Jodå, i morse vid halv tre tiden var vi ute på E4 och drog ett par fullgasrepor och mappade lite. Tändningsmappen verkar funka hyffsat nu, bränslemappen är hyffsad under 1kilo ladd (kör på grundladdtrycket i wg'n nu som är 1,5kilo) men över 1 kilo hackas det och spottas det ganska friskt. Accelerationstillskottet skulle behöva en stunds justering till också.
Tanken var att vi skulle köra Blackrace idag i Lycksele men pga. vattenläckage från nedre kylarslangen, stoooort oljeläckage nånstans från blocket, oroväckande mycket vevhusventilation, problem med hög vattentemp, lågt oljetryck, grymt mycket mottryck genom grenrör/turbo och låg effekt (beror förmodligen på avgasmottrycket) så lades planerna på is så länge.
Tyvärr så filmades inga repor igår kväll men jag var ut en sväng och fotade nu och tänkte filma när jag kör in den i garaget efter att jag städat klart där så ni för höra på lite schysst bludderljud
Tyvärr blir det lugn körning eftersom ett tryckrör hoppat loss från IC'n.
Appropå Mantorp så värmer det riktigt mycket att ni så gärna vill se bilen i action så att ni kan betala för det. Vem vet, vi kanske åker ner om vi får RS'en att lämna upp mot 400 häst, annars känns det lite lönt.
Om nån sitter och suger på ett turbogrenrör som får plats under huven med uttag för 50mm wastegate och tillhörande HX50 får denne person gärna höra av sig så vi slipper bygga nytt grenrör, vetifan om det blir så mycket mer åka i sommar om man måste sätta igång med nytt grenrör, nytt tryckrör, nya oljeledningar +ev. vatten, ny screampipe och ny downpipe. Det är ju liksom lite annat som också måste byggas om när grenröret får en annan form
Hur som helst så kommer det lite bilder här!
Nästan så man hade glömt bort hur den såg ut ihopsatt.... Bara det fula radioantennet kvar att montera på utsidan.