Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - knoddas_87

Sidor: [1]
1
Säljes / Volvo 360 -88 Turbo" besiktad och skatttad
« skrivet: maj 27, 2008, 18:59:23  »
lägger ut en försäljnings annons här.

Är en 360 - 88 . Är besiktad och skattad en 9 i slut siffra.

Turbo från nissan s14 garret gt28 " bra skick"
adapter på orginal grenrör." ombyggt motorfäste .stumt." för att det ska funka

sitter ladd mätare oljetrycks mätare och Lamda "multimeter"

helt nytt egen byggt 2,5 från turbon och bak men en ny ljuddämpare från bekonomen . dämpare = 800:- rör delarna 500:-

går jätte tyst och fint.


Spridare är volvos ljudblå 391cc
dubbla orginal pumpar
ställbar Btr "Kör bilen på e85"

tryckrören är byggde i 2,5 tums avgasrör oxå sitter nån kina dump "Xs"
och en Stor saab intercooler.


Bilen startar lätt och inga problem så. har laddat 1,1 bar går skapligt bra då.
"dock" slirar kopplingen över 0,5 i ladd,, kan skaffa fram en turbo tryckplatta vid överens kommelse.

bilen kanske har Runt 200hk + vill inte säga mer. och enda race jag gjort vid 1bar med dyng slirande kopplinge var mot en honda typ 3 - 195hkca?

och den lyckades inte komma om mig.


Sätter inte utt nån numer då det mest är en check, vet ej vad man kan värdera bilen till.. och 16" följer inte med "om vi inte kommer överens,

men jag är helt öppen att diskuteraa pris å alt.

men skriv gärna i tråden då jag inte har tid att ta samtal på dagtid på jobbet.  men är helt seriös för det hoppas ingen tror nått annat.


kan vell säga som så runt 14K . sen beror det ju på vad som ska medfölja
då har jag räknat på utaa tryckplatta och fälgar.

men skriv bud osv kanske vi kan komma överens. bilen finns i norrköping.


min tråd http://www.300power.com/forum/index.php?topic=4019.msg50147#msg50147

2
Projekt / SV: 360 snik turbo " 04-26" STARTAD!!!!!!!!!!
« skrivet: april 29, 2008, 18:34:55  »
jo va ute å öste på litte mer nyss,, men har litte svårt å checka lamda å gasa,, får säga åt far min i sätta sig i glo på den snart.

Btw, antar att vevhusventelation är den litte klumpen som sitter å blocket med en slang ifrån,, den har jag bara drag rätt ner i en cola flaska med nåra små hål ,, det duger vell för oss som inte är så fin kännsla OCH den där burken som sitter där under,, nått miljö skit lr? går en slang till den från spjället ska jag slitta ur slangen och plugga den,., eller skit fullständigt i den . Mvh

3
Projekt / SV: 360 snik turbo " 04-26" STARTAD!!!!!!!!!!
« skrivet: april 27, 2008, 20:22:31  »
att kopplingen inte pallar är jag nästan 100 på. tror att det är hårda uppdumpningar av koppling vid växlingar som den inte tycker om , men har ladd sjukt tidigt 2500 varv börjar det.

har inte vågat ösa på, bilen är ej påstäld eller försäkrad + att jag vill slänga i en bradsläckare innan jag ger mig på å köra stolle:D..

4
Projekt / SV: 360 snik turbo " 04-26" STARTAD!!!!!!!!!!
« skrivet: april 27, 2008, 19:04:52  »
nu har jag fått litte klarhet i det här. jag som är litte korkad bara.

på multimeter står det , sen tre siffror.. jag trodde det skulle stå 0,5 och sen den skulle vissa mellan ca: 0,1 - 0,9 typ den skalan, men nu förstår jag , Dock så går den fett enligt lamdan typ- 0,75 0,85. nån ting mätaren står ju itne jättte stilla på nåra värden .

och på tomgången går den ju litte som den vill mätaren.

jag har bränsletryck på 3,5 nu. och spännt fjädern ca "3cm". nu förstår vell ungifär kanske 1 /5 varv.

och allt annat är fixat. bilen är startklar och körbar,, men jag sköt loss en spridare förut så det regnade e85:P.. så var bogsering hem, men det är fixar nu oxå,, så har slängt på froten och allt,  ska åka och tanka skrotet snart och prova litte bättre,, har inte kört på mer en 3,an en.

men men ska se om jag kan löse nån film nån dag.

och i helgen blir det nog AGA diffen och turbo tryckplattan. då det känns som att kopplingen säger ifrån redan nu. Mvh

5
Projekt / SV: 360 snik turbo " 04-26" Snabba Svar behövs !!!!":D
« skrivet: april 27, 2008, 00:38:01  »
Sådär ja. när allt var klart, slägde i det "trodde jag " ny laddade batteriet.. inte ett liv i den,, start kablar från min bruks 360,, motorn går runt, men hör inte att pumparna går.

slutar å börjar mäta å fel söka "mätarn på BTR rör sig inte heller"

va fan tänker jag å letar och letar å tänker å tänker, men vi provar å nöta på starten ett tag till , efter 5 - 10 secunder hoppar den igår låter som den går sjukt fett.

men olje trycks mätare vissar inget tryck. börjar styra å ställa med det där skiten . och märker att +en jag advände inte funka så ful drar 2 sladdar från batteriet å prov startar "dock utan belysning inkopplad,, och vipsss så funkade mätare och vissa normal tryck,, drar om sladdarna på en orginal säkring grej där + finns på tändnig kopplar in skiten. och startar bilen går igång på 0 secunder "vissar fortarande inget soppa tryck på BTR" och oljetrycks mätaren funkar inte heller. kompisarna som var där tycker jag ska prova köra den istället "eftersom oljetrycket fanns ju förut och det är säkert mätaren "troligt ialle fall".

Provar och koppla om skiten en gång till och får ingen ordning på den och klockan börjar närma sig 7. så vi drar och käkar , när vi kommer tillbax startar jag den tomgång finns dock inte så små varvar för att ha den vid liv har ställt ladda skystering på snålt med ladd och åker iväg,, känns lätt körd "låter som den går sjukt fett".. har satt i en muliti meter som står på volt "ska man mäta lik eller växel ström, för den ska vell stå på att mäta volt".

den vissar typ tre siffrigt uttan , täcken.

typ 765..  567.. kommer inte ihåg exakt värderna men antar att det är helt fel, man ska vlel jorda kabeln från multi metern i karrosen (-)

ialle fall åker bort en bit från kåken och provar och gasa litte lätt 1 - 2 -(3)

och den laddar 0,4 känns redan att den går bättre en förut,, men känns inte som krafter trycker iväg bilen som den ska, kanske är kopplingen .

och jag har inte rört Lmm och BTR. en vet i fan vad som är det skumma med, + att jag hadde ju ingen olje trycks mätare,, men stannar flera gånger å kollar efter läckade men ser inget en så länge ialle fall,, snurrar upp laddet till 0,9 å gasar på , men känns forfarnde som att den inte trycker iväg bilen som den ska,


Så jag provar den skjälv klara burn testen,, dumpar på litte koppling på ettan å den börjar rita på ett hjul uttan större bekymer så jag slänger i 2 an och släpper på bromsen då forsätter den spinna jävligt lätt . 205  / 16 , men 5-8 mm kvar på.


så imorgon blir det förmodligen köpa ny multimeter eller kolla vad felet kan vara.

å sen sätta i andra oljetrycks mätaren har en exakt lika dan till,,

sen blir det vell kollla varför Btr.en inte vissar nått utslang

men allt verkar ju fungera .

391cc spridare och dubbla orginal pumpar och e85.. så den borde ju gå rätt fett tycker jag.

men men hoppas nån kan svara på om nått jag skrivit är fel, tex: Multimeter skiten Osv,, nae nu blir det sova och upp i Ottan i greja osv.:P

6
Projekt / SV: 360 snik turbo " 04-26" Snabba Svar behövs !!!!":D
« skrivet: april 26, 2008, 12:40:27  »
okej och slangen fråm blocket tänkte jag dra ner i en cola flaska med ett par hål i,, funkar vell så länge.. mest det jag undrar över ,, hoppas på en uppstart idag:D.. ska ut nu å fixa hänga ditt avgasssytem och litte slang klämmer,,

"A just det".. kan man spänna Lmm litte standard spänning om ni förstår,,

typ ska man spänna 2varv 10 varv 50varv

förstår jua tt det är rätt olika ,, men tänkte man kanske kan spänna litte till en början :  MVH



PS: om nån mer mer snik konvertering har msn, får dom jätte gärna adda mig för litte snabbare svar på små frågor. Knoddas_87@hotmail.com

nu måste jag ut och skruva Hej hej:P

7
Projekt / SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« skrivet: april 24, 2008, 22:01:20  »
behållaren jag mennar sitter under insuget rätt långt ner,, går en grövre slang från den..

Nu är avgas system klart, har inte monterat tillbaka det en,, men är klart för montering.

sen har jag även rivit dän tråget känns skönt,, mvh

8
Projekt / SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« skrivet: april 23, 2008, 21:30:52  »
haha:P orginal tank så där drog jag system

pumparna sitter så gott som på samma ställe,, men en ny skydds plåt måste jag mecka imorgon..


från slang till ett T kort in i 2 st orginal filter in i 2 orhinal pumpar till ett T kors och in i röret som går fram till SPISEN:p

sen Undrar jag vad är det för skit behållare som är stor som 2:a på stureplan "vevhus ventelation"?.. eller:P


9
Projekt / SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« skrivet: april 23, 2008, 21:07:27  »
jo ,, nu är soppa systemet helt klart bara ett par slangklämmer jag sakna i rätt dimesion,, fixa den imorgon,, och sen börjar trilskas med avgassystemet,, jobbigt å ligge skjälv på pallbockar å försöka fixa,, kom fram till att jag behöver en litten krök över drivaxel skiten,, får fixa det imorgon..


Sen är det generator måste på,, då jag snodde den från den här till bruks 360. men har en ligger med helt nya kol i som ska ditt,

Och det där förbannade olje tråget måste jag ha dän å göra en retur i :D får ont i huvudet att tänkte på att ta dän tråget för att montera en litten rör bit:P

sen är det litte mätare "tar vell ingen längre stund," sen ska det nog vara att slå i ett par liter e85. ett batteri å försöka starta "jag har förövrigt intalat mig att massa saker kommer läcka osv,, vet redan ett par grejer som inte är 100 ., som jag förövrigt inte kan göra så mycket åt.


men men får vrida på nyckel och se vad som händer,, inte mycket mer att göra,,, håller er updaterade.. Mvh

10
TIPS / SV: Biltemas BMW M5 bränslepump passar 360 bolt on
« skrivet: april 21, 2008, 18:37:09  »
höjer ett varningens finger..

Biltema har gjort om "på nått konstigt sätt.. det artikekel numret som är över angivet har 50 % av alla bmw pumparna från biltema nu " va och köpte en som jag lämnade tillbax.. och det är från 2,8 motorer och uppåt ,, under 2,8 var det ett annat arikel numer ,  "Är en intank pump det där ariktelnumret nu".. köpte för en vecka sedan"

11
Projekt / SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« skrivet: april 21, 2008, 18:17:58  »
jo rå brukar vell säga stor intercooler = stor , näsa? eller:P

Nu när vi fått litte aktivitet här i tråden så får ni ta och svara på litte frågor:P

jag kommer köra dubbla orginal pumpar och har satt en "Y" gren före och efter pumparna

kan jag bara skarva orginal kabblarna till 2 .. eller kommer kablarna brinna , får pumparna för litte ström eller går säkringen. vad tycker ni man ska göra på den delen eller är det bara köra?

sen så satt det ju "JÄTTE STORA" orginal för filter till pumparna,,, som var sopp slut nån bil som har lämplig stort filter med vanlig slang klammer skarvar omkring 12-13mm


ska slänga upp litte fler biler,, men det jag pysslat med efter bilderna togs är ju sån som inte syns så mycket,, som spridar byta Btr , ska nu 18,16 ut å koppla litte mätare och Ev riva ner tråget. ska förbi mekonomen imorgon och köpa litte fler avgas böjar så avgassystemet kan ta fart oxå:P


komentera gärna på ..


förövrigt ska jag försöka få på fälgarna fram oxå ,,tar i fjäder bennet nu så måste spaca ca:1cm men då blir bulltarna för korta,, men polarn är däck moj å skulle försöka fixa nått åt mig:.. men den som lever får se Mvh,

12
Projekt / SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« skrivet: april 20, 2008, 16:52:18  »
.

13
Projekt / 360 snik turbo " 05-27" Till Salu
« skrivet: april 18, 2008, 19:52:24  »
tjenna jag har skrivit litte här förut om diverse grejer, "och eftersom jag säkert har massa fler små frågor senare så gjorde jag en tråd istället"

gäller ialle fall en 4d 360 -88

recepet

orginal spis.

adapter på orginal grenrör "ombyggt motorfäste"
turbo gt28 "från nissan 200 s14"
391cc spridare "volvo blå"
Btr från "klracing"
intercooler saab 9000
tryckrör i 2,5tum
dump "aka snik jap"
biltema luftfilter "harcore på högnivå"

2.5 från turbo men "STor simons dämpare"

blir dubbla orginal 360 pumpar
och en 740 turbo tryckis och oginal lamell

bilen hoppas jag ska gå på ren etanol
kommer kanske sätte 1 - 2 spridare som tryckvakt på ett tryckrör


Kommer fota litte bilder imorgon. Då adaptern är så gott som klar å tryckrör på spjäll sidan saknar barar ett par klammer .

hoppas jag kan ödsla litte frågor här iställer för att strata massa trådar Mvh

har säkert glömt nått skit oxå



















14
Trimning / SV: bensinpump på 360 turbo
« skrivet: april 10, 2008, 19:14:54  »
jo visst men tycker det är skumt då jag har samma artikel numer. och enda jag kan tänka mig är att antigen ligger det fel pump i kartongen , "hittar inget numer på skällva pumpen".

eller så har dom byt kanske numerne mellan 3,6 och 3,8 , för jag har samma artikel numret som pumpen på 360 projektet har,, men får luska litte i det där. tack iaf,

15
Trimning / SV: bensinpump på 360 turbo
« skrivet: april 09, 2008, 20:05:28  »
det där räddade min dag.. men har inte 360in vanlig.. och m5 pumpen är vell igentligen "in tank"


""" Såg  nu att han å jag inte har likadanna pumpar :( dock har jag det artikel numret som står där..

finns ju dock 2 st pumpar på biltema. en m5 ,, 3,6, och en m5 ,3,8

Då lyder ju min fråga kan jag köra den här "in tank pumpen" som extern eller kan jag köra den in tank på nått sätt ? .mvh

16
Trimning / bensinpump på 360 turbo
« skrivet: april 09, 2008, 18:53:53  »
Hej hej, är så att turbo bygget börjat imorgon då jag köpt ny bruksbil.
bara det att jag inte tänker ibland en vad näsan räcker.

jag tänkte att en bättre pump sitter ju inte helt fel fasst en 044 bosch va ju inte högst på listan, så en dag när far min ringde från biltema kom jag på att man kanske skulle ta en m5. 3,8 pump 449:- det priset var ju mer lockande. så jag bad han köpa med en sån, bara att idag när jag för första gången tog en titt på pumpem, såg jag att det var en "in tank" pump.

och 360 har vell en uttanför.?

vad skulle ni gjort ? vad är smidigast, går ju lämna tillbaka pumpen , men behöver ju som sagt en värre pump "blir nog e85 ".

går det montera in tanken som en uttanför pump . eller sitter det nån tankarmatur där man skulle kunna bygga fasst den här pumpen.

tacksam för alla svar och tankar. MVH

17
Trimning / SV: Vart köpa chipp till b200 F ?
« skrivet: februari 10, 2008, 21:48:45  »
Okej kan ju inte säga imott. då jag inte är insatt skällv.
Vi frågade en lokal trimmare som kan sin sak,: varför får vi så sent ladd för fasst vi har så litten turbo. då sa han gisssa. och vi våga inte svara: å då sa han att det var tändningen.

vi kanske missförstog varandra på den här bmw,n är det inget gjort med tändningen, endast större spridare och högre bränsletryck spännd Lmm.

Men så att för mig som kommer hålla mig under 1.bar ska det inte vara några problem att köra utam några som hellst modds med tändningen.?

men har tändingen endast med spikrisken att göra då ?.. när man kör turbo på en "sug motor".

18
Trimning / SV: Vart köpa chipp till b200 F ?
« skrivet: februari 10, 2008, 17:25:10  »
Nae men av egen erfarenhet så är segar ju laddet som fan med ej moddat tändning "alltså sug motor med turbo uttan modifikationer". Kompisen bmw e30 turbo,, börjar fan inte ladda förens 4000 men ett saab 9000,2,3 agg. och annat folk med samma setup samma turbo har ladd redan runt 1500-200.

Det är ju det jag strävar efter på mitt bygga att ha iaf ganaksa tidigt ladd, eftersom man kommer ju inte köra nån monster agg. Blir en gt28.

dock så har jag inga erfarenheter på 200f Vs turbo så kanske är annorlunda.

hur har ni som kör turbo på 360 det , när får ni ladd OSv,

19
Trimning / SV: Vart köpa chipp till b200 F ?
« skrivet: februari 09, 2008, 10:50:16  »
aha det låter ju som en bra invistering, vart får man tag på en sån?.

20
Trimning / SV: Vart köpa chipp till b200 F ?
« skrivet: februari 08, 2008, 17:24:43  »
får gärna förklara ? vad är det.

21
Trimning / Vart köpa chipp till b200 F ?
« skrivet: februari 06, 2008, 23:24:27  »
 Som sagt nån som sett nått chip. är ju mest på jakt efter ett turbo chip?... eller nån annan smidig lösning är ju mest tändningne jag vill endra då konverteringer åker på.  Finns det nått chip eller kan man byta box" ev nån smidigt lösning för att ställa om tänindningne så den passar turbo bruk?. Mvh anton.

Sidor: [1]