia, men det ser ju ut att bli tufft.. men det var ju samma förra året och då hann vi :)

Zyklon: Nej, det är inte MacAudio.. Det är ett helt nytt märke :)

Imorgon svetsas det vidare på bakdelen och avgassystemets upphängning. Är fortfarande ingen klippa på svetsen, men börjar lära mig så smått :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1695 skrivet: februari 24, 2008, 03:56:56 »
Nice skärmbreddning! är det alltså 240 bakskärmskanter du satt dit fram på din bil?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1696 skrivet: februari 24, 2008, 23:31:50 »
Nice skärmbreddning! är det alltså 240 bakskärmskanter du satt dit fram på din bil?

Stämmer bra.. Fast de är vinklade på ett helt annat sätt. Har satt framkanten på ovansidan av orginalskärmarna.


Nu sitter även vänster bakskärm på plats. Det svullnar ut ganska ordentligt jämfört med orginal :) Blir nästan sugen på att lägga ut framskärmarna lika mycket....  ...men det hinns dessvärre nog inte med.

Lägger upp bilder så snart skärmen är klar.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1697 skrivet: februari 25, 2008, 04:01:48 »
En liten uppdatering av söndagens jobb.

Avgassystemet är nu helt klart. Min far kom på en smart lösning för att kunna justera utblåsen i klämman.. Funkade perfekt :) Nu sitter de både i höjd och längsled. Det är ganska liten marginal i bakkjolen, så det får inte röra sig mycket.

Skärmkanten är nu i stort sett klar. Den breddar fem cm i framkant och två i bakkant. Resten tar bakkjolen hand om. Den ska byggas klar under veckan.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1698 skrivet: februari 25, 2008, 16:31:54 »
mmmm nice
Bra, bättre, bredast

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1699 skrivet: februari 25, 2008, 17:00:51 »
Skärmkanten är nu i stort sett klar. Den breddar fem cm i framkant och två i bakkant. Resten tar bakkjolen hand om. Den ska byggas klar under veckan.

Snyggt breddat! Har du sluppit röra de längsgående vecken i originalplåten? Ser original ut. MVG med andra ord!  :P

Edit: Tittat på bilderna igen och FATTAR INTE hur du fått det så snyggt!? Ser ju inte skarven!  >:(  ;)
« Senast ändrad: februari 25, 2008, 17:03:27 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1700 skrivet: februari 25, 2008, 17:59:15 »
snyggt men lite bilder på hur du fick dra om avgaset efter sänkning vore fint att få se vill ha min lite närmare baken kanske...
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1701 skrivet: februari 26, 2008, 00:20:36 »
Skärmkanten är nu i stort sett klar. Den breddar fem cm i framkant och två i bakkant. Resten tar bakkjolen hand om. Den ska byggas klar under veckan.

Snyggt breddat! Har du sluppit röra de längsgående vecken i originalplåten? Ser original ut. MVG med andra ord!  :P

Edit: Tittat på bilderna igen och FATTAR INTE hur du fått det så snyggt!? Ser ju inte skarven!  >:(  ;)

Jag klippte kanten så jag inte påverkade vecken, sen har jag slipat in formerna från alla tre vinklarna.. Det är nog därför det ser orginal ut ;)

Skarven lade jag precis där orginalets bakskärm börjar gå utåt, så det blev ett naturligt veck som var lätt att knacka till. Sen är det ju spacklat och grundat på bilderna, så det är tur att det inte syns :)

Paq: Ska ta ett par bilder åt dig.

Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1702 skrivet: mars 01, 2008, 02:48:19 »
Nu har jag en uppdatering för er som har tröttnat på all plast i denna tråden. :)
Våra spacers är nu färdiga och provmonterade. Det kommer behövas ett par små justeringar, men i övrigt passar de perfekt. Det är bredden bak och djupet för muttrarna som ska minskas, respektive ökas. Nu kan jag äntligen börja med sidokjolarna.

Vingen är nu gjuten. Tommy har fått några dagar på sig och den är i det närmaste klar.  Blev visst lite plast denna gången också :)

Bild 1: Spacers ur alla vinklar. Specialtillverkade för mina fälgar.
Bild 2: Monterat bak
Bild 3: Vinkelbild pga trångt garage
Bild 4: Halvklar vinge
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1703 skrivet: mars 01, 2008, 09:02:09 »
Nu har jag en uppdatering för er som har tröttnat på all plast i denna tråden. :)
Våra spacers är nu färdiga och provmonterade. Det kommer behövas ett par små justeringar, men i övrigt passar de perfekt. Det är bredden bak och djupet för muttrarna som ska minskas, respektive ökas. Nu kan jag äntligen börja med sidokjolarna.

Vingen är nu gjuten. Tommy har fått några dagar på sig och den är i det närmaste klar.  Blev visst lite plast denna gången också :)

Bild 1: Spacers ur alla vinklar. Specialtillverkade för mina fälgar.
Bild 2: Monterat bak
Bild 3: Vinkelbild pga trångt garage
Bild 4: Halvklar vinge

Äntligen update igen, och man blir ju såå glad av det  :)

Uppfinningsrikedomen tar aldrig slut!

Spacersen är ju briljanta i sin design och funktion och look!
Hjulen gör sig mycket bättre "där ute"  :P

Och vingen är ju jättesnygg, gick det bra att plasta direkt på skumgummit eller hur har du burit dig åt? (saknar en bild med fin grön plast)  ;)

Good work, keep up!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1704 skrivet: mars 02, 2008, 19:33:08 »
Har tyvärr inga bilder på plastingen av vingen. Den stod Tommy för. Det är två lager glasfiber direkt på den vinylliknande ytan.
Läste att hemmagjorda vingar måste ge vika vid 100nm, så den är inte stenhård.

Tänkte visa en lite bättre bild på breddningen, eftersom bilen har varit ute ur garaget idag. Är inte helt nöjd, så det kommer bli lite förändringar framöver :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1705 skrivet: mars 02, 2008, 19:59:23 »
Den ser ju grym ut!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1706 skrivet: mars 02, 2008, 20:11:57 »
den blir nu riktigt feeet :)

MrSniper

  • Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • VOLVO = Vi Orsakar Landets Vildaste Orgasmer
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1707 skrivet: mars 03, 2008, 09:12:40 »
Grymt cool  8)
Ursäkta stavningen men jag har Dyslexi.
Volvo 745 GL -90 Motor: B230F

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1708 skrivet: mars 03, 2008, 11:13:25 »
När jag ser din bil kommer en gammal vision upp huvudet, cossie vinge. Den vingen skulle verkligen smälta in på din 360!

En gammal Photoshop bild jag klistrade ihop för flera år sedan.

En cossie vinge hade fyllt ut ditt bakfönster fint !!!



En gammal medlem hade påbörjat ett sånt vinge bygge men avslutade det aldrig!

Om du är intresserad kanske han har kvar vingen och vill sälja: Kontakta honom här ghetto_smurfisch@hotmail.com
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1709 skrivet: mars 03, 2008, 13:08:20 »
fan va nice det blir  ;Dnär är det tid för lack ???
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1710 skrivet: mars 09, 2008, 22:52:56 »
Kul att ni gillar det :)

David: Funderingarna om en brutal vinge har funnits sedan förra gången det byggdes plast i garaget och det har även tillverkats en del mallar. Har däremot inte fått till någon passande design, så det ligger på is.
Paq: Lacken kommer på så fort bilen är klar.. Det var ju tänkt lagom till Elmia, men nu när jag fått lite mer tid på mig, löper jag linan ut och fixar allt som jag funderat på tidigare. Men en rimlig gissning är att den är klar om en till två månader, beroende på hur mycket nya galenskaper jag hittar på :)

Sedan sista uppdateringen har det breddats vidare. Var inte nöjd med jobbet, så jag fortsatte. :)
Lade ut skäermkanten bak ett par cm till och framskärmen breddades 7 cm i nederkant. Jag har använt Saab 900 kanter till detta, då de hade en passande och lättarbetad form.
Nu har också arbetet med sidokjolarna börjat. Det blev Subarkjolarna, fast ganska ombyggda. De breddar 5 cm framtill och 7 cm bak.
Just nu är allt på plats, men det återstår en hel del slipande och det ska tillverkas många fästen. Sen är det lika mycket jobb på andra sidan :)
Har också planer på att raka dörrarna, dvs ta bort dörrhandtagen. Det blir nästa veckas fundering och planering.

Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1711 skrivet: mars 10, 2008, 12:04:32 »
fy satan vad du håller på!!! nån ska ju alltid vara värst ;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1712 skrivet: mars 10, 2008, 15:24:27 »
Sedan sista uppdateringen har det breddats vidare. Var inte nöjd med jobbet, så jag fortsatte. :)
Lade ut skäermkanten bak ett par cm till och framskärmen breddades 7 cm i nederkant. Jag har använt Saab 900 kanter till detta, då de hade en passande och lättarbetad form.
Nu har också arbetet med sidokjolarna börjat. Det blev Subarkjolarna, fast ganska ombyggda. De breddar 5 cm framtill och 7 cm bak.

JAA nu blir den FEET  ;D  ;D  ;D


Har också planer på att raka dörrarna, dvs ta bort dörrhandtagen. Det blir nästa veckas fundering och planering.

Och den blir kanske clean!  8)

Lacken kommer på så fort bilen är klar.. Det var ju tänkt lagom till Elmia, men nu när jag fått lite mer tid på mig, löper jag linan ut och fixar allt som jag funderat på tidigare. Men en rimlig gissning är att den är klar om en till två månader, beroende på hur mycket nya galenskaper jag hittar på :)

Blir det inget Elmia eller har jag missat nåt?  ???
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1713 skrivet: mars 10, 2008, 22:39:33 »
Inget elmia? Vad ska jag nu göra i påsk?

Kika på loaded och andra tramsbilar? ;)

mvh
Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1714 skrivet: mars 14, 2008, 02:18:50 »
Det blir tyvärr inget Elmia i år.. Tidsplanen höll ända till planerna på breddning blev verklighet. Nu satsar jag på att göra klart allt istället för att slarva ihop det sista bara för en tävling.
Har nu gjutit och spacklat ihop sidokjolarna och skärmbreddarna på högersidan. Nästa steg blir att svetsa igen dörrhandtagen. Öppningen kommer ske via en separat centrallåsstyrning på fem kanaler och ett par ordentligt tilltagna selenoider.
Brainded; Du får väl ta omvägen hit, så bjuder jag på kaffe och garagetour :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1715 skrivet: mars 14, 2008, 15:25:21 »
Det blir tyvärr inget Elmia i år.. Tidsplanen höll ända till planerna på breddning blev verklighet. Nu satsar jag på att göra klart allt istället för att slarva ihop det sista bara för en tävling.
Har nu gjutit och spacklat ihop sidokjolarna och skärmbreddarna på högersidan. Nästa steg blir att svetsa igen dörrhandtagen. Öppningen kommer ske via en separat centrallåsstyrning på fem kanaler och ett par ordentligt tilltagna selenoider.
Brainded; Du får väl ta omvägen hit, så bjuder jag på kaffe och garagetour :)

Tur för jag hinner inte åka till Elmia i år  :)

Nu är den fetare än nånsin och det är ju finish oxå!
Nice mjuk linje som leder från framskärmens breddning ner på sidokjolen och ända bak till luftintaget till bakbromsarna  :P
Men att du aldrig tröttnar på slipandet!?  :o  ;)

JA shaved doors är snyggt!

Bra jobbat Jon, blir grymt det här!
« Senast ändrad: mars 14, 2008, 15:37:55 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1716 skrivet: mars 14, 2008, 16:06:12 »
snyggt som satan  ;Dmen nu måste man ju bara se den live när planeras det att ställa ut skönheten... ???
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Nebu

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 46
  • 440
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1717 skrivet: mars 14, 2008, 19:15:05 »
Nej Elmia blev det inget i år  :(
Ställer du ut nästa år (eller nån annan stans) så säg till här på 300 Power så man vet.
Härligt å se en 360 "R" bli till ;D
Spöket heter min bil för han är vit.  Också spökar han för mig :)
Tjingeling

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1718 skrivet: mars 14, 2008, 21:24:32 »
fy satan vilken porrig breddning det ser förstklassigt ut 8)

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1719 skrivet: mars 14, 2008, 21:28:39 »
Det låter lite tjatigt men fy fxn va snyggt gjort  :D
"don't buy it if you can build it!"