jag var inne på det först med iom jag hade en 850 kylare i supran å det funkade rätt ok.
MEN nu känr jagatt ifall jag ndå ska bygga om så kan jag göra det ordentligt å sätta en riktigt stor. har en 760 kylöare nu som är ungefär lika stor eller evenutellt lite större än 940 "tropickylaren" , den är lite bredare än 850 kylet å nästan dubbelt så högt
blev klar med avgaset idag med, så här ser det ut innuti.från 3" röret blir det en fyrkantig kanal som motsvarar ca 3.5" i area. sen i andra änden motsvarar den ca 4" där slöutröret är svetsat å sen konar det ner mot 3.5" igen för dte va det största rostfria jag hade hemma.
vad ska man säga. hmm ja asså den dämpar bra, fruktansvärt bra. låter som en std bil vid körning å tomgång
skönt för man inte stör grannarna osvnär man leker utanför garaget..
plus att man slipper få påpekanden vid banbesitkning osv.
nackdelen är ju at dne låter stå trött å inte alls trimmad
men sen när man kommer upp till 1.bar när WG börjar jobba så är det som helvetet bryter lös. då låter den som den ska
grundladd ligger nu på 1.5 bar på fegisläget åå knappen til laddstyrning, å sen på andra lläget så är den mappad tilll 2.4 bar nu
turbon lär nog inte bli så långlivad känner jag men har en extra lagersats ligger till den som tur är... å fy innåt helvete vilket gott vridmoment det blir
här återstår nu bara att snekapa röret å sen ska det bli en rostfri plåt som popnitas runt