300power dekalen finns nu att köpa på Dekaltrim.nu. Klicka på Klubbar och sen 300_power.(300power medlemmar har 15 % rabatt)
Dela karossen i två bitar,köp ytterligare en kaross,kapa ur det som behövs och svetsa sedan ihop det igen så har du kvar 300 utseendet fast überbreddat.Det är inte så svårt att skarva hela karosser har gjort det själv.Det knepiga blir väll buren i kupén som är måttad efter en originalkupés bredd.MVH Micke
Så här är det tänkt att styra kompressorn.Den kopplas alldrig urmekaniskt utan man låter lyften gå förbi kompressorn i ett rör.I röret monterar man ett spjäll (det blå)som activeras av enwastegate klocka (den gröna).När spjället är stängt måste allluft gå genom kompressorn,då åker man på kompressorn.I mitt fall kommer jag ladda ca 0,65-0,7 bar.men när turbon kommerigång så kommer laddtrycket att stiga i insuget så vid ca 0,8baröppnar den göna wategaten det blå spjället,och då kan intekompresson bygga något tryck och man åker nu enbart påturbon , nu reglerar man laddtrycket med dom 4st wastegatarnasom sitter under motorn till det tryck man vill ha Kompressorn snurrar för fullt men eftersom den inte kan byggatryck så tar den inte så mycket effekt,uppskattnings vis 3-5hk.
Tänkte höra om det bara är jag som är sjukt nyfiken på vad som händer?
Har varit lite dött ett tag, inte är väl projektet nedlagt va?
Hallå på er,har fixat med lite annat så här på vår kanten.Men lite har häntså jag får ta och fota lite
Den första provturen kommer att dröja då jag måste bygga klart garageti sommar.Hadde tänkt att göra det nästa år men....det fick jag inte Hur som helst så ska jag köra dragracing Inte med en 300.För imorgon är det moppedragracing i askersund kl14,00 Så jag har släpat fram min lustgas matade suzuki k-50.