Glöm vad jag sade i ovan inlägg..
Om jag centrumvänder så slipper jag slipa svets helt och hållet
Lite kusligt är det men om jag breddar 2"(50,8mm) utåt som jag planerat så blir ET 43-(50,8/2)=17,6mm.
Ungefär 17mm är avståndet på navet från svets till fälgens anläggningsyta.
Vänder jag på centrumet så förändras ET enligt följande: 43-(17*2) = -7,8mm
Därefter breddar jag nu 50,8mm innåt (läs gamla utåt) på min centrumvända fälg och får då en fälgbredd på 8" samt ett ET på -7,8+(50,8/2) = 17,6mm
Summa summarum är att om jag breddar 2" på min 6"-fälg med ET43 så blir det perfekt ET om jag svetsar dit centrumet på samma ställe (fast vänt) som den gamla svetsen satt på!!
Det vill säga, fälgen får några mm frigång från fjäderbenet fram och yttre fälgkant linjerar ungefär med framskärmarnas innerkant (bortsett från de feta inbuktningarna på framskärmen där fästbultarna sitter).
Blir nog så jag gör tillslut då. Bort med centrum, bredda med rejäla svetsar på ytan där centrumet sitter fast lite bredvid och sen dit med centrumet igen på den orörda ytan intill breddningen!