Författare Ämne: 360gl sleeper  (läst 42106 gånger)

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
360gl sleeper
« skrivet: juli 05, 2009, 01:13:37 »
ja hejsan ny bliven 360 ägare och vart faktis överraskad av att bilen gick ganska bra för att vara en standard motor
planerna med bilen är att jag ska få den besiktad sen slänga dit en turbo på orginal motorn ställa på lite soppa och köra så länge de håller eller tills jag tröttnar motorn har snart gått 15000mil så det är ju dags att den blir inkörd sen om motorn råkade skulla gå sönder då har man ju en anledning till att byta ;D och då hammnar nog not mycket roligare under huven haha ;) så man får en riktig sleeper


så bilen ska besikats nu på onsdag så får vi se vad svensk bilprovnining tycker om min 500krs bil jag köpt
jag började med att ta hem den och slängde på ett par alufäljar i stället för orginal plåt och ta bort extraljusen och små putsade lite på den

men här kommer lite bilder på när jag hämtade den och hur den ser utt nu jag vet att bilen är rostig men den kostade bara 500kr så man ska nog inte klaga allt för mycket  ;D så kommer mer bilder under tidens gång med bilen alla bilder är tagen med telefon så kanse inte bästa kvalite
Old Volvo's never die, they only go faster!"

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #1 skrivet: juli 05, 2009, 03:02:56 »
snygga fälgar. hade såna på min 360 oxå. :)
Turbo = Real Power

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #2 skrivet: juli 05, 2009, 22:37:10 »
snygga fälgar. hade såna på min 360 oxå. :)

hehe ja dom passade ganska fint på bilen satt på en gammal vecktra brorsan min köpte förut
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #3 skrivet: juli 07, 2009, 22:39:36 »
ja i mon är det besiktning på bilen får se hur det går hoppas på det bästa fick låna turbo kitet till 360 som jyllskar hade på sin så hoppas den går igenom ska jag fixa lite sånt till helgen om jag får tid över från dom andra projekten..
håller på med en cheva som tar upp platsen i garaget nu så men till helgen står nog 360n där...
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #4 skrivet: juli 10, 2009, 01:34:24 »
ja nu har man varit på besiktningen med bilen gick sämre en jag trode 2 2or


#bägge spindellederna fram
#rost i sparklåda vänster

fan för en bil som kostade 500 de är inte illa

mer bilder och uppdatering kommer till helgen
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #5 skrivet: juli 10, 2009, 12:04:22 »
Spindellederna framme är lätt att byta, rosten fixar du väl också på ett ögonblick.

Blir nog bra med turbo sen  ;D

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #6 skrivet: juli 12, 2009, 01:00:53 »
ja fan rosten är inga problem att fixa det går skit fort men lär få tag på spindelleder har en ligger som jag köpte på biltema ;D men dom hade bara en hemma och får inte hem nå fler fören nästa vecka så får gå över till bildelar på måndag och se om dom har hemma annar får dom beställa hem ...

men tyvärr så tar den jävla chevan upp garaget lär ju få den klar så fort som möjligt så jag får in 360 och kan fortsätta
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #7 skrivet: juli 14, 2009, 23:47:09 »
ja nu har de hänt lite sen besiktnigen mest annvänt den som bruksbil nu men har skaffat spindelleder och sånt till den nu så ska svetsa lådan och byta spindelleder sen så jävlar men ska åka med den en sväng till örebro till tjejen så men det kommer hända grejor under tiden.. har bestämt vad det ska bli för motor och lite sånt till den nu har ligger i garaget

ska ta ett vanligt b320 block och köra med andra av svarvade kolvar och ta toppen från 16v
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360gl sleeper
« Svar #8 skrivet: juli 15, 2009, 00:11:38 »
16v  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #9 skrivet: juli 15, 2009, 01:38:21 »
ja ska bara få tag på ett lämpligt alu rör jag kan fixa retur lämpligt i ett extra tråg jag har ligger så nån som har tips på vart man kan köpa såna hör av er :)

 samt lär få tag på ett platt järn så jag kan fixa avgasfläns så jag kan göra eget grenrör

men snart så ska de bli fart i skroven lär ju kunna åka i kap med polarna hemma i byn  ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360gl sleeper
« Svar #10 skrivet: juli 15, 2009, 18:17:01 »
snart så ska de bli fart i skroven lär ju kunna åka i kap med polarna hemma i byn  ;D

Gott det  :)
Du känner ingen som jobbar på mekanisk verkstad som kan fixa rör och plattjärn? (Eller nån verkstad som vill sälja dig prylarna)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #11 skrivet: juli 15, 2009, 22:56:59 »
ja ska kolla runt lite vad borde man ha för diameter på röret till returen va är lämpligt nån som vet??
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #12 skrivet: juli 18, 2009, 13:04:03 »
15mm +- litegran, ju grövre desto mindre risk för rökmaskin ;)
Men jag har för mig att 15mm fick jag som svar att de va lagom typ?
Har du inte ett turboblock att mäta på? mät innerdia. på det hålet :) eller använd det blocket så behöver du inte svetsa i tråget :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #13 skrivet: juli 21, 2009, 11:25:07 »
15mm +- litegran, ju grövre desto mindre risk för rökmaskin ;)
Men jag har för mig att 15mm fick jag som svar att de va lagom typ?
Har du inte ett turboblock att mäta på? mät innerdia. på det hålet :) eller använd det blocket så behöver du inte svetsa i tråget :)


ja rökmaskin vet du ju hur man får en 360 att bli ;D
ja så runt 15mm ska kolla runt lite då.. ska åka till yttemyr i veckan och kolla efter platt järn hade jag tänkt så de är på gång
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #14 skrivet: juli 21, 2009, 11:39:19 »
ja här kommer en liten uppdate har fixat allt för ombesiktningen så nu ska jag in och prova besikta den i veckan
så tjejen kom hit från örebro så man hinner inte med allt för myket i garaget som jag vill men har roligt en då ;)

var in i går och bytte spindellederna så när fälgarna ändå var av passa jag på att måla bromsarna jag tyckte de vart snygg men tjejen skrek rätt utt haha ;D så då fick de bli grönt ;D 

så har ju jyllskar skrotat sin röda 360 så jag har den står vid garaget nu som donator bil satt och snegla på vingen på den så lärde prova se om den skulle passa bra på min haha kunde inte låta bli :P
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360gl sleeper
« Svar #15 skrivet: juli 21, 2009, 20:10:28 »
Ser ju nästan ut som en cossie med den dubbelvingen  ;)

"Äckligt snygga" bromsok med  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #16 skrivet: juli 22, 2009, 18:20:05 »
haha ja visst bara den kan gå som en cossie sen när motorn kommer på plats.. ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360gl sleeper
« Svar #17 skrivet: juli 22, 2009, 20:53:15 »
haha ja visst bara den kan gå som en cossie sen när motorn kommer på plats.. ;D

Hoppas vi  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #18 skrivet: augusti 13, 2009, 23:04:39 »
ja ha då har man kommit hem till garaget efter ett uppe håll har varit i höljes och tävla på deras rallycross banna riktigt roligt finnskogafestivalen 2009 skulle haft lite bättre däck och bil körde i år med en bmw 325-94 men nytt projekt där är på g de med så kommer väl en tråd om det med sen ska rädda en gammal 360 folkrace bil från graven och åka med nästa år haha

så jag har inte hunnit gjort så mycket på sleepern nu har rivit i sär 16v blocket plocka ur kolvar mm så blir lättare att lyfta i och ur för måtning av motorfästen så kommer göra de så fort jag får lite tid över här nu men kommer bilder på bmw jag körde med och bästaste drag bilen ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360gl sleeper
« Svar #19 skrivet: augusti 14, 2009, 20:12:05 »
Helt rätt, en 360 SKA dra en Bmw  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #20 skrivet: augusti 16, 2009, 22:25:02 »
Helt rätt, en 360 SKA dra en Bmw  8)

ja tyckte de inte va mer än rätt haha ;)
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #21 skrivet: augusti 17, 2009, 20:46:22 »
ja då har man börjat måtta lite mer och funderat lite tycker framvagnen och sånt ser lite klent utt på 300 så fundera om jag ska försöka få dit 240 framvagn och 740 fjäderben så man får lite större bromsar och sånt enda trökiga med det är att då får man bula motorhuven för att inte ska ta i fjäderbens torna va tror ni om de är det nå ide???

här är en bild när vi gjorde lika fast på en opel ascona b så fundera om man ska göra lika på 300n
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360gl sleeper
« Svar #22 skrivet: augusti 17, 2009, 22:59:12 »
Hmm.. blir man tvungen att göra ett par bulor i huven då? Gotictheo här på forumet bygger ju med 740-ben.. vet inte om att han har gjort nåt med huven.. fast å andra sidan är han inte färdig än heller..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #23 skrivet: augusti 17, 2009, 23:01:31 »
Hmm.. blir man tvungen att göra ett par bulor i huven då? Gotictheo här på forumet bygger ju med 740-ben.. vet inte om att han har gjort nåt med huven.. fast å andra sidan är han inte färdig än heller..

jasså då ska jag kolla in hans bygge och se hur han gör för på opeln fick vi det så precis så vi kapade ur huven så gick det precis
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #24 skrivet: augusti 17, 2009, 23:25:43 »
Hmm.. blir man tvungen att göra ett par bulor i huven då? Gotictheo här på forumet bygger ju med 740-ben.. vet inte om att han har gjort nåt med huven.. fast å andra sidan är han inte färdig än heller..

jasså då ska jag kolla in hans bygge och se hur han gör för på opeln fick vi det så precis så vi kapade ur huven så gick det precis

kollade hur han gjort fast alla bilderna funkade inte för mig så kunde bara se vissa bilder så vart lite hjälpt i allfall fast han hade gjort de lite mer extremt en vad jag tänkte göra men helt klart fränt

nå tips på hur man ska få alla bilderna att funka så man kan kolla lite bättre??
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360gl sleeper
« Svar #25 skrivet: augusti 17, 2009, 23:45:25 »
Hmm.. blir man tvungen att göra ett par bulor i huven då? Gotictheo här på forumet bygger ju med 740-ben.. vet inte om att han har gjort nåt med huven.. fast å andra sidan är han inte färdig än heller..

jasså då ska jag kolla in hans bygge och se hur han gör för på opeln fick vi det så precis så vi kapade ur huven så gick det precis

kollade hur han gjort fast alla bilderna funkade inte för mig så kunde bara se vissa bilder så vart lite hjälpt i allfall fast han hade gjort de lite mer extremt en vad jag tänkte göra men helt klart fränt

nå tips på hur man ska få alla bilderna att funka så man kan kolla lite bättre??

Hans bilder ligger typ inte kvar.. han har projekttråd på 740-klubben med (han är ordförande i den klubben) kanske har han andra bilder där.. du kan ju PMa och fråga hur han gjort med fjäderbenen annars eller fråga i hans projekttråd, den behöver dammas av  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #26 skrivet: augusti 17, 2009, 23:49:40 »
Hmm.. blir man tvungen att göra ett par bulor i huven då? Gotictheo här på forumet bygger ju med 740-ben.. vet inte om att han har gjort nåt med huven.. fast å andra sidan är han inte färdig än heller..

jasså då ska jag kolla in hans bygge och se hur han gör för på opeln fick vi det så precis så vi kapade ur huven så gick det precis

kollade hur han gjort fast alla bilderna funkade inte för mig så kunde bara se vissa bilder så vart lite hjälpt i allfall fast han hade gjort de lite mer extremt en vad jag tänkte göra men helt klart fränt

nå tips på hur man ska få alla bilderna att funka så man kan kolla lite bättre??

Hans bilder ligger typ inte kvar.. han har projekttråd på 740-klubben med (han är ordförande i den klubben) kanske har han andra bilder där.. du kan ju PMa och fråga hur han gjort med fjäderbenen annars eller fråga i hans projekttråd, den behöver dammas av  ;)
Jag var in och titta på www.svenskavolvo7900klubben.se nu och där funka inte alla bilder för mej >:(

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #27 skrivet: augusti 17, 2009, 23:53:43 »
Hmm.. blir man tvungen att göra ett par bulor i huven då? Gotictheo här på forumet bygger ju med 740-ben.. vet inte om att han har gjort nåt med huven.. fast å andra sidan är han inte färdig än heller..

jasså då ska jag kolla in hans bygge och se hur han gör för på opeln fick vi det så precis så vi kapade ur huven så gick det precis

kollade hur han gjort fast alla bilderna funkade inte för mig så kunde bara se vissa bilder så vart lite hjälpt i allfall fast han hade gjort de lite mer extremt en vad jag tänkte göra men helt klart fränt

nå tips på hur man ska få alla bilderna att funka så man kan kolla lite bättre??

Hans bilder ligger typ inte kvar.. han har projekttråd på 740-klubben med (han är ordförande i den klubben) kanske har han andra bilder där.. du kan ju PMa och fråga hur han gjort med fjäderbenen annars eller fråga i hans projekttråd, den behöver dammas av  ;)

 okej ja de är trökigt när inte bilderna funkar så man får se hur andra gör..

de ska jag göra tackar kul att se andra göra liknande saker som en själv så man får lite adra tips och synvinklar.. måste säga att de här är verkligen ett av dom bättre forumena jag vet och sett..
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #28 skrivet: augusti 21, 2009, 00:31:38 »
ja ha nu har b200 börjat gjort sitt och en b230 underdel står i garaget växellådan börjar bli svår att få i ettan och tvåan så tror jag har plågat den kanse lite för mycket så den står i garaget nu men ska snart vara i gång och få åter igen en att villa kopplings sparka i kurvorna..
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360gl sleeper
« Svar #29 skrivet: augusti 21, 2009, 13:14:22 »
Härligt, mera volym, mera effekt, ännu mera vrid  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #30 skrivet: augusti 21, 2009, 18:49:22 »
ja och har man ändå motorn ur så lär man ju lätta sväng hjulet lite och sånt med det är de ju nästan lag på ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #31 skrivet: augusti 23, 2009, 19:52:25 »
ja idag har man skrotat färdigt donator bilen jag fick av jyllskar plus att jag fixade fram extraljus nu har jag 6st småa runda xljus till bilen så blir en färd till biltema och handla lite relän och sånt imon så ska vi nog kunna fixa ihop nå snyggt till 360n  ;D men kommer bilder från skrotningen så länge så kommer det mer bilder senare..
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #32 skrivet: augusti 23, 2009, 19:59:22 »
man blev ju sponsrad på extraljus så här kommer en bild på hur dom ser utt fast på polarens ford ska bara hitta på not sätt att få dit alla lite snyggt på 360n
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #33 skrivet: augusti 24, 2009, 21:39:24 »
ja idag har de hänt lite  körde jyllskars gammla 360 på skroten  plockade av allt som jag behövde och han behövde till sin 350 ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #34 skrivet: augusti 24, 2009, 21:43:07 »
sen har jag grejat med extraljusen på min räser snart vinter och mörkt ju så man lär ju dit med dom i god tid.. ;) sen har jag även varit till tema och köpt tonings film till rutorna 8) ska väl få dit det i veckan sammt börjat pyssla med returledningen från turbon så nu börjar det hända grejor i garaget ;D
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #35 skrivet: augusti 24, 2009, 21:59:39 »
Bra med ljus. Det är ju redan mörkt på nätterna och original helljus är inget att hänga i granen.  :)

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #36 skrivet: augusti 24, 2009, 22:23:19 »
Bra med ljus. Det är ju redan mörkt på nätterna och original helljus är inget att hänga i granen.  :)

nää de kan man lungt säga satte dit 4a idag och ska sätta dit 2till imon tänkte jag
Old Volvo's never die, they only go faster!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360gl sleeper
« Svar #37 skrivet: augusti 25, 2009, 20:06:02 »
SNyggt med dom 4 lite i olika höjd sådär, vart hamnar de sista två? Längre ned samt längre ut än de 4?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #38 skrivet: augusti 25, 2009, 20:27:32 »
SNyggt med dom 4 lite i olika höjd sådär, vart hamnar de sista två? Längre ned samt längre ut än de 4?

japp idag ställdes dom in så alla 4sitter i samma höjd och lyser dit dom ska ja jag har inte bestämt vart dom andra 2ska sitta men blir nog under stöten fundera jag på...
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: 360gl sleeper
« Svar #39 skrivet: augusti 26, 2009, 13:39:47 »
ja idag har de hänt lite  körde jyllskars gammla 360 på skroten  plockade av allt som jag behövde och han behövde till sin 350 ;D
R.I.P.. :'(
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga