Författare Ämne: knotans 360, "såld  (läst 437300 gånger)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #720 skrivet: maj 07, 2010, 12:20:54 »
Ja nu börjar de fasen flytta på sig =) gött!
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #721 skrivet: maj 07, 2010, 16:57:43 »
Ojoj nu rör det på sig  8)

Tack för film!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #722 skrivet: maj 07, 2010, 17:21:03 »
ser inte ut att va ont om kraft i alla fall ;) men grepp verkar det va sämre med men det rör ju på sej redigt måste man ju säga inte varje dag man ser en bil så går i närheten av så bra så ;)

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #723 skrivet: maj 07, 2010, 23:12:40 »
Nu låter det ju som han börjar gå som han ska, härligt!
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #724 skrivet: maj 09, 2010, 15:47:54 »
fan börjar bli sugen på nått sånt här  :P





peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #725 skrivet: maj 09, 2010, 17:32:34 »
Ja imsa stuket är brutalt snyggt  8)
"don't buy it if you can build it!"

svensson

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #726 skrivet: maj 09, 2010, 18:51:39 »
Jore ju stenhårt kanske nått för nästa säsong...

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #727 skrivet: maj 11, 2010, 17:15:33 »
har ramlat å skadat mej lite så har vart lungt i garaget, idag kunde jag dock ta mej dit å börja lite lätt
skulle först av allt montera dän grenröret för jag fått genrörösläckage.
men visade sej vara v-bandet till wastegaten som bara lossnat lite  ::)

sen har jag fått tag på en 3.73 utväxling nu jag ska testa istället., lär inte komma upp i 300 ändå så, men 280 lr nått i slutfart får räcka för i år  ;D

ska passa på å 'ändra ett par bussningar i bak, å byta tiull uniballs på panharden

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #728 skrivet: maj 13, 2010, 20:09:26 »
såja fått lite gjort igen- ;D

bytte ut oljan i bakstödämaprna slutligen, blev nå hydrauloja som va betydligt högre viskositet, vart riktig tbra, sammtidigt så ändrade jag bussningarna i bak lite å satte gummiupphängning mellan länkarm och bakaxel, verkar funka liute snällare nu i bak...

bytte oxå till 3.73 utväxling i bakaxel, å satans vilken skillnad, nu känns lådan mycket mer i sammspel med motorn, inte alls några tveksammheter vid växling, fullt vrid direkt på nästa växel osv, nu orkar den loss direkt på trean, med lite fukt på safalten å lite lagom inspirrerad kopplingsfot så hänger den loss fyran nu  ;D

kommer bli satans kul...

dock nu när man kan plåga den lite mer så inser jag att kylaren (vanlig 2/740 kylare) inte räcker till...

ska bygga dit en trpoickylare eller en 760 kylare å en 850 fläkt nu innnan det är dags för banåka... tyväre åker jag då på å bygga nya IC rör men känner att jag inte har nått val å andra sidan :-\

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #729 skrivet: maj 13, 2010, 21:05:49 »
gött att de samspelar me lådan nu!! :D
hehe visst e de sköj när de börjar släppa på lite högre växlar? min gick loss på 5an i 170 vid lite fukt, av bara vrid! .. lagom nervigt!  ;D

hinka dit en större kylare nu så du kan gå på fulladd hela bana runt!
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #730 skrivet: maj 15, 2010, 03:56:22 »
Första gången jag fick testköra bilen! Vilken dröm den va att köra i mörker och regn och dimma i stort sätt hela vägen hem! ;D
Loomhörd, ont lite överallt och bra stel i kroppen. Va bra hemligt köra 960in när vi kom hem, kändes som ett fartyg.

Hade iaf mycket trevligt hemma hos the schmitds!
« Senast ändrad: maj 15, 2010, 15:32:16 av Tommy^_ »

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #731 skrivet: maj 15, 2010, 19:12:58 »
Jag gillar den lågt placerade servo pumpen  ;D
"don't buy it if you can build it!"

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #732 skrivet: maj 16, 2010, 01:35:06 »
det är ju rena trimmninggen med låg vikt  8)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #733 skrivet: maj 16, 2010, 02:15:50 »
såja fått lite gjort igen- ;D

bytte ut oljan i bakstödämaprna slutligen, blev nå hydrauloja som va betydligt högre viskositet, vart riktig tbra, sammtidigt så ändrade jag bussningarna i bak lite å satte gummiupphängning mellan länkarm och bakaxel, verkar funka liute snällare nu i bak...

bytte oxå till 3.73 utväxling i bakaxel, å satans vilken skillnad, nu känns lådan mycket mer i sammspel med motorn, inte alls några tveksammheter vid växling, fullt vrid direkt på nästa växel osv, nu orkar den loss direkt på trean, med lite fukt på safalten å lite lagom inspirrerad kopplingsfot så hänger den loss fyran nu  ;D

kommer bli satans kul...

dock nu när man kan plåga den lite mer så inser jag att kylaren (vanlig 2/740 kylare) inte räcker till...

ska bygga dit en trpoickylare eller en 760 kylare å en 850 fläkt nu innnan det är dags för banåka... tyväre åker jag då på å bygga nya IC rör men känner att jag inte har nått val å andra sidan :-\

Låter bra med hård dämpning och rätt utväxling  :P

Men dit med större kyl, skönt när den räcker till sen!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #734 skrivet: maj 18, 2010, 09:14:46 »
igår tog jag mej slutligen i kragen å monterade dän 2½ " ljudämparen som jag monterade när jag fortfarande körde kompressor å sugxtraktor.
tänkte att det är nog lika bra att sätta dit en 3" dämpare oistället.

och satans vilken skillnad det vart  :D

tidigare körde jag laddtrycksstyrningen på 95% upp till 2.2 bar för att få nått vettigt laddtryck.
å då hade jag ndå bara typ 1 bar vid 4000 å 1.5 vid ca 5000 å 2 bar först vid strax efter 6000

efter jag tig dän ljudämpare/sidepipe så körde jag en sv'äng med bara 3" DP.

plötsligt hade jag 2 bar redan vid runt 4000 rpm å nu toksläpper den på trean utan att tveka när vridpuckeln kommer, lär nog spina fint på 4an md bara man får vänja sej lite å vågar värma ordentligt på trean  :thumbup:

så nu ska jag ta mej tiden å bygga en customdämpare med 4" invändigt å riktig stoppning efter konstens regler för att få ned ljudet så mycket som mnöjligt men ändå inte strypa mer än ett 3.5" fullflödes skulle ha gjort...  :D

får nog skjuta fram kylarbytet till helgen eller eventuelt längre, inser att det sättet jag hade tänkt montera IC rören på så kommer jag inte kunna få i/ur IC:n från dem fästen jag har nu utan måste bygga en helt ny kylar/spoiler/IC upphängningsanordning  :-[

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #735 skrivet: maj 18, 2010, 13:02:11 »
Jag har varit med om samma sak, det blir ett helt annat drag i bilen när man har rätt avgasystem  :)
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #736 skrivet: maj 18, 2010, 20:42:19 »
Jag har varit med om samma sak, det blir ett helt annat drag i bilen när man har rätt avgasystem  :)

Jo, till och med Volvo 360 B200F original svarar på avgastrim, men där räcker det med att tysta katten ;)

Häftigt att knotans går så våldsamt mycket bättre! Klubbens just nu mesta bygge! Både sprutar gummi och håller igen på sprutet av delar  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #737 skrivet: maj 19, 2010, 20:58:24 »
blir 3" från turbon ner under bilen å sen en ljudämpare som är drygt 800 lång, i snitt 300 bred å 85mm hög,
blir en kanal innuti som blir ca 75X80mm å sen konar mot ett 4" rör UT ur dämparen...

bilder








zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #738 skrivet: maj 19, 2010, 22:32:10 »
haha annorlunda lösning! :D provat förut lr "learning by doing"??
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #739 skrivet: maj 19, 2010, 22:35:10 »
Fett nice att bygga egna dämpare!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #740 skrivet: maj 20, 2010, 12:57:06 »
byggdes efter ideer jag fått från göran malmberg som har en lång tråd i ämnet.(författaren till tex "väghållningsboken" toppmedlem i panteraklubben osv )

kortoch enkelt förklarat så handlar det om att gå upp i dimension från avgasröret till ljudämparen för att få en minskad gashastighet, (dvs avgaserna befinner sej en längre tid i ljudämparen än i rören före dämparen)
 sammtidigt ha en så pass stor volym som möjigt för att kunna få en löst packad ull som således kan "svälja" mer tryckpulser(ljudet som kommer ut är mao tryckpulser som inte kunnat ätas upp)

det funkar ju även att gå ner i dimension genom dämparen för att få mer ljudämpning men det stryper ju även flödet till skillnad från denna som kommer öka flödet istället=mer effekt.

allra helst skulle man ha hållt 4 eller gärna 4.5 " ut till slutröret med en "rullning"/valsning sist på röret för å få bort sista resonansen, men nu finns inte redigt plats å jag hade inget 4" rostfritt rör så fick kompromissa lite...

kirre

  • Medlem
  • Antal inlägg: 170
  • No Turbo Shit Just Real Powers
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #741 skrivet: maj 20, 2010, 17:54:07 »
kolla om du får tag på en volvo 850 automat kylare med fläkt. Det sitter en olje kylare till automaten i samma och om man inte använder oljekylningen blir det riktigt mkt aluminium som kyler. tror mitt kylsystem inne håller mellan 7 och 8 liter vatten. Så här ser en sådan kylare ut.


knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #742 skrivet: maj 20, 2010, 22:54:44 »
jag var inne på det först med iom jag hade en 850 kylare i supran å det funkade rätt ok.
MEN nu känr jagatt ifall jag ndå ska bygga om så kan jag göra det ordentligt å sätta en riktigt stor. har en 760 kylöare nu som är ungefär lika stor eller evenutellt lite större än 940 "tropickylaren" , den är lite bredare än 850 kylet å nästan dubbelt så högt  ;D

blev klar med avgaset idag med, så här ser det ut innuti.från 3" röret blir det en fyrkantig kanal som motsvarar ca 3.5" i area. sen i andra änden motsvarar den ca 4" där slöutröret är svetsat å sen konar det ner mot 3.5" igen för dte va det största rostfria jag hade hemma.

vad ska man säga. hmm ja asså den dämpar bra, fruktansvärt bra. låter som en std bil vid körning å tomgång  :-X 
skönt för man inte stör grannarna osvnär man leker utanför garaget..
plus att man slipper få påpekanden vid banbesitkning osv.

nackdelen är ju at dne låter stå trött å inte alls trimmad  ::)

men sen när man kommer upp till 1.bar när WG börjar jobba så är det som helvetet bryter lös. då låter den som den ska  ;D

grundladd ligger nu på 1.5 bar på fegisläget åå knappen til laddstyrning, å sen på andra lläget så är den mappad tilll 2.4 bar nu  :o   turbon lär nog inte bli så långlivad känner jag men har en extra lagersats ligger till den som tur är...   å fy innåt helvete vilket gott vridmoment det blir  8) :-*




här återstår nu bara att snekapa röret å sen ska det bli en rostfri plåt som popnitas runt

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #743 skrivet: maj 21, 2010, 02:39:02 »
Jag lite rädd blev jag för den frammåt slutet ikväll måste jag erkänna. Vilket as att gå! 170 är lagom marschfart :D

Jag har en liten present till dig i bilen nu :) Inte kryckan alltså
« Senast ändrad: maj 21, 2010, 02:42:54 av Tommy^_ »

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #744 skrivet: maj 21, 2010, 03:13:39 »
inga hål som på en "vanlig" ljuddämpare ut i dämp-ullet?
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #745 skrivet: maj 21, 2010, 09:10:01 »
jo det syns nog dåligt på bilderna men det är såklart "hålskuren plåt" med en jävla massa små 4-5mm runda hål....
va ni inne till däckmojjen redan igårkväll tommy  ;D

nya slicksen ligger på fälg nu då. 245-35/17 trro jag dem motsvarar, bättre begagnade stcc däck..... nu lär det defenetivt bli gokartkänsla  8)

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #746 skrivet: maj 21, 2010, 21:23:55 »
idag åkte jag på ofriviligt mek 

åkte ner till skroten å hämta en 850 elfläkt till kylaren så tänkte jag att det får duga så länge för jag orkar inte bygga om för ny kylare för tillfället (större)

så dän med höfläkten å skulle montera, MEn den va ju typ 3cm för tjock så det gick ju inte 

aja tänkte jag , för å få kylningen lite bättre så borde jag nog montera fläkten lite längre fram närmare kylaren för å få lite bvättre sug vid låg hastighet.
sagt å gjort, fixxade ett gäng distanser å satte längre kruv för fläkten.

ut å skulle åka hemmåt stressad för middagen var redan klar.

PANG sa det plötsligt å då hade jag väll fått obalans eller nått för hela vatenpumpen gick av å drog med sej kylaren sammtidigt 

jaja bara ringa polaren som fick bogsera mej tillbaka till garaget.

sätter dit en vanlig b230f pump imorrns så kommer ju fläkten bättre automatiskt...

synd bara att jag just hade lånat en värre kylare av polaren som då gick sönder, får åka med en vanlig b230 -gl kylare nu

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #747 skrivet: maj 22, 2010, 20:17:06 »
sådär ja nu sitter en ny vattenpump från en vanlig b230 som är lite längre= fläkten hamnar närmare kylaren, hittade även en tjock turbokylare låg som jag fick laga lite å de verkar funka(ena anslutningen sprucken) blev ett rejält varv araldite och en kopparör att pressa in som stöd.

efter det kontaterades att det verkade funka å den höll tempen började jag skruva dän turbon (smart å varmköra först bara  :doh:  )

så nu sitter där nytt skruivat 360 lager å nya radiallager i snurran med får se hur länga det håller... 1.5 bar på fegismapp borde inte vara några problem, men 2.4 på maxladd kanse sliter desto mer  :roll:

va tvungen å testa köra en sväng idag med å kan bara säga att den rör förbannat bra på sej nu  :D

svensson

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #748 skrivet: maj 23, 2010, 09:58:27 »
Fint att det löste sig med kylarn men är det inte dax för en till filmsnutt för oss forumsnördar?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #749 skrivet: maj 23, 2010, 23:49:06 »
Blev ju förbannat bra med dämparen då!! Låter som rena hokus-pokus-grejen  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #750 skrivet: maj 24, 2010, 12:54:47 »
idag är det sviesta direkt efter jobbet , satans kul det ska bli å testa slicks  ;D

har med kameraman med stativ å grejjor så vi hoppas det blir lite bra filmklipp med...

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #751 skrivet: maj 24, 2010, 13:29:44 »
idag är det sviesta direkt efter jobbet , satans kul det ska bli å testa slicks  ;D

har med kameraman med stativ å grejjor så vi hoppas det blir lite bra filmklipp med...
härligt :D hoppas allt håller som det ska och går utav bara helvete :D
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

svensson

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #752 skrivet: maj 24, 2010, 14:12:23 »
Håller med Jyllskar hoppas grejerna håller för lite mer fäste, men du har ju valt rätt stabila grejer har jag för mig borde väll vara bakaxeln som är svagaste punkten?

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #753 skrivet: maj 25, 2010, 09:27:21 »
första som hände när vi kom dit var att min lagade kylaranslutning sprack..
snodde kylaren från polarens 245a som vi använde som servicebil så jag kunde åka vidare, nästa var att vi blev avvinkade från banan å fick tillsägelse att slicks inte var tillåtet  >:(

SBF ansluten klubb å banåka för gatbilar så är det tydligen inte tillåtet utan vagnsbok  :-[

jaja, bilen är på tok för lätt i röven för att kunna åka fort med vanliga gatdäck, går på tvären in å ut ur varje kurva. (iofs är dt kul men går inte så fort)

släppte rätt skapligt på tom 4aan i långa vänsterböjjen vilket var spännane  :P

fick lite filmat men väntar tills efter mantorp på torsdag med å lägga upp...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #754 skrivet: maj 25, 2010, 19:41:35 »
Höll bilen motortempen på banan då?

Blir kul att se filmklipp sen då  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #755 skrivet: maj 25, 2010, 22:58:24 »
ja den höll sej hyffsat,
ligger normalt sett på typ 80-88 grader på normalkörning, under hård körning på gatan hamnar man på typ 90-92 grader, igår var jag uppe på 94 -95 grader ett par ggr men då räckte dte å släppa av på tempot ett halvt varv så va den nere under 90 igen så det vaväl rätt ok..

peter sa att det är rätt OK så länge man håller sej under typ 110 grader, men iom jag bara hade lånat kylare så vågade jag inte presssa så mycket.... ville ju koma hem med...
men på torsdag så ska det hårdtestas rejält....

ska den rasa då så gör den det  ;D

ska nog hyra kärra så man inte behöver fega då....

Pontus_ohlert

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 314
  • The man, The myth, The legend
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #756 skrivet: maj 25, 2010, 23:36:34 »
Riktigt bra bygge :Thumps up .... Men det får en att känna sig rent ut sagt lat :P ... Men Som sagt riktigt fränt bygge och hoppas den kommer gå som ett spjut Genom medeltiden
Risig Men Betald,

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #757 skrivet: maj 26, 2010, 19:47:34 »
Skönt att tempen går att hålla under kontroll i allafall då!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #758 skrivet: maj 26, 2010, 21:45:04 »
Skönt att tempen går att hålla under kontroll i allafall då!

det terstår at se imorrn, för dne kommer plågas nått så förbannat imorrn hoppas jag  ;D

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« Svar #759 skrivet: maj 26, 2010, 21:47:17 »
Hoppas på bra väder imorgon då så ses vi där knotan ;)