Författare Ämne: Pro class Volvo 360 -drift-  (läst 53288 gånger)

Brejkan

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 146
    • Visa profil
SV: Pro class Volvo 360 -drift-
« Svar #80 skrivet: januari 26, 2014, 12:36:37 »
Nice project. But we need an update and specs on your new engine  :). Gj keep up the good work
Tidigare Volvo erfarenheter:
244-245-744-745-740tic-855.
Kör: Volvo 850 -95
Projektet: Volvo 340 -85

rwd-student

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
SV: Pro class Volvo 360 -drift-
« Svar #81 skrivet: januari 27, 2014, 07:57:16 »
http://youtu.be/ugp8jNjtYUo

Current engine: B230F
Ms1 extra wasted spark &fuel
11:1 compression ratio
VX cam
Oil squirters
2.5" exhaust
Stock headers/stock internals

New engine(to be assembled): B230FB
Ms1 extra wasted spark & fuel
9.3:1 compression ratio
Turbo 13T/ matched exhaust manifold
531 head, big valves/ported/solid lifters/uprated valve springs
Oil squiters
Block 0.1mm decked
Bilcross ky7 camshaft
Adjustable cam gear


rwd-student

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
SV: Pro class Volvo 360 -drift-
« Svar #82 skrivet: januari 27, 2014, 08:04:40 »
Some parts

Brejkan

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 146
    • Visa profil
SV: Pro class Volvo 360 -drift-
« Svar #83 skrivet: januari 27, 2014, 15:26:35 »
Aaa lots of candy for the engine  8). Will be great too drift with that setup.
Tidigare Volvo erfarenheter:
244-245-744-745-740tic-855.
Kör: Volvo 850 -95
Projektet: Volvo 340 -85

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Pro class Volvo 360 -drift-
« Svar #84 skrivet: februari 15, 2014, 16:23:27 »
Nice! MS1 is oldschool these days  :)
Driving MS1 V2.2 +MSII-addon processor myself, beqause of fried MS1 processor.

Keep this thread up. Nice with some drifting. We dont have that so much here on this forum.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.