Författare Ämne: 360 RS MK2  (läst 489455 gånger)

Spritis

  • Gäst
Re:360 RS
« Svar #120 skrivet: juni 10, 2005, 17:35:25 »
That day is another day  ;D

Det är klart att vi 300 bröder ska hålla ihopp !!
Vi ska ju köra skiten ur andra bilmärken !   HE HE


Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #121 skrivet: juni 10, 2005, 17:51:10 »
Hehe, helt rätt!
Särskilt ynglingar i pappas nya BMW ska vi åka ifrån, dom gillar jag inte!  >:(
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Första raset!
« Svar #122 skrivet: juni 12, 2005, 01:17:43 »
135 mil höll drivlinan i 360:n.
Fick akuta abstinens besvär efter att Frej berättat att han skulle drifta iväg och köpa mjölk så jag blev tvungen att lägga ett par goa donuts på tvåan. Uppenbarligen så trivdes inte bakaxeln med dom nya 185:erna utan nånting är på god väg att rasa. Förmodligen en drivknut men jag har inte plockat isär och kikat än.
Återkommer med rapport på hur mycket som rasat!
Förresten, visst är det samma drivknutar på 4 & 5 växlade bilarna? Det är väl bara diffhuset som skiljer?
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Första raset!
« Svar #123 skrivet: juni 12, 2005, 10:04:51 »
135 mil höll drivlinan i 360:n.
Fick akuta abstinens besvär efter att Frej berättat att han skulle drifta iväg och köpa mjölk så jag blev tvungen att lägga ett par goa donuts på tvåan. Uppenbarligen så trivdes inte bakaxeln med dom nya 185:erna utan nånting är på god väg att rasa. Förmodligen en drivknut men jag har inte plockat isär och kikat än.
Återkommer med rapport på hur mycket som rasat!
Förresten, visst är det samma drivknutar på 4 & 5 växlade bilarna? Det är väl bara diffhuset som skiljer?

Ajajajaj.. inte kul, och så skyller du på mig?  ;)

Går det köra nu fast det låter illa eller? Tänker på "nånting är på god väg att rasa"

Skruva på så är du snart på vägen igen!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #124 skrivet: juni 12, 2005, 11:55:49 »
Den är körbar men det smäller rätt du duktigt från bakvagnen i takt med att hastigheten ökar, ungefär som en drivknut brukar låta fast mycket högre än vad jag hört en knut låta tidigare.

Klart jag skyller på dig Frej, det visserligen jag som körde men man vet aldrig, på nåt skumt undermedvetet plan så kanske min volvo blev avundsjuk på din volvo, och på den vägen är det ;)
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #125 skrivet: juni 12, 2005, 12:14:10 »
Ajdå... det är inte så att ljudet försvinner eller blir lägre om du kör i jämn hastighet utan att svänga, och sen blir starkare/kommer tillbaks när du gasar på/motorbromsar och/eller svänger?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #126 skrivet: juni 12, 2005, 13:22:11 »
Ljudet blir svagare när jag motorbromsar eller svänger riktigt kraftigt åt vänster, hurså? Tycker du det låter som nåt annat än en drivknut?  :-\
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #127 skrivet: juni 12, 2005, 16:00:38 »
Nej jag vet inte vad det är som låter, jag har samma fenomen fast annorlunda, mitt låter nästan bara när jag motorbromsar och mer åt vänster än åt höger.. men sen kan det vara tyst nån dag för att sen återkomma så jag funderar på om det är nåt som hänger löst där bak, har inte haft tid att bry mig än.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #128 skrivet: juni 12, 2005, 16:16:56 »
Jag var ut en snabbis och kikade, drivknutarna känns iaf inte glappa men det var rätt så mycket flisor, spån och kuggbitar på magnetpluggen i bakaxeln. Har plockat bort locket nu så det ska få stå och rinna tomt på olja tills ikväll hade jag tänkt. Med lite tur kanske det räcker att aga-diffa axeln för att den ska bli tyst igen och det är ju att slå två flugor i samma smäll  ;D
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #129 skrivet: juni 12, 2005, 16:43:22 »
Jag var ut en snabbis och kikade, drivknutarna känns iaf inte glappa men det var rätt så mycket flisor, spån och kuggbitar på magnetpluggen i bakaxeln. Har plockat bort locket nu så det ska få stå och rinna tomt på olja tills ikväll hade jag tänkt. Med lite tur kanske det räcker att aga-diffa axeln för att den ska bli tyst igen och det är ju att slå två flugor i samma smäll  ;D

Okej! Hoppas att det går att AGA då..

Kanske dags att sänka bakvagnen så att drivknutarna håller längre oxå, alltså dom håller väl bättre om dom får jobba i mindre vinkel och vinkeln blir ju mindre när man sänker, om man inte sänker för mycket för då blir den ju större och större igen =)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #130 skrivet: juni 12, 2005, 17:12:12 »
Helt klart, sänkblock skulle vara värda sin vikt i guld men då vill man gärna sänka fram också så det inte ser så skumt ut och då börjar det kosta pengar... Menmen, vem vet vad som händer när nästa löning kommer?
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #131 skrivet: juni 12, 2005, 17:16:14 »
Helt klart, sänkblock skulle vara värda sin vikt i guld men då vill man gärna sänka fram också så det inte ser så skumt ut och då börjar det kosta pengar... Menmen, vem vet vad som händer när nästa löning kommer?

Kapa orginalfjädrarna om dom inte är värda att spara på eller köp Ford sierra bakfjädrar och kapa lite på

Kan det bli billigare?  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #132 skrivet: juni 12, 2005, 17:33:03 »
Hehe, helt rätt! Särskilt Sierra fjädrar låter riktigt frestande!
Får se vad som händer framöver  8)
Förare TEAM EGON RACING

modigamasen

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #133 skrivet: juni 12, 2005, 21:32:42 »
kör raggar stilen och kejdesänk bilen, billigt och bra. bara bulta kjedjan och hissa bilen riv bort dämmparna bulta andra änden och sätt i hop med hänglås vipps har du sänkt den.
« Senast ändrad: juni 12, 2005, 21:44:29 av modigamasen »

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #134 skrivet: juni 12, 2005, 23:33:26 »
kör raggar stilen och kejdesänk bilen, billigt och bra. bara bulta kjedjan och hissa bilen riv bort dämmparna bulta andra änden och sätt i hop med hänglås vipps har du sänkt den.

Kan inte av kul att ha det skramlandes där bak när man kör.
Tror det blir dyrare också att köpa kedja, hänglås mm än två bitar fyrkantsrör (fyrkantsprofil) och 8st längre bultar.

modigamasen

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #135 skrivet: juni 13, 2005, 07:39:43 »
skrammla? vilken buske har du levt i? det skrammlar inte ett jota då kjedjan är stum, men medger lite fjädring vilket stål inte gör.

Mace

  • Medlem
  • Antal inlägg: 109
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #136 skrivet: juni 13, 2005, 11:45:44 »
Jag var ut en snabbis och kikade, drivknutarna känns iaf inte glappa men det var rätt så mycket flisor, spån och kuggbitar på magnetpluggen i bakaxeln. Har plockat bort locket nu så det ska få stå och rinna tomt på olja tills ikväll hade jag tänkt. Med lite tur kanske det räcker att aga-diffa axeln för att den ska bli tyst igen och det är ju att slå två flugor i samma smäll  ;D

Okej! Hoppas att det går att AGA då..

Kanske dags att sänka bakvagnen så att drivknutarna håller längre oxå, alltså dom håller väl bättre om dom får jobba i mindre vinkel och vinkeln blir ju mindre när man sänker, om man inte sänker för mycket för då blir den ju större och större igen =)


Men drivknutarna går väle sönder om det inte är nån vinkel?
Har iaf hört att det är så men vet inte om det är sant så var försiktiga!... eller försiktigt är tråkigt glöm att jag sa nått ;D
"Livet börjar vid 300"

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #137 skrivet: juni 15, 2005, 18:45:29 »
Modigamasen: Det känns ungefär 100ggr seriösare att köra med ett sänkblock än med en kedja så det är inget alternativ tyvärr, men tack för förslaget iaf.

Mace: Knutarna håller bäst om det är en rak linje genom den, alltså ingen vinkel.
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #138 skrivet: juni 15, 2005, 18:56:56 »
Nån som vet hur låg bilen är när drivknutarna står i en rak linje?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #139 skrivet: juni 15, 2005, 18:59:42 »
Grejjen är ju den att fjädringen går ihop när man kliver av kopplingen så egentligen kanske man inte borde sänka den så mycket? Ta 5-10mm mindre än vad som behövs för att knutarna ska gå raka. 40mm verkar vara poppis att sänka och som jag fattat det så är dom väl hyffsat raka då.
Förare TEAM EGON RACING

Mace

  • Medlem
  • Antal inlägg: 109
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #140 skrivet: juni 16, 2005, 12:52:15 »
sorry mittfel.. jag tänkte på knutkors. se så tokigt det kan bli när man skriver först å låter andra tänka ;D
"Livet börjar vid 300"

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #141 skrivet: juni 16, 2005, 17:21:01 »
Håller knutkors bättre om dom inte är raka?
Det var en nyhet för mig.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #142 skrivet: juni 16, 2005, 20:17:06 »
Nu går kärran igen!
AGA-diffade bakaxeln då det gått några flisor ur dom små diffdreven och jag trodde att det var där som missljudet kom från. Men inte då, så jag tänkte att jag skulle trippelkolla att däcken verkligen satt fast (gjorde mitt bästa för att förneka ett ev. hjullagerras) och gissa vad, vänster bakdäck höll på att lossna!
Drog åt bultarna ordentligt så nu är det alldeles tyst och fint igen!
Blev mycket bättre fäste genom korsningar och liknande med AGA-diff iaf, man måste nästan provocera nu för att få till en skön donut på tvåan men när det väl släpper, ojojoj vad skoj man har då!  ;D
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #143 skrivet: juni 16, 2005, 20:23:44 »
Blev mycket bättre fäste genom korsningar och liknande med AGA-diff iaf

Understyr det inte? Eller har du inte kört på blött än?  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #144 skrivet: juni 16, 2005, 20:54:33 »
Har inte kört på blöt asfalt än och inte smiskat torr asfalt så hårt heller för den delen, det verkar iaf som att ettan och tvåan släpper det bak och förmodligen trean också, iaf om man gnuggar lite koppling eller monterar tillbaka dom goa 155:erna igen  8)

Får återkomma med nogrannare rapport när jag kört ett par mil.
Förare TEAM EGON RACING

cool_lilja

  • Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #145 skrivet: juni 17, 2005, 10:37:49 »
hehe, aga diff är grymt

när jag hade i min gamla turbo motro så kunnde jag ställa i runt 50-60km/h..........

Om jag var ute o körde o sedan tryckte på så stälde den upp sig på tvären, och detta var med 2 i komp på en cylinder, trasig kolv !!!

AGA Diff REGERAR !

Snowman

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #146 skrivet: juni 17, 2005, 17:59:59 »
jani... jag har sänkt 360:n 60 mm å nu e mina någolunda raka.. axlarna alltså!  beträäfande aga DIFF? de e ingen som har några bilder på den nakna diffklumpen.. svetsad så att man ser det?? funderar starkt på  att AGA min lilla svaring
Proud Owner Of Zorro
Volvo 360 Cossie

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS
« Svar #147 skrivet: juni 17, 2005, 18:08:00 »
Så här ser en AGA diff ut:
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #148 skrivet: juni 19, 2005, 20:22:02 »
Eftersom mitt förra "ras" var så fjantigt for jag ut igårkväll och tänkte göra ett nytt försök. Jodå, det blev generalras i bakaxeln! Var nyss ut och lyfte bort kåpan och ut faller inte enbart kugg utan även ett fjärdedels diffdrev  8)
Man kanske skulle ha lagt på lite mer svets när man AGA-diffade!
Menmen, det var trots allt första gången jag gav mig på att svetsa en axel och med lite tur så lär man sig av misstagen...
Hade iaf riktigt skoj innan jag blev ståendes, lyckades chocka ett par bilar innan en Sierra Cosworth ville rejsa, jag hade han mellan dom första rödljusen men vi fick rött och blev tvungen att starta om och då gick det mindre bra, längre sträcka och utförsbacke så han fick väl upp laddtrycket efter många om och men. Men jag låg först förbi McDonalds iaf!  ;D
Så grymt skoj det är att fis-köra en stund och vänta på att nåt pucko i en rostig Opel ska utmana vid rödljusen!
Jag älskar Volvo 360! Så ful, så gubbig och sån fruktansvärd chockeffekt!
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS
« Svar #149 skrivet: juni 19, 2005, 22:07:37 »
Haha kör så det ryker!

Men detta raset fick du inte på film eller?


Go 360! Go Performance! 360 Performance!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS
« Svar #150 skrivet: juni 19, 2005, 22:37:44 »
Åker förbi Ö-vik om 3 veckor. Måste få mig en tur då!!
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #151 skrivet: juni 19, 2005, 23:17:02 »
Frej: Nope, själva raset inträffade under drifting med fyra tjocksmockar i bilen genom en rondell på E4:an så det hamnade aldrig på film, dock så blev det en liten donutfilm från tidigare på kvällen. Naturligtvis så hade jag lyckats glömma kameran hemma så den filmades med en kompis kameramobil, om det går att urskilja vad som är bilen och vad som är asfalt kanske den läggs upp här i forumet, jag har själv inte sett filmen än så jag kan inte säga säkert...

David: Om jag inte kör sönder ännu mer så ska vi utan tvekan kunna fixa en liten åktur! Och i värsta fall så kan du få titta på diverse kladdiga diffdrev och inspektera motorutrymmet  ;)
Förare TEAM EGON RACING

Snowman

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #152 skrivet: juni 19, 2005, 23:18:30 »
tycker performance kan fixa ett litet snurr snurr- kitt.... till mej moahahahaa ;)
Proud Owner Of Zorro
Volvo 360 Cossie

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #153 skrivet: juni 20, 2005, 21:57:07 »
Det är bara att köpa en motor och följa guiden  ;)
Se bara till att du inte blir snabbare än vad jag är, för då blir jag ledsen  :P
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #154 skrivet: juni 26, 2005, 12:42:06 »
Gjorde ett intensiv ryck igår och bytte båda inre drivknutarna då jag klippt en axel och svetsade om diffen då det hade ramlat ut lite diffdrev... Glad i hågen for man ut på stan och tänkte leta rätt på nåt rödljusrejs igår. Efter att länsman Haffa-Haffa stoppat mig och följt efter mig halva kvällen (jag kanske börjar göra mig ett namn inom ö-viks streetrace värld 8) ) så lyckades jag till slut åka ut i ett industriområde och tänkte leka lite... Jodå, det var ju en bra idé, synd bara att det rasade igen  :'( Börjar kännas lite smått jobbigt nu när jag behövt bogsering hem från stan två helger i rad...
Tror jag ska göra ett sista försök, håller det inte nästa gång heller så är det ett tecken från nån högre makt att jag inte ska köra med Volvos standard drivlina, men det känns så grymt jobbigt att plocka ner bilen igen för att bygga om till en annan transmission...
Förare TEAM EGON RACING

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #155 skrivet: juni 26, 2005, 12:55:15 »
Tungt att det rasar hela tiden, är inget kul att bli bogserad titt som tätt.
Och lite jobbigt om man vill köra rejs och riskerar att rasa bakaxeln så fort man står på lite  >:(
Är det vid start från stillastående som det rasar?

Jag som trodde att det var okey hållbarhet på axeln iaf, det gör ju att jag blir lite skeptiskt till att genomföra mina planer också.

Var det diffen som rasade igen?

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #156 skrivet: juni 26, 2005, 15:11:50 »
Jag trodde också att det var hyffsad hållbarhet, det höll ju trots allt rätt så länge innan det började gå sönder.
Första gången var det när jag gjorde donuts, då for det ett par flisor ur diffdreven, andra gången driftade jag ut ur en rondell på torr asfalt med fyra rätt så kraftiga killar i bilen, och nu senast var det ungefär en meter efter starten med fem pers i bilen (typiskt att man ska stila och visa var kärran går för och just då rasar det).
Har pumpat upp bakändan på pallbockar och snurrat hjulen och diffen verkar vara hel, mer har jag inte orkat gjort än. Det sitter väl en hylsa mellan växellådan och bakaxeln? Jag får för mig att det är däremellan felet är...
Man kanske ska börja göra som dom "stora grabbarna": bygga en riktigt elak bil och använd den två gånger per sommar, en gång till affären för att köpa mjölk och den andra gången på väg hem från affären...
Förare TEAM EGON RACING

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #157 skrivet: juni 26, 2005, 18:24:52 »
Det kanske är för mycket flex i bakvagnen som gör att det rasar när du sladdar och så.
Micke art racing sålde ju förstärkta fästen och nylonbussningar till bakfjädrarna förut, kanske gör det fortfarande. Såna sitter på spritis bil om jag inte minns fel, och för han håller det ju rätt bra.
Kan ju vara värt att kolla upp iaf.
Annars får du plocka ut baksätet så inga tunga polare kan åka med ;)


Ja det sitter ju en sorts hylsa mellan transaxeln och v-lådans ingående axel. Om du kravlar under bilen och kollar på transaxelröret precis framför v-lådan. Där finns två gummipluggar som man kan ta bort och då ser man iaf lite av den.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #158 skrivet: juni 26, 2005, 18:30:24 »
Jo, min bakvagn flexar som fan i starten så det skulle kunna ha med saken att göra...
Ser onekligen rätt så klent ut så den kan nog ha gett upp. Hur är axlarna hopkopplade mellan bakaxeln och vxl-lådan då? Sitter det en hylsa där med?
Förare TEAM EGON RACING

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:360 RS
« Svar #159 skrivet: juni 26, 2005, 18:40:42 »
Nä det sitter ingen hylsa av det där slaget tror jag. Pinjongen har splines som sitter i lådan på något vis iaf. Jag har ju haft isär min men jag blir lite osäker på hur det ser ut.

Jag ska gå ut och kolla så återkommer jag.
« Senast ändrad: juni 26, 2005, 18:41:08 av Freedo »