liten update:
Har haft problem med död kupefläkt (i alla 3 lägena) till och från. Tydlig glappkontakt nånstans för den har hoppat igång i gupp/liknande.
Rev ner allt och felsökte och hittade felet, dålig kontakt mellan två bläck på "kretskortet" till fläktmotstånden. Utförligare beskrivning kommer i en FAQ av mig, om inte allt för lång tid hoppas jag.
Igår påbörjade jag montage av slutsteget i facket för varningstriangeln, bild kommer. Får fundera lite över var triangeln skall bo hädanefter. Kan kanske vara bra att ha någon gång förutom en ggr/år när besiktningsmannen rotar efter den.
Igår bytte jag till en ihoptryckt bränsletrycksregulator på ca 2.9 bar. FAQ kommer på detta oxå.
Idag på väg till jobbet tankade jag etanol och grovmappade utifrån bensinmappen så att det gick att köra minst lika bra som med den halvdana bensinmapp jag kört på hitills sen MS hamnade i bilen igen. Nu har jag förhoppningsvis tankat 360:n med bensin för sista gången! Men kan ju hända att jag tankar bensin nån gång igen för att visa på den försämring utav prestanda detta eventuellt kan medföra
Ikväll har jag gjort förberedelser på min MS-laptop för att förhoppningsvis i morgon byta upp mig utav firmware i ms-boxen samt programvara i datorn för att sedan kunna mappa i "autotune" läge. Där man bara kör och kör och datorn gör mappjobbet. Enda man behöver göra är att "spara" den nya mappen innan man stänger av igen. Jag och grabben ser fram emot några rejäla vändor på stadens gator för att få lite hyfs på etanolmappen innan besiktning som stundar före februari! Sen blir det körförbud.
Ser fram emot att släppa "alla" ponnys fria efter besiktningen genom montage av öppet luftfilter samt demontage av LMM samt rensning av KAT! Gott mos framöver alltså! Plus lite aggresiv tändning. På återseende.