Liten rapport från garaget. Vi började med att bygga om till wastefire sedan kolla vi så det var 10 grader när det skulle vara det.
Sedan vred vi på nyckel och den starta direkt
Ut och prova lite och kolla lamda värden på olika varv och laddtryck.
Kolla sedan igenom ignition och fuel mapen och vart chockad av hur illa tändmapen såg ut
15 grader förtänning vid 2 bar och som mest 28 grader utan ladd.På bränsle sidan så låg den mellan 10-11,5-1 på laddtryck
Summan av allt är att hälften av bränslet har brunnit i grenröret och inte i motorn på grund av för låg tändning som resulterat
i att grenröret vart skållhett som i sin tur dödat tändspolarna. Över 1,5 i ladd så går dessutom motorn alldeles för fett och
börjar släcka cylindrarna, som grädde på moset så funkar inte laddtrycksyrningen fel bakom spakarna/eller fel kopplat ?
Jag tror att vi ska koppla ur laddtryckstyrningen och sätta i hårdare fjädrar i wastegatesen så vi kan få ett stabilt laddtryck upp till 2bar så vi kan mappa motorn, sen börjar vi fibbla med laddtryckstyrningen och få den att funka.
Annars går bilen som ett skott i dom register som lambda o tändning stämmer
Ge oss 2-3 dagar så kommer allt funka! Hällsningar från 2 mappskallar som fattar nada men det vet vi om