Författare Ämne: Volvo 360 TIC "Jag rullar o snurrar"  (läst 64658 gånger)

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Volvo 360 TIC "Jag rullar o snurrar"
« skrivet: mars 07, 2005, 22:13:30 »
Hallå grabbar. Kul med 360 Turbo.

Ny kille i gänget !

Skall snart bes. min bil. Har hängt i orginal motorn. Efter bes. tänkte jag hälla i lite E85 o köra en stund, kanske en vecka. Sedan skall jag slänga den skiten åt helvete.

I med turbo rovan.

Blir en turbokonverterad B23A med 531 topp.
Skall bli min lilla raket.

Är tänkt att pissa på några trötta GTI:are på blackrace kanske !

Får la se om bes. lösers sig.

Sitter 2.5 tums system på nu, och AGA diff.
Men det skall nog inte vara så svårt.

//Johan
« Senast ändrad: september 16, 2005, 10:41:22 av cool_lilja »

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #1 skrivet: mars 07, 2005, 22:22:42 »
Välkommen Lilja!!

Trevligt att se Asons gamla bil i livet. Du har inte lite nya bilder på bilen att dela med dig av?

Några andra trimmnings planer för 360?
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #2 skrivet: mars 10, 2005, 18:10:44 »
Hehe

jadu. det är inte mycket kvar av han gamla bil. Kommer i princip att byta ut hela motorn. Är nu mera svetsad diff på den med.

Skall väll lättas lite också, fräckare koppling.

Skall fixa lite bilder o film när den e besektigad.

Spritis

  • Gäst
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #3 skrivet: april 06, 2005, 12:39:23 »
Som sakt VÄLKOMMEN  till 300 power.
Turbo är roligt på en 300   :)

Och jag ser fram emot lite motstånd på piren   8)   he he
Jag förmodar att du ska köra E85 ?

Isf välkommen till spritvärlden också !

Två saker bara !
Riktig koppling och riktig topppackning  sen kör du från allt orginal som heter Turbo.
Men pissa inte på någon för det luktar så illa. ;)



cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #4 skrivet: april 08, 2005, 18:33:16 »
haha

ja jag hoppas att du skall få lite motsånd.......

koppling har jag ju fått nu (borde du veta spritis) en 4puckas sinter

sänkningn på G också.........

Jag har inte åkt E85, vad skall jag göra med motron igentligen för att kunna gör adet....snälla hjälp mig spritis.......

jag tänkte prova på orginal motron nu när det e besiktning, för att se om det blir någon skillnad ???

Vad säger du om det ?

Spritis

  • Gäst
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #5 skrivet: april 09, 2005, 11:55:36 »
Ska nu låta som en fackman !!   ;)
Manupilera inte med angivna bränslesystem och du får inte ändra orinalutförande enl Svensk bilprovning på din motor.

ÄÄÄÄHHHHHHH  Jävla skitsnack !
Jooo
Vilket sätt kastar du in bränslet med idag ?

Ska du köra förgasare med E85  Så är det bara att borra och prova sig fram.
Så enkelt är det ! Bilen blir ju lite grinig att starta bara men annars är det ok.
Men sprut (om du inte har Haltech) eller nått blir det knådigt !
En sådan där Pic5.a  Räcker inte långt när.
När du fullgasar räkna med 50 % mer brännsle ! (ca)
Endast en tummregel som jag rekomenderar.

Som sakt ge mig mer info på vad du ska använda för utrustning.
Mvh Alconisse  he he



FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #6 skrivet: april 09, 2005, 15:27:14 »
Kör man med sprut är det moddad orginal bränsletrycksregulator eller ställbar som gäller.. och större spridare ifall det behövs...

Mina orginalspridare verkar inte räcka till mer än bensin när man mosar på lite soppa på orginalspisen med öppet luftfilter, elfläkt och utan kat. Jag ska prova med 740-turbons spridare nu (turkosa) och se om dom blir lagom... då snackar vi NO TURBOSHIT.. med turbo blir det ju en hög soppa till som måste in..

kolla in www.etanol.nu och deras forum, där står allt typ!
Även om det inte är såå många som åker trimmat där än.

E85 är SKÖJ, särskillt nu när bensinen kostar FYRA kronor mer per liter  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #7 skrivet: april 10, 2005, 12:53:40 »
Okej

Jag kommer åka på B23A block, orginal.
Kommer att ha kolvar (antagligen stakar med) från B230FT
531topp, portad in o ut, omgjort förbränningsrum, A-kam
turbo, med audi RS2 intercooler
kadett gsi bränslepump + malpasi tryckregulator
sinterlamell 4-pucks

den trötta fuggen som sitter nu vet i fan va det är, men den är inte så fräck, så jag får la hitta någon dubbel confirm där kanske ?

packningar vet jag ej vad jag skall köra med ? (micro ???)


vad tror ni om detta, vad tror ni om effekten, lite uppskattat ??



FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #8 skrivet: april 10, 2005, 22:19:55 »
Blir väl förgasaren som bestämmer effekten här ifall du har portat med så har du ju kapacitet..

sen storleken på turbon?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #9 skrivet: april 11, 2005, 08:15:43 »
hmm, precis, fuggen är ju inte top  of the line, funderar på att slänga på dubbelförgasare som kan ge duktigt med soppa (sprit)..........

turbon är nog från ett sådant turbokonverteringskit man kunde köpa till volvo motorerna, men jag vet ej, vart på turbon läser man vad det är, har för mig att det står garett 40 eller nått på den..........

hade varit kul att veta lite om effekten, hehe
skall prova med G-techen !

//Lilja

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #10 skrivet: april 11, 2005, 08:55:31 »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #11 skrivet: april 12, 2005, 18:08:52 »
hmm, kanske skall man köpa en sådan dubbel fugge

fats jag skulle nästan vilja ha ett sprut, lite fräckare o lite mer effekt kanske

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #12 skrivet: april 12, 2005, 18:13:09 »
hmm, kanske skall man köpa en sådan dubbel fugge

fats jag skulle nästan vilja ha ett sprut, lite fräckare o lite mer effekt kanske

Lättare att ställa in ett sprut själv.. du behöver ju inte massa munstycken och grejer.. jag har bara "tunat" insprut men kan INTE tänka mig förgasare nu när jag vet vad man kan göra med ett eftermarknadssprut!

Du får nog inte mycket mer effekt med sprut även om det är lättare att hitta den kanske men framförallt kan du få bilen att vara både svensson/bränslesnål och rallybil på samma gång men på olika varvtal tex..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #13 skrivet: april 12, 2005, 18:20:11 »
okje

FREJ, annatr att du åker MT sprut.....

När man köper ett sådant, vad får man med, är det bara sprut eller tändprylar också ??

Och vad behöver jag själv för prylar ?

Gärna ett så utförligt svar som möjligt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #14 skrivet: april 12, 2005, 18:32:00 »
MS MegaSquirtsprut japp det åker jag!


När man köper det.. så köper man begagnat eller av nån som byggt ett för försäljning.. finns iofs en firma som säljer färdiga men den firman är Engelsk.

Annars får man köpa löst kretskort och lösa komponenter och börja löda!

Sen är det mjukvaran som bestämmer om du skall köra bara insprut eller tändning oxå. All mjukvara är gratis!

läs min egen projekttråd om min konvertering till Megasquirt här:
http://www.300power.com/forum/index.php?board=17;action=display;threadid=574;start=40
I sista inlägget är det en lista på allt jag har köpt! Ger dig nog en bra bild av vad som krävs mer än själva Megasquirtet.. är framförallt en tempmätare för insugsluft & en TPS (spjällägesgivare) som behövs. Samt tändmodul ifall du ska styra tändningen oxå.

Jag har skrivit priserna oxå på vad varje pryl kostade mig (en hel del från lokala skroten)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Spritis

  • Gäst
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #15 skrivet: april 27, 2005, 12:51:06 »
 :P  Förgasare  det är grejer det !!   ;)

Visst är det lite  pill men jag tycker det är lite cult så att säga.
Det är lite fräckt att köra om chippat och tunat med förgasare  8)

Bara det är en upplevelse  "det kan jag intyga"

Vi får träffas Lilja  !   Det hade varit kul att komma förbi med min spritburk och köta en massa Etanol.
Vi bor ju i "samma stad"  ;D



cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #16 skrivet: april 28, 2005, 16:09:42 »
Stämmer bra spritis...............

ring mig i helgen, 0705-252547

så kan vi ses o titta lite på bilarna o handla sprit !!!

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #17 skrivet: maj 15, 2005, 00:10:11 »
så där ja..........

nu har det varit besiktning.....klart.........

var ute o sladdade lite idag, gör ändå 0-100 på 10s.

Har ca: 90hk på hjulen...........nästan orginal........

skall bara fixa hojen, sedan skall det blir turbo snurra i bilen !!!

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #18 skrivet: maj 21, 2005, 09:16:22 »
hmmm, jaja..............

det ändå jag saknar nu är ett par kolvar till B23

GE MIG

Annars blir det ingen testosteron 360........

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #19 skrivet: maj 27, 2005, 23:35:15 »
Sååå, grabbar, om det e någon som undrar så börjar det ta fart nu........har fixat hojen nu så jag tänkte bygga motorn i veckan om jag har tur.....

Det blir en borrad B23 Till 2.5.....hehe, viktade stakar o kolvar......
Grym 531 och lite annat mek........

Kommer åka Volvo 2.5T

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #20 skrivet: juni 02, 2005, 21:44:57 »
Får vi se dig och bilen på strippen den 16 Juli?
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #21 skrivet: juni 02, 2005, 22:05:23 »
Sååå, grabbar, om det e någon som undrar så börjar det ta fart nu........har fixat hojen nu så jag tänkte bygga motorn i veckan om jag har tur.....

Det blir en borrad B23 Till 2.5.....hehe, viktade stakar o kolvar......
Grym 531 och lite annat mek........

Kommer åka Volvo 2.5T

Härligt att höra! Är den bara borrad eller längre slag oxå?

Hur grym är en grym 531?  ;)

Keep up the good work!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #22 skrivet: juni 03, 2005, 11:21:56 »
hoppas få klart allt till den 16 juli på säve.....men vi får se........

blir nog inget borrat block, om inte någon har 2st överdimenmtion kolvar.....saknar 2st.....jaja

hänger nog i en B21 istället, orkar inte vänta längre, fast med 531 topp...

531:an är grym.......helt klart fräckare än 530.......
531 kan jämföras med 405, med dom små kanalerna.

Som jag har förståt så är det den fräckaste orginal 8v topp volvo har.

Fast min kommer ha omgjorda förbränningskamare.

Jag lovar att ta kort på grejerna när jag skall byta motor, kanske kan börja till helgen, om hojen blir klar.... (ingen som vill köpa en CRF 450 SM 03:a)

//Lilja

Spritis

  • Gäst
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #23 skrivet: juni 08, 2005, 21:10:33 »
He he  jag ser fram emot lite mot-hugg på säve då   8)
Jag siktar på 185/13.5

 ;D ;D ;D

Vi måste träffas och köta lite granna.
Jag kanske ska köra på Blackstage nu till Lördag klockan 13- nått.
Det är vid Eriksberg du vet.

Ha det gott och bygg på.

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #24 skrivet: juni 08, 2005, 23:43:07 »
Okej, men jag vet inte om jag vågar köra på Säve¨. Jag har aldrig kört sånt förut.

Håller på att bygga motron nu, fick kolvringarna idag. Blir botten av en B21ET. Sedan så får jag la toppen om 2 veckor eller nått......

Jag skall försöka komma till eriksberg då !!!!

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #25 skrivet: juni 09, 2005, 11:53:14 »
Okej, men jag vet inte om jag vågar köra på Säve¨. Jag har aldrig kört sånt förut.

Håller på att bygga motron nu, fick kolvringarna idag. Blir botten av en B21ET. Sedan så får jag la toppen om 2 veckor eller nått......

Jag skall försöka komma till eriksberg då !!!!

Så klart du ska köra! Du kommer få mycket stöd och tips från klubben det lovar jag.
Hur mycket skiljer sig EDPS och Black Race, Nemesis?
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #26 skrivet: juni 17, 2005, 23:15:33 »
Okej, lite update då....

Hängde i blocket med koplling o allt, passade ej så jag fick riva ut hela motorn igen...kul, NNÄÄÄÄÄÄÄ
Får vänta lite på nya centrumet till lamellen....

Istället blev det så att jag började sänka bilen bak, har gjort klart en sida, började lite på andra, och skall göra klart den imorgon. Sedan skall jag väll sänka fram också, annars blir det väll dumt ???

//Johan

PS. Jag har bilder, men dom e förstöra att lägga upp i forumt o jag orkar inte gör dom mindre, förslag ?? DS.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #27 skrivet: juni 18, 2005, 00:06:15 »
Vad var det som inte passade med kopplingen?

Gör du sänkblock? Hur tjocka? Ta gärna kort när du sänkt bak innan du sänker fram så vi får se hur det ser ut!

Minska ner bilderna med Paint shop pro.. om det inte finns nåt program som minskar många bilder på en gång?!  ???
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #28 skrivet: juni 18, 2005, 11:33:18 »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #29 skrivet: juni 18, 2005, 22:10:23 »
det var centrumet på lamellen som inte passade, men det skall väll fixas....

japp, jag gör sänkblock, 40mm höga, det blev perfekt bak, drivaxslarna blev raka som bara den........slängde även på gasdämpare bak.. Skall byta dämpare o fjädrar fram imorgon, någon som vet hur många varv man skall kapa på fjädrarna fram ???

Tyvärr kan kah bara fixa bilder på den när den är sänkt !!

Ledsen, men jag kan säg att det blev stor skillnad mellan fram o bak när man sänkt bak men inte fram.



FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #30 skrivet: juni 19, 2005, 01:20:26 »
det var centrumet på lamellen som inte passade, men det skall väll fixas....

japp, jag gör sänkblock, 40mm höga, det blev perfekt bak, drivaxslarna blev raka som bara den........slängde även på gasdämpare bak.. Skall byta dämpare o fjädrar fram imorgon, någon som vet hur många varv man skall kapa på fjädrarna fram ???

Tyvärr kan kah bara fixa bilder på den när den är sänkt !!

Ledsen, men jag kan säg att det blev stor skillnad mellan fram o bak när man sänkt bak men inte fram.

Okej, är det antal splines som felar i centrumet?

Slängde du på nya standard gasdämpare eller?

Mät på fjädrarna hur höga varje varv är när bilen står på backen, så vet du väl ungefär hur många du ska kapa för att sänka tex 40mm fram då..


Det är lugnt! Jag får lita på dig att det ser hemskt ut att bara sänka bak ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #31 skrivet: juni 21, 2005, 15:57:07 »
Hehe, jotack, jag vet hur man gör dom mindre, men jag orkade inte då. Men här kommer lite bilder !!!


cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #32 skrivet: juni 21, 2005, 15:58:46 »
Motor rum

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #33 skrivet: juni 21, 2005, 15:59:52 »
fräck lamell

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC
« Svar #34 skrivet: juni 21, 2005, 16:00:58 »
detta är blocket som kommer sitta i....
Ett B21ET Block...

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC (BILDER !)
« Svar #35 skrivet: juni 27, 2005, 23:37:31 »
såå, äntligen idag fick jag i blocket, och lamellen......och det lirar.......

så imorng blir den kolla över kopplingen och smäcka på toppen!!!

Skall förbi skroten o hitta en remskiva med spår i så att jag kan ställa tändningen !!!!

Håll till godo gott folk !

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC, bilder, update 20050628
« Svar #36 skrivet: juni 28, 2005, 21:51:20 »
sådär ja....

då va toppen, insug o fugge på.........., hoppas det skall lira tillsammmans........
slängde dit oljekylet med, fixade till distanser till kopplingen med, den är nästan helt ok nu !!!

Skall försöka fixa lite bilder snart, eller en liten film...........

bygge går framåt, men jag behöver fortfarande en remskiva med spår i för tändningen !!!! Ge mig en sådan !!!!!
« Senast ändrad: juni 28, 2005, 21:51:53 av cool_lilja »

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC, bilder, update 20050628
« Svar #37 skrivet: juni 28, 2005, 22:27:23 »
Vad har du för konstig remskiva om det inte finns på den??.

du har ingen polare som har en 2/7/900 som du kan låna remskiva ifrån?
tar ju max 20min att skruva loss
sen sätter du på den på din motor vrider din motor till 0grader, tar bort din kompis remskiva och sätter dit din egen
ritar med en penna där 0grader är tar av den och stansar ett märke i den. Sen är det bara ställa tändningen.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Volvo 360 TIC, bilder, update 20050628
« Svar #38 skrivet: juni 29, 2005, 17:30:58 »
fixade till distanser till kopplingen med, den är nästan helt ok nu !!!

Vad var det egentligen som inte lirade med kopplingen?

Vad är det för distanser du sätter dit, eller var rättare sagt!?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Volvo 360 TIC, bilder, update 20050629
« Svar #39 skrivet: juni 29, 2005, 23:02:27 »
det är tydligen olika infästningar på remskivorna, och dom som jag hittade på skroten kunnde jag inte använda, men nu e det löst.....

till kopplingen så behöver jag en längre distans till det fästet som sitter i blocket, men det e fixat nu, den nya kopplinen är 30mm kortare än orginal


idag har jag skruvat på turbo o lite prylar, passat in ic, oljekyl o kylare......pillat lite med elen, skall ställa tändningen imorgon, hurvet jag vilken som är tändkabel nr1 i fördelaren ????